Miniatuurpaarden op show

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jolynne
Berichten: 2293
Geregistreerd: 30-11-16

Miniatuurpaarden op show

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-19 08:35

Afgelopen zaterdag is het showseizoen aangebroken en natuurlijk moesten de mannen meegaan.


Even wat informatie over beide mannen:

De vos is Brave, een 1e premie goedgekeurde hengst van 98cm groot.1/4 Welsh (b) en appaloosa gefokt, ondanks hijzelf geen enkele stip heeft meegekregen. Hij is beleerd onder zadel en voor de wagen (enkelspan, dubbelspan en tandem).

De valk (Madrileno) is geboren in april 2018, half welsh gefokt en inmiddels al 96cm groot. Het is de bedoeling dat hij binnen de maat van het stamboek (103cm) blijft. Hij gaat later voorgebracht worden op de hengstenkeuring en uitgebracht worden in de mensport.

We begonnen met de kwaliteitsklasse van de jaarlinghengsten grote maat, hierbij werd onze jaarling 1e.
[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Enkele klasses verder mocht Brave, hij werd 2e geplaatst.
[ img ]

[ img ]

[ img ]


En op het laatste van de dag (enkele uren later) was er eindelijk de liberty. De bedoeling van de liberty is dat men de paarden eerst 1min lang laten lopen in de piste en dat ze zich zo goed mogelijk laten (voornamelijk in draf!) zien aan de jury (die midden in de ring staan). Na die 1min krijg je nogmaals 1min, maar dat is dan om je paard terug te nemen.

Beide mannen vonden het heel leuk, iets te leuk zelfs, dat ze op enkele passen draf na, heel de tijd uit hun plaat zijn gegaan. :+
[ img ]

[ img ]

Letterlijk zijn enige pas draf, gelukkig is die op foto gezet!
[ img ]
[ img ]

[ img ]


En nadien was het tijd aan Madrileno, daar moest ik al helemaal niets van verwachten. Ik kreeg hem wel te pakken, maar wel omdat hij in een hoek liep om te snuffelen aan een ander paard. :P
[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]


floripori17
Berichten: 732
Geregistreerd: 23-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 21:23

Wauw! Normaal ben ik echt geen fan van mini’s. Maar deze zijn wel echt tof! Vooral die eerste. Ik vind ze vaak kwa bouw niet denderend maar vind dit echt mooie paardjes. <3

Belle du petit Moulin
insta: @reina_gaucha

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 bezoekers