Calypso, mijn droom die uit komt!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
laughterline
Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Calypso, mijn droom die uit komt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-20 16:01

Dreams come true, my sweet Calypso. <3
(Een lang verhaal met wat foto's er tussen :) )

Al bijna 4 jaar geleden sinds de dag dat ik gek op je werd. Ik ging naar Zuid Afrika in 2016 om daar 2 maanden als vrijwilligster met paarden te werken. Nooit gedacht dat ik daar verliefd werd op een man en op een paard. Ik kwam binnen als een wat onzeker meisje rondom vreemde paarden, maar jij was het eerste paard dat ik borstelde en waar ik me goed bij voelde. Omdat je nog in training was mocht ik je rijden. Al snel vond ik je meer dan leuk en wist dat ik je ging missen toen ik weer terug naar Nederland ging.

1. De eerste foto samen in 2016
[ img ]

2. Een van mijn favoriete foto's... 2018
[ img ]

Na vele keren op en neer gevlogen te zijn (voor de liefde :+ ), een paar maanden hier, een paar maanden in Nederland.. verhuisde ik officieel naar Zuid Afrika in 2018. In plaats van vrijwilligster, werd ik nu aangenomen als horse guide om buitenritten te begeleiden tussen de bergen en de zee. Ik kon officieel aan de slag en natuurlijk werd jij mijn 'lead horse'.

"Ze is te gevoelig.", "Ze is zo onzeker." en "Het is geen echt leiders paard.", zijn de woorden waarmee ze je beschreven. Ik vond je juist leuk, lief, aanhankelijk en probeerde je te begrijpen. Ik had gewoon ‘die klik’ met je.

3.
[ img ]

4. Elk jaar maakte we wel wat mooie foto's samen <3
[ img ]

5.
[ img ]

Vanaf het begin hield jij altijd (letterlijk) je hoofd hoog en kon je moeilijk ontspannen. Als je voorop liep, voelde je soms aan als een bommetje, klaar om iets te zien wat eng, spannend of anders is, klaar om angstig te zijn en te reageren met een acrobatische sprong naar de zijkant of ineens 180 graden gedraaid staan. Dat heb je dan ook vaak gedaan en ik heb vaak een verrekte spier gehad. :') Regelmatig heb ik dan ook even af moeten stappen om naast je te staan en dat enge vogeltje, takje, of wat er dan ook was, samen te benaderen. Als voorheen angstige ruiter, had ik nooit verwacht zo gek te worden op een paard dat zo gespannen kon zijn. Maar ik vertrouwde je. Ik wist dat het onzekerheid was en niet omdat je mij er af wilde gooien. Langzaam begon je mij ook te vertrouwen en liet je je hoofd zakken, rustig begon je steeds meer te ontspannen. En zo gingen we regelmatig alleen op pad en begonnen we echt te genieten samen, samen relaxen. We werden een team, en ik werd met de dag gekker op je.

6. Het mooiste uitzicht
[ img ]

7. En nog meer oortjes foto's :+
[ img ]

8. De prachtige bloemen die nu in bloei staan <3
[ img ]

Ik heb al jaren last van paniek- en angstaanvallen. Al is het soms niet zo'n handige combi met zo'n gevoelig paard, ik denk dat ik je gewoon snapte en je wilde helpen. Je vertrouwen geven. Je laten zien dat je begrepen werd. Maar zo leerde ik ook van jou, heel erg veel zelfs. Als ik voelde dat jij gespannen werd, moest ik ervoor zorgen zelf heel rustig te blijven, niet vergeten om door te blijven ademen, en door jou rustig te maken, maakte ik ook mezelf rustig. Jij leerde me om kalm te blijven, ik leerde je om te vertrouwen, maar ook omgekeerd. We overwinnen beide onze angsten, stappen buiten onze comfort zone, en leren om voor onszelf op te komen. Je bent echt mijn spiegel, mijn leraar en ik ben zo blij dat ik je ontmoet heb <3

9. Altijd vrolijk naar me toe komen bij het hek
[ img ]

10.
[ img ]

11. Ik was de badkuip aan het schoonmaken in de paddock, jij komt even naar me toe voor wat knuffels!
[ img ]

In de groep tussen de andere paarden, doe je het eigenlijk super met een onervaren ruiter, in plaats van voorop. Maar omdat je wat aan de kleine kant bent met je 1.48m en je niet echt een kinderpony bent :+ .. zijn de meeste gasten die we krijgen te groot of te zwaar voor je. Een paar van onze paarden gaan dit jaar met pensioen en ook keken ze naar jou. Omdat je niet vaak door gasten gereden kunt worden door je grootte.. wilde ze een nieuw plekje voor je zoeken. Maar niet voordat ze mij gevraagd hebben of ik je over wilde nemen *\o/* En natuurlijk wilde ik dat! Ik laat je niet gaan. Het is wat eerder dan verwacht, maar soms moet je kansen aannemen als ze komen. Ik zou het mezelf nooit vergeven als ik je nu zou laten gaan.

12. 'Springen' zijn we alle twee niet zo goed in :+
[ img ]

13. Na 4 maanden niet gereden te kunnen hebben door lockdown, hier eindelijk weer te paard! En wat deed je het goed!
[ img ]

Mijn eerste eigen paard, mijn meisjes droom komt uit... en ik had geen beter paard kunnen bedenken, mijn beste vriendinnetje.. Calypso, ik ben nu echt officieel je eigenaar en ó zo blij <3

14. Ons laatste ritje hier afgelopen zaterdag.. want dit weekend gaan we verhuizen naar een ander mooi plekje. Je 'hoeft' niet meer te werken omdat we moeten, omdat er een rit geboekt is.. Soms boeken ze last minute een rit en moeten we snel opzadelen, dan kan ze zo nerveus worden.. Ik wil haar graag uit de toerisme halen, dus we gaan naar een ander plekje, waar ze lekker paard kan zijn en als ik d'r ga bezoeken kunnen we echt samen genieten, ipv te moeten werken samen. Maar ik ga dit wel missen om hier met haar samen te rijden! Want wat een prachtige uitzichten hebben we hier...
[ img ]


15. Het is nu officieel, een droom die uitkomt. Mijn eerste eigen paardje. Mijn beste vriendin! I'll be your forever human :)
[ img ]

Ik kan niet wachten wat de toekomst ons gaat brengen samen.
Ik kan niet wachten om samen te genieten, gewoon samen te zijn en het zal in het begin vast gek zijn niet hoeven te werken als ik naar je toe ga :D

:wave:


Westhof
Berichten: 2900
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 16:10

Ik word blij van dit topic :D Gefeliciteerd met je knappe aanwinst, heel leuk!

Memuska
Berichten: 5008
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Re: Calypso, mijn droom die uit komt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 16:13

Wat leuk! Gefeliciteerd en veel succes samen, super leuk dier die Calypso!

Aanleg en renovatie van al je paardenaccomodatie: http://www.tuymansenzoon.be
Vertaling, copywriting, taalonderwijs, proofreading: http://www.pointfinal.be
PB voor meer info!

_Carien
Berichten: 1796
Geregistreerd: 13-05-08

Re: Calypso, mijn droom die uit komt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 16:45

Ik word ook blij met lezen van je verhaal, jullie hebben elkaar gevonden! Kan je op je nieuwe plek ook zo prachtig buiten rijden?

Keep shining, keep smiling...

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101645
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Calypso, mijn droom die uit komt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 16:57

Prachtig verhaal!
Geniet van elkaar!

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
Bestelpagina Equiday 13 april 2024 --> https://marliestrapfotografie.pixieset. ... april2024/

laughterline
Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Re: Calypso, mijn droom die uit komt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-20 17:00

Dank jullie wel! :D
Ja het is op het nieuwe plekje ook erg mooi, maar zit daar meer tussen de bergen dan uitzicht op zee. Maar we hebben daar wel een longeer cirkel en een buitenbak, wat we eerst niet hadden. Dus kan niet wachten om haar wat meer te trainen, want eigenlijk 'kent' ze alleen vooruit op een buitenrit :P

Fataal
Berichten: 137
Geregistreerd: 23-11-19

Re: Calypso, mijn droom die uit komt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 17:18

Gefeliciteerd!! Wat een prachtig verhaal, jullie hebben elkaar gevonden zo mooi!

Geniet lekker samen

Loeky01
Berichten: 7315
Geregistreerd: 25-09-10

Re: Calypso, mijn droom die uit komt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 18:36

Ah wat onwijs gaaf! Gefeliciteerd <3. Op naar een paar hele mooie jaren samen.

janouk
Blogger
Berichten: 17850
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Calypso, mijn droom die uit komt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 18:47

Super *\o/*
Penny verhaal :D

Friends forever

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

Selina
Berichten: 14258
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 18:49

Zo fijn dat je haar over kon nemen <3
En een vosje is altijd een goede keuze :))

Mooie foto’s van jouw hond? http://www.simondel.nl

Pandora2
Berichten: 19853
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 18:58

Wat een prachtig liefdesverhaal ! <3

Ik dacht al wat een bijzonder mooie omgeving daar. Maar toen zag ik Zuid-Afrika :)* :')

Heel veel plezier nog samen !

laughterline
Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Re: Calypso, mijn droom die uit komt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-20 19:02

Dank jullie wel! <3

Haha ja een vosje.. je weet wel dat je in je tienerjaren droomt van een eigen paard en denkt: Ik wil geen vos, en zeker geen merrie? ... :+

Jaaa het is hier zo mooi! Zo blij om hier te mogen wonen :) Met een lieve vriend en nu ook met een lief paard!

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 19:06

Gefeliciteerd!!! Ben benieuwd hoe het jullie zal vergaan op de nieuwe plek. Blijf je er zelf wel werken?

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

sethabrikoos
Berichten: 45
Geregistreerd: 13-01-20

Re: Calypso, mijn droom die uit komt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 19:17

Super leuk!

laughterline
Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-20 19:29

Ik ben ook benieuwd! Gelukkig is de eigenaar ook heel leuk, en een vriendin helpt daar ook regelmatig mee. Dus we kunnen samen op buitenrit gaan. Dat heeft ze ook nodig, want 'nieuwe paden' dat is nog wel een dingetje haha. Maar ik heb er zin in!

Ik ga me meer richten op mijn fotografie :) Ik heb het eindelijk in lockdown weer op kunnen pakken en besefte me hoe erg ik het miste. :j

edit: ons nieuwe plekje waar we dit weekend heen gaan. We hebben al flink geoefend om in een 'gekke' ruimte te gaan. Want ze is hier geboren en heeft nog nooit een trailer gezien. Maar ik kijk er positief tegenaan, het moet lukken :j
[ img ]

Autumnn
Berichten: 8028
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 19:32

Wat een heerlijk verhaal *\o/* geniet ervan!
Mijn eerste paard was ook een vosmerrie. Soms kon ik haar achter het behang plakken maar vooral was ze míjn merrie en ik haar mens en snapte we elkaar met alles <3

laughterline
Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Re: Calypso, mijn droom die uit komt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-20 19:37

Haha precies! Chestnut mare, be aware _O- regelmatig was het ook wat hoor, op gevorderden rit als je wat verder weg van stal gaat... zonder rem en stuur rondjes draaien en weggetjes niet inwillen :+ Maar we hebben er aan gewerkt, dat achter ons gelaten en ik geloof dat we een team zijn nu :)

We hebben heel lockdown niet kunnen rijden... heb nu 2x een klein rondje gemaakt (10 minuutjes) en 2x 30min stappen, omdat voorop rijden soms nog wel een dingetje was vond ik het erg spannend. Maar het leek wel alsof ze het wel fijn vond, de pas zat er goed in en ze was ontzettend relaxed :j Vrijdag komt de zadelfitter voor een ander zadel en dan hopelijk snel het rijden weer oppakken <3

Autumnn
Berichten: 8028
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 19:48

]
laughterline schreef:
Haha precies! Chestnut mare, be aware _O- regelmatig was het ook wat hoor, op gevorderden rit als je wat verder weg van stal gaat... zonder rem en stuur rondjes draaien en weggetjes niet inwillen :+ Maar we hebben er aan gewerkt, dat achter ons gelaten en ik geloof dat we een team zijn nu :)

We hebben heel lockdown niet kunnen rijden... heb nu 2x een klein rondje gemaakt (10 minuutjes) en 2x 30min stappen, omdat voorop rijden soms nog wel een dingetje was vond ik het erg spannend. Maar het leek wel alsof ze het wel fijn vond, de pas zat er goed in en ze was ontzettend relaxed :j Vrijdag komt de zadelfitter voor een ander zadel en dan hopelijk snel het rijden weer oppakken <3


Vertel mij wat :D bij mijne was het helemaal feest als je van een groep wegreed. Tjonge jonge, steigeren deed ze nooit behalve dan want daar was ze niet van gediend. Of als alles van het land afgehaald werd en zij als laatste. Dacht het niet. Van achterin het land in rengalop sjeesde ze naar voren om toch als eerste op stal te staan. Uiteindelijk deden ze haar voortaan als tweede. Eerst haar vriendinnetje, want als enige op stal was ook weer niet haar bedoeling :') . Wat een dier en wat een handleiding had ze _O-
Mijne kwam van de manege af waar ze dat dan weer niet deed maar toen ze eenmaal eigen paard was schreef ze even snel een nieuwe handleiding _O-
Maar goed, nogmaals veel plezier met je knappe merrie en succes met haar handleiding :p

laughterline
Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-20 20:08

Haha dat klinkt alsof ze wel haar zeggetje klaar heeft! Hier doen ze het hek open en lopen ze allemaal hun eigen stal in haha.

Ik geloof dat het helemaal goed komt :D
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of en hoe ze gaat veranderen :j Of ze nog meer gaat opbloeien oid, ik kan niet wachten om meer tijd met haar alleen door te brengen!

Anomien
Berichten: 7373
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Re: Calypso, mijn droom die uit komt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 20:44

Aaah een mooie vos!
Prachtig. En nee helemaal niet jaloers.

Had stiekem ergens nog een foto verwacht van je man waarvoor je verhuisd bent...

Mama van mijn lieve meisjes

laughterline
Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-20 21:13

Knert schreef:
Aaah een mooie vos!
Prachtig. En nee helemaal niet jaloers.

Had stiekem ergens nog een foto verwacht van je man waarvoor je verhuisd bent...


Haha die wil ik best showen hoor :P

[ img ]

Nikkay
Berichten: 506
Geregistreerd: 22-10-09
Woonplaats: Rhenen

Re: Calypso, mijn droom die uit komt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 21:18

Wat een ontzettend leuk verhaal, mooi paard en die laatste foto van jullie samen is ook erg leuk! Geniet er van.

Volg mijn avontuur op Youtube!

https://www.youtube.com/@nikkydegraaf

laughterline
Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Re: Calypso, mijn droom die uit komt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-20 12:11

Dank je wel <3 en gaan we zeker doen! :j

xIrlijn
Berichten: 1710
Geregistreerd: 31-08-08
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 14:38

Wat een mooi verhaal en wat zitten jullie prachtig daar :) Mooi ook dat je haar een fijne plek kan geven waar jullie niks meer moeten. Geniet ervan!

NadineBlabla
Berichten: 2151
Geregistreerd: 23-10-11

Re: Calypso, mijn droom die uit komt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 12:34

wat een mooi verhaal en wat fijn dat jullie (alle drie!) elkaar hebben gevonden :+:

''Chaque battement de mon coeur est un je t'aime que je t'envoie''


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 85 bezoekers