Na 8 jaar de liefde van mijn leven terug!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
GabberGill

Berichten: 5676
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Na 8 jaar de liefde van mijn leven terug!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-19 10:41

Poeh, waar begin je zoiets?

3 jaar was zij toen ik haar kocht. Zij zocht een helpende hand, maar ik ook als guppie net van de manege lessen.

25-3-2003
Ze was schraal, schuw en uhm vrij heftig qua gedrag, maar wat wil je? 3 jaar en vanuit de bloedprikkerij naar de handel gerold. Verkocht aan mij Als schaapmakke kinderpony. Ik denk dat ze de verkeerde pony brachten of de goede pony met de verkeerde beschrijving.

Ik heb gejankt, ik heb haar gehaat, ik vervloekte haar en heb haar zelfs terug willen brengen. Ik was 13 en zij was 3, maar ik had weinig informatie en zij al veel te veel. Waar ik op zoek was naar stabiliteit was zij dat ook. Ik zocht hulp, maar zij ook.

2 jaar lang hebben we samen geknokt naar iets waar we beide blij van zouden worden en dat vonden we. Een jaar lang liep ik ernaast en het andere jaar leerde ik naar haar luisteren! Ze werd mijn maat en zoals haar was er zeker niet nog 1. Wat hebben wij, maar ook mijn zusje en zij van elkaar genoten!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

2011
Helaas is zij maar 1.37 en ik ben uitgegroeid naar 1.78m. Op mijn 21e ging ik op zoek naar een plekje waar ze haar net zoveel konden geven als ik. Zij was 11 jaar en te goed om niet te doen waar zij zo gek op was.


Gratis ging zij mee, een getekend contract ging mee en we hielden contact. Als zij ooit weg zou moeten zou ze weer naar mij toe komen.

5 maanden later krijg ik een berichtje! Dancer was overleden aan koliek. Er volgt een discussie. Ze wilt mij een pluk staart sturen. Ze wilde wel dat ik dat betaalde want dat beest had haar nu al een auto gekost. Een discussie liep uit de kluwen en er volgde een blokkade.

Zij bleef 5 jaar lang in mijn hoofd zitten. Alle verhalen en de bewuste confrontatie in 2011 begonnen te rammelen! Hierop volgde mijn zoekactie:
[OV] [PG] Kent iemand deze pony Dancer.

Gelukt! Gevonden! Mixed feelings!

Ze hoorde bij mij en in mijn hoofd had ik nog steeds recht op haar, maar dat was natuurlijk niet zo. Ik nam zo nu en dan contact op, misschien 7x in 3 jaar. Zo hadden hun een kans op een toekomst en waren mijn emoties onder controle!

Ze deden het goed!
Afbeelding

Danc werd dit jaar 19 jaar en door haar verleden werkt haar lichaam niet meer zoals het moet en kan ze niet meer wat ze kon. Ze werd op pensioen gezet, maar daar veranderde ze in negatieve zin. Ze begon zich af te sluiten en per toeval appte ik net weer voor een Dancer-Update. Alles werd uitgesproken en we zouden kijken of ze bij mij gestald kon worden zodat we haar samen nog een paar hele mooie jaren mochten geven.

Afgesproken met dubbele gevoelens. Elkaar nooit gezien, hooguit 10x simpel gesproken en nu overleggen of ik hun pony onder mijn hoede mocht nemen. Ze zou van hun blijven en ik zou de zorg op me nemen.

He gesprek nam een wending. De eigenaresse vroeg mij wat ik ervan zou vinden als ik Dancer van haar kreeg? De manier hoe ik over mijn oude pony sprak raakte haar en ze besefte dat danc bij mij hoorde. Ze had nog nooit zulke mooie verhalen en karakteromschrijvingen gehoord wat betreft dancer. Hoe kan het ook anders. Zelfs na haar 8 jaar niet te zien kreeg ik een knoop in mijn maag als ik over haar sprak. Zij was namelijk Mijn Leermeester, mijn alles, ik deed haar weg omdat ik wilde dat zij meer kreeg dan ik haar kon geven. Ze ging nooit weg omdat ik niks meer van haar wilde!

21 juli was het zo ver. Na 8 jaar een hereniging! Ze stapte vol rust de trailer af, ze was verbaasd, herkende me! Ze keek me vol liefde aan en tot op de dag van vandaag is ze niet uit mijn aura weg te slaan en dat geeft niet, want we missen 8 jaar!

Afbeelding

Afbeelding

Ze leert mijn kleine meid van 4 jaar de liefde voelen en het genieten van een paard.

Zoals de vorige eigenaren zeggen "Het cirkeltje is rond! Bedankt voor alles Danc." Ze komen nog steeds langs en genieten van alle foto's en gesprekken en hun hebben mij alles gegeven wat ik nog mistte.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Grannydanny! We houden van je en hopen nog zoveel jaar met je te mogen delen!
Afbeelding

ravellie

Berichten: 3071
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 10:45

Wat een prachtig verhaal en dan vooral dat ze weer bij jou en je (inmiddels) gezin mag terugkeren

rayoow

Berichten: 3453
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Re: Na 8 jaar de liefde van mijn leven terug!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 10:45

Prachtig verhaal!
Geniet er van

Leo

Berichten: 50107
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 10:48

Wat een bijzonder topic, vol liefde en een prachtige wending. Wat heerlijk dat je haar weer bij je hebt! Hopelijk kunnen jullie nog vele jaren van elkaar genieten!

Change_

Berichten: 1523
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Oamaru, Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 10:51

<3 Wat een bijzonder verhaal

LadyUrsy

Berichten: 679
Geregistreerd: 20-10-13

Re: Na 8 jaar de liefde van mijn leven terug!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 10:58

Wat een verhaal, met een super mooi einden <3 . Geniet lekker van elkaar

BarbaLala

Berichten: 9605
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 11:00

Echt een penny sprookje! Fantastisch dat je zo voor haar gegaan bent tot 2x toe, een hele mooie happy ending :) Geniet!

Niqui

Berichten: 2158
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Na 8 jaar de liefde van mijn leven terug!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 11:07

Wat een prachtig ontroerend verhaal. Wat super dat hij weer terug in je leven mocht komen!

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 11:11

Jou verhaal kijkt het sprekend op die van mij. Die van mij was ook na 6 maanden ingeslapen bij de nieuwe eigenaresse en na 3.5 jaar twijfels of het klopte opende ik dit topic op bokt:
[PP] Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Via dat topic kwam ik achter de waarheid en dat mijn pony toch nog leefde. Ze was doorverkocht aan het slachthuis om van daaruit weer aan een manege verkocht te worden. Uiteindelijk na veel onderhandeling kon ik haar terug kopen van de nieuwe eigenaren. Inmiddels heb ik haar zo'n 2.5 weer terug :D
[ITP] VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Mijn verhaal is toen ook in de Penny gekomen. Was erg leuk :j

Geniet van je vriendinnetje! Geloof me, dat doe je nu 200% meer en ben je er meer bewuster van dan toen. :o

Bliksem

Berichten: 2734
Geregistreerd: 06-11-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 11:12

Wat een mooi verhaal en super fijn dat ze weer bij jou terug is <3

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 12:40

Wat mooi om te lezen <3 en zo herkenbaar!

Hier is mijn oude pony na zo’n 10/11jaar ook bij mij terug gekomen voor der oude dag. En idd dan is de cirkel rond.
Nog heel veel geluk met elkaar!

leonie87

Berichten: 4460
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 12:53

Het perfecte Penny verhaal! <3 Super fijn dat ze weer terug bij jou is.

Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Na 8 jaar de liefde van mijn leven terug!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 13:03

Wat mooi dat ze weer bij jou terug is, hopelijk zijn jullie nog veel mooie jaren samen gegund.

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 13:03

Wat een triest en mooi verhaal ter gelijker tijd! Dat ze nog vele jaren bij jullie mag genieten!

SharonIndezz
Berichten: 4693
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Re: Na 8 jaar de liefde van mijn leven terug!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 13:45

Fantastisch dat ze terug is bij je <3

Mi_Amore

Berichten: 14838
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: Na 8 jaar de liefde van mijn leven terug!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 13:50

Ooh wat een heerlijk feel-good-verhaal op deze regenachtige zondag.

Geniet van haar zoals je toen deed, dat gaat zeker lukken als ik het zo lees :)

manubres

Berichten: 2778
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Na 8 jaar de liefde van mijn leven terug!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 14:04

WAUW!...dit is nog mooier dan een sprookje...this is real!!
Dit maakt het omgaan met paarden zo mooi, de connectie, de liefde, de band...no matter what… <3
Geniet van elkaar!!!

janouk
Blogger

Berichten: 17852
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Na 8 jaar de liefde van mijn leven terug!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 14:37

Welkom thuis

GabberGill

Berichten: 5676
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Na 8 jaar de liefde van mijn leven terug!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-19 20:33

Agh wat een leuke reacties.

Als mensen mij vroegen waar ik met zoveel gevoel leerde rijden, kon ik alleen maar met een grijns op mijn gezicht Dancer haar verhalen en karaktertrekken vertellen.

Het allermooiste vind ik hoe gehecht ze aan me is geraakt. 8 jaar lang waren we uit elkaars oog, maar blijkbaar was ik net zo min uit haar hart als zij uit de mijne!

Het is zo mooi om te ervaren dat zij net zo genoten heeft van onze tijd samen als ik. Als ze mijn auto hoorde op de wei rende ze als een malle met me mee. Ik heb ergens een filmpje van dag 1.

Het is gewoon zo mooi om dat te mogen voelen.

Janevm
Berichten: 98
Geregistreerd: 01-03-10

Re: Na 8 jaar de liefde van mijn leven terug!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 20:47

Wat een verhaal en wat een mooie wending! Dat jullie nog jaren van elkaar mogen genieten!

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Re: Na 8 jaar de liefde van mijn leven terug!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 20:51

<3 geweldig!!!

Imre

Berichten: 14198
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Na 8 jaar de liefde van mijn leven terug!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 20:56

Wat een fijn topic! <3 Hopelijk kunnen jullie nog jaren van elkaar genieten!

3timesmom

Berichten: 1318
Geregistreerd: 10-02-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 21:13

<3 Wat een heerlijk verhaal is dit. Geweldig dat jullie weer samen kunnen zijn.
Ook mijn dochter is met mn eerste pony kunnen opgroeien, dat is heel mooi en bijzonder. Ze is dan ook op 39 jarige leeftijd hier overleden.
Ik hoop dat jullie nog heel veel jaren van elkaar mag genieten;
Laatst bijgewerkt door 3timesmom op 03-11-19 21:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Lukasje
Berichten: 11220
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 21:14

Wauw, wat een aangrijpend verhaal ! Ik gun je nog veel mooie jaren met haar.

GabberGill

Berichten: 5676
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Na 8 jaar de liefde van mijn leven terug!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-19 10:21

Agh lief! Ik ben ook elke dag nog verliefd op haar en als ik haar dan zo zie met mijn dochter word ik nog verliefder!