Ons Spaanse avontuur; mijn eigen paddock paradise

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Castellon
Berichten: 1802
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-19 17:56

@Marilou, wat tof dat jullie een beetje dezelfde droom hebben! Weet je, de meeste Nederlanders die we hier kennen zijn júist van jullie leeftijd! Juist voor jonge mensen is het vaak lastiger.
Als je het echt wil, gewoon plannen en doen hoor, er zijn ook prachtige huizen die verder af zijn hier te krijgen en als tweede huis is een en ander misschien ook wel mogelijk :) Lekker doordromen en uitdenken hoor!

Mijn paarden zijn echte native Spanjaarden, ik heb ze hier gekocht. Zaf heb ik net 2 weekjes en Sol sinds het najaar. Ik praat ook half Spaans met ze :D
Veel paarden eten hier alfalfa. Het scheelt dat die van mij al aan het Spaanse dieet gewend zijn, ik verwacht dat als je ze uit de groene Nederlandse weides hierheen brengt het best een omschakeling kan zijn,.
Ik heb nu een hooileverancier die twee provincies lager zit, dat is 4,5 uur rijden.
Paarden houden is hier zeker niet goedkoper dan in Nederland, dat is me al wel duidelijk, maar dat is op zich ook niet erg. Want ach, de zon schijnt hier bijna altijd en die eeuwige blubberzooi heb ik nog niet gemist hoor :Y) :D

En jaaa! Sol is knap he! Kleine Zaf wordt vast ook zo knap, hij is echt nog een gup nu, en dat ze bij de veulens hier altijd de staart en manen scheren helpt niet :+

@Pandora, ha, dankjewel! :D Igualmente! <|-


Anoniem

Re: Ons Spaanse avontuur; mijn eigen paddock paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 18:01

Ik ga mee spieken en jaloers zijn, al hebben we het hier ook best aardig voor elkaar al zeg ik het zelf.

Ik begrijp heel goed dat je de modder niet mist :+

Mocht je dat wel doen post ik met liefde een modderige foto ;)

Pandora2
Berichten: 19839
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 18:31

Alfalfa en stro. Droge, rotsachtige grond en alle dagen zon.
Mijn spaanse smurf zou zich er helemaal thuis voelen 8-)

Misschien moet ik maar verkassen voor hem... O:) :D

Castellon
Berichten: 1802
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-19 19:16

@lukka63, ik woon ruim een uur boven Valencia op het platteland

@Robijn, hahaha, kom maar op met die modderfoto's hoor! Hilarisch is het dat in NL het wit houden van een schimmel zo lastig zou zijn. Dat is hier niet zo lastig. Maar het zwart houden van die kleine is wel een uitdaging, want hij zit de hele tijd onder het rode stof en zand en dat valt bij hem veel meer op :')

@Pandora, ha ja, ieder excuus is een goed excuus hoor :D Die zon is wel zoooo heerlijk! Maar vergis je niet, ALS het regent gaat het ook echt heel erg hard! Maar goed, het is wel altijd fijn voor het land en onze watertank hoor.

Ik denk dat ik maar een volgtopic ga maken :) Even kijken of ik deze over kan zetten of daar opnieuw moet beginnen...

Anoniem

Re: Ons Spaanse avontuur; mijn eigen paddock paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 19:21

Daarom heeft mijn schimmel een halsdeken op:
[ img ]

Niet dat het helpt :+

Pandora2
Berichten: 19839
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 19:28

Haha, ik kan mij iets voorstellen bij die zeldzame regen inderdaad :P
Wel een goede carwash voor de paarden dan :+

Hier ook een wit propje spaans. Maar ik heb droge grond en groene weilanden, dus dat scheelt :=

Libera
Berichten: 3963
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: Ons Spaanse avontuur; mijn eigen paddock paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 19:45

Wat een prachtig plekje!

Problemen met keiharde grond herken ik idd, dat is in Californie ook zo! Net als het dieet, wat ook daar uit alfalfa bestaat... wij importeerden veel Nederlandse paarden en was eigenlijk nooit een probleem mee kwa omschakelen,l. Met de Friezen was het altijd een beetje uitkijken omdat alfalfa veel rijker is dan het Nederlandse hooi en gras :)

Volg ons project in Washington!
Van overwoekerde bende naar paarden paradijsje :D

floripori17
Berichten: 732
Geregistreerd: 23-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 23:53

Wat een droom zeg!! Supertof <3 En wat een knappe paardjes!! Ben je toevallig te volgen op insta? Of houd je het bij bokt? :D

Belle du petit Moulin
insta: @reina_gaucha

MarEd
Berichten: 79
Geregistreerd: 24-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 00:07


bellehorses
Berichten: 2024
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Fryslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 00:17

Wauw! Prachtig plekje, en prachtige paarden heb je. Wat een rijkdom <3

Suikerspinda
Correspondent
Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 09:14

Castellon schreef:
Hilarisch is het dat in NL het wit houden van een schimmel zo lastig zou zijn. Dat is hier niet zo lastig.

Nou :+

[ img ]

Wel zo'n 300 kilometer hoger dan waar jij zit :))

Castellon
Berichten: 1802
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Spanje

Re: Ons Spaanse avontuur; mijn eigen paddock paradise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-19 09:27

@Pandora, Ha ja, goede paardwash vast! We krijgen dan ergens anders op ons land wel altijd een grote waterplas waar dan allemaal zwijntjes en dieren komen drinken <3

@Libera, Dankjewel! En ooh, California, ik heb er een zwakke plek voor. En WEER heel anders, wat gaaf! En wat bijzonder dat jij zegt dat ze er niet veel moeite mee hadden. Het is zó anders! Fijn dat het zo goed ging.

@floripori, Dankjewel!! op dit moment nog geen insta, misschien later!

@Robijn, Ah ja, maar het scheelt wel met zo'n halsdeken!

@Mar, lekkah, niets boven Veluwemodder :D :D

@Bellehorses, en jij hebt ook zulke leuke pony's! (even in je profiel gespiekt). Dankjewel!

@Nissima, oeps :') :') Ja, de plek in Spanje verschilt nogal natuurlijk. Lekkere smurrie heb je daar. Met knap paard eronder, dat dan weer wel :D


Lipstick
Berichten: 708
Geregistreerd: 02-06-09

Re: Ons Spaanse avontuur; mijn eigen paddock paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 18:02

Wauw, wat onwijs gaaf! Wat een mooie plek en paarden heb je.

bellehorses
Berichten: 2024
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Fryslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 21:02




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: WillemijnL, xPearl en 23 bezoekers