[VOLG] Paardjes verhuisd naar een heus paardenparadijs!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Knolselder
Berichten: 4324
Geregistreerd: 28-12-10

Re: [VOLG] Paardjes verhuisd naar een heus paardenparadijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 00:01

Ik vind het er een erg fijne plek uitzien voor de geestelijke gezondheid van een paard.

Alleen zou ik toch ook eerder wel de kudde ongeveer halveren denk ik.

Verder, als er sprake was van het aanleggen van rijhallen en een restaurant maar daar geen animo voor was... Is het dan misschien geen idee om toch 1 soort van rijhal te bouwen met een flinke laag rijnzand erin als grote schuilplek?
Dan is er toch 1 goede grote schuilplek en kunnen ze zelf kiezen of ze buiten in het terrein willen gaan scharrelen/schuilen/eten of binnen.
Zo oogt de plek meteen al een stuk fijner.

Ik zag hier ook een foto voorbijkomen van iemand met een voerbak in een soort kader van zand. Dat vind ik ook een een heel mooi idee voor een oplossing met een minimum aan materialen en kosten, die ga ik zelf ook onthouden +:)+

Ik denk als die 2 dingen er zouden zijn, dit plekje al heeeeel anders oogt!

Heel leuk potentiëel daar!
Met een paar goede aanpassingen kan er niet veel meer over gezegd worden denk ik.

Een grote passie voor kleine paardjes.

Volg onze veulentjes in 2024!
[KS-MK] Mini’s verwachten mini’s bij Spots N Dots Paradise 2024


Sure_lee
Berichten: 10383
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: [VOLG] Paardjes verhuisd naar een heus paardenparadijs!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-19 00:09

Als het mijn stalling was geweest dan had ik zelf zeker zo'n grote hal gebouwd als schuilstal.
Maar ik kan niet in hun knip kijken en ik weet ook niet of er wel vergunningen waren voor zo'n hal of mogelijk zijn. En zoiets is ook niet snel gerealiseerd.
Dus heb liever dat ze nu wat aanpassingen doen aan de faciliteiten die er zijn. En daar zijn wel plannen voor. En ik vind het niet erg dat dat niet stel op sprong kan. Mijn paarden doen het er goed.
Dat vind ik het belangrijkste.

En tja zo extreem veel regen zoals de afgelopen maanden hebben we in jaren niet gehad.

Knolselder
Berichten: 4324
Geregistreerd: 28-12-10

Re: [VOLG] Paardjes verhuisd naar een heus paardenparadijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 00:25

Nee hoor, dat begrijp ik :)

En 50 paarden onderhouden in kosten is ook niet te onderschatten. En natuurlijk moeten ze er ook iets aan verdienen, anders kan je ook niet overleven.

Het zijn maar ideetjes, wie weet voor in de toekomst. Maar in vind het concept wel heel leuk. Over onkruid en zand zou ik me al niet druk maken als ze voldoende bijgevoerd worden.

Ik denk dat een fijne grote droge schuilplaats al veel zou veranderen in de toekomst. Daar kan dan ook onder gevoerd worden naast de plekken buiten.

Een grote passie voor kleine paardjes.

Volg onze veulentjes in 2024!
[KS-MK] Mini’s verwachten mini’s bij Spots N Dots Paradise 2024

LBLGypsyCobs
Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Re: [VOLG] Paardjes verhuisd naar een heus paardenparadijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 00:38

Fijn dat er wel plannen zijn om eea aan te pakken.

Het is extreem nat, maar dat soort periodes zien we helaas steeds meer.

Net zoals mensen verschillend zijn, zijn paarden dat ook en als eigenaar ken je je paarden toch meestal wel vrij goed.
Je ziet wanneer ze happy zijn of wanneer de omstandigheden niet bij het paard passen.
En dat zegt niet altijd iets over een bepaalde stalling of de bedoelingen van staleigenaren, soms werkt het voor een paard niet.

Dat is dan jammer, maar even goede vrienden als iemands paard het op een andere stalling beter doet, toch?

'Als het regent in mei, is april voorbij'

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Re: [VOLG] Paardjes verhuisd naar een heus paardenparadijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 13:53

Staan er echt 50 paarden op 7 hectare? dat zijn er zo'n 7 per hectare? Das wel veel, toch?
Dacht dat er een norm was van een halve hectare per paard/pony? Weet niet meer waar ik die wijsheid vandaan heb, maar 50 op 7 hectare, pjieuw.

Is er wel een heel stuk bestraat dan , waar ze lekker een keer droge voetjes kunnen halen? Heb niet de hele topic gelezen hoor, maar het klinkt als wel heel veel.

Ik heb de mazzel dat wij onze paarden aan huis hebben staan . Bij ons staan ze van 6 uur in de ochtend tot een uurtje of 10/ 11 (ligt er aan hoe laat we naar bed gaan) buiten.

Denk niet dat zo'n stalling als die iets voor mij zou zijn. Zou s,nachts wakker liggen of mijn paard wel een behagelijk droog plekje zou hebben. Maar op een stalling waarbij mijn paard geheel afhankelijk is van mijn komst hoe lang hij er uit zou komen? Nee hoor dan zou ik niet eens aan een paard beginnen.

Realiseer me vaak, dat wij het perfect voor elkaar hebben _/-\o_

Nog even nieuwsgierig, als je wat met je paard gaat doen, heb je dan wel een poetsplaats waar je droog en uit de wind kan staan?

Raamzicht
Berichten: 1370
Geregistreerd: 11-01-13

Re: [VOLG] Paardjes verhuisd naar een heus paardenparadijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 14:11

Misschirn moet je even het topic doorlezen. Dan heb je antwoord op je vragen.

Libera
Berichten: 3972
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: [VOLG] Paardjes verhuisd naar een heus paardenparadijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 16:03

Nee er staan er 50 op 6 hectare... 1 hectare is afgesloten. Nee er is niks bestraat.

Volg ons project in Washington!
Van overwoekerde bende naar paarden paradijsje :D

aadburg
Berichten: 625
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: Broekland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 16:17

Libera schreef:
Nee er staan er 50 op 6 hectare... 1 hectare is afgesloten. Nee er is niks bestraat.

Ruim 8 per hectare is in de zomer al veel, in de winter is 2 per hectare op deze grond nog teveel. Je houd geen fatsoenlijk stukje gras meer over, het lijkt misschien allemaal wel leuk maar eigenlijk kan het gewoon niet. Als ze op deze manier doorgaan is het een kwestie van tijd voor er word ingegrepen.

Libera
Berichten: 3972
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: [VOLG] Paardjes verhuisd naar een heus paardenparadijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 16:45

Er staat geen gras, alleen onkruid en bomen... de bomen zijn al gepeld dus kwestie van tijd totdat die er niet meer staan.... -O-

Volg ons project in Washington!
Van overwoekerde bende naar paarden paradijsje :D

Sure_lee
Berichten: 10383
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: [VOLG] Paardjes verhuisd naar een heus paardenparadijs!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-19 19:51

Er staat inderdaad geen gras in het gebied. Wel in de afgesloten weides die af en toe open gaan.

Er is niks bestraat. Dat mag niet in een natuurgebied.

Er is wel een droge poetsplaats. Niet echt uit de wind.
Maar net vanaf welke kant de wind komt.

Er is aan een aantal bomen geknaagd in de afgelopen 4. Dus er zijn er inderdaad een aantal gesneuveld. Er staan er nog steeds heel veel en die stammen zijn nu ingepakt met gaas.

Als je het gebied inkomt zie je denk ik 10 paarden staan. De rest staat altijd verspreid. Ik vind het echt een mega ruimte. Dat er zoveel paarden staan zie je echt niet.
Soms kom ik na een week een paard tegen en denk ik... joh jou heb ik al lang niet meer gezien...

Sure_lee
Berichten: 10383
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: [VOLG] Paardjes verhuisd naar een heus paardenparadijs!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-19 13:01

Gisteren hebben ze in 1 stal zand gestort... kreeg ik net deze foto van een stalgenootje.

[ img ]

Anton lekker liggen... deed ie zonder zand ook al. Maar dit is ook lekker.

ellepel
Berichten: 47317
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 13:14

nou mooi toch.
lekker droog :j

IsabelleN
Berichten: 623
Geregistreerd: 05-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 15:47

Paard geniet van een droog slaapje, fijn! Eh.... als ik zo naar de constructie van het afdak kijk schrik ik wel een beetje. Wanneer een paard zijn bips of ander lichaamsdeel ff lekker gaat schuren tegen die dunne stalen pijp... komt het dan wel goed? Misschien is de rest wel heel stevig hoor TS, een foto laat natuurlijk altijd maar een deel zien.

Sure_lee
Berichten: 10383
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: [VOLG] Paardjes verhuisd naar een heus paardenparadijs!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-19 17:02

Het staat met beton in de grond. Het buigt hooguit een beetje.
Ze schuren ook liever tegen de bomen dan tegen de palen van de schuilstallen.

Wildgirl
Berichten: 11660
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: [VOLG] Paardjes verhuisd naar een heus paardenparadijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 21:20

Zonder al te negatief te willen zijn maar TS, zie je nou écht niet in dat dit een plek is welke niet goed voor je dieren is?
Ik snap niet dat je alles maar recht blijft praten terwijl alle signalen zo overduidelijk zijn.

ellepel
Berichten: 47317
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 21:28

nou je bent dus wel negatief zo vind ik...

die paarden liggen daar in super mooi schoon en droog zand....
ik maak er een compliment over
vervolgens komt er een opmerking van iemand achter aan die zegt van goh is dat ijzer wel veilig.

ja jee zo kun je toch bezig blijven.
dan is er overal wel wat toch....

Sure_lee
Berichten: 10383
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-19 21:28

Ik zie dat inderdaad niet. Ze zijn hier super gelukkig en tevreden.
Dat mensen daar anders naar kijken prima....

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 21:33

Wildgirl schreef:
Zonder al te negatief te willen zijn maar TS, zie je nou écht niet in dat dit een plek is welke niet goed voor je dieren is?
Ik snap niet dat je alles maar recht blijft praten terwijl alle signalen zo overduidelijk zijn.

Ik dacht hetzelfde.. daarbij is wit zand over een grote drek boel gooien echt nutteloos, dat is zo weg. En ik zie rechts ook nog een paard tot de kogel in de modder/zand bende

Wildgirl
Berichten: 11660
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: [VOLG] Paardjes verhuisd naar een heus paardenparadijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 22:11

Afgezien nog van het feit dat mest, welke zich gaat vermengen met het zand en de nattigheid een klassiek recept is voor rotstraal.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben niet tegen 24/7 buiten maar dan wél op een verantwoorde en paardvriendelijke manier.
Voldoende ruimte, echte beschutting, droge stukken, gevarieerd grasland en in de winter goed ruwvoer, evenwichtige kudde, de juiste behandel mogelijkheid bij ziekte of blessure.
Ik denk TS, dat als je, je paarden zou verplaatsen naar een plek met deze (primaire) criteria, je pas écht gelukkige paarden zult zien. Maargoed, ieder zijn keuze. Ik hoop oprecht voor je dat het goed blijft gaan.

MarlindeRooz
Correspondent
Berichten: 33777
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 22:16

Ik ben benieuwd donderdag... hopelijk heb ik dan mijn waterdichte laarzen binnen. :=

Anders maar een paar schone sokken mee haha.

Ninx
Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Re: [VOLG] Paardjes verhuisd naar een heus paardenparadijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 22:25

Ik zou niet piepen maar gewoon eens gaan kijken.
Ik ga iig niet oordelen op afstand.

Libera
Berichten: 3972
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 22:43

MarlindeRooz schreef:
Ik ben benieuwd donderdag... hopelijk heb ik dan mijn waterdichte laarzen binnen. :=

Anders maar een paar schone sokken mee haha.

Ga je er heen? Ben benieuwd hoe het er irl uit ziet en wat jij er van vind! :j

Volg ons project in Washington!
Van overwoekerde bende naar paarden paradijsje :D

MarlindeRooz
Correspondent
Berichten: 33777
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [VOLG] Paardjes verhuisd naar een heus paardenparadijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 23:59

Jaa ga samen met Shirley (TS dus) wandelen met de paardjes. Ben wel benieuwd hoe het er uit ziet. Kan het zo vanaf foto’s niet echt inschatten hoe groot het is etc. :P

Sure_lee
Berichten: 10383
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-19 00:40

Wildgirl schreef:
Afgezien nog van het feit dat mest, welke zich gaat vermengen met het zand en de nattigheid een klassiek recept is voor rotstraal.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben niet tegen 24/7 buiten maar dan wél op een verantwoorde en paardvriendelijke manier.
Voldoende ruimte, echte beschutting, droge stukken, gevarieerd grasland en in de winter goed ruwvoer, evenwichtige kudde, de juiste behandel mogelijkheid bij ziekte of blessure.
Ik denk TS, dat als je, je paarden zou verplaatsen naar een plek met deze (primaire) criteria, je pas écht gelukkige paarden zult zien. Maargoed, ieder zijn keuze. Ik hoop oprecht voor je dat het goed blijft gaan.


Ik heb mijn paarden 4 jaar aan huis gehad. Stabiele kudde van 4 paardjes, grote inloopstal, weide, altijd droge paddock, zand/blubber pad, goed hooi.. Ga zo maar door.
Toch zijn ze hier gelukkiger.

Waterdichte laarzen zijn wel handig ja Marly. Anders kaplaarzen van Dennis lenen? Maatje 43... mijn maatje 36 gaat niet lukken denk ik }>

IsabelleN
Berichten: 623
Geregistreerd: 05-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 10:56

Was beslist niet aanvallend bedoeld hoor TS, zoals ik al zei zie je op een foto niet alles. Super dat er een betonvoet onder zit, niks aan het handje met het dak dus. Het komt denk ik dat ik wat ouder ben en al behoorlijk wat heb meegemaakt op paardenonhandigheidjes gebied :+

Ook ik vrees wel dat het nu fijne, droge zand snel in de bodem zakt/erin getrapt wordt. Helaas is alles in de polder nou eenmaal kleigebied = lastig met paarden in de winter. Ik kijk wel met bewondering naar TS die gewoon foto's blijft plaatsen en bij haar standpunt blijft. Of je het ermee eens bent is iets anders natuurlijk ;)
Veel wandelplezier TS, het wordt mooi weer bij jullie zie ik! :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Facebook, Googlebot en 60 bezoekers