Nooit verwacht... aan de fjord!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
MallyBelly
Berichten: 3528
Geregistreerd: 23-12-08

Nooit verwacht... aan de fjord!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-19 13:22

Heel ons paardenleventje altijd haflingers gehad, later 2 Tinkers (nog steeds bij ons) en altijd geroepen, ah nee, een fjord... Mij te eigenwijs.

Maar een tijdje terug stond ze dan toch op facebook. Braaf, braver, braafst. Kan alleen naar buiten, niet te groot, niet te klein. Zullen we dan toch maar gaan kijken, grapte ik tegen een vriendin, moeder en vriend. Nog geen dag later zaten we in de auto op weg naar haar.
Proefgereden, dag erna nog n keertje en dan slaat de twijfel toe, was ik al toe aan een paardje voor mijzelf.... Maar áls ik een paard zocht, dan is dít hét paard..

Een klein weekje later stond ze bij ons op stal!

Izzy is een fjord van 17 jaar, ik rijd haar vooral veel buiten. Gisteren hebben we even snel wat blackfoto's gemaakt van haar.


[ img ]
Hoefsmid komt volgende week.
[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Mevrouw is een échte fjord... (en een echte merrie...) :') Lief, knuffelbaar, super koel in de kop... Maar... ook flink eigenwijs :') Maar al het met al, heel blij met onze dame! <3

[KS-MK] Lot's Zaïra Liz. en Mallow Baby's 3.0
Lot's Zaïra Liz. x Peterlena Hoeve's Fridus 28'06'2024
Lot's Mallow x Peterlena Hoeve's Fridus 28'06'2024


tiwi1969
Berichten: 7619
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Nooit verwacht... aan de fjord!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 13:28

Wat een leukerd, veel plezier ermee!

Ik ga mijn eigen weg en heb mijn eigen doelen. Pak daar gerust van mee, maar ga je eigen weg.

sanso
Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Nooit verwacht... aan de fjord!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 13:36

Ga je geen spijt van krijgen :))

Veraaaaah
Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: Nooit verwacht... aan de fjord!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 14:12

Veel plezier er mee! :D

Nuelle nieuwe hoofdstuk in mijn leven!
Glamour Girl je hebt me zoveel gegeven, ik ga je missen 20-01-2021
Rinda, you're a star in heaven 7-6-2017

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Re: Nooit verwacht... aan de fjord!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 14:41

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! :D
Ze ziet er heerlijk cool en vriendelijk uit op de foto's, lijkt me een fijn dier! Ik wens jullie veel plezierige kilometers buitenrijden :)

MallyBelly
Berichten: 3528
Geregistreerd: 23-12-08

Re: Nooit verwacht... aan de fjord!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-19 22:25

Bedankt voor de leuke reacties en "likes"! <3

[KS-MK] Lot's Zaïra Liz. en Mallow Baby's 3.0
Lot's Zaïra Liz. x Peterlena Hoeve's Fridus 28'06'2024
Lot's Mallow x Peterlena Hoeve's Fridus 28'06'2024

Fendi
Berichten: 127
Geregistreerd: 05-04-19

Re: Nooit verwacht... aan de fjord!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 22:27

Wat een lieverd!

Niqui
Berichten: 2151
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Nooit verwacht... aan de fjord!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 22:31

Gefeliciteerd, leuke pony!

Lize92
Berichten: 416
Geregistreerd: 23-04-19
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 22:46

Heel veel plezier gewenst met je knappe fjord! <3 <3

Michellemj
Berichten: 188
Geregistreerd: 26-09-12
Woonplaats: Breda

Re: Nooit verwacht... aan de fjord!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 23:38

Wat een knapperd!! Veel plezier samen!

dieseltje09
Berichten: 1854
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 09:54

Super grappig om te lezen, ikzelf zou namelijk zeker niet zeggen dat een fjord eigenwijzer is als een haflinger of een tinker. :') :') Daar zit als ik ga kijken naar ervaringen die ik zelf heb altijd een grotere kop op als de fjorden die ik gehad of gereden heb :+

Wel een hele leuke merrie trouwens! Veel plezier met haar!

Op naar nieuwe avonturen ❤️

Marcella
Berichten: 36669
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 10:14

Dat had ik nou nooit aan zien komen. _O- _O- _O-

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

pmarena
Berichten: 48036
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 10:18

Ik zie je titel, denk dat is iemand die altijd "sportpaardjes" heeft gehad....en dan kom je van Haflingers en Tinkers wat imo gewoon van hetzelfde laken een pak is :') Haha. Gefeliciteerd met je aanwinst, leuk hoor een eigen paardje :+:

MallyBelly
Berichten: 3528
Geregistreerd: 23-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-19 11:33

pmarena schreef:
Ik zie je titel, denk dat is iemand die altijd "sportpaardjes" heeft gehad....en dan kom je van Haflingers en Tinkers wat imo gewoon van hetzelfde laken een pak is :') Haha. Gefeliciteerd met je aanwinst, leuk hoor een eigen paardje :+:

Haha, ik ben en blijft echt 100% van de haflingers dus dan is een fjord echt wel een verschil :') :(:) .

[KS-MK] Lot's Zaïra Liz. en Mallow Baby's 3.0
Lot's Zaïra Liz. x Peterlena Hoeve's Fridus 28'06'2024
Lot's Mallow x Peterlena Hoeve's Fridus 28'06'2024

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Nooit verwacht... aan de fjord!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 11:36

Ow, dat zou ik ook een héle stap vinden hoor!
Gestart als kind met een haf, veel jaren kwpners gereden, daarna jaren tinkers gereden, daarna quarters/paints en nu terug bij haflingers - maar tinkers stonden op het lijstje 'kan ook'. Bij fjorden denk ik - vooroordeel, duidelijk, op basis van de fjorden die ik ken - ook altijd 'nope, nope, eigenwijs!'

Geniet ervan! :D

Renee_S
Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Re: Nooit verwacht... aan de fjord!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 12:02

Wat een leuk dier!! Fjorden zijn weldegelijk heel anders van karakter dan haflingers hoor! Al snap ik dat ze voor een regulier 'KWPN-persoon' meer op elkaar lijken :+ De tip bij de mijne is om hem te laten denken dat wat we gaan doen zijn idee was. Dan wil die alles doen :+ Maar fjorden zijn echt helemaal fantastisch! Heel veel plezier samen!!

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 12:06

Renee_S schreef:
Wat een leuk dier!! Fjorden zijn weldegelijk heel anders van karakter dan haflingers hoor! Al snap ik dat ze voor een regulier 'KWPN-persoon' meer op elkaar lijken :+ De tip bij de mijne is om hem te laten denken dat wat we gaan doen zijn idee was. Dan wil die alles doen :+ Maar fjorden zijn echt helemaal fantastisch! Heel veel plezier samen!!


Het is niet voor niets dat mensen 'die erin zitten' vaak duidelijk kiezen voor het een óf het ander inderdaad. Maar voor mij zijn een bwp-er en een kwpn-er en een nrps-er ook allemaal gelijk :P (en met alle hengsten die dubbel goedgekeurd zijn, is dat eigenlijk ook wel zo... véél meer dan bij gesloten stamboeken als de fjord of haflinger...)

L_iek
Berichten: 9704
Geregistreerd: 11-01-07

Re: Nooit verwacht... aan de fjord!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 12:13

Ik ken het. Kwam ook met een fjord thuis en geen spijt van! Gefeliciteerd met je leuke aanwinst!

tyleysmiley
Berichten: 1894
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 12:14

Ooooh wat een ontzettende knappe merrie zeg, wat een uitstraling... Hoe groot is ze?

Morganlefay
Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 12:46

Fjorden hebben een eigen mening en planning dus als ze gras zien.... o ja verrek er zit een mens aan de andere kant van het touwtje.
Dus achter dat lief rustig kopje zit een levend wezen met een eigen mening. Mede door hun niet echt diervriendelijke (en mensvriendelijke oorspronkelijke leefwereld) is hun kijk op de wereld wat anders dan de rest van de paarden en wordt hun wijsheid nog wel eens als eigenwijsheid ervaren.

Ben een HSP-er, dus wars van macht, hiërarchie en regels.
Een soeverein? die ligt in mijn gereedschapskist.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 14:07

Morganlefay schreef:
Fjorden hebben een eigen mening en planning dus als ze gras zien.... o ja verrek er zit een mens aan de andere kant van het touwtje.
Dus achter dat lief rustig kopje zit een levend wezen met een eigen mening. Mede door hun niet echt diervriendelijke (en mensvriendelijke oorspronkelijke leefwereld) is hun kijk op de wereld wat anders dan de rest van de paarden en wordt hun wijsheid nog wel eens als eigenwijsheid ervaren.


maar in dát opzicht zijn ze dan weer wel aardig gelijk aan haffies, tinkers, exmoors... ;) (haflinger-eigenaar hier, ik waardeer wijsheid enorm, veel tinkers in de directe omgeving ook)

Renee_S
Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 14:14

Morganlefay schreef:
Fjorden hebben een eigen mening en planning dus als ze gras zien.... o ja verrek er zit een mens aan de andere kant van het touwtje.
Dus achter dat lief rustig kopje zit een levend wezen met een eigen mening. Mede door hun niet echt diervriendelijke (en mensvriendelijke oorspronkelijke leefwereld) is hun kijk op de wereld wat anders dan de rest van de paarden en wordt hun wijsheid nog wel eens als eigenwijsheid ervaren.


Dat oer-instinct zie je in de mijne ook sterk terug, die valt iedere emmer brok aan alsof die al weken niet gegeten heeft. :+

Maar, alle gekheid op een stokje, dat is natuurlijk ook gewoon een kwestie van opvoeding. Heb genoeg KWPN'ers voorbij zien komen die, na van de trailer afhalen op een grasveld, ook zo hun baasje het gras in trokken. En verder vind ik die wijsheid meestal ook alleen maar fijn!

LukieBradley
Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 14:23

L_iek schreef:
Ik ken het. Kwam ook met een fjord thuis en geen spijt van! Gefeliciteerd met je leuke aanwinst!


Maar Zorro is dan ook meeeeeeega leuk 8-) {:}

Lukie* <3 15-06-2011 / 01-02-2013 Ik mis je kleine man..
Heino* mijn allerliefste kleine leermeester. 01-01-1995 / 13-07-2016. Mijn kleine koning ruim 3 jaar lang :)

BoschA
Berichten: 192
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Nooit verwacht... aan de fjord!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 14:28

Ahw wat een leukerd! Veel plezier er mee :)

Marcella
Berichten: 36669
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 14:40

Morganlefay schreef:
Fjorden hebben een eigen mening en planning dus als ze gras zien.... o ja verrek er zit een mens aan de andere kant van het touwtje.
Dus achter dat lief rustig kopje zit een levend wezen met een eigen mening. Mede door hun niet echt diervriendelijke (en mensvriendelijke oorspronkelijke leefwereld) is hun kijk op de wereld wat anders dan de rest van de paarden en wordt hun wijsheid nog wel eens als eigenwijsheid ervaren.

En toch is dat een stukje opvoeding van de baas vandaan en ligt het niet aan het dier of ras.

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bianca_v_s, Schrompeltje en 54 bezoekers