Zwaarder ras gezocht

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ninaka

Berichten: 1417
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: In de buurt van Leiden

Re: Zwaarder ras gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-20 20:15

Nimber, kan me jouw Groningers (Lodewijk, Orbaldo, Hinke) nog goed herinneren, die vond ik geweldig.
Dank voor de links

Lukasje
Berichten: 11251
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 20:18

Nimber mag ik jou een pb sturen?

anoukwendy

Berichten: 4503
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zweden

Re: Zwaarder ras gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 20:31

Mijn noordzweed is 165 dus ze zijn er zeker groter ;) hier zijn ze niet zo duur dus misschien interessant om te importeren. Transport kost ca 700/750€ dus ook goed te doen, plus dat degene die voor mij 3x een paard hierheen hebben gebracht uit nederland echt super zijn voor de dieren.
Dus totaal kan je al een paard voor 2500/3000€ hebben incl transport

Ninaka

Berichten: 1417
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: In de buurt van Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-20 20:39

anoukwendy schreef:
Mijn noordzweed is 165 dus ze zijn er zeker groter ;) hier zijn ze niet zo duur dus misschien interessant om te importeren. Transport kost ca 700/750€ dus ook goed te doen, plus dat degene die voor mij 3x een paard hierheen hebben gebracht uit nederland echt super zijn voor de dieren.
Dus totaal kan je al een paard voor 2500/3000€ hebben incl transport


Dat klinkt ook wel heel interessant :j en zijn er dan nog bepaalde sites of fokkers waar ik zou kunnen kijken? Kan je me op weg helpen?

Ilsje87

Berichten: 1278
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 20:56

Ninaka schreef:
anoukwendy schreef:
Mijn noordzweed is 165 dus ze zijn er zeker groter ;) hier zijn ze niet zo duur dus misschien interessant om te importeren. Transport kost ca 700/750€ dus ook goed te doen, plus dat degene die voor mij 3x een paard hierheen hebben gebracht uit nederland echt super zijn voor de dieren.
Dus totaal kan je al een paard voor 2500/3000€ hebben incl transport


Dat klinkt ook wel heel interessant :j en zijn er dan nog bepaalde sites of fokkers waar ik zou kunnen kijken? Kan je me op weg helpen?

Stille meelezer hier.
Daar ben ik ook erg nieuwsgierig naar..

anoukwendy

Berichten: 4503
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zweden

Re: Zwaarder ras gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 21:01

Nee ik ken verder geen fokkers. Ik kocht mijne via hästnet.se bij een prive persoon. Ik ben verder niet zo bezig met dit ras, het is er toevallig een geworden <3

Ik kocht de mijne heel goedkoop (500€ inkl spullen) omdat ie een hartprobleem had en niet heel lang zou leven maar hij stond 10 km bij ons vandaan en een maatje moest snel komen dus was de keuze makkelijk maar inmiddels heb ik hem al 6,5 jaar en is ie gezond verklaard door de dierenarts, buiten zn blessure aan zn been om dan.

Of er verder sites speciaal voor noordzweedse zijn dat weet ik dus niet maar kijk eens in de facebook groep die ik eerder al aangaf en op hästnet. Verder info/vertaling wil ik wel helpen via pb, wil je topic niet kapen :P

Moska

Berichten: 3393
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 21:39

Oh wat ook leuk is en wat ook niet veel voorkomt in Nederland is een Maremmano paard. Weet uit ervaring dat het flinke buffels kunnen worden op de Hollandse weides en zijn veelzijdige en comfortabele paarden.

Kelszz_
Berichten: 1885
Geregistreerd: 04-06-08
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Re: Zwaarder ras gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 08:01

Misschien je eens verdiepen in een drumhorse?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 08:07

Lukasje schreef:
MyChoice schreef:
Ik ben heel blij met mijn twee Groningers. Voldoen zeker aan je eisen. Alleen een bereden exemplaar vinden is erg lastig! Die komen niet zo vaak te koop.
Ik krijg regelmatig de vraag of ik er niet eentje wil verkopen.


Ja die vraag stel ik me dan: waar vind je die paarden?


Stal Nieuwland in NoordHolland fokt nog steeds Groningers naar mijn weten...

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 08:37

het noors/zweedse paard die staat ook nog op mijn lijstje!

MyChoice

Berichten: 2192
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Zwaarder ras gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 08:59

Momenteel worden er via de Facebook van Groninger paard een aantal bereden paarden aangeboden. Heb er nog nooit zoveel te koop zien staan. Buitenkansje voor degenen die er een zoeken!

Mischa

Berichten: 3502
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Ergens in het mooie Reestdal

Re: Zwaarder ras gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 11:13

Ach wat sneu van je merrie...wat een plaatje!
Ik ben op zoek naar ongeveer hetzelfde als jij en het aanbod valt me best tegen eigenlijk. En als er al wat op internet staat is ie alweer verkocht. Echt heel jammer.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 16:02

Lukasje schreef:
Nimber mag ik jou een pb sturen?



Ja hoor

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 16:04

Wij hebben hier een paar lekker voorwaartste Belgen staan en heb zelf 1 gigantisch luie Clydesdale en 1 (tot nu toe) behoorlijk vlotte jonge Clydesdale x Shire staan :')
Looplust is dus niet per se rasgebonden en mijn jonkie is 'maar' 170 volgens mij dus helemaal niet zo groot

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 16:38

Cayenne schreef:
Je hebt ook een type Tinkers die groter zijn en soms dik over de 1.70m gaan, volgens mij de vanners? Of zit ik nu verkeerd?

Inderdaad de vanners. Ik heb er zelf een, een merrie van 1,60 (en minstens zo breed :') ), ik ben zelf ook 1,60 dus daar vind je niet zo heel veel van terug. :) Maar volgens mij zijn er tegenwoordig nog maar weinig echt grote Tinkers te vinden, helaas.

Wellicht een Noriker? Maar die zijn ook wel weer lastig te vinden... :\

diesuus
Berichten: 192
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: over de grote sloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 08:51

Ik heb een hele lieve leuke voorwaartse freiberger te koop, groot stevig type.
zou dat wat voor je zijn?

bomproef overigens.

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Zwaarder ras gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 11:20

Staat gave op MP

Comtois ik ben om wat leuk beest

aricia

Berichten: 1794
Geregistreerd: 26-11-07
Woonplaats: nabij de grens friesland/drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 16:33

Misschien is de Nordsvensk /Noordzweed wat voor je ?
Ik heb een jaarling ruin te koop en gaat de 160 wel halen.Noordzweden zijn voorwaartse dieren met veel looplust.Teminste degenen die ik heb :D
Hij komt uit een goede stam van betrouwbare en werklustige dieren.
Nu nog een slungelige gup,
Afbeelding


Afbeelding


IIn Januari
Afbeelding

De volwassen variant :j
Afbeelding

Ninaka

Berichten: 1417
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: In de buurt van Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-20 17:42

@Diesuus, je hebt PB

@Tita, die comtois heb ik ook zien staan, maar die vind ik toch best wel heel hoog en zwaar :o

@Aricia, de Noordzweed is nu al een aantal keer genoemd en ik vind ze echt <3
Maar ben zo bang dat ze aan de kleine kant blijven. Heb ook al van voorbeelden gehoord van 1.60 en 1.65m, dus ze zijn er zeker wel.
Die kleine die je hebt lopen, lijkt me geweldig, maar vind dat dus nog best een "risico" met hoe groot hij daadwerkelijk wordt.

Aangezien ik zelf zwaarder ben, wil ik om die reden ook echt wel een stevig, goed gebouwd, niet te klein paard.

aricia

Berichten: 1794
Geregistreerd: 26-11-07
Woonplaats: nabij de grens friesland/drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 18:00

Die jaarling is nu al 153 :D en bijna even breed als mijn volwassen tinkerhengst die best flink is.
Laatst bijgewerkt door aricia op 24-04-20 18:11, in het totaal 1 keer bewerkt

aricia

Berichten: 1794
Geregistreerd: 26-11-07
Woonplaats: nabij de grens friesland/drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 18:10

anoukwendy schreef:
Mijn noordzweed is 165 dus ze zijn er zeker groter ;) hier zijn ze niet zo duur dus misschien interessant om te importeren. Transport kost ca 700/750€ dus ook goed te doen, plus dat degene die voor mij 3x een paard hierheen hebben gebracht uit nederland echt super zijn voor de dieren.
Dus totaal kan je al een paard voor 2500/3000€ hebben incl transport


Dan moet je voor die prijs wel heel veel geluk hebben.Alles inclusief voor dat bedrag voor een gezond en goed gereden paard incl transport en keuringen. Ik heb nu al een paar keer een Noordzweed geimporteerd en voor een goed gereden dier ben je in Zweden al omgerekend in euro's voor een gemiddeld dier rond de 3000 euroen eerder erboven dan eronder kwijt, dan nog een klinische keuring (verschilt per dierenarts en district), plus de traces en importkeuring (250 euro) en het transport van 750 euro ,dan ga je voor rond de 900 km vanaf nederland gerekend want verder zweden in kunnen de kosten wel tegen de 1600 euro lopen alleen al voor het transport.

Hetwaszoiets
Berichten: 96
Geregistreerd: 05-08-19

Re: Zwaarder ras gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 18:26

Als je het geen probleem vind om in het buitenland te kijken... In Engeland barst het van de Cob type paarden zoals zij het simpelweg noemen. Transport naar NL kost je rond de 650 euro.

Bekende verkoopsite daar is:
https://www.horsemart.co.uk/horses-for-sale.php

Maar even googelen en je komt e nog veel meer tegen.

Succes met je zoektocht!

Serenity350
Berichten: 1383
Geregistreerd: 06-12-16
Woonplaats: Omgeving Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 18:37

aricia schreef:
Misschien is de Nordsvensk /Noordzweed wat voor je ?
Ik heb een jaarling ruin te koop en gaat de 160 wel halen.Noordzweden zijn voorwaartse dieren met veel looplust.Teminste degenen die ik heb :D
Hij komt uit een goede stam van betrouwbare en werklustige dieren.
Nu nog een slungelige gup,
[ [url=m/jT7eMW.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/ha3kou.jpg]Afbeelding[/url] ]


IIn Januari
[ [url=m/rxthhW.jpg]Afbeelding[/url] ]

De volwassen variant :j
[ [url=m/9sNFIk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nou, ik ben in ieder geval om. <3

Ninaka

Berichten: 1417
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: In de buurt van Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-20 18:38

aricia schreef:
Die jaarling is nu al 153 :D en bijna even breed als mijn volwassen tinkerhengst die best flink is.


:wow: <3 Dat wordt dan ineens wel weer interessant :o Misschien toch maar eens komen kijken.....

Buitenland is zeker een optie (alleen nu in deze tijd wat lastiger natuurlijk, maar dat betert ook vanzelf) Sterker nog, ik ging er eigenlijk vanuit dat hij/zij uit het buitenland moest komen, omdat ik hier nog weinig tegen gekomen was.
Maar er blijkt hier in Nederland toch meer interessants te staan dan ik dacht :D

Maar bedankt voor de engelse site, die had ik nog niet gevonden. Altijd interessant om even rond te neuzen.

aricia

Berichten: 1794
Geregistreerd: 26-11-07
Woonplaats: nabij de grens friesland/drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 19:51

Je bent zeker van harte welkom bij ons :) .Dan kan je onze merries ook zien en hoe het type is.
In Duitsland zijn meer zware koudbloeden te koop. op E-horses of Tierwelt.de ,staan diverse rassen die maat en zwaarte hebben zoals het zuid duitse koudbloed,Sleeswijker koudbloed en ook een categorie overige koudbloeden waar van alles moois tussen staat.
Wel belangrijk om op CPL te letten bij de zwaargewichten.Komt namelijk nogal eens voor, ook bij de cobs uit engeland of ierland