"Even" onze nieuwe merrie's opgehaald *UK*

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Berdien
Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: "Even" onze nieuwe merrie's opgehaald *UK*

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 18:51

Knappe dieren hoor! Vraag me wel af met welk gebruiksdoel jullie ze kopen/fokken? De merries zijn (zeker gezien hun schoenmaat) volgens mij best krap in hun rug, past daar wel een fatsoenlijk zadel op? Zeker Charisma lijkt aardig overbouwd en kort in haar rug. De hengst lijkt ook niet enorm veel ruimte te hebben.

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."



Berdien
Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: "Even" onze nieuwe merrie's opgehaald *UK*

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 18:48

Bedankt voor je toelichting! :j In Nederland zie je ze inderdaad vaak luxer. Dat vind ik zelf ook jammer, maar ik vind dat hele kleine propperige ook niet echt wat. Ik vind dat het ook wel 'gebruikspaarden' moeten blijven. Dat niet iedereen erop hoeft te passen ben ik met je eens, maar sommige zijn zó kort dat je er überhaupt bijna geen zadel op kwijt kunt.

Mijn twee vorige Tinkers pasten -vind ik- prima in het type. Zwaar, flink in het haar maar wel aan de maat (1.55m en 1.65m). Feyre is nog volop in de groei (2,5) en nou de 1.60 al ruim voorbij. Maar die valt echt niet onder het luxe type :') Dat vind ik ook wel de charme van het ras, de onderlinge verschillen. Zolang ze bij de stamboeken maar niet door slaan zoals wel is gebeurd bij de Fries, de Haflinger, de Fjord.. dat hele ranke en slanke, niks aan :n

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Mariett en 26 bezoekers