Mijn eerste pleasure les tijdens de bokt meeting!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LoveUggs
Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Mijn eerste pleasure les tijdens de bokt meeting!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-19 22:56

Hoi!

Een paar dagen geleden kwam het topic voorbij.

Toevallig was de reservelijst leeg en kon ik deze zondag, dus ik had mij opgegeven. De volgende dag al kwam er een plekje vrij waardoor ik mocht mee doen aan deze les.
Echt ontzettend leuk want ik had nog nooit western gereden. Echt 0 ervaring mee, en als dressuurmuts is dat nogal een overgang :+

Marlies (Bellatrix) had de meeting weer fantastisch georganiseerd met een lekkere lunch om mee af te sluiten. We hadden een erg gezellige groep, en ik kan jullie vertellen: Het is voor herhaling vatbaar!

De foto's zijn gemaakt door Marlies.

Ik zat op Freaky, alle paarden hebben wedstrijd ervaring en ook gewonnen. Ik had dus een ware leermeester onder mijn kont, die mij af en toe even voor de gek hield. Het was voor mij ontzettend wennen, ik moest even goed zoeken naar de knopjes en hoe te sturen etc. Waar ik bij een dressuurpaard de buitenteugel erbij neem om de schouder te begrenzen werkte dat hier niet en moest ik dat anders oplossen dus dat was even wennen. Hij was verder wel ontzettend eerlijk, deed ik het goed, deed hij het ook goed. Deed ik het niet goed, deed hij netjes wat er van hem gevraagd werd. Zo dacht ik dat hij tijdens de galop aan het bokken was, maar hij maakte hele mooie galopswissels omdat ik dat (onbewust) van hem vroeg. :+

1. Even voelen en kennismaken. Met nog veeeeeel te lange teugels :=
[ img ]

2. In het begin dus zeker het probleem gehad dat hij naar het midden wilde, en ik op de hoefslag wilde blijven :+ (of andersom)
[ img ]

3. Onze ruzie in de galop staat ook vastgelegd :+ En hoe je het wend of keert, maar ik kreeg hem haast niet in de rechter galop :+ Uiteindelijk is het wel gelukt, maar mijn benen zijn altijd een puntje geweest, en ik gaf hem dus netjes de instructies om te wisselen. Dus hij ging 3 passen in de rechter galop en dan sprong hij met een grote sprong om in de linker galop omdat mijn benen dat tegen hem zeiden. (ikzelf dacht daar anders over)
[ img ]

4. Ik heb tijdens die galop flink wat aandacht gehad van de instructrice. Omdat het mij niet lukte hem goed aan te laten springen moest ik op de hoefslag gaan stappen en daar duidelijk de hulpen voor galop geven, in combinatie van een kus geluidje.
[ img ]

5. Opperste concentratie :Y)
[ img ]

6. Groepsfoto *\o/*
[ img ]

7. Uiteraard heb ik ook kennis mogen maken met de Jog.
Ik kreeg vandaag voor het eerst te horen dat mijn houding goed was *\o/* Ik realiseerde dit echter pas 3 rondjes later omdat ze ons bij het paard noemde en ik was vergeten hoe mijn paard heette :+ Ik zat er 'als een dressuur ruiter op', en zo moest je gaan zitten :+
[ img ]

8. En aan het einde van de les waren we beiden moe maar voldaan. :j De eerste groep had 4 deelnemers, de 2e groep had er 3. Nadat de rest ons bezig gezien had, wilde niemand er meer op := Hij mocht daarna dus lekker naar zijn stalletje. We hebben nog even geknuffeld en afgezadeld, en daarna ben ik bij de rest gaan kijken.
[ img ]

Ik heb het echt ontzettend naar mijn zin gehad en vond het heel leuk om eens te doen! Ik wil dit zeker nog eens gaan doen, dan ben ik meteen wat beter voorbereid :+ Voor nu wacht ik nog even tot mijn zitbeenknobbels het weer doen, want het zadel was naar mijn smaak wat te hard :+ Het doet zeer, maar dat maakt de leuke, leerzame en gezellige dag niet minder!

Marlies, nogmaals bedankt voor deze dag!

:wave:

Soms is er zo veel wat we kunnen voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen...

https://www.facebook.com/pages/MA-Fotog ... 6784189755

[IM] Dag maatje, lieve Gaspard, ik hou nogsteeds van je!


DJZ
Berichten: 3107
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Re: Mijn eerste pleasure les tijdens de bokt meeting!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 23:01

Het was inderdaad gezellig en het was grappig om te zien hoe Freaky jou spiegelde :P Knap doorgezet ;) :)

LoveUggs
Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-19 23:05

DJZ schreef:
Het was inderdaad gezellig en het was grappig om te zien hoe Freaky jou spiegelde :P Knap doorgezet ;) :)


En jullie maar lachen :+
Het is uiteindelijk gelukt en dat maakt het 'gevecht' dan weer helemaal goed! :D

Soms is er zo veel wat we kunnen voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen...

https://www.facebook.com/pages/MA-Fotog ... 6784189755

[IM] Dag maatje, lieve Gaspard, ik hou nogsteeds van je!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101660
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Mijn eerste pleasure les tijdens de bokt meeting!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 06:55

Hij spiegelde idd goed. _O- Ik ben blij dat je het toch leuk vond en het nog eens wil doen. :j

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
Bestelpagina Equiday 13 april 2024 --> https://marliestrapfotografie.pixieset. ... april2024/

justkid
Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: Mijn eerste pleasure les tijdens de bokt meeting!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 11:01

Wat een leuk verslag! Lekker nog eens gaan doen :)


LoveUggs
Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-19 12:06

justkid schreef:
Wat een leuk verslag! Lekker nog eens gaan doen :)


Ik vond het ook echt heel leuk om eens te doen, dus een 2e keer komt er zeker :D

Soms is er zo veel wat we kunnen voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen...

https://www.facebook.com/pages/MA-Fotog ... 6784189755

[IM] Dag maatje, lieve Gaspard, ik hou nogsteeds van je!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 bezoekers