Sunshine | Welk ras is mijn pony?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lalahorse

Berichten: 240
Geregistreerd: 20-06-20
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 18:29

Kristy1998x schreef:
@Ponylove22 ik ga stuk om jou,
echt een super goede onderbouwing ook.
Haar bouw heef totaal niets weg van een KWPN |o.
En de kleur al helemaal niet... :o?.

Het is een kwpn omdat er ook brede kwpn s bestaan en ook met deze kleur fijn dat je stuk gaat ik hoop dat je niet te lijmen valt

Kristy1998x

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-20 18:34

Klopt daar loop ik dus ook tegenaan.
Ga aankomende week even de fokker bellen om te kijken of deze mij meer informatie kan geven. Zo benieuwd. Vanwaar kiezen mensen er trouwens voor om de ouders niet in het paspoort te vermelden?
Is dit geen verplichting?


Ibbel schreef:
Je kan geen "DNA test kopen", je kon DNA laten onderzoeken op afstamming maar voor zover ik weet zijn de uitkomsten zo slecht dat die test niet meer mogelijk is.
Ik zie de mogelijkheid in ieder geval niet meer aangeboden bij animal genetics of bij van haeringen.


Pony is echt niet breed hoor, weer niet waar jij die informatie vandaan tovert. Het is geen KWPN, prima dat jij dat denkt maar dit is ze zeker niet. Jaren met KWPN'ers gewerkt en heb hier ook nog een KWPN ruin lopen. Ga ergens anders dom en onkundig lopen praten alsjeblief, fijne avond nog :z.

Ponylove22 schreef:
Kristy1998x schreef:
@Ponylove22 ik ga stuk om jou,
echt een super goede onderbouwing ook.
Haar bouw heef totaal niets weg van een KWPN |o.
En de kleur al helemaal niet... :o?.

Het is een kwpn omdat er ook brede kwpn s bestaan en ook met deze kleur fijn dat je stuk gaat ik hoop dat je niet te lijmen valt

Lalahorse

Berichten: 240
Geregistreerd: 20-06-20
Woonplaats: Friesland

Re: Sunshine | Welk ras is mijn pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 18:35

Ik weet toevallig heel veer over rassen en dit is wel degelijk een kwpn dat kun je zo zien

AmyJamess

Berichten: 2118
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 18:37

Ponylove22 schreef:
Kristy1998x schreef:
@Ponylove22 ik ga stuk om jou,
echt een super goede onderbouwing ook.
Haar bouw heef totaal niets weg van een KWPN |o.
En de kleur al helemaal niet... :o?.

Het is een kwpn omdat er ook brede kwpn s bestaan en ook met deze kleur fijn dat je stuk gaat ik hoop dat je niet te lijmen valt


Nou ga je lekker ponylove :n
Zoals anderen zie ik er ook zeker geen kwpn in. Als je er dan van overtuigd bent dat het wel een kwpn is onderbouw dat dan goed. Dan begrijpen wij misschien nog waar je de vergelijkingen ziet.

Ontopic
Is het geen haflinger kruising? Vind de stevige bouw wel wat vn een haflingr weg hebben.
Ben benieuwd wat de fokker zegt als je contact hebt gehad.

Edit: lees net een vorig bericht vn je dat niet breed gebouwd is :Y)
Op die eerste foto lijkt die wel stevig gebouwd.
Laatst bijgewerkt door AmyJamess op 28-06-20 18:39, in het totaal 1 keer bewerkt

MANON3009
Berichten: 47
Geregistreerd: 13-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 18:37

Een vriendin van me heeft een pony die heel erg op die van jouw lijkt! Dat is een kruising van een arabier x bwp. Misschien is het zoiets? :)

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 19:00

Ponylove22 schreef:
Ik weet toevallig heel veer over rassen en dit is wel degelijk een kwpn dat kun je zo zien

Wat is er zo typerend aan deze pony dat het wel kwpn moet zijn?
Zie je misschien ook welke richting van afstamming/bloedlijn TS moet denken?

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Sunshine | Welk ras is mijn pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 19:02

Hoi TS, dit type doet me eigenlijk een beetje denken aan zo'n bonte Ierse draver, vaak een krusing tussen een tinker en volbloed draver. Google maar eens voor afbeeldingen.

chantalboes

Berichten: 1570
Geregistreerd: 06-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 19:29

SweetVanille schreef:
KWPN is trouwens ook geen ras, maar een stamboek, en dat kan je zo niet zien

Om SweetVanille nog maar te quoten, het KWPN is een stamboek, waarbij je warmbloed paarden die voldoen aan de eisen kan inschrijven. Het is geen ras. Zo kan één paard bij het KWPN, BWP, Zangerheide, Holsteiner en nog tientallen andere stamboeken tegelijk zijn opgenomen.

Overigens lijkt het me beter om de reacties van Ponylove22 gewoon te negeren, want ze/hij is duidelijk aan het uilokken. Wat ik ook al in andere topics heb gezien.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34621
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 19:32

Idd een relaccount. Geen aandacht meer aan geven.

TS leuke pony. Ik zou de fokker contacteren als die bekend is. Hebben wij met ons vorige paard ook gedaan. Is erg leuk ook om meer te weten te komen, en fokkers vinden het vaak ook leuk om te horen wat er van het fokproduct geworden is.

IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 19:38

Ailill schreef:
Hoi TS, dit type doet me eigenlijk een beetje denken aan zo'n bonte Ierse draver, vaak een krusing tussen een tinker en volbloed draver. Google maar eens voor afbeeldingen.



Dit is ook mijn gedachten

HopeMyDay

Berichten: 1282
Geregistreerd: 04-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 19:56

Ponylove22 schreef:
Ik weet toevallig heel veer over rassen en dit is wel degelijk een kwpn dat kun je zo zien


Is het vakantie ofzoiets? :')

Het is een prachtig paardje om te zien! Ik denk ook dat er iets Arabisch in kan zitten in combinatie met wat koudbloedigs wellicht. Toen ik nog op een handelsstal werkte hadden we veel bonte pony's in de E maat die een kruising waren tussen een ISH of Connemara en een Irish Cob (import natuurlijk). Waren hele leuke dieren altijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 19:58

Ponylove22 schreef:
Ras is kwpn

Ik een kwpn ziet er heel anders uit.

floorsil

Berichten: 2641
Geregistreerd: 22-10-04

Re: Sunshine | Welk ras is mijn pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 20:06

Niet heel veel verstand van rassen maar ik moest ook gelijk denken aan iets van een draver. M'n door de rechter rug en hoe ze draaft maar ook gewoon een gevoel. Ben heel benieuwd als je een DNA onderzoek doet of verder uitzoekt wat er in zit.

rien10
Berichten: 14662
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 20:06

Ponylove22 schreef:
Ik weet toevallig heel veer over rassen en dit is wel degelijk een kwpn dat kun je zo zien

Wow! Knap van jou!

annvdg

Berichten: 104
Geregistreerd: 24-07-19
Woonplaats: Herveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 20:16

Kristy1998x schreef:
Nou dat denk ik echt niet hoor -O-
Heb je hier enige onderbouwing voor?
Het is een E pony, geen paard, heeft niets van een KWPN weg al helemaal niet de kleur dus lijkt me wel heel sterk dat het dan een KWPN is. Tevens heeft ze ook geen soortgelijk uitstraling als dat van een KWPN.

Ponylove22 schreef:
Ras is kwpn


Ik heb zelf een kwpn pony :)

annvdg

Berichten: 104
Geregistreerd: 24-07-19
Woonplaats: Herveld

Re: Sunshine | Welk ras is mijn pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 20:16

Eerste wat ik mij op kwam is een iers of brits paardje

angrywolf

Berichten: 1227
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 20:39

Sorry quote ging niet goed
Laatst bijgewerkt door angrywolf op 28-06-20 20:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Lymoncello

Berichten: 212
Geregistreerd: 25-06-15
Woonplaats: Schuilstal met Wifi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 20:40

Kristy1998x schreef:
Heb hier inderdaad al wat informatie over opgezocht op internet maar ik kan niet echt vinden waar ik dit zou kunnen kopen. Lijkt mij inderdaad erg interessant ben benieuwd wat ze allemaal bij zich draagt.

Lymoncello schreef:
Je kan tegenwoordig DNA onderzoek laten doen. Dan weet je wat voor ras ze precies is, plus super interessant natuurlijk!


Bij deze even een linkje van een bedrijf die dat doet: https://www.vhlgenetics.com/nl-nl/DNA-t ... t-en-paard

HopeDreamer

Berichten: 965
Geregistreerd: 17-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 20:43

Lymoncello schreef:
Je kan tegenwoordig DNA onderzoek laten doen. Dan weet je wat voor ras ze precies is, plus super interessant natuurlijk!
[/quote]

Bij deze even een linkje van een bedrijf die dat doet: https://www.vhlgenetics.com/nl-nl/DNA-t ... t-en-paard[/quote]

Hun doen dat niet meer... Toevallig een paar dagen geleden ook hierover heen gemaild.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 20:47

Het is zo geregeld dat elk paard of pony geregistreerd moet zijn bij een stamboek. Dat hebben ze met deze pony ook gedaan. Dat maakt niet dat ze tot een bepaald ras behoort.

KWPN is een paard pas als het KWPN gefokt is en daar ook geregistreerd is. KWPN is ook geen ras maar een typefokkerij.

Met DNA onderzoek kan je een beetje de richting van het ras of type van haar ouders achterhalen. Bijvoorbeeld zoveel % Arabisch en zoveel % irish cob.
Maar niet echt heel exact.

En een zoektocht naar de ouders is al helemaal onbegonnen werk.

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 20:48

Dat mensen ingaan op die ponylove, duidelijk nep en nieteens grappig.

Ik dacht ook aan een scheut draver. :)

Lymoncello

Berichten: 212
Geregistreerd: 25-06-15
Woonplaats: Schuilstal met Wifi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 20:52

HopeDreamer schreef:
Lymoncello schreef:
Je kan tegenwoordig DNA onderzoek laten doen. Dan weet je wat voor ras ze precies is, plus super interessant natuurlijk!


Bij deze even een linkje van een bedrijf die dat doet: https://www.vhlgenetics.com/nl-nl/DNA-t ... t-en-paard[/quote]

Hun doen dat niet meer... Toevallig een paar dagen geleden ook hierover heen gemaild.[/quote]

Oh wat vreemd, je kan op de website nog alle testen aanklikken en bestellen?

SweetVanille
Berichten: 1771
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Re: Sunshine | Welk ras is mijn pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 21:22

Niet om het ras te bepalen. Zat ook al te zoeken

Kristy1998x

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-20 21:44

Klopt dit kan ik helaas ook niet vinden, het is dus een beetje een doodlopend spoor met enkele rassenspeculaties. Heb het telefoon nummer van de fokker via PB doorgekregen en ga deze morgen na werk even bellen. Ben benieuwd :o.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Sunshine | Welk ras is mijn pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 21:44

Die zal er inderdaad meer over kunnen vertellen.