Ik hou niet van ...(vul ras in)

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
NatasjavE
Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 13:49

Murphylover schreef:
Ja hij is een paint horse x irish cob. Profiel foto is van ongeveer 8 jaar terug toen hij ongeveer 70 kilo was afgevallen van de 120 kilo die hij moest afvallen !!

De Iris cob zit in zijn stamboek. Het enig wat ik vind is dat hij weg heeft van eventueel een tinker is zijn buik (rond geribt) maar dat had mijn eerste paard ook en dat was een 100% paint horse. Dus het kan twee kanten op al ben ik geen fan van een tinker !

Btw wat ik ooit heb begrepen is dat een irish cob niet het zelfde is als een tinker (vraag mij niet waarom). maar ik heb een keer gezegd dat een tinker het zelfde is als een irish cob is tegen een irish cob fokker en ik kan je vertellen dat hij dat mij niet in dank afnam :')

Iemand zei ook dat als je wilt dat hij als paint word aangezien dat moet je western rijden. Dat klopt ik heb ook western met hem gereden.


Ik vind hem ook meer front hebben dan een paint. Minder op de kop gebouwd.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....


Murphylover
Berichten: 294
Geregistreerd: 14-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 13:51

_Penotti schreef:
Murphylover schreef:
Ja hij is een paint horse x irish cob. Profiel foto is van ongeveer 8 jaar terug toen hij ongeveer 70 kilo was afgevallen van de 120 kilo die hij moest afvallen !!

De Iris cob zit in zijn stamboek. Het enig wat ik vind is dat hij weg heeft van eventueel een tinker is zijn buik (rond geribt) maar dat had mijn eerste paard ook en dat was een 100% paint horse. Dus het kan twee kanten op al ben ik geen fan van een tinker !

Btw wat ik ooit heb begrepen is dat een irish cob niet het zelfde is als een tinker (vraag mij niet waarom). maar ik heb een keer gezegd dat een tinker het zelfde is als een irish cob is tegen een irish cob fokker en ik kan je vertellen dat hij dat mij niet in dank afnam :')

Iemand zei ook dat als je wilt dat hij als paint word aangezien dat moet je western rijden. Dat klopt ik heb ook western met hem gereden.

Dus het is geen paint. :))
Ze is net zoveel Tinker dan paint en dan boos worden, echt te grappig :+

En in mijn beleving is een Irich cob hetzelfde als een Tinker.
In Nederland dan.
In het buitenland is Tinker een scheldwoord naar wat ik heb begrepen.


Jij mag mijn paard beste een tinker vinden hoor ;)

Misschien heb ik het ongelukkig verwoord met boos worden en is irritant een beter word. En het ligt er inderdaad aan wie het zegt en hoe het word gezegd

❤️Murphy ❤️ Sinds 02-03-2012 van ons.
Dressuur : B+9

Kiekeboefje
Berichten: 1794
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 13:52

maralyn schreef:
Shetlanders en Jack Russell vind ik exact hetzelfde. Alleen de één blaft en eet vlees, de ander hinnikt en eet gras. Zelfde overmoedige karakter, heb er helemaal niks mee


Kom maar eens langs om te knuffelen, heb zo ongeveer beide als je omschrijft en voor beide geld dit niet. Dus hoop dat je uitzonderingen daar laat! Shetlander Hidde heeft het uithoudingsvermogen van een eventingspaard en het karakter van een Golden Retriever. Poedeltje Boris is lief tegen iedereen, allesbehalve eigenwijs en een beste vriend.

Ik vind in principe alles leuk. Het is maar net wat op je pad komt, en welk karakter bij je past. Ben nooit echt dol op Friezen en Haflingers geweest, maar ben afgelopen jaar een Fries tegengekomen die ik ben gaan waarderen, helaas overleden inmiddels. Haflingers nog steeds niet echt mijn ding maar zeg nooit nooit!!

Anomien
Berichten: 7299
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 13:52

Murphylover je hebt een halve tinker. En zeker is dat een tinker en irisch cob hetzelfde is. Ook al is het voor sommigen een scheldwoord. Hij heeft hoe dan ook tinkerbloed!

Dus vind niet dat je het de mensen kwalijk kan nemen als ze toch degelijk een punt hadden!

Mama van mijn lieve meisjes

Lenexa
Berichten: 598
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 13:58

Ik ben juist gek op alles koudbloed, ik hoor vaak van mensen: 'ik heb niets met haflingers, maar de jouwe is wel leuk hoor. ' Dat vind ik dan echt zo'n goedmakertje, van mij hoef je haflingers niet leuk te vinden. Je hoeft zelfs de mijne niet leuk te vinden, als ik haar zelf maar leuk vind.

Tancreda4
Berichten: 23960
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 14:04

Knert schreef:
Murphylover je hebt een halve tinker. En zeker is dat een tinker en irisch cob hetzelfde is. Ook al is het voor sommigen een scheldwoord. Hij heeft hoe dan ook tinkerbloed!

Dus vind niet dat je het de mensen kwalijk kan nemen als ze toch degelijk een punt hadden!


Eens. Moest er wel om gniffelen. De grove paint vind ik de verwarring al niet heel gek. Maar een halve tinker dan is het super logisch dst mensen zich vergissen en juist misschien meer rassen inzicht dan anderen omdat ze het er toch in herkennen terwikl het maar 50% is :=

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: Ik hou niet van ...(vul ras in)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 14:08

Mijn Tinker kruising, moeder Tinker, vader onbekend, is ook al eens paint genoemd. Ze heeft vrij weinig sok dus begrijp dat wel.
Ik geloof zelf ook niet dat het een volle Tinker is. Denk zelf dat er per ongeluk een KWPN-er of dergelijke de vader is.
Ze is ook al eens fries genoemd, maar dat lijkt meniet logisch met een bruine moeder en zelf zwart-bont.

Bij kruisingen snap ik verwarringen wel.

#IkStaAchterBrittDekker

*sorry, door hersenletsel soms rare zinnen en slechte spelling*
*Ik doe mijn best*

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 14:30

Murphylover schreef:
Shae schreef:
Eh, huh? Jouw paard is toch een Paint x Tinker? Ik weet vrij zeker dat je dat ooit hebt gezegd, of heb je een andere? Als je nog steeds het paard uit je profiel hebt dan zie ik ook wel echt wat Tinker

Ja hij is een paint horse x irish cob. Profiel foto is van ongeveer 8 jaar terug toen hij ongeveer 70 kilo was afgevallen van de 120 kilo die hij moest afvallen !!

De Iris cob zit in zijn stamboek. Het enig wat ik vind is dat hij weg heeft van eventueel een tinker is zijn buik (rond geribt) maar dat had mijn eerste paard ook en dat was een 100% paint horse. Dus het kan twee kanten op al ben ik geen fan van een tinker !

Btw wat ik ooit heb begrepen is dat een irish cob niet het zelfde is als een tinker (vraag mij niet waarom). maar ik heb een keer gezegd dat een tinker het zelfde is als een irish cob is tegen een irish cob fokker en ik kan je vertellen dat hij dat mij niet in dank afnam :')

Iemand zei ook dat als je wilt dat hij als paint word aangezien dat moet je western rijden. Dat klopt ik heb ook western met hem gereden.


Sorry, maar ik vind je opmerking 'leer je rassen kennen' nu een beetje raar. Je hebt dus een kruising Paint x Tinker.

Ik heb jarenlang verschillende Paints gereden en waar ik bij jouw paard vooral koudbloedig terug zie is het zwaardere beenwerk en het front. Dat heeft hij ook als je er een westernzadel op gooit. :D

In mijn ogen kan je mensen echt niet kwalijk nemen dat mensen hem weleens aanzien voor een Tinker. En sorry, maar de mensen die hem aanzien voor een volle Paint mogen hun rassenkennis dus ook wel wat gaan bijschaven. ;)

Dat allemaal zou niet uit moeten maken als jij blij bent met je paard.

He who neglects the present moment, throws away all that he hath

Babootje
Berichten: 26014
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Ik hou niet van ...(vul ras in)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 14:39

Ik kan wel zeggen dat ik met bepaalde rassen en kruisingen niet zoveel heb. De meeste koudbloeden, Friezen, dravers, tuigers e.d. spreken me qua ras of type niet zo aan. Maar wel heb je binnen die rassen of types die met kop en schouders boven de andere uitsteken. En dan spreken ze me wel aan. Ongeacht ras of type.
Of ik ze dan zelf zou willen hebben is een tweede.

Cowgirl
Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 15:36

Lenexa schreef:
Ik ben juist gek op alles koudbloed, ik hoor vaak van mensen: 'ik heb niets met haflingers, maar de jouwe is wel leuk hoor. ' Dat vind ik dan echt zo'n goedmakertje, van mij hoef je haflingers niet leuk te vinden. Je hoeft zelfs de mijne niet leuk te vinden, als ik haar zelf maar leuk vind.


Ik werd vroeger nog net niet uitgescholden, wel beledigd met mijn haflinger.
Hij kreeg van andere een stomme naam en hij moest maar voor de kar.

3 maanden later moesten ze allemaal mee op buitenrit met mij...want hij was zo braaf buiten (3 jaar oud).
25 jaar een super beest aan gehad en ook op de pensioen stal war hij zijn laatste half jaar heeft doorgebracht waren ze gek op hem.

Zat geen kwaad in en altijd willen werken voor je.

Het is dat ik voor mijn rug graag een gangenpaard wil maar anders kwam er weer een haflinger.(als mijn fjord overlijd)

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Anomien
Berichten: 7299
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 15:53

Lenexa schreef:
Ik ben juist gek op alles koudbloed, ik hoor vaak van mensen: 'ik heb niets met haflingers, maar de jouwe is wel leuk hoor. ' Dat vind ik dan echt zo'n goedmakertje, van mij hoef je haflingers niet leuk te vinden. Je hoeft zelfs de mijne niet leuk te vinden, als ik haar zelf maar leuk vind.


Dus.... maar je profiel is leeg? Ik was dan wel benieuwd hoe je haflinger menig anti-haflinger anders doet inzien

Mama van mijn lieve meisjes

Lenexa
Berichten: 598
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 15:59

Knert schreef:
Dus.... maar je profiel is leeg? Ik was dan wel benieuwd hoe je haflinger menig anti-haflinger anders doet inzien



[ img ]
Je mag haar uiteraard zien, ondanks dat ik haar het mooiste, liefste paard ooit vind is het ook gewoon. haflinger. Mensen zeggen dat ( denk ik ) alleen maar om aardig te zijn. Maar het is een beetje hetzelfde als mensen zeggen, oh ik vind babies altijd zo lelijk. Maar de jouwe niet hoor.
Dat zeggen ze alleen maar om niet beledigend te zijn, denk ik.

freetorun
Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: Ik hou niet van ...(vul ras in)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 16:02

Ik denk dat zoiets inderdaad ddn beleefdheids dingetje is. Ik heb het ook met mijn draver. Mensen houden dan niet van dravers, maar die van mij is dan wel leuk :Y). Ach, het is goed bedoelt

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

Janinevv
Berichten: 13225
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 16:14

Dravers zijn wel erg leuk hoor! Alleen vind de bouw vaak niet zo mooi.

Onze speknek vinden wij prachtig !
[ img ]

Maar snap wel dat sommige het misschien niet helemaal wauw vinden.

[o]

kimmie261
Berichten: 19192
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Ik hou niet van ...(vul ras in)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 17:13

Ik heb inmiddels 5 Friese paarden lopen, ik vind ze prachtig en ben er apetrots op, wat anderen daarvan vinden.. dat kan mij dan weer weinig boeien, ik moet er elke dag naar kijken tenslotte :D

huricane
Berichten: 785
Geregistreerd: 05-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 17:26

eekhoornerik schreef:
tiwi1969 schreef:
Arabieren met een enorme dish krijg ik het plaatsvervangend benauwd van. Een beetje Arabisch bloed in een ander type paard kan ik dan weer wel waarderen.
Friezen, die hebben van die lange hoofden en dan een hoop spektakel met de voorbenen en wapperende manen, nee niet mijn ding.

Eigenlijk alles wat extreem gefokt is, ik houd er niet van.


Daar ben ik het helemaal mee eens. Ik ben vanaf jongs aan een arabieren liefhebber geweest.
Maar wat er nu gefokt wordt...zeepaardjes in plaats van gewone paarden. Ik vind het vreselijk en snap niet dat dit toegelaten wordt voor het stamboek :n.


Ik ben het hier helemaal mee eens, niet echt een ras waar ik niet van jou, maar het extreem gefokte.
Vooral bij de arabieren.
Mijn eerste paardje was ook een Arabier, van Nadeem, zeker een Arabisch hoofdje, maar niet die extreme dish.
Ik zie tegenwoordig ook wel eens kwpn’ers voorbij komen (vooral dressuurpaarden) met zo’n extreem beenwerk dat ik het niet meer mooi vind.

NatasjavE
Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 17:28

huricane schreef:
Ik zie tegenwoordig ook wel eens kwpn’ers voorbij komen (vooral dressuurpaarden) met zo’n extreem beenwerk dat ik het niet meer mooi vind.


Extreem beenwerk of extreme beweging?

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

TurboDi
Berichten: 1096
Geregistreerd: 31-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 17:51

Lenexa schreef:
Knert schreef:
Dus.... maar je profiel is leeg? Ik was dan wel benieuwd hoe je haflinger menig anti-haflinger anders doet inzien



[ [url=m/mG9Eom.jpg]Afbeelding[/url] ]
Je mag haar uiteraard zien, ondanks dat ik haar het mooiste, liefste paard ooit vind is het ook gewoon. haflinger. Mensen zeggen dat ( denk ik ) alleen maar om aardig te zijn. Maar het is een beetje hetzelfde als mensen zeggen, oh ik vind babies altijd zo lelijk. Maar de jouwe niet hoor.
Dat zeggen ze alleen maar om niet beledigend te zijn, denk ik.



Zoooo herkenbaar met haflingers :Y) maareeee de mijne is echt leuker liever en knapper hoor }>
Nee maar wat je zegt hoor ik ook heel vaak. En sowieso is de reputatie van de haflinger niet gigantisch goed en realistisch heb ik t idee. Vooral onder de meer sport gerichte ruiters

Enjoy the little things in live, because one day you will look back and than you realize they were the big things

Sjong
Berichten: 859
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 18:11

Ik heb niet perse iets tegen bepaalde rassen al denk ik niet dat hier snel een koudbloed zou komen. Maar ik vind sommige wel heel leuk. Wat ik niet zo mooi vind zijn bonte paarden of paarden met lichte ogen.

Bij honden heb ik dat trouwens ook, liever geen vlekken of lichte ogen.

Zidore
Berichten: 5796
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Re: Ik hou niet van ...(vul ras in)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 21:22

Hmmm herken je verhaal niet echt... heb het wel met veel soorten mensen, klagende mensen, zeurende mensen, achterbakse mensen die soorten trek ik allemaal slecht :D

Freedom comes when you learn to let go, Creation comes when you learn to say no

huricane
Berichten: 785
Geregistreerd: 05-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 21:26

NatasjavE schreef:
huricane schreef:
Ik zie tegenwoordig ook wel eens kwpn’ers voorbij komen (vooral dressuurpaarden) met zo’n extreem beenwerk dat ik het niet meer mooi vind.


Extreem beenwerk of extreme beweging?


Extreme beweging.kan mijn post niet meer aanpassen :(

Roos_h
Berichten: 111
Geregistreerd: 01-03-20
Woonplaats: Haarlem

Re: Ik hou niet van ...(vul ras in)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 21:38

Ik vind ongeveer alles dat koudbloed is leuk. Lekker nuchter, 4 voeten aan de grond.
Ik heb dan juist weer niks met al diezelfde bruine warmbloeden, die ik sowieso niet uit elkaar kan houden als ik door de wei loop. Dan ben ik blij dat ik mijn bonte tinkertje van ver weg herken.
Maar ook qua karakter doen warmbloeden me over het algemeen helemaal niks. Al dat gehuppel... :')

Tinker Gijs <3

Ragdollcat
Berichten: 14662
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 21:39

Ik vind heel veel rassen mooi en leuk!

Ik hou alleen niet van behang aan de benen.

ikke
Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 21:51

Ik heb een hekel aan ***-bokken en elk ras heeft daar exemplaren van.

Ik heb ook een hekel aan mensen die een ras ophemelen als het beste ras voor zo ongeveer elke toepassing. Dat is politiek-correct gezwam van een stamboek.

Als iemand blij wordt van z'n paard dan is dat goed. Wat ik van dat paard vind, is niet relevant.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Ayasha
Blogger
Berichten: 57829
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 22:10

freetorun schreef:
Ik denk dat zoiets inderdaad ddn beleefdheids dingetje is. Ik heb het ook met mijn draver. Mensen houden dan niet van dravers, maar die van mij is dan wel leuk :Y). Ach, het is goed bedoelt

Nee. Ik heb weinig met Friezen. Maar bij ons op wedstrijd loopt een Friese hengst mee die ik bloedmooi vind. Dat dier heeft zoveel uitstraling.... zó een Fries zou ik best een uitzondering voor maken. Niks beleefdheid aan. Sommige exemplaren trekken je gewoon desondanks toch aan. Waarom kom je vaak thuis met precies datgene dat je niet wilde? Omdat dat specifieke dier er desondanks toch uit sprong. :)

Ik heb een cremello op mijn vorige merrie gezet omdat ze vos droeg en ik geen vos wilde... een jaar later liep er een (kromme) vos hengst op weide.... Hij was lelijk als de nacht en heb veel te veel voor hem betaald, maar er was iets met ‘m dat me aan trok.

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: kruumeltje en 5 bezoekers