Ons Spaanse avontuur; mijn eigen paddock paradise

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Castellon

Berichten: 1802
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Spanje

Ons Spaanse avontuur; mijn eigen paddock paradise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-19 21:38

Begin dit jaar kochten we ons huis hier in Spanje, omringd door dennenbomen en uitzicht over de vallei en de bergen. We wonen hier off the grid, dus zonder aansluiting op gas/water/licht. Onze energie komt van onze zonnepanelen en water vangen we op (en als dat niet lukt kopen we het).
Als je hier komt is het eerste dat je ruikt de geur van alle wilde kruiden die hier groeien; tijm, rozemarijn, lavendel… 8 hectare wild land hebben we hier, en mijn Spaanse droom zou niet compleet zijn zonder paarden.

Zo starte dus het grote project.
Totaal overwoekerde en verwaarloosde olijventerrassen zijn een echt paddock paradise geworden!

Plaatje van voor al de werkzaamheden. Prachtig he, al die wilde bloemen en planten <3


Afbeelding


Je weet dat je land woest is als je dit soort machines nodig hebt om er door te komen :')


Afbeelding


Tijdens het bouwen. De betonplaat waar de schuilstal op komt ligt er inmiddels. Dat was nog best een ding, knetterharde grond en betonwagens en alles over onze onverharde weggetjes.
De palen zouden we ook wel even kopen en in de grond slaan.
Probleem 1: de palen moesten van de andere kant van Spanje komen dus dat duurde wat langer.
Probleem 2: in rotsgrond krijg je die dingen de grond niet in. Bovenstaande machine ook niet. Dus euhm, dat was een dingetje. Duurde een paar dagen extra, maar toen stonden ze wel!


Afbeelding


De aanrijdroute naar ons land is een onverharde weg met veel keien. De aanrijdroute naar de paddocks is nog een stukje verder en nog een stukje euhm, laten we het avontuurlijker noemen.
De schuilstal bezorgen was een ding, maar hoera! Hij was er, en hier staat ‘ie al. Inclusief automatische waterbak!


Afbeelding


Met linten erop is het ineens echt.
Mijn paddock paradise met berguitzichten <3


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Maar het mooiste, het allermooiste, is het natuurlijk met paarden erin.
En wat een droom dat dat nog net in dit jaar is gelukt! De paarden aan huis! En dat voor de kerst.
Solazar is mijn vierjarige witte PRE hengst, Zafiro is ook een PRE en anderhalf jaar oud.

Samen <3

Afbeelding

Als je net ergens aankomt moet je wel even laten zien dat je een eenhoorn bent 8-)

Afbeelding

Afbeelding


2020 wordt gewoon genieten met mijn mannen in de achtertuin, en ondertussen lekker doorklussen, knutselen en snoeien om het allemaal nog mooier te maken, maar vooral gewoon dat eerste; genieten!

Afbeelding

Bommeltje_
Berichten: 2085
Geregistreerd: 16-03-08

Re: Ons Spaanse avontuur; mijn eigen paddock paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 21:48

Wow wat een droom zo gaaf :D

vanLotje
Berichten: 2012
Geregistreerd: 08-03-10
Woonplaats: De Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 21:50

Wat een paradijselijk plekje...! Ziet er heerlijk uit <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 22:34

Wauw <3 , ga je een volgtopic maken :))

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Re: Ons Spaanse avontuur; mijn eigen paddock paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 22:37

Ja, volgtopic! Wat een prachtige plek.

anoukwendy

Berichten: 4503
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 22:38

Ohh wat gaaf!! Heb je ook foto’s van jullie huis enzo? Word nu toch wel nieuwsgierig :=

Veraaaaah

Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: Ons Spaanse avontuur; mijn eigen paddock paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 22:42

Ik ben heel stiekem echt jaloers! Wat ontzettend mooi zeg <3

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 22:43

Wat gaaf! Prachtige paarden ook.

frensje
Berichten: 722
Geregistreerd: 12-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 22:53

Wat heerlijk om je paarden zo te kunnen houden.
Ik ben nou ook nieuwsgierig! Hoe ben je in Spanje terecht gekomen?

neile

Berichten: 2014
Geregistreerd: 09-01-10

Re: Ons Spaanse avontuur; mijn eigen paddock paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 23:01

Ik volg. Ik ken je al vanop de facebookgroep van Spaanse paarden, maar buiten spaanse paarden ben ik ook gek van Spanje zelf. Knap plekje, waw. Hoe groot is het exacte stuk dat de paarden belopen? De volledige 8 hectare, niet, denk ik?

ista
Berichten: 1134
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Ons Spaanse avontuur; mijn eigen paddock paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 23:04

<3 <3 <3

Wat mooi!! En wat een mooie paarden!

tamary

Berichten: 29182
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 23:08

Welk deel van Spanje is dit?

Castellon

Berichten: 1802
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Spanje

Re: Ons Spaanse avontuur; mijn eigen paddock paradise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-19 09:17

Dankjulliewel! Ik ben zo blij met hoe het is geworden en dat de paarden nu eindelijk hier zijn!

@humpiedumpie en schemerdier, daar ga ik even over nadenken :D

@anoukwendy, ik zal even een goede foto zoeken.

@frensje, we wilden zo graag in de natuur wonen, in de bossen en bij de bergen. Dat is in Nederland toch vrij moeilijk, hier is zoveel meer ruimte! En dan het heerlijke weer, de lieve mensen, de mogelijkheden... wij zitten hier helemaal op onze plek!

@neile, oh wat leuk! Moet ik even uitvogelen wie je daar bent :Y)
Wat leuk dat je ook gek bent op Spanje.
Nee, de volledige 8 hectare zeker niet. 8 hectare hier is ook wel even wat anders dan in NL. Een deel van ons land is bijvoorbeeld zo dicht bos dat we er echt niet eens doorheen komen, en een ander gedeelte zo rotsig dat het echt klimmen is. We hebben zelfs grotten waarin geschuild is in de oorlog op ons land!
Het stuk waar de olijventerrassen zijn is gecultiveerd en dat is waar de paarden nu lopen. Ze hebben nu twee terrassen, maar we kunnen uitbreiden in de toekomst als we dat zouden willen.

@Ista, dank! Knappies he! Ik ben zo benieuwd hoe mijn kleine gupje uit gaat groeien. Dat hij maar net zo knap mag worden als Sol :D

@Tamary, ik woon ruim een uur boven Valencia, wat meer in het binnenland/platteland.

dekensenzo

Berichten: 158
Geregistreerd: 25-06-14
Woonplaats: Sloten

Re: Ons Spaanse avontuur; mijn eigen paddock paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 14:15

Ik zei het in het andere PRE topic al. Maar wat ben ik jaloers op jou daar in Spanje :o
Het is echt prachtig!! <3
En wat fijn dat ze zo goed gaan met zn 2e
Spam nog maar veel meer foto's van dit mooie plekje :o

Castellon

Berichten: 1802
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Spanje

Re: Ons Spaanse avontuur; mijn eigen paddock paradise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-19 22:50

Aaah, lief dekensenzo! Ik ben ook zo blij hoe goed ze samen gaan, heel bijzonder.

@aoukwendy (en anderen die het leuk vinden), hier een foto van ons huis. Toen we het kochten was er zo goed als geen elektriciteit, geen stromend water, geen slaapkamers, geen badkamer en een hele, heeeele oude keuken . Inmiddels functioneert het helemaal als een normaal huis, ookal zijn we off the grid :) En ja, er blijft nog veel te verbouwen, maar dat hoort ook wel een beetje bij zo'n huis.

Afbeelding

anoukwendy

Berichten: 4503
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zweden

Re: Ons Spaanse avontuur; mijn eigen paddock paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 22:58

Gaaf! En wat een verschil met nederland haha, en al helemaal met hier in zweden :P maar wel echt super vet dat jullie ook je droom achterna zijn gegaan <3

Castellon

Berichten: 1802
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Spanje

Re: Ons Spaanse avontuur; mijn eigen paddock paradise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-19 23:12

@anoukwendy, nou dat laatste inderdaad, gaaf! Ik zit net in je posts te neuzen :D
Zweden heeft ook een tijd op ons lijstje gestaan als optie, geweldig mooi land ook, maar inderdaad heel anders weer!

dekensenzo

Berichten: 158
Geregistreerd: 25-06-14
Woonplaats: Sloten

Re: Ons Spaanse avontuur; mijn eigen paddock paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 12:53

Wat mooi ook dat huis (voor zover te zien is :o )
Zo leuk zulke 'volg' topics :) Hoop er ooit ook 1 te kunnen maken haha..
Tot die tijd maar mensen die hun droom waarmaken volgen hier op bokt :P :D

SSDesign

Berichten: 12698
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Uden

Re: Ons Spaanse avontuur; mijn eigen paddock paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 22:51

Wauw, wat super gaaf! Ik ben heeeel benieuwd naar je PP, heb je een plattegrond of iets dergelijks? Kun je wel echt iets gaafs van maken zeg!

Def

Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Re: Ons Spaanse avontuur; mijn eigen paddock paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 10:10

Super gaaf!

noviceh

Berichten: 4782
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 10:12

Wauw, wat tof!! Ik ben jaloers! :D Even vanuit nieuwsgierigheid, beheersen jullie de taal? En hebben jullie in Spanje een baan aangenomen? Dit lijkt namelijk voor mij nooit haalbaar :)

Castellon

Berichten: 1802
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-19 11:37

Dankjulliewel!!

@dekensenzo: dat moet je zeker doen. Werkt inspirerend hopelijk, dan kun je zelf ook een stap nemen als je eraan toe bent :D

@Def, dankjewel!

@SSdesign, dankjewel! De paarden hebben nu twee olijventerrassen boven elkaar. Daaronder is er nog eentje waar ik nu mijn bak aan het maken ben. De grond hier is knetterhard dus hele grote veranderingen (of palen in de grond) zijn veel werk en kostbaar, maar je kunt fantastische dingen hier!
Boven de paddocks van de paarden liggen nog een paar oude olijventerrassen en ik denk erover om daar alfalfa in te gaan zaaien van het voorjaar zodat de paarden een snackweide hebben waar ze afentoe even op kunnen.
Dat is leuk, maar ook economisch handig want hooi is hier schaars en duur!

@noviceh: inmiddels beheersen we de taal best aardig, we komen goed mee. Er spreekt niemand Engels hier dus je moet wel en dat helpt. We zijn een jaar vantevoren begonnen met dagelijks de taal te leren/oefenen en hebben vanaf het begin dus Spaans met iedereen gesproken hier.
Ding is wel dat ze voertaal hier geen Spaans is maar Valenciano (lijkt op Catalaans) spreken en DAT is nog wel tricky.
Ik ben illustrator en app designer en heb mijn eigen bedrijf. We zijn dus niet afhankelijk van de werkgelegenheid hier en dat is wel fijn, want het is hier echt platteland en banen liggen bepaald niet voor het oprapen.
En niet te gauw denken dat iets niet haalbaar is hoor! Er zijn zoveel mogelijkheden!

Marilu
Berichten: 1246
Geregistreerd: 22-09-15
Woonplaats: ergens in België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 14:12

Wauw, Castellon ! Wat een avontuur !

Hier bij ons is dit ook een sluimerende droom, in Spanje gaan wonen mét de paarden.
Wij zijn al wel een behoorlijk stuk ouder dan jij (ben effe gaan kijken in je profiel). Ik ben er nl. al 55 en mijn vriend 60. Nog aan zo'n groot project beginnen, zit er voor ons dus niet in.
Als we ooit gaan (zal pas zijn als ik op pensioen kan), dan hebben we dus nood aan een plek die al piccobello in orde is ...

Toch ook van mijnentwege enkele vragen : heb je de paarden uit Nederland meegebracht of zijn het 'native' Spanjaarden ? Als je zegt, dat het hooi er duur en schaars is ... ben je dan altijd zeker dat je aan een voorraad geraakt ? En hoe duur is het dan eigenlijk ? Wat eten jouw paarden ?

Enne ... jouw Solazar is een echte guapo !

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 14:23

Ik wist dat ik dit topic niet moest kijken... :=

Wat een mooie plek joh ! Dit kan je absoluut een paradijsje noemen.
Olijventerrassen klinkt leuk 8-)
En nu ben ik een tikkeltje jaloers :Y) :D

Feliz Navidad ! <|- {:)

lukka63
Berichten: 1407
Geregistreerd: 13-09-06

Re: Ons Spaanse avontuur; mijn eigen paddock paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 15:48

Wouhh
Mag ik vragen waar in Spanje jullie wonen.