Brandend maagzuur

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 

jessicadanst
Berichten: 2
Geregistreerd: 22-12-21

Brandend maagzuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-22 18:51

Hi allemaal!

Sinds oktober heb ik last van veel lucht boeren. Bij alles wat ik doe, water drinken, eten, speeksel slikken, nuchtere maag. Maar ja, het waren boertjes, geen pijn, dus maakte me er verder niet druk over. Begin december merkte ik ineens dat ik koude of warme dranken langs mijn linkerborst naar binnen voel stromen (mogelijk is dat normaal, maar ik lette er op en sindsdien blijf ik erop letten). Een paar dagen later ontstond een kriebel achter in mijn keel, gevolgd door keelpijn (dat gevoel wanneer je verkouden moet gaan worden). Ik dacht dat dit gewoon door de koude winter kwam. Toen ik er echter ook een bittere smaak bij kreeg, ben ik naar de huisarts gegaan.

Klachten:

Overmatig lucht boeren
Kriebel achter keel
Keelpijn
Bittere smaak in mond

Ik hoefde alleen maar "veel boeren" te zeggen, en ik kreeg een maagzuurremmer recept Famotidine mee voor 2 weken. "Gewoon brandend maagzuur, je klachten zullen binnen een paar dagen minder zijn." 2 keer per dag slik ik keurig, na 2 weken boer ik nog steeds. Keelpijn en kriebel blijft ook. Bittere smaak is er niet elke dag, maar nog steeds op bepaalde dagen aanwezig. Ik ga terug naar de huisarts.

"Slik Famotidine (maagzuurremmer) nog een maand"

3 weken zitten erop, het boeren is hetzelfde als voor het slikken, maar ik merk dat de keelklachten verergeren. Ik kon al die tijd gewoon prima slapen, nu ook nog, maar mijn keel brandt en ik proef nu gewoon zuur als ik wakker wordt. Conclusie die ik trek: Famotidine werkt niet. Ik moet het nog een week slikken, maar zo toch maar even overleggen met de huisartsassistente of dit nog zin heeft.

Waar ik nu alleen bang voor ben: Wat is dit? De maagzuurremmer van de huisarts werkt niet? Wat nu? Ondanks dat de huisarts zei dat ik verder niets hoef aan te passen heb ik dat wel gedaan. Ik buk nu al 5 weken niet meer, ik mijdt uien, knofloof, vruchtensappen, smoothies, chocolade, vet voedsel, peper etc. Zelfs met fruit en groente ben ik voorzichtig en kies ik voor bananen en spinazie en broccoli. Verder vis en kip. Koffie/thee/frisdrank dronk ik sowieso nooit. Ik rook niet, en drink geen alcohol. Ook sport ik niet intensief, ik wandel elke dag een half uur. Verder ook geen echte overgewicht. Ik weeg nu 70 kilo, mijn normale gewicht is 63. Maar er is sinds de geboorte al 6 kilo af, dus nog 7 te gaan. Dat is niet zo lastig, gezien ik bijna niets meer durf te eten.

Gezien niets heeft geholpen, wat nu? Ik heb geen pijn, geen steken, geen darmklachten, dus ik betwijfel dat er sprake is van een bacterie/maagzweer of middenrifbreuk. Het probleem zit hem van maag tot keel. Ik ben zo bang dat dit een gastroscopie wordt....iemand enig idee wat de vervolgstappen gaan zijn?


Neonlight
Moderator Kantine
Berichten: 78414
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Brandend maagzuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 18:55

Dit topic hoort op [MWS] Mensenwelzijn en sport thuis, maar omdat TS niet genoeg paardgerelateerde berichten heeft om daar te mogen posten gaat hier een slotje op.

Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Dotje, 5 mei 2009- 21 januari 2010

[IM] Dag lieve Neon...
[IM] Dag lieve Michael, zeg je hallo tegen Neon?

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 bezoekers