western met valk andalusier Llevado

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

western met valk andalusier Llevado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-16 21:33

Soort van dan ;)

Naast paardrijden doe ik ook 1x per week hobbymatig aan stijldansen. Binnen de cursus is er halverwege een gratis vrije dansavond die altijd in een bepaald thema is. Afgelopen vrijdag was het weer zover, ditmaal was het thema western. Tja, jullie snappen natuurlijk gelijk waar ik aan dacht ;) Dus ik zeg nog tegen onze docent "waar kan ik mijn paard laten?" Hij: "Op de gang, want die hebben we niet, hahaha :P "
De paarden staan in Someren, ik woon en dans in Eindhoven, dus even naar de dansschool rijden was niet zo gemakkelijk, en toch wilde ik wel heel erg graag het gezicht van onze dansleraar zien als ik te paard voor de deur zou verschijnen :Y)

Mijn bijrijdster Diana en haar man wilde wel helpen om dit plan te doen slagen, maar voor het zover was moest ik natuurlijk ook nog een western optoming regelen. Nu is Llevado qua uitstraling al behoorlijk western, dus de keuze welk paard was snel gemaakt. Ook was het goed voor hem om eens een opdracht alleen te doen, normaal is Jauke er altijd bij, dus nu mocht hij alleen mee. Donderdag het balletje opgegooid bij Diana en bij een westernrijdend stalgenootje, ik mocht meteen haar spullen lenen die gelukkig prima op Llevado paste, kijk maar :)

1.
( Het niet blije hoofd is omdat hij stil moest staan en niet naar mensen toe mocht lopen :P)
Afbeelding

2. En dan moeten we natuurlijk ook meteen even proberen hoe het zit :D
Afbeelding

3. Niet verkeerd :))
Afbeelding

4. Blij paard, je kan hem niet blijer maken dan met zo een beetje spelen :)
Afbeelding

5. Diana wilde uiteraard ook wel even voelen
Afbeelding

6. Mooie combi!
Afbeelding

7. Uiteraard ook even steigeren, zonder zweep snapte hij haar niet, met zweep erg goed :P
Afbeelding

8 En ach, voor de leuk nog een paar rijfoto's van haar en Vado samen :)
Afbeelding

9
Afbeelding

10
Afbeelding

Nou ja, jullie snappen wel, optoming was goed gekeurd! :D Dus op naar de vrijdag, de deur was open vanaf 20.15 uur, rond die tijd waren wij er ook. Trailer een straat verderop geparkeerd, paard uitgeladen op de stoep en zadelen. De mensen die binnen in het huis waren stonden uiteraard meteen voor het raam te filmen of fotograferen, grappig wat een paard in de wijk dan doet :) Eenmaal opgezadeld erop en richting de voordeur, deze stond open dus we konden zo naar binnen kijken, dat zag er zo uit:

11.
Afbeelding

De dansleraar keek echt zo :wow: Haha, hij vond het geweldig! Stond meteen buiten, helemaal enthousiast, wilde eigenlijk het paard mee naar binnen, maar bij nader inzien toch bang voor de dure vloer. Maar wat vond hij het gaaf, zo leuk! Het was echt de moeite waard, zo grappig! Hij had wel al van mensen gehoord dat er een paard in de straat stond, maar hij geloofde ze niet :') Des te groter de verrassing toen het wel echt zo bleek te zijn :+
En Llevado vond het ook prachtig! Hij vond het wel gek dat ik op zijn rug zat maar eigenlijk niets wilde, hij bleef heel eager om commando's te krijgen, iets achteruit waren meteen 10 stappen achteruit enzo, maar niet uit zenuwen, maar gewoon, normaal gaan we rijden als ik op zijn rug ga zitten en stilstaan is normaal juist niet de bedoeling, dus dat vond hij wat verwarrend, maar de gezelligheid, aandacht enzo vond hij prachtig :D
Nog een paar plaatjes :)

12. Praten met de danseleraar:
Afbeelding

13.
Afbeelding

14. Lekker relaxed :)
Afbeelding

15. Komen weer nieuwe mensen aan, nieuwe zakken om te checken :Y)
Afbeelding

Het was alle moeite iig meer dan waard, super gelachen! Llevado werd overigens door Diana en haar man weer netjes thuis gebracht zodat ik daarna nog even kon gaan dansen :)

_l_amanda_l_

Berichten: 6052
Geregistreerd: 31-01-08
Woonplaats: op de grens van Friesland en Drenthe

Re: western met valk andalusier Llevado

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 21:42

Haha, wat gaaf! Lekker relaxed door de straat! Wat is Vado mooi volwassen geworden, heb hem al veel te lang niet meer gezien.. ;) (hint :D)

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: western met valk andalusier Llevado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-16 21:44

Je bent altijd meer dan van harte welkom! Wat dat betreft toch wel heel erg jammer dat het Balingehof er niet meer is he :\ Tijd voor een reunie :D

MachoPablo
Berichten: 5281
Geregistreerd: 03-03-11
Woonplaats: In huis met dak boven me hoofd

Re: western met valk andalusier Llevado

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 12:28

Hahahah je bent ook nergens te gek voor wat een prachtige paard en wat ziet hij er goed uit

Rey

Berichten: 152
Geregistreerd: 30-01-16
Woonplaats: Leiden

Re: western met valk andalusier Llevado

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 12:31

Haha wat leuk! En fijn dat het in de smaak viel! Als er nog een prijs was voor het beste gekleed in thema moet je wel gewonnen hebben!

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: western met valk andalusier Llevado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-16 12:33

Die was er helaas niet, zal dat nog eens opperen, wellicht een gratis danscursus, altijd leuk :D

ouzzie
Berichten: 78
Geregistreerd: 14-06-08

Re: western met valk andalusier Llevado

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 12:38

Wat een leuk topic en wat een leuk paard heb je ...!!!!

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 12:40

Staat hem goed dat western setje.

KylaLover

Berichten: 2216
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: ergens in de buurt van nergens

Re: western met valk andalusier Llevado

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 13:01

hahaha geweldig!

Anoniem

Re: western met valk andalusier Llevado

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 13:38

Staat hem goed hoor die western outfit :D

Geweldige actie _O-

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Re: western met valk andalusier Llevado

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 17:15

Wat ziet hij er gaaf uit zo!

Galathil

Berichten: 1257
Geregistreerd: 30-06-14
Woonplaats: Seven Kingdoms

Re: western met valk andalusier Llevado

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 17:23

Mooi paard!
Echt gaaf , lijkt mij geniaal toen de dansleraar je plotseling met een paard voor de deur zag. :')

simodi

Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Re: western met valk andalusier Llevado

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 21:14

Leuk!

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: western met valk andalusier Llevado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-16 08:55

Dank jullie wel! :# Ik zou het zo weer doen, zo grappig om te doen :D