Mijn dwerggeit heeft jonkies

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Samantha_

Berichten: 10807
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 17:25

Billy"]
[quote="samantha23 schreef:
O jeetje die zijn echt lief!!! Lovers
Vooral het bokje is leuk zeg!
Hebben!!! Haha!


Het bokje is nog wel te koop hoor, de geitjes zijn al verkocht. Haha!
[/quote]

Zeg dat nou niet dan wil ik hem echt hebben...
M'n vriend ziet me aankomen... Haha!

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-03 11:51

Maar hij wil zo graag een goed tehuis anders beland hij misschien in de shoarma (krijg je al medelijden met hem). Nee hoor grapje. Ik zorg dat hij een goed baasje krijgt.

Samantha_

Berichten: 10807
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 11:56

Jee je maakt t nu wel erg moelijk... Maar denk niet dat hij t naar z'n zin heeft hier, op een flat 3 hoog met 2 hyperactieve katten en een agressief konijn. Haha!

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-03 21:45

samantha23 schreef:
Jee je maakt t nu wel erg moelijk... Maar denk niet dat hij t naar z'n zin heeft hier, op een flat 3 hoog met 2 hyperactieve katten en een agressief konijn. Haha!


Ik zie het al helemaal voor me en ik denk idd niet dat hij het naar zijn zin zou hebben. Ze lopen nu lekker heel de dag los te banjeren. Ze zijn gewoon zo cute he.

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 22:57

jammer dat je zo ver woont, ik had er nog wel een paar willen bijzetten Haha!
(zie profiel, heb zelf ook dwergjes!)
is het riskant om je geitje lammetjes te laten krijgen? ik heb een dwerggeitje van drie jaar, en twee van ong een jaar (niet haar lammetjes). en we denken erover om het zwartje lammetjes te laten krijgen, of ev. twee vd drie. als je er verstand van hebt: zijn ze er geschikt voor, heb je wat meer info? mag ook via pb, maar mss zet je' t liever hier, maakt niet uit.

ojaaa de foto's Haha! superschattig natuurlijk! en echt, zooo klein. is er eentje wat magerder? kan het niet echt zien vd foto.

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 23:15

Ponyzotje: Een dwerggeit kan in principe het hele jaar door gedekt worden.

Onze geiten worden gedekt als ze 2 jaar zijn en groot genoeg zijn, dus 2/3 jaar is een mooie leeftijd.
Als ik jou was zou ik je geit ongeveer rond oktober/november als ze runs wordt laten dekken, zodat je rond februari maart een lammetje heb.
Natuurlijk moet je er geen grote bok op zetten en ervoor zorgen dat er iemand bij de bevalling is die ervaring ermee heeft.
Vooral voor de geit, als het de eerste keer is is dat ook wel fijn mocht er wat misgaan.

Dwerggeitjes kunnen in prencipe erg goed aflammeren, ik weet niet hoe groot de jouwe zijn?

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-03 12:44

ponyzotje schreef:
jammer dat je zo ver woont, ik had er nog wel een paar willen bijzetten Haha!
(zie profiel, heb zelf ook dwergjes!)
is het riskant om je geitje lammetjes te laten krijgen? ik heb een dwerggeitje van drie jaar, en twee van ong een jaar (niet haar lammetjes). en we denken erover om het zwartje lammetjes te laten krijgen, of ev. twee vd drie. als je er verstand van hebt: zijn ze er geschikt voor, heb je wat meer info? mag ook via pb, maar mss zet je' t liever hier, maakt niet uit.

ojaaa de foto's Haha! superschattig natuurlijk! en echt, zooo klein. is er eentje wat magerder? kan het niet echt zien vd foto.


Er is er i die idd wat magerder blijft maar ze doet het wel goed voor de rest. Was de 1e die geboren was.
Het is niet riskant maar zet er idd en niet te grote bok op.
Bij mijn geit was het een foutje, is waarschijnlijk gedekt door haar eigen broer want Heidy is nu ongeveer een 1.5 jaar dus was 1 jaar toen ze gedekt werd. Ze zijn goed en wel ter wereld gekomen dus het is idd een mooie tijd om die 2 jongere geiten te laten dekken maar ik doe het pas weer in november/december want ze dragen 5 maanden en dan heeft ze weer jongen als het weer wat lekkerder word.

Ik hoop dat ik je een beetje geholpen heb, zoveel verstand heb ik er ook niet van hoor maar als je nog vragen heb hoor ik het wel.

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 13:19

wat schattig zeg!

wij hebben ook altijd geitjes gehad, vooral die kleintjes zijn echt lief

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 18:04

bedankt ienemienie en Melissa, heeft me zeker geholpen.
in m'n profiel staan redelijk wat foto's van de geitjes. ik ben bang dat het bonte geitje te mager is, haar bekken te nauw. ze is ook erg klein, dus ik zou er ev. wel een minibok durven opzetten Lachen.
k ga vanavond als de zon weg is proberen wat foto's vd zijkant enzo te trekken, hopelijk kan je het zo een beetje zien. misschien zijn er foto's in m'n profiel die het tonen maar dat weet ik niet vanbuiten Haha!
in ieder geval bedankt voor de informatie!

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 12:26

heb ze geupload, ik zal ze pb'en nr jullie

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-03 12:32

Ik ben benieuwd hoor kom maar op met de foto's, ik vind die luna helemaal te gek zeg.
Mijn bokkie rijd nu al op zijn zusje, kan je nagaan, 10 dagen oud. Ik zal van de week ook weer eens foto's maken. Kunnen jullie zien hoe ze gegroeid zijn.

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 12:34

hee wat een lieverds zeg. en totaal niet bang van mensen. komt zo lief naar je schoen.
echt heel knoddie!!

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-03 17:54

Ze lopen nu los en dan willen ze nog wel eens gaan rennen als je naar ze toe loopt maar als je bukt ben je veel kleiner en minder eng. Zo cute.