[volg] Mijn beste vriend

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Mijn beste vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 20:03

Het is officieel. [***] heeft een hekel aan dit weer, harde wind regen en kou. Hij lijkt op mij.

Vandaag heb ik hem weer even gelongeerd. Of nah ja poging tot. Eerst was ie boos, rest kreeg brokjes, hij moest aan het werk. Een maal in de bak was ie niet vooruit te branden. Dus hebben we maar het wandelen wat geoefend. Dat ging gelukkig wel goed :) woensdag gaan we weer even poging tot rijden doen. En vrijdag komt de da. Spannend

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Mijn beste vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 20:16

Mooi dat het wandelen wel goed ging! Zeer herkenbaar :D Mijn merrie vindt het ook superstom als hij hoort dat de rest brokjes krijgt. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 20:24

Ketly schreef:
Mooi dat het wandelen wel goed ging! Zeer herkenbaar :D Mijn merrie vindt het ook superstom als hij hoort dat de rest brokjes krijgt. :+


Hahaha ja zeker mooi! Ach en niet alles kan altijd goed gaan. Ik was sowieso deze winter al van plan om het gewoon wat aan te kijken.

Hahaha jaa mega vervelend. Die van mij is gewoon een mega vreetzak. Meneer gaat ook flemen als ie snoepjes wil hahahaha ik ga dan helemaal stuk om hem

Anoniem

Re: Mijn beste vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 21:26

Weer even een kleine update die ik graag wil delen.

Vandaag hebben we weer gereden, hij heeft niet veel gedaan afgelopen dagen dus verwachtingen waren niet hoor. Ik stond er trouwens naast :) vriendin Reed. Maar wauw wat was hij heerlijk aan het lopen, lekker ontspannen en super licht in de hand. Super fijn om te zien hoe snel hij vooruit gaat :)

Ik heb hem nog even uitgestapt, maar ofcourse wou meneer dat niet en had ie geen zin meer _O- _O-

Dekhengst69

Berichten: 5
Geregistreerd: 09-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 22:14

Haha dat herken ik van mijn Jasper ook! Af en toe een beetje stout en ondeugend maar hij leert het langzaam. Kom net terug van een tocht uit Valentine en wauw wat liep hij goed!

Houd me op de hoogte van jouwe!

xx

Anoniem

Re: Mijn beste vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 08:20

Mijn meneer krijgt gewoon wat praatjes. Was echt een onzeker paard, en denk ook wel wat ongelukkig. Elke dag word ie leuker, krijgt ie meer praatjes en word ie vrolijker. Super fijn om te zien.

Alleen is meneer een beetje een slungel (of vechter idk) want hij had ineens een schaaf wond op z'n been (bloede niet, geen vocht, echt een schaafwondje dus). De vraag is hoe die dat voor elkaar heeft gekregen Hahaha. Zo had hij ook ineens een kale plek op z'n oor, heel apart.

Chantal_xH
Berichten: 23
Geregistreerd: 10-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 13:39

wauw mooi paard

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 14:15

Chantal_xH schreef:
wauw mooi paard


Dankjewel!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 17:12

Update:

Vandaag de Da geweest, tandjes weer netjes. Minni Wolfs tandje er uit. Links, zit ie ook wat vast, moeilijk buigbaar. Verklaart een hoop

Het been is een oude peesblessure. Kan gewoon door gaan mer wat ik doe. Dus iedereen:het valt mee.

Volgende week weer even rijden. En dit weekend lekker fotos maken. En ipv met hoofdstel maar met touwhalster/glitterhalster :)

Foto van z'n minni tandje:

Afbeelding

LiannePuthzy

Berichten: 6985
Geregistreerd: 10-05-13

Re: Mijn beste vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 19:50

Dat is in ieder geval fijn nieuws
Ga je kerstfotos maken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 20:06

LiannePuthzy schreef:
Dat is in ieder geval fijn nieuws
Ga je kerstfotos maken?



Jaa idd fijn nieuws! Mocht z'n been wel verslechteren ga ik ofcourse een echo maken, om te kijken wat de schade is en wat we er aan kunnen doen :) maar omdat het nu wat begint af te zakken ga ik daar niet van uit.

Ja zondag gaan we kerstfotos maken, speciaal een Harry's horse kerstsetje gekocht (de zwarte). Even kijken of misschien alleen bit in en er niet aan vast houden wil. Maar denk dat het met een halster en zadel word :)

Hij vocht wel heel erg tegen de sedatie, en tegen de da. Hij wou niet mee werken. Da heeft em een paar keer idioot genoemd, maar dat is ie ook wel een beetje hahaha. Na de behandeling ging je zich pas over geven. Daar bij gebruikte hij z'n voerbak als steuntje, zeer slim

LiannePuthzy

Berichten: 6985
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 20:46

Marije_1997 schreef:
LiannePuthzy schreef:
Dat is in ieder geval fijn nieuws
Ga je kerstfotos maken?



Jaa idd fijn nieuws! Mocht z'n been wel verslechteren ga ik ofcourse een echo maken, om te kijken wat de schade is en wat we er aan kunnen doen :) maar omdat het nu wat begint af te zakken ga ik daar niet van uit.

Ja zondag gaan we kerstfotos maken, speciaal een Harry's horse kerstsetje gekocht (de zwarte). Even kijken of misschien alleen bit in en er niet aan vast houden wil. Maar denk dat het met een halster en zadel word :)

Hij vocht wel heel erg tegen de sedatie, en tegen de da. Hij wou niet mee werken. Da heeft em een paar keer idioot genoemd, maar dat is ie ook wel een beetje hahaha. Na de behandeling ging je zich pas over geven. Daar bij gebruikte hij z'n voerbak als steuntje, zeer slim

Ach mijn paard heeft altijd minimaal een dubbele dosis sedatie nodig bij de tandarts/veearts :')

Anoniem

Re: Mijn beste vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 20:48

Die van mij is ook bijgespoten haha, maar hij verzette zich er nog steeds tegen. Was denk ik ook zn eerste DA bezoek in zijn leven, met sedatie. Sowieso eerste keer tandarts denk ik. Helaas is zijn geschiedenis bij mij onbekend en zal dat ook zo blijven.

Anoniem

Re: Mijn beste vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 20:32

Nou volgens mij is zaterdag de 14de voor mij ongeluk dag. Eerst kreeg ik een kopstoot van een pony tegen m'n boven been, auw. En toen ik net klaar was met het wassen van [***] schrok ie van de slang die los schoot. Paard zowat gelijk met de grond (tenminste zo leek het even) en hij begon mega te trillen op de was plaats :( gelukkig niet kreupel of iets dergelijks. Tenminste zoals het toen leek. Heb z'n deken maar weer opgegooid en heb em mooi in z'n box gelaten en ben naar huis gegaan. Hopelijk is alles morgen gewoon goed en is ie niet bang voor de was plaats. Gaat weer lekker :(

SaraViavia

Berichten: 1796
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Re: Mijn beste vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 23:07

Alles nu weer oke??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 08:00

SaraViavia schreef:
Alles nu weer oke??


Toen ik zondag kwam was ie weer helemaal happy. Dus alles valt mee misschien dat ie wat spierpijn heeft, maarja dat zou ik ook hebben als ik zo'n move zou maken hahaha

Gister met grondwerk werd ie boos op de zweep, misschien ook wel frustratie dat ik meer ruimte wou. Beentjes op commando naar voren gooien (jambette, maar meer schrapen ober de grond) doet ie dan wel netjes.

Anoniem

Re: Mijn beste vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 20:02

Update:

Meneer had even een dipje wat betreft longeren, dus dat heb ik eventjes gelaten voor wat het is. We hebben dus toen gewoon gereden. Bij de vriendin die em rijd gaat het super! Alleen mij probeert ie nog heel erg uit. Misschien dat het ook komt omdat ik wispelturig ben in m'n emoties. Nu de feestdagen voor de deur staan heb ik vandaag hem weer even grlongeerd. En dat ging best goed. Hij wou weer graag dus dat is fijn. Nog even aan de hand gestapt stil gestaan voltes gelopen. Maar hij had geen zin meer.

Ook z'n boven lijn word stukje bij beetje mooier en beter. 17 januari komt als het goed is de osteopaat. Tot die tijd doen we het sowieso rustig aan :) want ja het weer is ook niet optimaal.

2de kerstdag ga ik misschien even rijden. En anders gaan we vrijdag weer rijden. Beetje vakantie is ook niet erg :)

Anoniem

Re: Mijn beste vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 18:55

Vandaag mocht eens iemand anders op em rijden, meisje van 10, dus commentaar over houding etc is nergens voor nodig. Ze zat voor het eerst op hem :)

Maar hij was zo lief voor haar. Wel een beetje proberen op z'n moeilijke kant maarja dat is logisch. Dit is ook de eerste foto met iemand er op die ik heb gemaakt. Gister en eergister heeft ie super z'n best gedaan, dus dacht dan kan zij er wel even op om de beentjes even te laten strekken en de spiertjes even wat beweging te geven.

Afbeelding

De deken ligt idd ver naar achter, maarja dat kun je niet voorkomen als je rijd :)

Ik ben echt blij dat [***] zulke grote stappen voor uit maakt.

silvia58

Berichten: 1829
Geregistreerd: 05-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 19:59

Marije_1997 schreef:
Vandaag mocht eens iemand anders op em rijden, meisje van 10, dus commentaar over houding etc is nergens voor nodig. Ze zat voor het eerst op hem :)

Maar hij was zo lief voor haar. Wel een beetje proberen op z'n moeilijke kant maarja dat is logisch. Dit is ook de eerste foto met iemand er op die ik heb gemaakt. Gister en eergister heeft ie super z'n best gedaan, dus dacht dan kan zij er wel even op om de beentjes even te laten strekken en de spiertjes even wat beweging te geven.

[ [url=m/AiQjDa.jpg]Afbeelding[/url] ]

De deken ligt idd ver naar achter, maarja dat kun je niet voorkomen als je rijd :)

Ik ben echt blij dat corazon zulke grote stappen voor uit maakt.


Waaaaarom ga je bij voorbaat al in de verdediging over van alles en nog wat ?
Meisje is toch niets op aan te merken, en wat zou het als de deken een beetje schuift :Y)

Jij geniet volop van je paard en dat is belangrijk.
Wat een ander daarvan vind doet er niet toe :Y)
Leg die vervelende opmerkingen gewoon naast je neer.

Veel plezier samen en vooral genieten :D :D *\o/* *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 20:07

silvia58 schreef:
[***]_1997 schreef:
Vandaag mocht eens iemand anders op em rijden, meisje van 10, dus commentaar over houding etc is nergens voor nodig. Ze zat voor het eerst op hem :)

Maar hij was zo lief voor haar. Wel een beetje proberen op z'n moeilijke kant maarja dat is logisch. Dit is ook de eerste foto met iemand er op die ik heb gemaakt. Gister en eergister heeft ie super z'n best gedaan, dus dacht dan kan zij er wel even op om de beentjes even te laten strekken en de spiertjes even wat beweging te geven.

[ [url=m/AiQjDa.jpg]Afbeelding[/url] ]

De deken ligt idd ver naar achter, maarja dat kun je niet voorkomen als je rijd :)

Ik ben echt blij dat [***] zulke grote stappen voor uit maakt.


Waaaaarom ga je bij voorbaat al in de verdediging over van alles en nog wat ?
Meisje is toch niets op aan te merken, en wat zou het als de deken een beetje schuift :Y)

Jij geniet volop van je paard en dat is belangrijk.
Wat een ander daarvan vind doet er niet toe :Y)
Leg die vervelende opmerkingen gewoon naast je neer.

Veel plezier samen en vooral genieten :D :D *\o/* *\o/*



Ik ben er inmiddels achter hoe bokt reageert. Iedereen viel me aan toen ik zei dat z'n pees wat minder dik leek te worden. Nadat ik heb gemeld dat het een oude blessure betreft en ik gewoon door kan gaan met wat ik doe hoor ik niets meer. Dus ja vandaar :)

Kreeg ook een opmerking dat een zweetdeken te groot is. Ja boeie ligt er toch alleen op als ie gezweet heeft of het koud is hahaha. Trek me er ook zeker niets van aan. En geniet van alles om m'n paardje heen. Toch heb ik geen zin in domme opmerkingen, dus geef ik dat bij voorbaat al aan

Dankjewel! De plezier is er zeker (ookal kan ik em soms wel es achte rhet behang plakken hahahah)

Anoniem

Re: Mijn beste vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 19:26

Vandaag weer eventjes gereden. En kan wel zeggen ondanks dat we het even niet met elkaar eens waren, super ging. Hij boekt zoveel vooruit gang. Alleen uitstappen is nog een ding, dat vind ie saai.

Afbeelding

Even weer een fotootje. Dit keer de eerste oortjes foto :)

Anoniem

Re: Mijn beste vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 20:26

Ergens moest het mis gaan. Vandaag was echt een hell. Ik had sowieso haast. Ik moet namelijk tot half 5 werken, wat betekend dat ik niet eerder dan 5 uur op stal kan zijn. Helaas is het dan donker. Dus nah ja vandaag dacht ik even lekker ontspannen rijden, wat afleiding. Kan nooit verkeerd zijn. Had ik dat maar niet gedacht. Ik longeer em na een dag vrij altijd eventjes kort, zodat ie als ie wil energie kwijt kan. Dus vandaag ook. Meneer begon gelijk te draven vol gas, nah ja even laten gaan dacht ik. Toen ie zn rust had gevonden opgestapt. Nou een en al spanning. Niets wou en hij was enorm gespannen. Dus wat op en afgestapt, tussen door er naast gestapt. Onbegonnen werk helaas. Ging vandaag dus mega slecht.

Morgen ga ik hem maar even longeren, en dan ga ik woensdag weer met mijn bijrijder aan de slag. Misschien dat het dan weer beter gaat. Als het goed is komt volgende keer de osteopaat. Heb het idee dat ie toch wat last krijgt van zn linker bespiering. Dus we gaan even een stapje terug.

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Re: Mijn beste vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 10:25

Het is en blijft een paard, en dan ook nog een gevoelige Spanjaard. Als jij gestresst/gefrustreerd bent krijg je dat 10x zo hard terug op je bord gegooid als je met ze wil gaan werken.

Doet mijn BWP merrie ook, als ik vooraf al over de zeik ben (bijv. door werk) valt er geen land te bezeilen met elkaar. Laat ik het varen, dan kunnen we weer wat :')

Wat ik hier mee wil zeggen; kijk en werk eerst naar je eigen gedrag voor je je paard de "schuld" geeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 10:28

Dioxide schreef:
Het is en blijft een paard, en dan ook nog een gevoelige Spanjaard. Als jij gestresst/gefrustreerd bent krijg je dat 10x zo hard terug op je bord gegooid als je met ze wil gaan werken.

Doet mijn BWP merrie ook, als ik vooraf al over de zeik ben (bijv. door werk) valt er geen land te bezeilen met elkaar. Laat ik het varen, dan kunnen we weer wat :')

Wat ik hier mee wil zeggen; kijk en werk eerst naar je eigen gedrag voor je je paard de "schuld" geeft.



Dat zei ik. Ik was gehaast geweest waardoor hij waarschijnlijk zo stront vervelend deed. Naar mijn eigen gedrag hoef ik dus ook niet te kijken, want ik ben me er van bewust hoe dat inwerkt op een paard. Heb les doormiddel van spiegeling, en zo geef ik zelf ook "les". Zeg maar het horse coaching gebeuren.

Dinsdag woensdag em gister ging alles trouwens wel weer goed. Ondanks z'n enting dinsdagavond. Woensdag was ie een engeltje met rijden en gister wat grond werk gedaan en wijken voor druk aan de hand. Hij werd een beetje boos op de zweep, die hoef ik dus niet weer te gebruiken. Of ik moet een stuk arm ofzo willen missen hahahahah

Anoniem

Re: Mijn beste vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 14:02

Ik heb geen idee of er nog mensen volgen. Maar helaas heeft ie rotstraal, kan gebeuren. Hopelijk word het snel beter.

Verder komt hopelijk vrijdag de osteopaat. En vandaag hopelijk mijn voer hahahah. Het oerbalans voeren gaat steeds beter, en volgens mij gaat ie het wat smakelijker vinden.

Ook ga ik nadat de osteopaat is geweest weer beginnen met de dressuurlesjes. Merk toch dat ik zelf nu wat vast loop, en dan gaat het natuurlijk niet lekker.

Gister heb ik em uitgebreid gepoetst. Was meneer het niet mee eens, hij wou eten hahaha.