Mijn trots! Onze eerste twee jaar ITP

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Remark
Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Mijn trots! Onze eerste twee jaar ITP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-20 23:32

Ongeveer 2 jaar terug (17 december 2017) was het dan eindelijk de dag waar ik al jaren van droomde. Mijn ouders en ik reisde af naar Arcen om daar mijn eerste eigen paard op te gaan halen. Daar was ze dan, Hilana van de Edelweiss! Nu ik de foto’s terug zie, ik was ze in mijn gedachte toch een stuk knapper :=
[ img ]

Hilana was nog jong (2,5 jaar). We zijn al vrij snel gestart met grondwerkles. Zo kreeg ik mooi wat hulp bij ‘de opvoeding’.
[ img ]

Het werd zomer en Hilana kreeg jeuk en een groot deel van haar manen viel uit. Ik was bang dat het zomereczeem zou zijn. Gelukkig was het deze zomer niet zo erg als toen, dus ik vermoed dat het een andere oorzaak heeft gehad.
[ img ]
[ img ]

Ik wilde Hilana alvast laten wennen aan de trailer en vreemd terrein, dus we gingen zo nu en dan naar het bos.
[ img ]

Naar het strand toe gaan stond al lang op mijn verlanglijstje, dus tweede kerstdag gingen wij op pad. Hilana was onder de indruk toen ze voor het eerst de zee zag :')
[ img ]
[ img ]

Het strand beviel ons wel, dus we gingen nog een keer.
[ img ]
[ img ]

Ondertussen werd het beter weer en was Hilana inmiddels 4 jaar geworden. We startte rustig aan met beleren. In mei 2018 zat ik er voor het eerst op. Wat was ze braaf zeg! Mijn lieve paard zette geen pas verkeerd.
[ img ]

Kort daarna hadden we onze eerste les. Het zag er niet uit, maar elk begin is er één en ik was alsnog super trots.
[ img ]
[ img ]

Hilana a.k.a. Duikboot haha
[ img ]

Paps vond fotograferen altijd al leuk, maar hij werd steeds fanatieker. Daar maken Hilaan en ik maar al te graag gebruik van.
[ img ]
[ img ]
http://boktimg.nl/img/m/CKG5Tf.jpg

Op de foto’s is wel te zien dat Hilana te dik is. Ik probeer een afwisselend schema voor haar aan te houden. Vrijspringen heb ik ooit eens eerder geprobeerd. Daar leek Hilaan niet zo veel plezier in te hebben helaas. Desondanks gingen we regelmatig met balkjes aan de gang. Hier leek ze steeds meer plezier in te hebben. Uiteindelijk dus toch maar weer eens gaan vrijspringen, met succes! Hilaan ging er een stuk makkelijker overheen (al staat ze nog steeds liever grasjes te snoepen aan de bakrand... maarja daar ben je tenslotte haflinger voor).
http://boktimg.nl/img/m/DPUChf.jpg
http://boktimg.nl/img/m/ZPMRPb.jpg

Afwisseling vind ik dus erg belangrijk. Daarom gingen we regelmatig op buitenrit. Helaas heeft de andere haflinger op de foto momenteel een blessure en is mijn andere buitenrij-maatje hoog zwanger. Het buiten rijden staat dus even stil :( (dus mocht iemand in de buurt van vijfhuizen gezellig met mij mee willen, dan houd ik mij aanbevolen :D )
http://boktimg.nl/img/m/VuL4dG.jpg
http://boktimg.nl/img/m/WiKZrd.jpg

Afgelopen november was het weer tijd om met de trailer op pad te gaan naar het strand. Echt wel luxe om zo dichtbij het strand te wonen :D
http://boktimg.nl/img/m/4deQId.jpg
http://boktimg.nl/img/m/pmuEEM.jpg

Hilaan voelde zich zo op haar gemak dat ze even lekker ging rollen in het mulle zand _O-
http://boktimg.nl/img/m/FhCJAn.jpg

Paps en mams zijn altijd van de partij wanneer we op pad gaan <3
http://boktimg.nl/img/m/QtLyn2.jpg

Voor de kerst kwam mijn vader weer foto’s maken bij onze les. Hij maakte ook een filmpje van onze eerste noemenswaardige gallop. Ik zou alleen niet weten hoe ik die hier op bokt krijg :?
http://boktimg.nl/img/m/JObTOP.jpg
http://boktimg.nl/img/m/GPLo33.jpg
Ook Hilaan was reuze benieuwd wat de juf allemaal te vertellen had -:)
http://boktimg.nl/img/m/RGmrAm.jpg

In 2020 gaan we weer veel leuke dingen te doen. Tot volgend jaar :evaw:
http://boktimg.nl/img/m/TH1GKU.jpg
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 08-01-20 20:12, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Max 15 foto’s, rest in link


_Sofie
Berichten: 4430
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Re: Mijn trots! Onze eerste twee jaar ITP

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 20:09

Knappe Haf! En super leuk om te zien dat je ouders zo betrokken zijn :j

Da Vinci (Van Gogh x Kigali)

Remark
Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-20 23:48

_Sofie schreef:
Knappe Haf! En super leuk om te zien dat je ouders zo betrokken zijn :j


Ja, daar bof ik mee! Mijn vader gaaf ook vaak voor de gezelligheid mee naar stal en als ik een weekendje weg ben of op vakantie ga kan ik altijd op zijn hulp rekenen :D

StillAngel
Berichten: 6166
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Alkmaar

Re: Mijn trots! Onze eerste twee jaar ITP

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 01:18

Leuke foto s zeg, knap stel zo!

Connie, oftewel in leuke buien: sponsje :D I will never forget you! Mijn lieve konijntje voor altijd in mijn hart..
01-09-2001
30-05-2010

neile
Berichten: 2010
Geregistreerd: 09-01-10

Re: Mijn trots! Onze eerste twee jaar ITP

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 09:14

Fijn! Ik ben met hetzelfde traject bezig. Mijn paard ook op die leeftijd gekocht en nu ook bezig met doorrijden. Je paard doet het goed en je ziet haar ook echt volwassen worden op de foto's hé.
Mag ik vragen van waar jouw bitloos hoofdstel komt en of je er tevreden van bent? Ik ben op zoek naar een nieuw.

Yeguada La Musa
Seni Diosa - Seni Rapida x Seni Indio
Solea WH - Hada WH x Catavino LG

TE KOOP: 17.5 inch Adam Ellis dressuurzadel, zwart, medium-wide boommaat, demo-model, met lak afwerking op de lepel. Stuur pb'tje voor vrijblijvend meer info en foto's.

ravellie
Berichten: 3068
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 11:06

Erg leuk om zo te zien hoe jullie samen groeien en ook vooral het plezier samen
En dat van je ouders :D

Leuk!

Rivano
Berichten: 2285
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Brazilië

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 15:48

Wat een leuk topic! Vind de foto op het strand van achteren genomen ook erg mooi. Heel sfeervol.
Veel plezier met het beleer-proces! Jullie lijken me een leuk stel!
Helaas woon ik niet in de 'buitenrij'-buurt. :D

"Hey, I saw that..."
~ Karma

janouk
Blogger
Berichten: 17811
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Mijn trots! Onze eerste twee jaar ITP

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 19:13

He, Hilana. Knappe merrie van Namurai.

Ik heb op haar oma Astra gereden in Oostenrijk, (wereldkampioen bij de haflingers Merries met afstammelingen) fijne merrie. Ik kan wel foto's opzoeken van Astra, als je wilt. Maar via Google vind je vast hele mooie.

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

Castellon
Berichten: 1802
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Spanje

Re: Mijn trots! Onze eerste twee jaar ITP

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 19:52

Wat leuk! Van klein gupje naar een hele zelfbewuste mooie hafdame.
De foto's van jullie op het strand zijn prachtig!

Remark
Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-20 21:40

StillAngel schreef:
Leuke foto s zeg, knap stel zo!


Dankjewel!

neile schreef:
Fijn! Ik ben met hetzelfde traject bezig. Mijn paard ook op die leeftijd gekocht en nu ook bezig met doorrijden. Je paard doet het goed en je ziet haar ook echt volwassen worden op de foto's hé.
Mag ik vragen van waar jouw bitloos hoofdstel komt en of je er tevreden van bent? Ik ben op zoek naar een nieuw.


Wat leuk! Hoe heb jij het ervaren? Ja, ze is echt uitgedijd inderdaad. Het was leuk geweest als ze nog wat de lucht in zou zijn gegaan, maar dat is helaas niet gebeurt.

Ik had eerst een hoofdstel van hööks. Die is laatst kapot gegaan toen ze er vandoor wilde gaan tijdens het longeren met dubbele longe. Het leer scheurde bij een van de ringen. De neusriem die ik nu heb (zie je op de laatste foto’s) is van bridle2fit. Ik wilde een ‘normaal’ uitziend bitloos hoofdstel. Die was niet te vinden, dus heb ik uiteindelijk hiervoor gekozen. Zelf samengesteld dus, want het kopstuk is bijvoorbeeld een simpel recht en plat kopstuk.

ravellie schreef:
Erg leuk om zo te zien hoe jullie samen groeien en ook vooral het plezier samen
En dat van je ouders :D

Leuk!

Wat een lief berichtje, bedankt!

Rivano schreef:
Wat een leuk topic! Vind de foto op het strand van achteren genomen ook erg mooi. Heel sfeervol.
Veel plezier met het beleer-proces! Jullie lijken me een leuk stel!
Helaas woon ik niet in de 'buitenrij'-buurt. :D


Aaah, dat is jammer!

Ja, die foto is ook een van mijn favorieten. Het was ook zo’n leuk moment, de eerste keer naar het strand met mijn eigen paard. (die ook nog eens super braaf was).

janouk schreef:
He, Hilana. Knappe merrie van Namurai.

Ik heb op haar oma Astra gereden in Oostenrijk, (wereldkampioen bij de haflingers Merries met afstammelingen) fijne merrie. Ik kan wel foto's opzoeken van Astra, als je wilt. Maar via Google vind je vast hele mooie.


Hee wat leuk! Ik ben wel benieuwd hoor, als het niet te veel moeite is. Hoe was haar oma in de omgang en onder het zadel? Ik ben wel benieuwd of ze iets geërfd heeft.

Castellon schreef:
Wat leuk! Van klein gupje naar een hele zelfbewuste mooie hafdame.
De foto's van jullie op het strand zijn prachtig!

Bedankt :)

Wat een scharminkel he, haha. Toen ik bij haar ging kijken een maand daarvoor had ze wel wat meer vetjes op haar lichaam. Ze stond toen nog de hele dag en nacht op de wei.

Geryon
Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Re: Mijn trots! Onze eerste twee jaar ITP

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 22:01

Leuk overzicht van je knappe haflinger eef! Zadelmak maken is toch wel het leukst vind ik <3
Filmpjes zou je eerst moeten uploaden bijvoorbeeld op youtube!

Jolliej
Berichten: 3371
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Firdgum

Re: Mijn trots! Onze eerste twee jaar ITP

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 05:04

Wat ontzettend leuk. Je ziet haar echt groeien door de fotootjes heen, wordt een prachtig paard! <3

Djingo dr M+14 - v M+18 ~ Indy dr Z+5 - v ZZ+1
Indy & Djingo dubbelspan dr L+10 v M+6

neile
Berichten: 2010
Geregistreerd: 09-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 07:40

neile schreef:
Wat leuk! Hoe heb jij het ervaren? Ja, ze is echt uitgedijd inderdaad. Het was leuk geweest als ze nog wat de lucht in zou zijn gegaan, maar dat is helaas niet gebeurt.

Ik had eerst een hoofdstel van hööks. Die is laatst kapot gegaan toen ze er vandoor wilde gaan tijdens het longeren met dubbele longe. Het leer scheurde bij een van de ringen. De neusriem die ik nu heb (zie je op de laatste foto’s) is van bridle2fit. Ik wilde een ‘normaal’ uitziend bitloos hoofdstel. Die was niet te vinden, dus heb ik uiteindelijk hiervoor gekozen. Zelf samengesteld dus, want het kopstuk is bijvoorbeeld een simpel recht en plat kopstuk.


Mijn paard staat nu nog in training om doorgereden te worden. Dat gaat best goed! Ik wou net als jij een dressuuur (gewoon) bitloos uitziend hoofdstel, maar dat is inderdaad moeilijk te vinden en de kwaliteit is precies vaak waardeloos. Hooks ook zo slecht dan? Jammer want die dingen zijn toch ook niet goedkoop. Ik heb er eentje van Kifrahorse maar ook de ringen uitgescheurd tijdens een buitenritje. Dat moet daar toch echt tegenkunnen hé. Nu nog aan het twijfelen of ik de kost ga doen om dat te herstellen of ergens een beter nieuw koop. Ik ga Bridle2fit eens opzoeken.

Yeguada La Musa
Seni Diosa - Seni Rapida x Seni Indio
Solea WH - Hada WH x Catavino LG

TE KOOP: 17.5 inch Adam Ellis dressuurzadel, zwart, medium-wide boommaat, demo-model, met lak afwerking op de lepel. Stuur pb'tje voor vrijblijvend meer info en foto's.

Ntlie_
Berichten: 12472
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Zeeland

Re: Mijn trots! Onze eerste twee jaar ITP

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 13:03

Wat een ontzettend leuke haflinger heb je daar! <3
Leuk ook om de vorderingen te zien en haar te zien groeien.

Leuk stel zijn jullie samen! +:)+

marjank1987
Berichten: 361
Geregistreerd: 28-05-07
Woonplaats: maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 18:23

Daar is het knappe halfzusje van Jill weer <3 . Leuk overzicht zo. Fijn dat ze het zo braaf doet allemaal :) . Ik hoop dat het met Jill straks ook allemaal zo fijn gaat. We doen nu nog vooral veel grondwerk en wandelen maar goed... Ze word in maart ook pas 3 dus alles op zijn tijd. Hoe groot is Hilana nu?

Ik vind haar in ieder geval een plaatje om te zien. Geniet van elkaar!

Banjer
Lid Nieuwsredactie
Berichten: 48197
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: Mijn trots! Onze eerste twee jaar ITP

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 09:45

Leuk dat je haar bitloos beleert :D Wil ik ook gaan doen met mijn jonkie :D


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: xPearl en 33 bezoekers