Van slungelige gup naar stoere zwarte hengst.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lilopippa

Berichten: 836
Geregistreerd: 17-11-12
Woonplaats: Veluwe

Re: Van slungelige gup naar stoere zwarte hengst.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 21:17

Wauw wat is hij knap <3

rocymax

Berichten: 6484
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 21:19

Prachtig paard heb je <3

Serenity350
Berichten: 1383
Geregistreerd: 06-12-16
Woonplaats: Omgeving Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-20 21:26

bigone schreef:
Ik heb getemd!

Voor uitgelicht!!

Hahaha, je gaf me bijna een hartverzakking toen ik getemd las. :') Maar super lief zeg!


lilopippa schreef:
Wauw wat is hij knap <3


rocymax schreef:
Prachtig paard heb je <3


Dankjulliewel! <3

mingming

Berichten: 2504
Geregistreerd: 30-01-13

Re: Van slungelige gup naar stoere zwarte hengst.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 22:08

Wat is hij toch leuk <3

L_Ruiterhuis

Berichten: 2180
Geregistreerd: 22-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 22:26

Dat is pas een prachtig en indrukwekkend paard <3 <3 en dat spelen ziet er zo leuk. Ben wel verbaasd dat je deken heel bleef :+

DJZ

Berichten: 3109
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Re: Van slungelige gup naar stoere zwarte hengst.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 22:36

Prachtig dier :D
En wat goed dat je hem als hengst ook lekker met een maatje kunt en hebt laten staan. Zoals je zelf al schreef: Ook een hengst is een sociaal dier +:)+

Poldermenner
Berichten: 101
Geregistreerd: 01-01-20

Re: Van slungelige gup naar stoere zwarte hengst.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 23:04

Het zijn echt buurman en buurman zo te zien! Mooi stel.

Hannanas
Berichten: 13012
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 23:31

Waaaaaáttt :wow: <3
Jullie verdienen de bokaal van het gouden bokt trio!! Bestaat dat nog niet?? Wat een verbinding!

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 00:15

Jeetje, ik ben geen fan van Friezen en ook niet zo van Spanjaarden (de paarden dan :P ), maar die van jou heeft wel echt the best of both worlds! Wat een knapperd. Hoeft geen strikje meer om hoor <3

Superleuk ook de omgang tussen Rapido en je Shetje. Hoe heet die eigenlijk? :D

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Van slungelige gup naar stoere zwarte hengst.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 00:24

Wat een mooi verhaal en wat een kanppe man(nen) heb je daar! Gefeliciteerd en nog heel veel mooie jaren samen! <3 *\o/*

Maartje_M

Berichten: 9363
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Van slungelige gup naar stoere zwarte hengst.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 07:37

Gefeliciteerd met je knappe kerel! Hij wordt echt steeds mooier hè <3

Serenity350
Berichten: 1383
Geregistreerd: 06-12-16
Woonplaats: Omgeving Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-20 08:47

Nissima schreef:
Jeetje, ik ben geen fan van Friezen en ook niet zo van Spanjaarden (de paarden dan :P ), maar die van jou heeft wel echt the best of both worlds! Wat een knapperd. Hoeft geen strikje meer om hoor <3

Superleuk ook de omgang tussen Rapido en je Shetje. Hoe heet die eigenlijk? :D

Lief!! Dankjewel! En wat grappig om te horen! Voor mij was hij overigens ook de eerste keer dat ik echt gegrepen werd door de "ouder"rassen. Mede door hem ben ik er dan ook wel achter gekomen erg van de barokke rassen te houden en dat er eigenlijk altijd spaans bloed in zit als ik een paard helemaal geweldig vind. :')

En het shetje heet officieel Milas, maar we kozen ervoor daar Mikkie van te maken toen hij hier kwam. Maar eigenlijk luistert hij het best naar Kleine/Kleintje, want zo heb ik hem tot nu toe altijd aangesproken. :')


L_Ruiterhuis schreef:
Dat is pas een prachtig en indrukwekkend paard <3 <3 en dat spelen ziet er zo leuk. Ben wel verbaasd dat je deken heel bleef :+


Dankje! En ja, haha, er zit inmiddels een klein scheurtje in bij de hals maar als je bedenkt dat het ongeveer 3x per dag los gaat zoals je op het filmpje ziet dan valt me dat alleen maar heel erg mee. :+ Zit misschien nog een kans in ook bedenk ik me zo, dat producenten hun dekens op mijn paarden mogen testen. Blijft 'ie heel, dan weet je dat je een echt sterke deken hebt gemaakt. :') :') :')


DJZ schreef:
Prachtig dier :D
En wat goed dat je hem als hengst ook lekker met een maatje kunt en hebt laten staan. Zoals je zelf al schreef: Ook een hengst is een sociaal dier +:)+

Dankjewel! <3 Wat leuk dat je dat nog even benoemd want ja, dat was echt een vereiste voor mij. En ik zie het verschil ook enorm aan hem. Zelfs tussen "samen staan met andere paarden" en "samen staan met een maatje" zit verschil. Een paardenmaatje waar ze zich echt goed bij voelen biedt iets wat ik als mens nooit kan vervangen, hoezeer ik mn best ook doe. En ik vind het fijn om dat ook te delen en te laten zien hoe mooi zo'n vriendschap tussen hengsten kan zijn. Ik kan er enorm van genieten om het alleen al te aanschouwen. Dan heb ik het naast de speelmomenten ook over het samen rusten en kroelen.

Iedereen zei dat shetten niet konden kroelen bij grote paarden, nou, dat klopt niet helemaal ben ik tot mn verbazing achter gekomen. Bij mij gaat die grote gewoon liggen zodat ze op gelijke hoogte zijn, en andersom slaat de shet nu hij wat groter is soms gewoon zn voorbenen over de schoft van de grote heen, en kunnen ze er beide ook mooi bij. :=


Poldermenner schreef:
Het zijn echt buurman en buurman zo te zien! Mooi stel.

Ja echt wel. Ze kunnen ook flink kattekwaad uithalen met zn tweetjes dus soms heb ik er ook mn handen vol aan. :')


Hannanas schreef:
Waaaaaáttt :wow: <3
Jullie verdienen de bokaal van het gouden bokt trio!! Bestaat dat nog niet?? Wat een verbinding!

Awh, superlief! <3 Dankjewel. Hoewel het lastig is te vergelijken hihi, ik ben op mijn beurt namelijk ook weer vaak zo ontzettend geinspireerd door andere combinaties die hier op Bokt te volgen zijn. <3 <3


Gimme_Joy schreef:
Wat een mooi verhaal en wat een kanppe man(nen) heb je daar! Gefeliciteerd en nog heel veel mooie jaren samen! <3 *\o/*

Dankjewel! :)) Knappurds hea, wel heel wat anders dan Joy, hoewel ik toch ook wel echt nog steeds zo verliefd ben op die schouders en billen van haar.. :wow: <3

Maartje_M schreef:
Gefeliciteerd met je knappe kerel! Hij wordt echt steeds mooier hè <3

Danjewel!! <3 En ja, ik ben stiekem ook echt heel nieuwsgierig hoe hij eruit zal zien over 5 a 10 jaar. Of hij die uitstraling krijgt die sommige hengsten hebben, die naarmate ze ouder worden alleen maar gaver lijken te worden. Maar dat duurt nog eventjes (gelukkig). :')

mingming schreef:
Wat is hij toch leuk <3

Dankjewel! <3

jUst_eVa

Berichten: 1069
Geregistreerd: 26-01-07
Woonplaats: abbekerk

Re: Van slungelige gup naar stoere zwarte hengst.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 09:39

Wat een knapperd!! Hij heeft echt van beide rassen het beste mee gekregen <3 complimenten aan z’n fokker! En heerlijk dat je hem lekker paard laat zijn en alles rustig aan doet met hem! Je ziet hem genieten op elke foto!

Serenity350
Berichten: 1383
Geregistreerd: 06-12-16
Woonplaats: Omgeving Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-20 10:40

jUst_eVa schreef:
Wat een knapperd!! Hij heeft echt van beide rassen het beste mee gekregen <3 complimenten aan z’n fokker! En heerlijk dat je hem lekker paard laat zijn en alles rustig aan doet met hem! Je ziet hem genieten op elke foto!

Wat lief, dankjewel! <3 En ik zal de complimenten zeker doorgeven! :j *\o/*

FrNo
Berichten: 3657
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 11:38

Hallo, je boft wel met twee paarden die zoveel samen genieten en spelen.
Het is ook een mooi paard, zeker die foto als tweejarige is een hele mooie!
En leuk om te lezen hoe ze samen kroelen.
Mijn paard doet de nek van de shet en de shet op de borst van mijn paard.

En het is een compliment waard dat je ze beide hengst laat.

Serenity350
Berichten: 1383
Geregistreerd: 06-12-16
Woonplaats: Omgeving Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-20 14:52

FrNo schreef:
Hallo, je boft wel met twee paarden die zoveel samen genieten en spelen.
Het is ook een mooi paard, zeker die foto als tweejarige is een hele mooie!
En leuk om te lezen hoe ze samen kroelen.
Mijn paard doet de nek van de shet en de shet op de borst van mijn paard.

En het is een compliment waard dat je ze beide hengst laat.

Lief! Dankjewel! <3 Wat leuk dat jouw paarden ook zo hun eigen maniertje hebben gevonden! :j

En wat het hengst laten betreft, het is een heel bewuste keuze op basis van zoveel factoren die zo anders zouden kunnen zijn. Ik heb de luxe dat ik ze aan huis heb, een stalling vinden is bijvoorbeeld al best een struikelblok. Daarnaast laat Rapido ook heel duidelijk zien om te kunnen gaan met zijn hormonen (en dat heeft ook wel oefening gekost hoor!). En mijn eigen keuzes daarin spelen ook mee, ik heb er begrip voor dat ik hem niet zomaar overal mee naartoe kan slepen omdat hij vanwege zijn hengst zijn niet altijd welkom is. Enerzijds misschien door onbegrip of angst voor hengsten, maar vaker omdat de voorzieningen niet geschikt zijn. Ik vind dat niet erg, want heb niet de ambitie om stad en land met hem af te reizen. Soms is het even jammer, ik had bijvoorbeeld een heel fijne en kundige instructeur gevonden via via, alleen die gaf eerlijk aan dat hij vanwege zijn leeftijd niet meer met hengsten wilde werken. Daar kun je het mee oneens zijn, of denken, ja maar de mijne is echt heel braaf. Maar zo'n keuze moet je ook gewoon respecteren, net als je andersom verwacht. :j

_l_amanda_l_

Berichten: 6052
Geregistreerd: 31-01-08
Woonplaats: op de grens van Friesland en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 00:30

Wauw, die is mooi! Wat een stoer dier! :)) (ik dacht even dat het misschien een Wessel-veulen was, zo op de Uitgelicht-foto)

Serenity350
Berichten: 1383
Geregistreerd: 06-12-16
Woonplaats: Omgeving Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-20 07:00

_l_amanda_l_ schreef:
Wauw, die is mooi! Wat een stoer dier! :)) (ik dacht even dat het misschien een Wessel-veulen was, zo op de Uitgelicht-foto)

Dankjewel! <3 Aangezien ik een flinke Wessel-fan ben (kwijl) vind ik dat best een compliment. :))

Maar zijn echte papa is ook een heerlijke spierbundel, maar dan in de P.R.E. versie. :j

Fotootje van papa.
Afbeelding

Castellon

Berichten: 1802
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Spanje

Re: Van slungelige gup naar stoere zwarte hengst.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 09:35

Ah wat tof, een heel topic van je zwarte kanjer!
Wat is 'ie toch gaaf zeg, fantastische uitstraling!

En wat al benoemd wordt; zo fijn dat je hem sociaal houdt. Zoals je weet gaat dat bij die van mij ook fantastisch. Ik denk dat hoe meer mensen zien dat hengsten 'ook maar gewoon paarden' zijn, hoe meer mensen het huisvesten van hun hengst op een sociale manier overwegen en dat zou toch geweldig zijn!

Ik ben nog steeds voor een zwarte pennyhengsten club hoor :D :D

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 10:35

Wat stoer!! Ik weet precies bij wie en waar je hem vandaan hebt, ik heb over een periode van een jaar een friese merrie gereden voor hem... Ongeveer 11/12 jaar terug.

Mag ik weten wie zijn moeder is?
Aan de foto's te zien gok ik op de kleine friese merrie Tresor, zij fokt heel groot maar zelf klein van stuk
(mag ook in PB hoor)

Serenity350
Berichten: 1383
Geregistreerd: 06-12-16
Woonplaats: Omgeving Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-20 10:42

Castellon schreef:
Ah wat tof, een heel topic van je zwarte kanjer!
Wat is 'ie toch gaaf zeg, fantastische uitstraling!

En wat al benoemd wordt; zo fijn dat je hem sociaal houdt. Zoals je weet gaat dat bij die van mij ook fantastisch. Ik denk dat hoe meer mensen zien dat hengsten 'ook maar gewoon paarden' zijn, hoe meer mensen het huisvesten van hun hengst op een sociale manier overwegen en dat zou toch geweldig zijn!

Ik ben nog steeds voor een zwarte pennyhengsten club hoor :D :D

Jaaa, de zwarte pennyengsten club! *\o/* *\o/* *\o/*

_O-

En ik ben ook ontzettend verliefd op jouw kerels trouwens (net als de rest van Bokt :') ) maar dat wist je al. Jouw verhalen en foto's zijn inderdaad ook een heel fijne inspiratie m.b.t. het werken en leven met hengsten. Ben ook enorm benieuwd hoe jouw zwartje uit gaat groeien. :))


kim_1990 schreef:
Wat stoer!! Ik weet precies bij wie en waar je hem vandaan hebt, ik heb over een periode van een jaar een friese merrie gereden voor hem... Ongeveer 11/12 jaar terug.

Mag ik weten wie zijn moeder is?
Aan de foto's te zien gok ik op de kleine friese merrie Tresor, zij fokt heel groot maar zelf klein van stuk
(mag ook in PB hoor)

Wat leuk! *\o/* Tresor inderdaad! Ja, zo bijzonder, zo klein als ze is, zo groot als haar veulens zijn. Helaas is ze er inmiddels niet meer. Ze is (dacht ik) in de winter van 2019-2020 overleden. Y;(

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 10:58

Serenity350 schreef:
Castellon schreef:
Ah wat tof, een heel topic van je zwarte kanjer!
Wat is 'ie toch gaaf zeg, fantastische uitstraling!

En wat al benoemd wordt; zo fijn dat je hem sociaal houdt. Zoals je weet gaat dat bij die van mij ook fantastisch. Ik denk dat hoe meer mensen zien dat hengsten 'ook maar gewoon paarden' zijn, hoe meer mensen het huisvesten van hun hengst op een sociale manier overwegen en dat zou toch geweldig zijn!

Ik ben nog steeds voor een zwarte pennyhengsten club hoor :D :D

Jaaa, de zwarte pennyengsten club! *\o/* *\o/* *\o/*

_O-

En ik ben ook ontzettend verliefd op jouw kerels trouwens (net als de rest van Bokt :') ) maar dat wist je al. Jouw verhalen en foto's zijn inderdaad ook een heel fijne inspiratie m.b.t. het werken en leven met hengsten. Ben ook enorm benieuwd hoe jouw zwartje uit gaat groeien. :))


kim_1990 schreef:
Wat stoer!! Ik weet precies bij wie en waar je hem vandaan hebt, ik heb over een periode van een jaar een friese merrie gereden voor hem... Ongeveer 11/12 jaar terug.

Mag ik weten wie zijn moeder is?
Aan de foto's te zien gok ik op de kleine friese merrie Tresor, zij fokt heel groot maar zelf klein van stuk
(mag ook in PB hoor)

Wat leuk! *\o/* Tresor inderdaad! Ja, zo bijzonder, zo klein als ze is, zo groot als haar veulens zijn. Helaas is ze er inmiddels niet meer. Ze is (dacht ik) in de winter van 2019-2020 overleden. Y;(


Oohw wat naar te horen... Tresor was de merrie die ik bij JW reed... Super dier en fantastische moeder! Als jou knappe man ook maar iets van zijn moeder geerft heeft, zal je er ongetwijfeld een fantastisch dier aan hebben! Heel veel plezier en succes met hem

Serenity350
Berichten: 1383
Geregistreerd: 06-12-16
Woonplaats: Omgeving Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-20 11:12

kim_1990 schreef:
Oohw wat naar te horen... Tresor was de merrie die ik bij JW reed... Super dier en fantastische moeder! Als jou knappe man ook maar iets van zijn moeder geerft heeft, zal je er ongetwijfeld een fantastisch dier aan hebben! Heel veel plezier en succes met hem

Och jeetje. Nu voel ik me een beetje schuldig dat je op deze wijze moest horen dat ze er niet meer is. :(:) Wat een toeval zeg, dat jij haar destijds gereden hebt. Het was inderdaad een super dier (en mama) en ik heb het idee dat ik steeds meer van haar trekjes bij mijn kerel terug zie komen. De bijna "wijze" rust die hij over zich heen kan hebben bijvoorbeeld, maar ook het echt heel "vriendelijk en attent" zijn naar mensen (en vooral kinderen) toe.

Marilu
Berichten: 1245
Geregistreerd: 22-09-15
Woonplaats: ergens in België

Re: Van slungelige gup naar stoere zwarte hengst.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 14:44

Dat is nog eens een echte Black Beauty !

Mooi verhaal ook ! Toeval bestaat dus niet ;)

Serenity350
Berichten: 1383
Geregistreerd: 06-12-16
Woonplaats: Omgeving Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-20 15:24

Marilu schreef:
Dat is nog eens een echte Black Beauty !

Mooi verhaal ook ! Toeval bestaat dus niet ;)

Dankjewel!! <3