Konik paarden Oostvaardersplassen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Happy_Hippie
Berichten: 864
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Konik paarden Oostvaardersplassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-20 17:07

Gisteren mijn nieuwe lens gehaald en gelijk op de terugweg uit geprobeert :)
Aangezien het voor mij bijna 2uur rijden is had ik besloten nog even snel voor het donker werd,
om op de terugweg lang de oostvaardersplassen te rijden in de hoop dat ik wat tegen kwam.
En ja hoor *\o/*

Ik ben nog verre van goed in het maken van foto's ook zijn ze doordat het al aardig donker was niet helemaal scherp geworden -O-
Toen ik net aankwam was de zon al ver weg helaas (het was al bijna half 6).

Ik zou heel graag een cursus willen om beter om te gaan met de camera en lens om scherpere foto's te schieten. Binnenkort ga ik weer terug naar het noorden om me uit te leven op andere kuddes :)

Canon EOS 600D met een canon EF 70-200mm f/4.0 USM lens

1.
[ img ]

2.
[ img ]

3.
[ img ]

4. en het eerste veulentje
[ img ]

5.
[ img ]

6.
[ img ]

7.
[ img ]

8. Poh wat was deze hengst knap zeg <3
[ img ]

9.
[ img ]

10. Toch wel echt een van de knapste als ik eerlijk moet zijn
[ img ]

Tips en Tops zijn uiteraard hartstikke welkom, maar hou het wel netjes alsjeblieft

Volg ons ook op instagram Ultra_Happy_Hippie
Wil je graag foto's of video's van je dier of voertuig, neem vrijblijvend contact op! https://www.chaysfotografie.com


Anoniem

Re: Konik paarden Oostvaardersplassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 17:10

Ik vind het best leuke foto's.
Misschien kun je een beetje spelen met dat het onderwerp van je foto's niet altijd in het midden van de foto hoeft te staan?

Ik moest wel lachen om foto 3. Worden op de achtergrond nou nieuwe veulentjes gemaakt? :=

Happy_Hippie
Berichten: 864
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-20 17:15

Anoniem schreef:
Ik vind het best leuke foto's.
Misschien kun je een beetje spelen met dat het onderwerp van je foto's niet altijd in het midden van de foto hoeft te staan?

Ik moest wel lachen om foto 3. Worden op de achtergrond nou nieuwe veulentjes gemaakt? :=


haha nee hoor, ze staan gewoon rustig te eten er was weinig actie.
dankjewel, ik probeer inderdaad het 'model' altijd in het midden te hebben :)

ik heb deze waar het paard wat meer aan de linker kant staat maar alsnog het hoofd in het midden :P
[ img ]

Volg ons ook op instagram Ultra_Happy_Hippie
Wil je graag foto's of video's van je dier of voertuig, neem vrijblijvend contact op! https://www.chaysfotografie.com

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 17:17

Ik denk dat deze laatste foto bijvoorbeeld veel leuker zou zijn als je aan de rechterkant veel meer landschap zag.
Het is wel een mooie foto overigens!

Happy_Hippie
Berichten: 864
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-20 17:21

Anoniem schreef:
Ik denk dat deze laatste foto bijvoorbeeld veel leuker zou zijn als je aan de rechterkant veel meer landschap zag.
Het is wel een mooie foto overigens!


ah okey, ik vind het nog erg lastig bedankt voor je tips :)

bedoel je meer zo iets?

[ img ]

Volg ons ook op instagram Ultra_Happy_Hippie
Wil je graag foto's of video's van je dier of voertuig, neem vrijblijvend contact op! https://www.chaysfotografie.com

Anoniem

Re: Konik paarden Oostvaardersplassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 17:29

Niet dat ik er zo veel van bak hoor!!!!
;)

NikkiDeKerf
Berichten: 15276
Geregistreerd: 13-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 09:03

Mooi hoor, wat een leukerd die laatste met die afrekening. Je hebt ook echt mooi gebruik gemaakt van het licht, zoals bij de eerste paar foto's <3

Soms lijk je wat bewegingsonscherpte te hebben, zoals bij foto 4. Je sluitertijd korter/sneller zetten kan dan helpen :)

NathalietjeB
Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Re: Konik paarden Oostvaardersplassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 10:08

De merrie met de vlek bij d'r neus is absoluut de mooiste en je was zo te zien bij 't oostvaardersveld geweest

Happy_Hippie
Berichten: 864
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-20 13:43

NikkiDeKerf schreef:
Mooi hoor, wat een leukerd die laatste met die afrekening. Je hebt ook echt mooi gebruik gemaakt van het licht, zoals bij de eerste paar foto's <3

Soms lijk je wat bewegingsonscherpte te hebben, zoals bij foto 4. Je sluitertijd korter/sneller zetten kan dan helpen :)


Dankjewel <3

Ik zal er beter op letten :) (Ik heb ook last van trillende handen, dat werkt ook niet heel erg mee haha)

Volg ons ook op instagram Ultra_Happy_Hippie
Wil je graag foto's of video's van je dier of voertuig, neem vrijblijvend contact op! https://www.chaysfotografie.com

matespony
Berichten: 749
Geregistreerd: 01-08-18

Re: Konik paarden Oostvaardersplassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 21:26

Leuke foto's!

Keep calm and love horses!

Cherdenise
Berichten: 1282
Geregistreerd: 18-09-12
Woonplaats: Hoog noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 18:02

Zijn dit dan de paarden waar het nu om gaat?
Wat een leukerds en ik vind he foto's ook goed gelukt!

Reverie
Berichten: 99
Geregistreerd: 10-05-19
Woonplaats: Kortrijk

Re: Konik paarden Oostvaardersplassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 15:22

Hee, ik heb onlangs ook m'n fotos uit de Oostvaardersplassen bewerkt. Ben er in september langs geweest, leuk om nu enkele paarden te kunnen herkennen.

Je eerste foto vind ik heel erg mooi! Hele mooie lichtinval en een zeer schattig veulen. Ook de foto's met het roze licht vind ik echt mooi. Ik vind het moment dat de zon bijna weg is juist het mooiste moment om foto's te nemen. Nog een geluk dat je ze snel gevonden hebt. De eerste avond had ik brute pech en geen 1 paard gezien. De twee ochtenden erna wel wat geluk gehad :)

Ben je onlangs geweest? Ik heb ook heel wat foto's zien passeren van paarden met enorm veel van die distelbollen in hun haren, nu vind ik het wat dubbel om zelf nog eens terug te gaan :/

Happy_Hippie
Berichten: 864
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-02-20 08:28

Reverie schreef:
Hee, ik heb onlangs ook m'n fotos uit de Oostvaardersplassen bewerkt. Ben er in september langs geweest, leuk om nu enkele paarden te kunnen herkennen.

Je eerste foto vind ik heel erg mooi! Hele mooie lichtinval en een zeer schattig veulen. Ook de foto's met het roze licht vind ik echt mooi. Ik vind het moment dat de zon bijna weg is juist het mooiste moment om foto's te nemen. Nog een geluk dat je ze snel gevonden hebt. De eerste avond had ik brute pech en geen 1 paard gezien. De twee ochtenden erna wel wat geluk gehad :)

Ben je onlangs geweest? Ik heb ook heel wat foto's zien passeren van paarden met enorm veel van die distelbollen in hun haren, nu vind ik het wat dubbel om zelf nog eens terug te gaan :/


Wat leuk! Deze foto's zijn van 19 januari :)

En over de distelbolle klopt dat was aan de overkant van de weg waar een paar volwassen merries en een hengst stonde.

Wat ik kon zien is doordat ze met hun neus door de planten om het gras ertussen te pakken en de ogen erdoor zijn ontstoken (doordat ze met hun hoofd tegen die planten aankomen).

Toen ik even bij die paarden ging kijken zat ook mijn broek van ongeveer 10m daar lopen helemaal onder die bollen. Dus het is vrij logisch dat die manen en staart er vol mee zitten.


[ img ]

[ img ]

Volg ons ook op instagram Ultra_Happy_Hippie
Wil je graag foto's of video's van je dier of voertuig, neem vrijblijvend contact op! https://www.chaysfotografie.com


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 63 bezoekers