Stipjes in de winterzon

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Loeka_Polly

Berichten: 170
Geregistreerd: 04-09-13
Woonplaats: Amersfoort

Stipjes in de winterzon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-20 15:02

Gisteren was het dan eindelijk zo ver: na bijna een jaar eigenaar te zijn van deze lieve stipjes pony mocht ze eindelijk op de foto. Janneke is een (sinds woensdag) 4 jaar oude Cruzado merrie uit Spanje met een hele geschiedenis, maar al met al echt een schatje <3

Het was heerlijk zonnig maar wel koud! maar ik ben erg tevreden met de fotos! Nu alleen nog overal de touwtjes wegwerken, t blijft moeilijk als je de pony vast moet houden en fotos moet maken tegelijkertijd :')


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik hoop dat jullie genoten hebben van deze fotos, zoals ik dagelijks geniet van deze lieve pony!

ruin_lover

Berichten: 209
Geregistreerd: 03-12-06

Re: Stipjes in de winterzon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 16:42

Mooi paard! Knap dat je zelf foto's hebt kunnen maken en haar vast hebt moeten houden

Anoniem

Re: Stipjes in de winterzon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 16:45

Wat een leukerd! Vooral die stipjes super schattig.

Ik heb een 5 jarige (wss ook cruzado) uit Spanje! Ook met een hele geschiedenis. Niet best hoe ze daar met dieren om gaan. Als ik met een dressuurzweep in m'n hand naast em loop word ie boos. Hahah

senna21

Berichten: 11847
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Stipjes in de winterzon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 01:06

De zesde foto is grappig en sfeervol. Leuk paardje.

neile

Berichten: 2014
Geregistreerd: 09-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 08:25

Mooi paardje! Leuk dat je net een gestipte cruzado hebt, want dat zit niet in het pure spaanse paard. Jij hebt er een kleine extra bij dan :D

Vingino99
Berichten: 86
Geregistreerd: 16-11-18

Re: Stipjes in de winterzon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 10:54

Wat een knapperd! <3

Loeka_Polly

Berichten: 170
Geregistreerd: 04-09-13
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-20 11:27

Marije_1997 schreef:
Wat een leukerd! Vooral die stipjes super schattig.

Ik heb een 5 jarige (wss ook cruzado) uit Spanje! Ook met een hele geschiedenis. Niet best hoe ze daar met dieren om gaan. Als ik met een dressuurzweep in m'n hand naast em loop word ie boos. Hahah


Met een zweep moet ik inderdaad niet in de buurt komen, verder laat ze van mij inmiddels een hele hoop toe gelukkig! Dr oren zijn alleen ook verboden terrein, en mannen mogen van haar ook liever op afstand blijven!! Gelukkig gaat het wel elke dag beter en is ze super lief! *\o/*

Loeka_Polly

Berichten: 170
Geregistreerd: 04-09-13
Woonplaats: Amersfoort

Re: Stipjes in de winterzon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-20 11:30

Bedankt allemaal voor de lieve reacties! en super leuk om in uitgelicht te staan :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 11:30

Loeka_Polly schreef:
Marije_1997 schreef:
Wat een leukerd! Vooral die stipjes super schattig.

Ik heb een 5 jarige (wss ook cruzado) uit Spanje! Ook met een hele geschiedenis. Niet best hoe ze daar met dieren om gaan. Als ik met een dressuurzweep in m'n hand naast em loop word ie boos. Hahah


Met een zweep moet ik inderdaad niet in de buurt komen, verder laat ze van mij inmiddels een hele hoop toe gelukkig! Dr oren zijn alleen ook verboden terrein, en mannen mogen van haar ook liever op afstand blijven!! Gelukkig gaat het wel elke dag beter en is ze super lief! *\o/*


Wat een gelijkenissen hebben die van jou en mij dan. Super grappig eigenlijk. Mannen is voor die van mij geen probleem. Elk mens wat hem eten geeft is lief. Dus dat is prettig. Alleen hij is vrij kleverig. Ik hoef ook niet met strakke teugels te rijden. Of een schop te geven zeg maar, dan springt ie onder me vandaan. Alles moet heel subtiel. Kleine hulpjes. Maar die van mij is ook echt een schatje hahaha

Loeka_Polly

Berichten: 170
Geregistreerd: 04-09-13
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-20 11:40

Marije_1997 schreef:
Loeka_Polly schreef:

Met een zweep moet ik inderdaad niet in de buurt komen, verder laat ze van mij inmiddels een hele hoop toe gelukkig! Dr oren zijn alleen ook verboden terrein, en mannen mogen van haar ook liever op afstand blijven!! Gelukkig gaat het wel elke dag beter en is ze super lief! *\o/*


Wat een gelijkenissen hebben die van jou en mij dan. Super grappig eigenlijk. Mannen is voor die van mij geen probleem. Elk mens wat hem eten geeft is lief. Dus dat is prettig. Alleen hij is vrij kleverig. Ik hoef ook niet met strakke teugels te rijden. Of een schop te geven zeg maar, dan springt ie onder me vandaan. Alles moet heel subtiel. Kleine hulpjes. Maar die van mij is ook echt een schatje hahaha


Voordeel bij mij is dat ze daar niet zadelmak gemaakt is maar dat ik dat zelf aan het doen ben! Volgens haar paspoort heeft ze wel 5 verschillende eigenaren gehad in spanje, stuk voor stuk mannen, waarschijnlijk hebben daar een aantal rotte appels tussen gezeten :j Ben heel benieuwd hoe ze uit zal pakken onder het zadel! voorlopig is ze daar in iedergeval wel heel releaxt mee!

Loeka_Polly

Berichten: 170
Geregistreerd: 04-09-13
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-20 11:43

neile schreef:
Mooi paardje! Leuk dat je net een gestipte cruzado hebt, want dat zit niet in het pure spaanse paard. Jij hebt er een kleine extra bij dan :D


Volgens de dierenarts zou ze wel eens half quarter of appaloosa kunnen zijn! dat zou misschien ook haar paspoort naam: dakota, verklaren :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 11:46

Loeka_Polly schreef:
Marije_1997 schreef:


Wat een gelijkenissen hebben die van jou en mij dan. Super grappig eigenlijk. Mannen is voor die van mij geen probleem. Elk mens wat hem eten geeft is lief. Dus dat is prettig. Alleen hij is vrij kleverig. Ik hoef ook niet met strakke teugels te rijden. Of een schop te geven zeg maar, dan springt ie onder me vandaan. Alles moet heel subtiel. Kleine hulpjes. Maar die van mij is ook echt een schatje hahaha


Voordeel bij mij is dat ze daar niet zadelmak gemaakt is maar dat ik dat zelf aan het doen ben! Volgens haar paspoort heeft ze wel 5 verschillende eigenaren gehad in spanje, stuk voor stuk mannen, waarschijnlijk hebben daar een aantal rotte appels tussen gezeten :j Ben heel benieuwd hoe ze uit zal pakken onder het zadel! voorlopig is ze daar in iedergeval wel heel releaxt mee!


Ohh dat is al veel beter! Die van mij heeft door het Spaanse rijden wss ook een holle rug gekregen (na osteopaat wel beter geworden!) verschrikkelijk. Ik weet helaas niets van mijn paard af. Behalve dat ie als ruin in een Nederlands paspoort staat en aug 2019 naar Nederland is gekomen, wss als hengst hahaha

Mij is wel opgevallen dat Spanjaarden met werken echt heel relaxed en nuchter zijn. En vooral gezellig meedenken. En ze zijn vaak mega leergierig hahah. Ik ben ook benieuwd hoe het zadelmak maken gaat lopen. Hou ons op de hoogte :)

Loeka_Polly

Berichten: 170
Geregistreerd: 04-09-13
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-20 12:00

Marije_1997 schreef:
Loeka_Polly schreef:

Voordeel bij mij is dat ze daar niet zadelmak gemaakt is maar dat ik dat zelf aan het doen ben! Volgens haar paspoort heeft ze wel 5 verschillende eigenaren gehad in spanje, stuk voor stuk mannen, waarschijnlijk hebben daar een aantal rotte appels tussen gezeten :j Ben heel benieuwd hoe ze uit zal pakken onder het zadel! voorlopig is ze daar in iedergeval wel heel releaxt mee!


Ohh dat is al veel beter! Die van mij heeft door het Spaanse rijden wss ook een holle rug gekregen (na osteopaat wel beter geworden!) verschrikkelijk. Ik weet helaas niets van mijn paard af. Behalve dat ie als ruin in een Nederlands paspoort staat en aug 2019 naar Nederland is gekomen, wss als hengst hahaha

Mij is wel opgevallen dat Spanjaarden met werken echt heel relaxed en nuchter zijn. En vooral gezellig meedenken. En ze zijn vaak mega leergierig hahah. Ik ben ook benieuwd hoe het zadelmak maken gaat lopen. Hou ons op de hoogte :)


Van mij weet ik ook niet meer dan in het paspoort staat en dat ik waarschijnlijk sinds zij in nederland aangekomen is ook al mininmaal dr 3e eigenaar ben. Voorlopig kan ik dr longeren met zadel en gezellig op dr rug zitten (zonder zadel) en een theekransje houden. komende tijd gaan we aan het werk met gericht ergens heen stappen en sturen :)

Anoniem

Re: Stipjes in de winterzon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 12:05

Wat leuk! Ik ben vooral op de grond nu eerst dingen zoals wijken voor druk etc aan het aanleren. Want onder het zadel is ie zo instabiel nog. Wat ik wel fijn vind is dat alles lekker rustig aan kan. Want te snel gaan vinden ze niet leuk

Lys_PPA

Berichten: 1335
Geregistreerd: 30-09-19

Re: Stipjes in de winterzon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 14:28

Leuke foto's, ik ben benieuwd naar de foto's zodra lijntjes weggewerkt zijn, lijkt me nog mooier!

Loeka_Polly

Berichten: 170
Geregistreerd: 04-09-13
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-20 17:43

Marije_1997 schreef:
Wat leuk! Ik ben vooral op de grond nu eerst dingen zoals wijken voor druk etc aan het aanleren. Want onder het zadel is ie zo instabiel nog. Wat ik wel fijn vind is dat alles lekker rustig aan kan. Want te snel gaan vinden ze niet leuk


Jaa je hebt wel veel geduld nodig met deze beestjes, gelukkig zijn ze zo leuk dat dat geen probleem is!

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Stipjes in de winterzon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 10:52

Mooie foto's! Knap dat je ze zo hebt weten te maken én je paard ook nog eens kon vasthouden!