Met twee buitenlanders naar de Shire Show

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Granoek
Blogger
Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Met twee buitenlanders naar de Shire Show

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-19 21:47

Jaaa afgelopen zaterdag waren wij aanwezig op de Nationale Shire Show in Lunteren! Een verslagje van deze dag volgt in de volgende blog, maar mijn handen jeukten om alvast een ITP aan te maken :D

Ben zo ontzettend trots op mijn mannen *\%/*
Duke's tweede keer van huis weg en hij heeft het "al bij al" nog redelijk oké gedaan.
Redelijk oké. :')

OKE FOTO'S :D :D

Wij deden mee aan de Heavy Horse klasse, omdat het dus geen Shire zijn was dit de enige klasse
waaraan we mochten deelnemen. We waren ook de enige deelnemers aan deze klasse, dus eigenlijk
hebben we er maar onze eigen Clydesdale klasse van gemaakt :+
Duke is het jongste, die kreeg dus het laagste borstnummer en mocht als eerste.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Dan mocht Dexter laten zien wat hij kon! Ik ben al lang blij dat hij vooruit ging :')

[ img ]

[ img ]

[ img ]

En als je dan te horen krijgt dat je 3-jaarse, veel te kleine, veel te dikke puber (die 3 dagen eerder nog zijn hals open schuurde) dan eerste maakt... dan krijg je de slappe lach.

[ img ]

Heb een paar keer rond moeten kijken of het allemaal wel klopte, maar jawel. Duke stond voor Dexter geplaatst :+

Ik geloofde het niet, tot ik thuis kwam en de foto's terug zag.
Ja, kan niet missen natuurlijk. Dit is helemaal geen baby meer, wie houd ik nog voor de gek 8)7

[ img ]

Maar de prijs voor goed gedrag ging ongetwijfeld naar Dexter!
I said it once, I'll say it again: WAT. EEN. TOPKNOL.

[ img ]

Was een super leuke dag, en ben blij dat ik wat mensen eindelijk eens 'in het echt' heb kunnen zien!
Volgend jaar sla ik een jaartje over... dénk ik _O-
Laatst bijgewerkt door Granoek op 17-09-19 21:49, in het totaal 1 keer bewerkt


Granoek
Blogger
Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-19 23:00

gerlindie schreef:
Super gaaf!
Hoe krijg je die sokken zo wit? :oo

Gewoon wassen met tea tree shampoo of shampoo naar keuze (zilvershampoo zou goed werken, geen ervaring mee) en dan verkopen ze daar Whitening powder.
Heel populair in de UK maar eigenlijk gewoon talkpoeder / babypoeder in bulk hoeveelheden haha.
Werkt als een tierelier!

Wit houden valt over het algemeen mee. Duke is bang voor water dus die stapt niet vrijwillig door modder of plassen :+ En Dexter is Dexter. Als die vuil wil worden mag dat, Dexter mag alles van mij. Hij is zo braaf :')


njiloj schreef:
Knapperds!! Maar wat een formaat! :)
Wel echt prachtige dieren zeg!


Ik denk dat ze bij de mini's behoorden hoor, op de show :=
We stonden langs een 2-jarige hengst van dik 1m90


candalisa schreef:
Granoek wat een heerlijke foto’s je ziet jouw ook evht genieten! Ik deel je gevoel onze babies zijn geen babies meer! Maar dit is wel mega stoer toch!


Erg hé, gaat snel! En toch ook weer niet :D Sta te popelen om met Duke aan de slag te gaan, lekker karaktertje heeft die er op :))

Bedankt iedereen!!

Granoek
Blogger
Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-19 15:26

gerlindie schreef:
Ik ga dan maar gewoon drie kilo talkpoeder kopen om over mijn witte shetlander heen te gooien denk ik :+

Hahahaha
Als het een troost is, ik heb nog geen kilo gebruikt voor 8 sokken :P

Granoek
Blogger
Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-19 15:04

Rivano schreef:
Wat een leuk foto verslag!
En bedankt voor de babypoeder tip, want heb er nu alle shampoos ingegooid maar echt wit wordt de staart niet.

Zeer knappe paarden. Vind ook dat je leuke kleding aan hebt, past er helemaal bij.
En mooie modellen hoor, de meeste 'heavy horses' die ik zie hebben van die enorme buiken, vind die van jou er wel sportmodel uitzien. ;)

Hebben ze ook categories onder zadel? Wat moeten ze dan laten zien?

Jazeker!
Er was een klasse dressuur B, dressuur L, vermoedelijk ook andere niveaus maar ik ken enkel mensen die aan deze twee deelnamen, zelf was ik aan het vlechten toen. Je mag niet beneden je niveau inschrijven.

Dan is er nog een originaliteitsrubriek, meestal ook onder zadel maar niets is eigenlijk te gek. En een agri- (landbouwtuigen) en aangespannen klasse.

En de Walter award, een rubriek enkel voor Shires, is een prijs voor de bestgaande Shire onder zadel. Geen hoge dressuur maar er wordt gekeken naar een ontspannen, voorwaarts en werkwillig paard dat alle gangen beheerst. Sowieso niks voor Dexter dus :+
Ze rijden hier een B proef


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Jokonootje, Lizenlotte, miisshOrse, xAnthea en 22 bezoekers