Al 10 jaar genieten met mijn gouden vriendje Rubio!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Rubio
Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-04-11

Al 10 jaar genieten met mijn gouden vriendje Rubio!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-20 15:07

Hallo allemaal!

Sinds 8 september 2010 mag ik mij eigenaar noemen van Rubio. Dat is nu dus (bijna) 10 jaar :D Die 10 jaar zijn voorbij gevolgen. Het is al een hele tijd geleden dat ik een topic heb geopend, maar deze mooie mijlpaal verdiend toch wel een topic. Een hele klus om 10 jaar samen te vatten in 15 foto's.
Ik ben heel dankbaar dat we al zo lang van hem mogen genieten en ik hoop dat daar nog veel meer jaren bijkomen. In die 10 jaar hebben we samen heel veel meegemaakt. Het is een ontzettend veelzijdig paard. Samen hebben we de punten voor het Z1 behaald, hebben we gesprongen, gecrosst, meegereden met het zestal en vele ritjes door het bos en op het strand gemaakt.

De laaste twee jaar hebben we helaas te maken met wat blessures. Eind 2018 is er wat artrose geconstateerd in zijn hoefgewricht. Na behandeling ging dit weer goed, maar helaas kreeg hij vorig jaar een blessure aan zijn tussenpees. Daar zijn we inmiddels bijna een jaar zoet mee en ondanks wat hobbels herstelt hij gelukkig goed. We hopen dat, wanneer hij weer helemaal is hersteld, hij nog heel wat jaren kan gaan genieten van een actief pensioen. Dat heeft hij zeker verdiend!

Een klein paspoortje:
* Rubio
* Inmiddels 19 jaar
* Palomino ruin
* Ras en ouders zijn onbekend
* Met zijn 1,56 nog net een pony :o

Geniet mee van enkele hoogtepunten!

Om te beginnen in 2010. Een van onze eerste foto's samen. Ik 14 jaar, Ruub 9 jaar.
1.
[ img ]

In 2011 reden we onze eerste KNHS wedstrijd. Rubio is mijn eerste paard waar ik KNHS mee ben gestart. We begonnen natuurlijk in de B. Zo leuk om te zien hoe we zijn begonnen :o
2.
[ img ]

Onze eerste strandrit.
3.
[ img ]

Sinds 2011 gaan we elke zomer op vakantie naar Drenthe. Ruub mag elk jaar mee en we genieten dan van de heerlijke ritjes in het bos. Hier een foto uit 2016
4.
[ img ]

We hebben in die jaren heel veel leuke fotoshoots gehad met hele gave resultaten.Een kleine greep uit de collectie ;). In 2014, een hele gave fotomeeting op het strand!
5.
[ img ]

Op het Kootwijkerzand.
6.
[ img ]

En een hele gave bloesemshoot in 2018 <3
7.
[ img ]

In 2014 zijn we voor het eerst op KNHS Instructieweek geweest. In totaal zijn we dat 3x geweest. De crosslessen waren favoriet!
8.
[ img ]

In 2015 hebben we meegereden op Horse Event met de SGW-clinic georganiseerd door Bokt. Een hele gave ervaring en wat was Ruub stoer!
9.
[ img ]

In 2017 hebben we meegereden met het zestal van onze vereniging. We werden regiokampioen in de klasse M en mochten naar de hippiade. Daar hebben we uiteindelijk een zilveren medaille behaald. Tevens ook onze eerste prijsuitreiking te paard. Hij heeft heel braaf staan wachten, maar tjdens de ereronde werd hij een beetje enthousiast :')
10.
[ img ]

Samen op de foto tijdens een studioshoot.
11.
[ img ]

Een heerlijke winters strandritje.
12.
[ img ]

Vorig jaar samen op de hei.
13.
[ img ]

Onze laaste wedstrijd was in april 2018. Onze eindstand is M2+14. Super trots dat we dit samen hebben bereikt! We hebben hem nooit gekocht met het idee om de dressuursport in te gaan. We hadden nooit verwacht dat we nog zo ver zouden komen. Omdat ik nu zeker weet dat we niet meer zullen starten, wilde ik graag nog een keer een foto met al onze gewonnen lintjes. Ruub liet zich braaf behangen :') Je zou bijna denken dat hij er zelf ook trots op is.
14.
[ img ]

Ik hoop nog heel lang te mogen genieten van mijn gouden vriendje! <3
15.
[ img ]
Laatst bijgewerkt door Rubio op 26-08-20 15:50, in het totaal 2 keer bewerkt

Rubio: B+20, L1+14, L2+23, M1+21, M2+14
Domino: B+4


Mando
Berichten: 15686
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Al 10 jaar genieten met mijn gouden vriendje Rubio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 15:10

Mooi om te zien hoe jullie samen zijn gegroeid
Koester de jaren en geniet nog van elkaar.

Wat jij van mij vindt mag je houden, het is niet van mij.

Booklover01
Berichten: 206
Geregistreerd: 06-04-20

Re: Al 10 jaar genieten met mijn gouden vriendje Rubio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 15:19

Leuk om te lezen! Nog heel plezier met je paard gewenst, geniet ervan!

Voor de leukste paardenboeken en cadeau's, bezoek http://www.paardenboekhandel.nl!

rien10
Berichten: 14620
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Al 10 jaar genieten met mijn gouden vriendje Rubio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 15:22

Ohhhh wat leuk!! Super tof dat je zoveel met hem hebt beleefd. Genieten hoor!

hasufel
Berichten: 660
Geregistreerd: 10-08-07

Re: Al 10 jaar genieten met mijn gouden vriendje Rubio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 15:44

Heel mooi! Hopelijk heb je nog lang plezier met hem
En die shoots zijn geweldig

Ik doe wat ik kan. Als ik het niet doe, dan kan ik het (nog) niet

Daihyo
Berichten: 88038
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Al 10 jaar genieten met mijn gouden vriendje Rubio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 15:52

De palomino met de gouden ogen. Hij blijft een plaatje om te zien. <3

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Cheyenne0252
Berichten: 271
Geregistreerd: 02-06-11

Re: Al 10 jaar genieten met mijn gouden vriendje Rubio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 15:58

Wat een heerlijke foto’s <3

Volg mijn reis als beginnend paardenfotograaf @Cheyennevlottes_fotografie

Kastro Apache mijn vriendje sinds 19-06-2021

Inney
Berichten: 6168
Geregistreerd: 07-10-09

Re: Al 10 jaar genieten met mijn gouden vriendje Rubio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 16:07

Leuk om hem weer op bokt voorbij te zien komen! Jullie hebben leuke dingen gedaan.

Waarom is hij met wedstrijd pensioen? Of word hij helemaal niet meer gereden?

Rubio
Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-20 16:21

Dank jullie wel allemaal! We gaan zeker nog even verder genieten!

Inney schreef:
Leuk om hem weer op bokt voorbij te zien komen! Jullie hebben leuke dingen gedaan.

Waarom is hij met wedstrijd pensioen? Of word hij helemaal niet meer gereden?


In 2018 is er artose geconstateerd in zijn hoefgewricht + wat verbening van het kraakbeen. Er zat ook een ontsteking in het gewricht. Hij is toen ingespoten en herstelde heel goed. Opzich wilde ik toen wel weer met hem gaan starten, maar helaas liep hij vorig jaar een tussenpeesblesuure op. We weten niet precies hoe en wanneer die is ontstaan, maar hij zat er al langere tijd. Ruub is echt een harde, want hij heeft geen pas kreupel gelopen. Er zat een bult die we hebben laen checken en daar kwam dit dus uit. Helaas waren we in januari weer terug bij af en zat er een nieuwe beschadiging. Gelukkig herstelt hij goed en de dierenarts is er van overtuigd dat we hem nog prima recratief kunnen rijden. We zijn nu al een tijd langzaam aan het opbouwen (we zijn bij 3x 5 minuten na zo'n 7 maanden) dus hij wordt zeker nog gereden en ik hoop dat als hij straks weer helemaal is opgebouwd we nog een hele tijd lekker recreatief kunnen blijven rijden. Door dit alles vind ik het ook niet eerlijk naar hem toe om nog wedstrijden proberen te gaan rijden. Dat hoeft niet meer. Dus hij is met verdiend wedstrijdpensioen.

Rubio: B+20, L1+14, L2+23, M1+21, M2+14
Domino: B+4

Anoniem

Re: Al 10 jaar genieten met mijn gouden vriendje Rubio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 16:36

Ik vind hem steeds mooier worden door de jaren heen! Wat een mooie combinatie zijn jullie!

Pluutje
Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 18:30

Wat leuk, ik heb Rubio ooit een korte periode bijgereden. Ik geloof dat hij toen een jaar of 5 was, hij ging al braaf alleen mee naar het bos. Hij ziet er goed uit, hopelijk kun je nog lang van hem genieten!

_KiMbErLeY_
Berichten: 7555
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Hier

Re: Al 10 jaar genieten met mijn gouden vriendje Rubio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 00:13

Wat een super leuk topic, 10 jaar zeg! Leuk om jullie zo te zien groeien! <3

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter
Berichten: 15906
Geregistreerd: 10-01-06

Re: Al 10 jaar genieten met mijn gouden vriendje Rubio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 01:28

Leuk paardje, gezien zijn oogkleur vraag ik me af of hij wel een palomino is.

Coentjuh
Berichten: 9842
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 07:38

janderegelaa schreef:
Leuk paardje, gezien zijn oogkleur vraag ik me af of hij wel een palomino is.

Ik eigenlijk ook! Niet dat ik een kleurenkenner ben hoor!

Wat een geweldig paard en mooie compilatie. Ik hoop dat jullie nog lang van elkaar mogen genieten!

Daar ga je dan lieve gekke Thorin.. Y;( Veel te vroeg.. Veel te weinig kans.. Rust zacht 16 oktober 2019
TE KOOP: NIEUWE Beenbescherming bling bling, Western zadel pad stijgbeugels, Outdoorlaarzen, Graasmasker, Longeerhulp

NikkiDeKerf
Berichten: 15276
Geregistreerd: 13-11-04

Re: Al 10 jaar genieten met mijn gouden vriendje Rubio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 08:43

Zoveel mooie verschillende foto's en herinneringen! Hopelijk kan je nog veel langer met hem genieten.

ista
Berichten: 1130
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 08:45

Leuke verzameling!

En eerste foto, RCP denk ik? Daar heb ik ook nog jaren gestaan met mijn paardje.

kimmie261
Berichten: 19203
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Al 10 jaar genieten met mijn gouden vriendje Rubio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 09:04

Wat een gaaf dier, enne foto 7 hangt toch wel heel groot aan de muur?? :D

Lys_PPA
Berichten: 1333
Geregistreerd: 30-09-19

Re: Al 10 jaar genieten met mijn gouden vriendje Rubio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 09:12

Leuk om te zien, hoop over een aantal jaren ook zo'n overzicht te kunnen maken!
Nog veel geluk en plezier samen <3

Amalarab
Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Re: Al 10 jaar genieten met mijn gouden vriendje Rubio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 09:20

Wat een leuk stel zijn jullie, prachtig paard en supermooie foto’s!

Lieve Baska 4-5-1993 - 27-9-2021

Rubio
Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-20 13:24

Wat leuk om in uitgelicht te staan! Dank voor jullie leuke reacties!

Over zijn kleur, ik weet niet 100% zeker welke kleur hij precies heeft. Daar zullen we hem dan echt voor op kleur moeten testen. Dat ben ik ooit van plan geweest, maar nooit gedaan. Eigenlijk heb ik er verder niks aan als ik het precies weet :') Op de kleur van zijn ogen na, mist hij verder de kenmerken die een champagne kleurig paard heeft. Hij heeft geen spikkels op zijn neus en rond zijn ogen. Het zou zomaar kunnen dat hij een specifiek gen heeft wat de kleur van zijn ogen veroorzaakt. Van zijn ouders kunnen we het ook niet afleiden, want die zijn onbekend.

Pluutje schreef:
Wat leuk, ik heb Rubio ooit een korte periode bijgereden. Ik geloof dat hij toen een jaar of 5 was, hij ging al braaf alleen mee naar het bos. Hij ziet er goed uit, hopelijk kun je nog lang van hem genieten!

Wat leuk! Ik heb door de jaren heen vaker reacties gehd van oud bijrijders die hem in zijn jonge jaren hebben gereden. Heel leuk om te lezen. Hij kan nog steeds heel braaf alleen mee naar buiten en naar het strand enz. De eerste jaren ging ik zelfs het liefst alleen. Met andere was hij altijd een beetje druk en sterk. Hij wilde graag voorop lopen. Inmiddels kan ik makkelijk met andere naar buiten en blijft hij redelijk relaxed. Zelfs als ik achteraan rijdt :D

ista schreef:
Leuke verzameling!

En eerste foto, RCP denk ik? Daar heb ik ook nog jaren gestaan met mijn paardje.

Ja klopt! We hebben daar tot oktober 2015 gestaan, daarna zijn we van stal verhuisd. Ik ben daar ook ooit begonnen met rijden.

kimmie261 schreef:
Wat een gaaf dier, enne foto 7 hangt toch wel heel groot aan de muur?? :D

Niet exact foto 7, wel een andere foto die is genomen tijdens dezelfde shoot. Die hangt groot in de huiskamer :D

Rubio: B+20, L1+14, L2+23, M1+21, M2+14
Domino: B+4

TurboTinker
Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 13:25

Ik weet nog goed dat je hem net had. Rubio met zn prachtige ogen <3

vigo_is_lief
Berichten: 1175
Geregistreerd: 23-12-10
Woonplaats: Gouda

Re: Al 10 jaar genieten met mijn gouden vriendje Rubio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 13:52

Wauw, wat een prachtpaard!

Volg ons op instagram!! > @vigoritahorsita

The_Cat
Berichten: 7282
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Al 10 jaar genieten met mijn gouden vriendje Rubio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 13:54

Ha, dat gedoe met die tussenpees.. hier in hetzelfde straatje! Hopelijk komt hij er goed bovenop! Hij ziet er alvast nog even prachtig uit!


The books we love, they love us back. And just as we mark our places in the pages, those pages leave their marks on us.
I can see it in you, sure as I see it in me. You're a daughter of the words. A girl with a story to tell.

paljaslaura
Berichten: 2741
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Al 10 jaar genieten met mijn gouden vriendje Rubio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 14:33

Jullie zijn zo een leuk stel <3

Laurie
Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Re: Al 10 jaar genieten met mijn gouden vriendje Rubio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 15:13

Wat zijn jullie een leuke combinatie <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ilayla en 72 bezoekers