Een topjaar als Groom & Ruiter. Hoogtepunt WK Jonge paarden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Daaphh
Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Een topjaar als Groom & Ruiter. Hoogtepunt WK Jonge paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-15 15:09

:wave:
Ik heb een fantastisch jaar erop zitten, ik ben op bijzonder mooie wedstrijden geweest en hier wil ik jullie graag wat van laten zien.

Als eventingruiter ligt ons seizoen stil in de winter. We zijn niet bij de pakken blijven zitten en hebben ons geconcentreerd op het springen en dressuur rijden.
[ img ]

Daarna zijn we weer begonnen op de lrv crossen.
Blits ( bonte) en cas kwamen allebei aan de start.
Cas eh ik klikken helaas niet zo goed als combinatie in de cross. Na de lrv crossen heb ik besloten dat D. de man voor wie ik ook groom beter met hem kan starten.

Overpelt, zoals jullie kunnen zien was het er super koud.
[ img ]
Lummen & Vechmaal
[ img ]
Blits was steeds foutloos op hindernissen, soms wat tijd omdat ik hem vooral eerst rustig wil rijden.

Daarna was onze eerste internationale. 2* in Nederland Oud-karspel. Dit was voor de combinatie hun eerste 2*
Doel: Foutloos crossen, goede dressuur (rond de 50straf) en max 1 balk springen
Dit zodat we onze eerste kwalificatie voor het wereldkampioenschap zouden halen. Dit was super gelukt! Alles verliep zoals het boekje. Eerste kwalificatie binnen voor D. en Icarus!
[ img ]

Daarna was het terug een cross in Tongeren.
Heel fijn rondje kunnen rijden. Dressuur was niet zo goed, blits was vrij opgejaagd. Springen waren we foutloos, maar we hadden zo een slecht weer ( Bliksem, donder, hagel!) Ik wou op save rijden dus heb hele lange grote lijnen gereden met als gevolg startpuntjes voor tijd. Cross was foutloos.
[ img ]
[ img ]

Door heen het jaar heeft de cross in Marchin ook 3 crossen georganiseerd. Hier hebben we steeds deelgenomen in de klasse 5 jarige paarden. Steeds super gereden, steeds top 3 dressuur, foutloos rondje maar steeds in de cross een stomme fout door mij waardoor we tijd fouten hadden. Ofwel crone vergeten, bochtje gemist,.... Heel jammer waardoor we steeds net uit de prijzen waren.
[ img ]
[ img ]

We zijn ook nog een rondje gaan springen. Hierbij waren we foutloos en een 8ste plaats van de 105 deelnemers
[ img ]

Natuurlijk hebben de internationale wedstrijden ook niet stil gelegen, we zijn nog naar Arville(BE), Castenray (NL), Laize (FR), Jardy(FR) , Haras le Pin geweest (FR)
[ img ]
Haras le Pin, hier was vorig jaar ook het WEG voor de eventing. Super leuke ervaring om daar eens op hetzelfde terrein te mogen rijden! We waren er vorig jaar gaan kijken. De omloop was hetzelfde.
Hier hebben we onze lange 1* kwalificatie gehaald.
Doel was Foutloos crossen onder de 50strafp dressuur en max 1 balk. Vooral die laatste was een moeilijke. Omdat het springen na de cross is bij de 1* werd Icarus wat heet. Hij had steeds 2 balken, soms echte pech fouten, andere omdat hij te vlak sprong. Behalve in Haras, daar hadden we een foutloos rondje!
Ondertussen was er ook nog het BK 7 jarige paarden voor D. Hier werd hij 3de!
[ img ]

Ondertussen hebben wij nog natuurlijk niet stilgezeten.
Zo zijn we naar Merksplas geweest waar we een 4de plaats haalden.
D. heeft met Cas gereden, zij hadden een 2de plaats. Ze waren iets te snel in de cross anders waren ze gewonnen!

[ img ]
[ img ]
[ img ]

Maar ons hoogte punt was vooral wereldkampioenschap voor eventing van de jonge paarden in Le Lion D'angers ! Wat een super ervaring!
Tussen de grote namen mochten wij ( toch wel amateurs) meedoen!
[ img ]
Het was echt de kers op de taart van een super seizoen. Helaas was de wedstrijd een beetje in mineur geëindigd door de val van William.. Maar een droom is in werkelijkheid gegaan!

Nu is de winter terug begonnen, de paarden hebben eerst wat vakantie gekregen, ondertussen zijn we terug op jumping aan het gaan. Ik rij Icarus een beetje dressuuurmatig. Het geeft me een ongelooflijke kans om te groeien. Maar we houden natuurlijk ook wekelijkse wandelingen in de mooie bossen hier in de buurt. We hebben ook nog de volle broer van Icarus gekocht en hopen op zo een opvolgende talent.

Onze doelen zijn voor volgend jaar vooral veel plezier hebben. Alle paarden proberen een klasse hoger te starten. Icaraus zijn kwalificatie voor een 3* en misschien zelfs wel een 3* kunnen starten. Maar hij is nog jong en we hebben nog alle tijd voor een hoger niveau.
Plezier staat boven alles en dat hebben we het voorbije jaar zeker en vast gehad!

Ik wens jullie allemaal een fijn kerstfeest en geniet van de feestdagen! {:) {:)

Daphne


Antonius
Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 16:43

Wat een mooie foto's en ook zeer mooie collages heb je ervan gemaakt!
Tot volgend jaar :+ :wave:

Anoniem

Re: Een topjaar als Groom & Ruiter. Hoogtepunt WK Jonge paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 18:20

Leuk overzicht! En die bonte is echt geweldig! <3


nanoukkie
Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: Een topjaar als Groom & Ruiter. Hoogtepunt WK Jonge paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 15:07

ben ook benieuwd naar het verslag van volgend jaar!

Daaphh
Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Een topjaar als Groom & Ruiter. Hoogtepunt WK Jonge paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-15 18:58

Ik zal proberen volgend jaar een te maken :)

Steph1989
Berichten: 884
Geregistreerd: 29-07-05

Re: Een topjaar als Groom & Ruiter. Hoogtepunt WK Jonge paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 11:04

Wat een topjaar! Jaloers op alles wat je mag meemaken hoor :) ! Op naar de L volgend jaar?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 103 bezoekers