Luso arab Estrella en projectpony Jules aan het werk

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BrechtCarlos

Berichten: 1115
Geregistreerd: 20-02-13
Woonplaats: Zwolle

Luso arab Estrella en projectpony Jules aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-21 22:05

Hoihoi!

Gister weer een heerlijke dag paarden trainen gehad. Estrella is mijn 8jarige lusitano x arabier. Zij is erg overbouwd dus ik ben met rijden bezig om van de voorhand af te komen maar dit gaat zo makkelijk nog niet haha. Jules is mijn verkoop project. We zijn hem aan het inrijden maar hij mist nog heel veel spier dus we zijn goed aan het voeren en trainen vanaf de grond. Hier wat plaatjes van gisteren:

1) eerst even knuffelen

Afbeelding

2) daarna lekker rijden

Afbeelding

3)

Afbeelding

4) hier zie je goed dat ze veel op de voorhand loopt

Afbeelding

5)

Afbeelding

6)
Afbeelding

7) blij dat het achterbeen eronder komt in de galop

Afbeelding

8) teugels even lekker losgooien

Afbeelding

9)

Afbeelding

10) toen was Jules aan de beurt


Afbeelding

11)

Afbeelding

12)

Afbeelding

13)

Afbeelding

14)

Afbeelding

15) en nog even knuffelen samen

Afbeelding

Toushie

Berichten: 7264
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: In my dreams

Re: Luso arab Estrella en projectpony Jules aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 00:57

Ziet er fijn en ontspannen uit. Jules heeft een erg lief hoofd. Dat word vast een knap paard met wat meer gewicht en bespiering

Tilmar

Berichten: 3314
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 07:45

Wat ben je op een mooie vriendelijke manier bezig!
Een overbouwd paard op de achterhand krijgen is niet makkelijk, sterker maken is inderdaad de eerste stap.
En ik ben benieuwd hoe Jules gaat opknappen! Hoe oud is hij? En wat is de achtergrond? Ik bedoel hoe is hij bij jou terecht gekomen?

BrechtCarlos

Berichten: 1115
Geregistreerd: 20-02-13
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-21 12:13

Toushie schreef:
Ziet er fijn en ontspannen uit. Jules heeft een erg lief hoofd. Dat word vast een knap paard met wat meer gewicht en bespiering



Dankjewel!!! Ik denk t ook, we gaan ons best doen.



Tilmar schreef:
Wat ben je op een mooie vriendelijke manier bezig!
Een overbouwd paard op de achterhand krijgen is niet makkelijk, sterker maken is inderdaad de eerste stap.
En ik ben benieuwd hoe Jules gaat opknappen! Hoe oud is hij? En wat is de achtergrond? Ik bedoel hoe is hij bij jou terecht gekomen?



Thanks voor je compliment! Zeker niet makkelijk, maar wel een toffe uitdaging.

Jules heb ik eind van de zomer gekocht bij een handelaar. Hij is 12 en heeft tot zijn 11e in Frankrijk gestaan bij een boertje op de wei samen met z’n moeder. Mijn hart brak een beetje toen ik m bij de handelaar zag staan. Zo overdonderd. Dus meegenomen en op de wei gezet bij ons. Hij ontpopte al gauw tot een brutale kuddeleider haha dus toen zijn we het werk met m gaan oppakken. Hij is nu ook een tijdje onder het zadel en hij doet dit super goed, crosst al zonder hoofdstel de bak door.