Nieuwe aanwinst Zayira (solitair x lysander)

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
kim_1990
Berichten: 1541
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Nieuwe aanwinst Zayira (solitair x lysander)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-19 14:47

Hallo allemaal,

Sinds 1 mei 2019 hebben mijn paard, ik en mijn partner een nieuw maatje in ons leven.

Zayira is een 15-jarige stermerrie van de hengst Solitair x Lysander.
Ze heeft vroeger bij haar fokkers 2 veulens gebracht waarna ze nog gereden is in zowel dressuur als springen als cross (geen wedstrijden)
Daarna is ze verkocht waarna ze in de handel is beland helaas, ze is toen (2012) op de manege gekomen waar ik op dat moment stage liep en wij mochten als stagiaires haar rijden. Helaas bleek ze niet geschikt te zijn voor de manegelessen en ging zayira weer terug naar de handelaar waar ze vandaan kwam. Ze is daar weer verkocht aan iemand die haar later terug verkocht heeft aan haar fokkers. Deze fokkers wonen gelukkig voor mij 2 dorpjes verderop en heb ik altijd heel goed contact mee gehad nadat zij zayira terug gekocht hadden. Wederom werd ze ingezet voor de fokkerij waar ze 4 fantastische veulens bracht. De fokkers besloten vorig jaar dat ze genoeg paarden hadden en dus werd zayira niet meer gedekt. Eind april heb ik de stoute schoenen aangetrokken en gevraagt of zayira voor een goed plekje mocht vertrekken en guess what *\o/* 1 mei 2019 mocht ik mij de gelukkige eigenaresse noemen van deze fantastische merrie.
Ze heeft inmiddels al 6 jaar geen werk meer verricht behalve succesvol mama zijn dus bootcamp gaat beginnen, bij de keuring heeft ze op de weegschaal gestaan en we weten zeker dat de fokkers haar niet hebben laten verhongeren hahaha

Hierbij haar paspoortje:
Naam: zayira
Afstamming: solitair x lysander
Schofthoogte: 1.68m
Sterpredicaat springrichting
6 nakomelingen gehad

Het zijn huis tuin en keukenfoto’s maar hopelijk genieten jullie net zo van mijn knappe aanwinst als dat ik, mijn partner en mijn friese merrie jaike doen :j


[ img ]

[ img ]
Kennismaking met mijn fries jaike, niks geen gemiep en gezeur, meteen alles prima
[ img ]

[ img ]

[ img ]
Lekker samen de wei op
[ img ]

[ img ]
Bootcamp rustig aan begonnen
[ img ]
Mijn nichtje had de eer als eerste weer op haar rug te zitten, uiteraard zouden we dit nooit doen als we dit niet hadden vertrouwd
[ img ]
Mocht ik ook nog genieten van mijn stelletje zebra’s in de wei
[ img ]
En niet lang daarna heb ik voor het eerst er zelf even op gezeten (aan de broek en schoeisel te zien was dit niet helemaal de planning maar ze was zo braaf dat alleen even zetten mij geen kwaad leek te doen)
[ img ]
Eerste x sinds 6 jaar weer “echt” gereden, beetje stappen en een rondje draven, 10 minuutjes max gereden en klaar :D
[ img ]
En het verschil tussen dag 1 dat ze er was en een 1,5 week geleden :D
Ik ben heel trots op haar en heel erg blij dat ik haar eindelijk de mijne mag noemen <3
Bedankt voor het lezen en een reactie vinden wij natuurlijk altijd leuk
Voor de duidelijkheid, we weten dat ze overgewicht heeft, we trainen haar op een rustige manier zodat alles in haar lijf de tijd krijgt om weer back in shape te komen voor zover dat mogelijk is. Dit alles onder begeleiding van een DA waar ik geregeld contact mee heb over het afvallen en de vorderingen.
Laatst bijgewerkt door kim_1990 op 10-06-19 15:01, in het totaal 1 keer bewerkt

♥Zayira♥Garola Fuga❤️Apache❤️Tender Love Fuga RB❤️Royal Highness KB❤️Shetans Zubaidah❤️Pony❤️Olivio RB❤️


Nynkster
Berichten: 5327
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Nieuwe aanwinst Zayira (solitair x lysander)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 14:55

Super leuk! Jullie maken al hele mooie vorderingen!

Als ik straks mijn examen gehaald heb spreken we weer een keertje af!

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

Ketaki
Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 15:00

*\o/* *\o/* *\o/* wauw wat ziet ze er goed uit voor een paard wat een aantal jaren uit de sport is ( geweest) <3 <3 <3

tyleysmiley
Berichten: 1888
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 15:01

Wauw die appeltjes op die laatste foto... Ze ziet er super uit zeg.Wat ontzettend fijn dat je haar over kon nemen, gefeliciteerd met de gezinsuitbreiding.

*the minute you think of giving up,think of the reason why you held on so long*
*the road isn't always easy,but the destination might be worth it*
*some days there won't be a song in your heart,try to sing anyway*

Joske91
Berichten: 12
Geregistreerd: 28-03-19
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 15:01

*\%/*

Desi_2409
Berichten: 894
Geregistreerd: 27-11-10
Woonplaats: Drenthe

Re: Nieuwe aanwinst Zayira (solitair x lysander)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 15:05

Wat fijn voor haar dat ze bij jou is gekomen, ze ziet er goed uit. Ben toch benieuwd hoeveel ze woog tijdens de keuring, kan dat altijd zo slecht inschatten.. en wat haar streefgewicht is.

Als een ongeluk in een klein hoekje zit, zit geluk dus overal!

kim_1990
Berichten: 1541
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-19 15:13

Desi_2409 schreef:
Wat fijn voor haar dat ze bij jou is gekomen, ze ziet er goed uit. Ben toch benieuwd hoeveel ze woog tijdens de keuring, kan dat altijd zo slecht inschatten.. en wat haar streefgewicht is.


Ze woog 685 kilo en streefgewicht is tussen de 500 en 550 ongeveer :o ze heeft niks te kort gehad bij haar fokkers hahaha, zijn fantastische mensen die het beste voor hebben met hun paarden. Ze zijn ook al wezen kijken bij haar en waren echt heel blij om te zien dat ze het goed heeft, lekker af valt en een vaste vriendin heeft :j :D ik spreek ze nog geregeld en zijn echt vrienden van mij, ben heel blij dat ze zayira aan mij hebben willen verkopen *\o/* <3

Bedankt allemaal, ze ziet er ook super uit ondanks dat ze te zwaar is, die appeltjes had ze al bij de fokkers, voor mij een teken dat ze goed in haar velletje zit (en daar ook zat gelukkig)

♥Zayira♥Garola Fuga❤️Apache❤️Tender Love Fuga RB❤️Royal Highness KB❤️Shetans Zubaidah❤️Pony❤️Olivio RB❤️

Linnie050
Berichten: 11779
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: Nieuwe aanwinst Zayira (solitair x lysander)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 15:17

<3 Heel veel plezier samen

JoSav
Berichten: 4674
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 19:47

Wat een mooi paard! En wat ben jij intussen echt ongelooflijk veel afgevallen. Immens, immens respect. En heel fijn dat je inmiddels wel weer wat kunt rijden. Veel plezier samen!

Nur Teke
Muzanna, Manari Nur & Muniya Nur
GoFundMe: om ons wereldje te vergroten…

AnnetteFlame
Berichten: 1428
Geregistreerd: 31-07-13

Re: Nieuwe aanwinst Zayira (solitair x lysander)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 20:33

Mooi overzicht zo! Jullie komen er wel :D

kim_1990
Berichten: 1541
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-19 22:06

JoSav schreef:
Wat een mooi paard! En wat ben jij intussen echt ongelooflijk veel afgevallen. Immens, immens respect. En heel fijn dat je inmiddels wel weer wat kunt rijden. Veel plezier samen!



Hahaha ja he...in een jaar tijd 55 kilo...gewoon weg, foetsie...nu weer lekker rijden en weer aan het werk kunnen *\o/*

♥Zayira♥Garola Fuga❤️Apache❤️Tender Love Fuga RB❤️Royal Highness KB❤️Shetans Zubaidah❤️Pony❤️Olivio RB❤️

IwanLuver
Berichten: 1877
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Re: Nieuwe aanwinst Zayira (solitair x lysander)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 04:30

Leuk! Een echte Penny story <3
Veel plezier met elkaar!

Het is moeilijk om iemand die over het paard getild is, weer in het zadel te krijgen

tyleysmiley
Berichten: 1888
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Nieuwe aanwinst Zayira (solitair x lysander)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 07:33

Ik ken je helemaal niet, maar als ik hierboven lees wat voor geweldige prestatie je zelf geleverd hebt door zo immens veel af te vallen, wil ik je daarvoor een mega compliment geven, fantastisch, wat zal je leventje nu een stuk anders zijn. Heb je dat allemaal op eigen houtje gedaan?

*the minute you think of giving up,think of the reason why you held on so long*
*the road isn't always easy,but the destination might be worth it*
*some days there won't be a song in your heart,try to sing anyway*

kim_1990
Berichten: 1541
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-19 08:14

tyleysmiley schreef:
Ik ken je helemaal niet, maar als ik hierboven lees wat voor geweldige prestatie je zelf geleverd hebt door zo immens veel af te vallen, wil ik je daarvoor een mega compliment geven, fantastisch, wat zal je leventje nu een stuk anders zijn. Heb je dat allemaal op eigen houtje gedaan?


Klopt, ben er ook super blij mee en voel me inderdaad een heel stuk beter.
Nee, heb het niet helemaal op eigen houtje gedaan, ik heb een hulpmiddel ingeschakeld :')

♥Zayira♥Garola Fuga❤️Apache❤️Tender Love Fuga RB❤️Royal Highness KB❤️Shetans Zubaidah❤️Pony❤️Olivio RB❤️

ellepel
Berichten: 47212
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 08:22

Hee Kim!
Wat leuk dat je nu 2 paarden hebt!
Ziet er goed uit en jij inderdaad ook :D :D

JoSav
Berichten: 4674
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 14:02

kim_1990 schreef:
Hahaha ja he...in een jaar tijd 55 kilo...gewoon weg, foetsie...nu weer lekker rijden en weer aan het werk kunnen *\o/*

_/-\o_ Oh, wat geweldig zeg. Heel erg knap en wat betreft “op eigen houtje,” is dat denk ik altijd een kwestie van steun om je heen verzamelen in welke vorm dan ook omdat het zo ontzettend veel discipline kost want zo makkelijk is dat niet. Echt, heel veel respect voor en zo fijn dat je nu weer kunt werken én paardrijden. *\o/*

Nur Teke
Muzanna, Manari Nur & Muniya Nur
GoFundMe: om ons wereldje te vergroten…


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 bezoekers