Eindelijk weer plezier en ontspanning

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Eindelijk weer plezier en ontspanning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-19 15:13

Na een paar moeilijke tijden met de paarden.
Heb ik nu eindelijk weer het plezier en de ontspanning gevonden in deze 2 leuke paarden.

Merho, een ruin van 21 jaar oud, enkel nog voor af en toe wandelen en vooral genieten op de wei. (Was gekomen als maatje voor limo)

En Ranger, een 4-jarige ruin met Quarter Horse afstamming. Erg nuchter karakter en afkomstig door verwaarlozing, bij vrijgave voor adoptie heb ik me onmiddellijk kandidaat gesteld en zodoende is hij nu onder mijn hoede. Mag er alles mee doen, behalve wedstrijdsport.


Afbeelding
Afbeelding


Afbeelding

Beetje "schriktraining", was niet zo onder de indruk. Vlag was vanop de grond wel wat spannend maar toen hij daarbij ontspande en niet reageerde op wapperen van de vlag ben ik op de rug gegaan en heeft mijn ma de vlag aangegeven. Hij was erg braaf hierbij.
Afbeelding

Met deze twee heb ik écht weer plezier in de hobby. *\o/*

fjordjes

Berichten: 12022
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Eindelijk weer plezier en ontspanning

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 15:15

Leuke beestjes, veel plezier ermee. Welk ras is Merho?

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-19 15:15

fjordjes schreef:
Leuke beestjes, veel plezier ermee. Welk ras is Merho?

Ras is niet vermeld helaas. Gewoon warmbloed dan maar he hihi

Heb wel contact met de vorige eigenaar. Zal het haar eens vragen.

mirriejj

Berichten: 3601
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 15:18

Wat een leukerds!

Heb je Spirit en Limo nu niet meer? Of begrijp ik het niet goed.

Nele80
Berichten: 574
Geregistreerd: 25-01-06
Woonplaats: België - Oost-Vlaanderen

Re: Eindelijk weer plezier en ontspanning

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 15:22

Tof dat je terug plezier gevonden hebt met je paarden.
Veel succes!

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-19 15:39

mirriejj schreef:
Wat een leukerds!

Heb je Spirit en Limo nu niet meer? Of begrijp ik het niet goed.
zijn idd beide verkocht. Spirit al eerder waardoor ik dus Merho al geadopteerd had als maatje voor limo. Maar net toen ging het weer helemaal bergaf met limo. Toen hij even alleen stond na verkoop van Spirit kon ik er weer plezierig mee werken. Merho is erbij en alles is weer om zeep. Zelfs de clickertraining waar ik ook enorm veel voor betaalde per les hielp niet meer.
Plezier werd frustratie en stress met verdriet. Dus uiteindelijk de knoop doorgehakt, te koop gezet en nu staat hij 3km verderop. Dus wel nog in de buurt en hij doet het goed bij die mensen. Krijg van Spirit en van limo ook regelmatig een update.

mirriejj

Berichten: 3601
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 15:45

Art_Ificious schreef:
mirriejj schreef:
Wat een leukerds!

Heb je Spirit en Limo nu niet meer? Of begrijp ik het niet goed.
zijn idd beide verkocht. Spirit al eerder waardoor ik dus Merho al geadopteerd had als maatje voor limo. Maar net toen ging het weer helemaal bergaf met limo. Toen hij even alleen stond na verkoop van Spirit kon ik er weer plezierig mee werken. Merho is erbij en alles is weer om zeep. Zelfs de clickertraining waar ik ook enorm veel voor betaalde per les hielp niet meer.
Plezier werd frustratie en stress met verdriet. Dus uiteindelijk de knoop doorgehakt, te koop gezet en nu staat hij 3km verderop. Dus wel nog in de buurt en hij doet het goed bij die mensen. Krijg van Spirit en van limo ook regelmatig een update.


Ik zie het nu in je profiel, ik had wel even je berichten terug gekeken. Maar iets met niet verder kijken dan mijn neus lang is :')

Fijn dat je het gevoel nu wel terug hebt gevonden, niets zo erg als frustratie krijgen.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-19 15:46

Dat is niet erg hoor. Had het omwille van onzekerheid en al genoeg commentaar gekregen op bokt (waren er zelfs enkele op tegen dat ik hem wou verkopen namelijk) ook niet eerder gepost gehad.

Het belangrijkste is dat hij goed terecht gekomen is bij mensen met kennis van paarden en ervaring met moeilijkere paarden. Zelfs hun oudste dochter kan limo rijden. Alleen blijft limo gespannen bij beweging van handen en teugels opnemen bv. Dit was bij mij al het geval waardoor hij ook regelmatig op de vlucht sloeg. Spanning bij opstappen en afstappen hebben ze al eruit gekregen door consequent erop te trainen. Voordeel is dat limo aan huis staat en ze daar hun weides en piste ook hebben. Dus dagelijks even wat oefenen met hem doet duidelijk meer dan die beperkte tijd die ik had, en ik durfde niet doorvragen uit angst wéér te vallen als hij zou vluchten.



Ranger gaat opgeleid worden (basis) om dan heerlijk door de bossen te kunnen rijden met hem.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Eindelijk weer plezier en ontspanning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-19 17:34

en dit is waar ik het meest van genieten kan..

kijken naar hoe tevreden en kalm de paarden staan te grazen op nieuw stukje wei.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Eindelijk weer plezier en ontspanning

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 18:08

Goede beslissingen heb je gemaakt Art, dan is Limo beter op z'n plek waar hij nu staat. En passen deze paarden beter bij jou, hopelijk blijft het zo goed gaan.

Is de quarter wel weer helemaal gezond? (na de verwaarlozing)

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-19 18:37

Elisa2 schreef:
Goede beslissingen heb je gemaakt Art, dan is Limo beter op z'n plek waar hij nu staat. En passen deze paarden beter bij jou, hopelijk blijft het zo goed gaan.

Is de quarter wel weer helemaal gezond? (na de verwaarlozing)

Ranger is idd gezond. Had vorige week kuurtje vlozaad moeten geven want hij had zand in de mest. Maar hij is al een stuk actiever nu. :)

Leo

Berichten: 50107
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Eindelijk weer plezier en ontspanning

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 20:25

Heerlijk voor je dat je weer zo kunt genieten! Het zijn super leuke paarden, daar ga je nog onwijs veel plezier aan beleven! :j

Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Eindelijk weer plezier en ontspanning

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 10:19

Fijn om te horen, hopelijk heb je er nog lang plezier van/ mee.

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Re: Eindelijk weer plezier en ontspanning

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 10:04

Leuk, goeie keuze

sjanien

Berichten: 2211
Geregistreerd: 13-06-06
Woonplaats: 't oosten

Re: Eindelijk weer plezier en ontspanning

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 10:25

Wat fijn dat je een goed plekje hebt gevonden voor limo. En dat je het plezier weer hebt gevonden in de paarden. Heel veel geluk en plezier gewenst met deze twee paarden.

Manadeluca

Berichten: 1123
Geregistreerd: 15-07-05

Re: Eindelijk weer plezier en ontspanning

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 10:33

Veel plezier en vooral veel geluk met je nieuwe paarden.

Stripe000
Berichten: 585
Geregistreerd: 02-06-15

Re: Eindelijk weer plezier en ontspanning

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 15:36

Het is je ontzettend gegund Art, ik heb in je vorige topic af en toe meegelezen en ik vond de sfeer daar vaak niet prettig, zacht uitgedrukt.
Je hebt je best gedaan met Limo , fijn dat hij een ander baasje heeft die beter past!

En wat een leuk duo heb je nu!
Top dat je een ouder paard een nieuwe kans bied op een fijn leven, en een leuke coole quarter super leuk!!

Geniet ervan :j

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Eindelijk weer plezier en ontspanning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-19 19:48

Dank je wel allemaal.

Ben echt dolgelukkig met deze 2.
Over de zwarte kom ik ook steeds meer te weten van zijn verleden. (Helaas vaak verhandeld geweest)

Ranger is echt erg koel in zijn hoofd.
Hij staat hier zelfs op rust met een achtervoetje :D
Afbeelding