Zeg maar nee, dan krijg je er 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bamii

Berichten: 1372
Geregistreerd: 20-10-13

Zeg maar nee, dan krijg je er 2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-20 14:22

Op de laatste dag van 2020 wil ik toch even terug blikken op een groot hoogtepunt van dit rare jaar :D

Arme mem. Ze wou geen paard op het erf. Toen kwam er tóch een paard (en een pony). 'Nee ik wil geen veulen ervan hoor! Ja heel lief voor de eerste paar maanden maar wat ga je dan doen?' 'Nee ik wil er al helemaal geen tweede Fries! Ja staat heel leuk hoor, 2 Friezen in de wei, maar wat ga je dan doen?'
Dus toen kreeg mem de keuze óf een veulen, of een drachtige merrie erbij :Y) 'Nou doe dan toch maar zo'n veulentje, dat is toch wel heel erg lief'. Dus brachten we Dyke naar haar date Beart, én haalden we Bjoke op :Y) :Y) Dus dat even een gevalletje 'zeg maar nee, dan krijg je er 4'

Bjoke is een 4 jarige Jehannes x Ielke en uit een modelmoeder en Dyke is een 11 jarige Tsjalke x Teunis ook uit een modelmoeder. Helaas bleek Dyke niet drachtig te zijn maar Bjoke is 24 maart uitgerekend van Markus!


Hun eerste ontmoeting leek wel uit een sprookje te komen en ik voelde mij o zo rijk met 2 prachtige dames.
Bjoke als eerste links in beeld, Dyke komt er rustig bij




Ik wou graag een leuke foto van ons 3, yeahh :Y)
Afbeelding

Gelukkig kwam berber (mariett hier op bokt) van Bmaarsinghfotografie langs om ons heel spontaan op de foto te zetten, gewoon zoals we zijn. Nog heel erg bedankt Berber <3 !
Bjoke gaat voor de snoep jaszak :Y) Dyke is op deze foto's helaas ziek, ze ziet er dus niet top uit, inmiddels voelt ze zich gelukkig een stuk beter!
Afbeelding

Bjoke liet zich ook even zien :D Hier 6 maanden drachtig
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

<3
Afbeelding

Dyke mocht natuurlijk ook even. Volgens mij heeft ze mij verkeerd begrepen toen ik zei dat ik wel een silver Fries wou :=
Afbeelding

Merries :roll:
Afbeelding

Tsja Dyke, kan je Bjoke wel uitlachen maar...
Afbeelding

Die krijg je dubbel zo hard terug! :D
Afbeelding

Als ze maar evenveel aandacht krijgen :P
Afbeelding

Met mijn verjaardag heb ik maar een corona-proof 'paardtie' gehouden. Ik mocht 23 wortels uitdelen! :D
Afbeelding


Inmiddels is Bjoke alweer 252 dagen drachtig! <3 Ze groeit behoorlijk en is lekker rond, moeten maar even zien hoelang we nog rijden (dit was de 2e keer dat ik erop zat, we stappen en doen een paar rondjes draf ongeveer 10 minuutjes). Ze is zó braaf! Ik ben heel benieuwd waar de toekomst ons brengt maar vooralsnog kijken wij ontzettend uit naar ons 3e lid in onze stal! :D Ik zal eens kijken of ik ook een volg topic van Bjoke's dracht kan maken, ik ben in ieder geval wel van plan om ook een camera te kopen zodat ik het veulen eruit kan staren :P
Afbeelding

Tiquira_Jill

Berichten: 421
Geregistreerd: 10-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 14:27

Wat een leuke Friezen en mooi jaar voor jou zo te zien! :D

Bamii

Berichten: 1372
Geregistreerd: 20-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-20 21:35

Tiquira_Jill schreef:
Wat een leuke Friezen en mooi jaar voor jou zo te zien! :D

Dank je wel! :D Ik hoefde mij zekwr niet te vervelen inderdaad :)

Mariett

Berichten: 4424
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Zeg maar nee, dan krijg je er 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 20:49

Jaaa wat leuk dat je een topic gemaakt hebt! Bjoke is echt al een super beestje. En zo fijn dat Dyke het weer zo goed doet <3

Als het zo ver is kom ik wel even langs om het veulentje op de foto te zetten hoor :D

Bamii

Berichten: 1372
Geregistreerd: 20-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-21 20:05

Mariett schreef:
Jaaa wat leuk dat je een topic gemaakt hebt! Bjoke is echt al een super beestje. En zo fijn dat Dyke het weer zo goed doet <3

Als het zo ver is kom ik wel even langs om het veulentje op de foto te zetten hoor :D

Jaaa, ik kijk er zo naar uit! :D Komt er dan een veulen spam!

kimmie261

Berichten: 19213
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Zeg maar nee, dan krijg je er 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 09:55

Wat een prachtige friese dames heb je, echt genieten!!

Dee_Es

Berichten: 3664
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 10:06

Wat een knappe Friesjes heb je daar. Begrijp ik het nu goed dat je geen paarden had en toen meteen voor 2 drachtige merries bent gegaan? Jij durft :D

Veel plezier samen in 2020. Oh enne 'what it looks like' of 'how it looks' ;)

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Zeg maar nee, dan krijg je er 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 14:07

Wat een knappe dames zeg!!! :+:

SIEMxFUNNY

Berichten: 5666
Geregistreerd: 14-09-06
Woonplaats: Alblasserdam

Re: Zeg maar nee, dan krijg je er 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 21:00

Prachtige friezen!

Eva_de_Beer

Berichten: 185
Geregistreerd: 30-11-20
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Zeg maar nee, dan krijg je er 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 12:39

Wat een leuk stel <3