Milka koe Gin

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
xGin
Berichten: 50
Geregistreerd: 28-01-18

Milka koe Gin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-19 21:34

Vandaag lekker het bos in geweest met mijn Milka koe Ginger. 8-) :D O:) Natuurlijk moesten we wel in stijl met het vieze koude weer. :+

Voor iedereen die het zich afvraagt. De deken heeft aan de voorkant flink wat ruimte over, dus het belemmert der beweging niet tijdens het rijden en door de buiksingels die voor het zadel langs zitten schuift die niet naar achter, waardoor die strak trekt tegen de borst. :)
[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 21:36

Geeft Ginger ook chocolademelk?

(Of ist een hij? :') )

xGin
Berichten: 50
Geregistreerd: 28-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-19 21:39

Bubblewrap schreef:
Geeft Ginger ook chocolademelk?

(Of ist een hij? :') )


Helaas smaakt het niet naar chocolade.. denk dat ze nog een milka koe in opleiding is momenteel en nog niet uit is over de smaak. :')

Het is een merrie trouwens :)
Laatst bijgewerkt door xGin op 29-09-19 21:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Mazida
Berichten: 1384
Geregistreerd: 31-07-15

Re: Milka koe Gin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 21:41

Coole knol :+

xGin
Berichten: 50
Geregistreerd: 28-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-19 12:00

Mazida schreef:
Coole knol :+

Bedankt :')

melanie20
Berichten: 1733
Geregistreerd: 22-08-05

Re: Milka koe Gin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 12:15

Waarom Een deken op?

[color=#FF0000]12 sept 2012 zijn we getrouwt!!

MarliesV
Berichten: 15171
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Milka koe Gin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 12:32

Leuk beest, daar niet van.

Maar vraag mij wel af wat in hemelsnaam het nut is van een zweetdeken op met rijden.
Het was niet koud, wel nat, maar dier heeft wel een vacht neem ik aan, of heb je haar net geschoren?

Life is short....SMILE while you still have teeth!

xGin
Berichten: 50
Geregistreerd: 28-01-18

Re: Milka koe Gin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-19 14:48

Natuurlijk mogen jullie dat vragen! Bij de meeste paarden zou ik het zelf ook niet gedaan hebben namelijk. :) Ze heeft een deken op met rijden, omdat ze met dit weer een zeer gevoelige rug heeft. Op aanraden van de dierenarts heeft ze dus op dagen met veel regen en dagen die frisser zijn dan de rest van de dagen in de week een zweetdeken om met rijden. Ze is volledig klinisch en röntgen onderzocht en het komt echt door kou op der spieren. Rijden met een zweetdeken voorkomt dat de kou er op slaat en ze last krijgt. Dus dan rij ik liever met een zweetdekentje met dit weer dan dat ze pijn krijgt. :)

tamary
Berichten: 29163
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Milka koe Gin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 15:18

Ik zou dan liever een uitrijdeken kiezen met waterdichte bovenlaag, dit wordt snel een natte lap en ze kan de werkwarmte niet goed kwijt met schouders en hals ingepakt. Afkoelen is meestal een achterhand en broekspier probleem qua stijf, etc. Dat zie je ook met hoe bv endurance paarden gekoeld worden bij van die tussen temperaturen. Deken over de kont en water over de hals, anders worden ze inderdaad stijf omdat het te snel afkoelen van rug & kont het grote probleem geeft met mogelijk oordeel kreupel/niet soepel lopen daardoor.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –


xGin
Berichten: 50
Geregistreerd: 28-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-19 16:52

tamary schreef:
Ik zou dan liever een uitrijdeken kiezen met waterdichte bovenlaag, dit wordt snel een natte lap en ze kan de werkwarmte niet goed kwijt met schouders en hals ingepakt. Afkoelen is meestal een achterhand en broekspier probleem qua stijf, etc. Dat zie je ook met hoe bv endurance paarden gekoeld worden bij van die tussen temperaturen. Deken over de kont en water over de hals, anders worden ze inderdaad stijf omdat het te snel afkoelen van rug & kont het grote probleem geeft met mogelijk oordeel kreupel/niet soepel lopen daardoor.


Uitrijdeken was in de blubber gevallen dus vandaar voor een stapritje de gewone zweetdeken gepakt. :) Normaal gezien wordt deze natuurlijk niet gebruikt. :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 91 bezoekers