Zwaarder ras gezocht

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xx_Irisje

Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 15:26

san4nie schreef:
Ja, een Irish draught! Is een topic over hier op bokt en zijn ook wel Facebook groepen van.

Hier dacht ik ook meteen aan! Heerlijke paarden!

xLaraaj

Berichten: 3680
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Zwaarder ras gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 15:34

Iets kleiner maar wel stevig ras: criollo?

Deborah2

Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Zwaarder ras gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 15:42

Voor Freibergers kun je eens kijken op http://horse-aquatherapy.nl/fokkerijverkoop/ Ze zijn inderdaad minder zwaar dan veel andere rassen die hier genoemd worden, maar zouden verder denk ik wel heel goed kunnen passen bij wat je zoekt. Er zijn inderdaad ook wel wat zwaardere en minder zware bij, maar zo zwaar als een Comtois ofzo gaan ze niet gauw worden. Geen behang / sokken en ook dressuurmatig kunnen ze vaak nog leuk mee komen en over het algemeen prima looplust.

Ninaka

Berichten: 1417
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: In de buurt van Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-20 15:49

Kruisingen zijn ook zeker een optie. Die vallen ook regelmatig leuk uit. Maar die zijn lastiger gericht zoeken, die moeten maar net te koop aangeboden worden.

Sokken zijn zeker af te scheren, deed ik bij mijn merrie ook regelmatig, maar als dat niet hoeft, omdat ze niet aanwezig zijn, zou dat fijn zijn :o

Criollo is een leuk ras, maar niet mijn ding

Ga de link voor de Freibergers even bekijken

duikpaardje

Berichten: 1474
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: lekkerkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 16:19

De Noriker, zwaarder ras uit Oostenrijk.
Er staat er bij mij een op stal en die is echt heel veelzijdig en kan supermooi lopen.
Kan eventueel een foto per pb sturen.

Hevonen

Berichten: 5609
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 16:27

Ik zou ook voor een Groninger gaan. Geweldige paarden. Moedig, werkwillig en 'koel in de kop'. Veelzijdig en niet veeleisend.

Dit was mijn Groninger als bijna driejarige.
Afbeelding

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Zwaarder ras gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 16:33

Bij jouw omschrijving Gelders Type.

Koel in de kop en heet in het werk.

Werkwillig en veelzijdig. Dresuurmatig kan je er mee aan de slag maar ze maken net zo lief een sprongetje of een buitenrit.



Afbeelding
Afbeelding

MyChoice

Berichten: 2192
Geregistreerd: 08-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 16:53

Ik ben heel blij met mijn twee Groningers. Voldoen zeker aan je eisen. Alleen een bereden exemplaar vinden is erg lastig! Die komen niet zo vaak te koop.
Ik krijg regelmatig de vraag of ik er niet eentje wil verkopen.

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 16:55


Vleddertje1
Berichten: 984
Geregistreerd: 10-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 17:02

Een nonius of een jutlander? Kwam deze rassen pas tegen in een na te kijken werkstuk...nog nooit van gehoord ( ook geen idee of er makkelijk aan te komen is??)maar vallen wel binnen je eisen denk ik.
Laatst bijgewerkt door Vleddertje1 op 12-04-20 17:08, in het totaal 3 keer bewerkt

Shenavallie
Berichten: 11555
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 17:03

Mijn ervaring met Norikers is dat je er ook erg flegmatieke exemplaren tussen hebt zitten, maar diegene die wel heel graag voor je willen werken gaan ook echt door het vuur voor je. En ze hebben een super leuk karakter!

Zelf erg goede ervaringen met Rijnlands koudbloed. Zeer werkwillige paarden, vriendelijk karakter en toch kun je er nog wel wat mee (ze zijn allesbehalve lomp). Veelzijdig in te zetten!

paljaslaura

Berichten: 2742
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Zwaarder ras gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 17:10

Irish Draughts heb je in veel vormen en maten! Hier op stal staat een type zoals jou merrie. Ook rond de 160. En je hebt inderdaad joekels van 175. Maar lijkt mij de moeite om even in te verdiepen want ze sluiten wel in het algemeen genomen aan bij je wensen :)

Lukasje
Berichten: 11221
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 18:45

MyChoice schreef:
Ik ben heel blij met mijn twee Groningers. Voldoen zeker aan je eisen. Alleen een bereden exemplaar vinden is erg lastig! Die komen niet zo vaak te koop.
Ik krijg regelmatig de vraag of ik er niet eentje wil verkopen.


Ja die vraag stel ik me dan: waar vind je die paarden?

kimmie261

Berichten: 19203
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Zwaarder ras gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 18:48

Een Letlander , maar die vind je niet zo heel makkelijk meer denk ik,maar dat is wel iets wat je zoekt..

Sas_Mon

Berichten: 1637
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 18:49

Rondvragen naar goede fokkers. Als er veel vraag naar is komen die paarden niet op MP. Dan gaat alles via via en daar moet je maar net de juiste mensen voor vinden.

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Zwaarder ras gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 18:52

En een Fries? :o

IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Re: Zwaarder ras gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 18:56

Afbeelding

Irish Draught. Mijne is slechts 1.62/1.63 hoog

Ik ben 1.80 dan zie je meteen hoe breed ze zijn

Vleddertje1
Berichten: 984
Geregistreerd: 10-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 19:01


xxPaige
Berichten: 807
Geregistreerd: 26-11-09
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 19:05

san4nie schreef:
Ja, een Irish draught! Is een topic over hier op bokt en zijn ook wel Facebook groepen van.


Dit wilde ik ook zeggen toen ik je openingspost las! :D
Voor bakwerk/dressuurmatig ook hele leuke paarden.

Hevonen

Berichten: 5609
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 19:19

MyChoice schreef:
Ik ben heel blij met mijn twee Groningers. Voldoen zeker aan je eisen. Alleen een bereden exemplaar vinden is erg lastig! Die komen niet zo vaak te koop.
Ik krijg regelmatig de vraag of ik er niet eentje wil verkopen.


Ooit zocht ik een oudere, ingereden, superbrave Groninger ruin of merrie. Bomproof en veelzijdig.

Werd tijdens de hengstenkeuring binnen drie seconden verliefd op een tweejarige hengst, natuurlijk onbeleerd. Heb hem gekocht en zelf - terwijl ik wel rijervaring, maar geen inrijdervaring had - ingereden. Ging vrijwel probleemloos, na wat grond- en longeerwerk.
Was een fantastisch en volkomen betrouwbaar paard, die er altijd zin in had. Hij had uitstekende gangen en schrok eigenlijk nergens van. Ben in het begin eens met hem onder de pomp van een draaiende betonmolen door gegaan - was de enige optie - langs de draaiende cementauto. De doorgang was heel krap, maar hij maakte zich totaal niet druk.
Hij heeft meegedaan met een artillerievereniging, waarbij hij in een zesspan liep en er mortieren en kanonnen werden afgevuurd, waarbij hij op een feestmarkt tussen de kraampjes en tussen de menigte moest lopen, waar een lawaaiige fanfare rondliep. Hij vond alles leuk, was altijd vrolijk, slim, en hield van springen en was ontzettend sociaal.

Afbeelding

Ik mis hem nog steeds. Echt, een fantastisch paard.

anoukwendy

Berichten: 4494
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 19:21

Nordsvensk brukhäst? <3 of eventueel een nordsvensk travhäst als je er veel looplust/energi in wil hebben

Dit is mijn noordzweed, ik zou niet weten waar en of er in nederland een fokker zit. Ik woon zelf in zweden dus heb hem hier ook gekocht.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nadeel is dat ie snel te dik is natuurlijk, vooral omdat ie door een blijvende blessure met pensioen is. En hij is snel warm in de winter door zn vacht, die van mij voelt zich het beste als er sneeuw ligt en het -10 is.
Verder is ie echt suuuuuuper lief en relax <3 is echt een goedzak die wel graag loopt maar nergens bang voor is.

Als je meer foto’s van mensen wil zien kan je op fb de groep nordsvensk brukhäst (nya) eens opzoeken

_Denise_

Berichten: 5610
Geregistreerd: 05-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 19:25

Noriker, nonius, dole gudbrandsdal. Allemaal mooie paardjes. :D

_black_rose_

Berichten: 730
Geregistreerd: 16-06-11
Woonplaats: zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 19:26

Nordsvensks brukshast en Dole zijn leuke brede paarden. Blijven meestal wel wat kleiner.

Edit: zie net dat mijn voorgangers zelfde rassen aandragen

Ninaka

Berichten: 1417
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: In de buurt van Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-20 19:53

@Kimmie, jij hebt toch een Letlander gehad? Kan me die nog wel herinneren en vond hem idd geweldig

De Irish Draught wordt toch ook erg vaak genoemd en spreekt me toch ook wel heel erg aan. Zal me ook eens daar in het topic melden voor adressen waar ik deze mogelijk kan vinden.

Fries is niet bepaald mijn type paard :o en ondanks dat er uitzonderingen zijn (oudere type) vallen ze bij ook niet echt onder stevig.

Dank voor de link naar de advertentie, maar beetje boven budget en ook niet makkelijk om "even" te gaan kijken.

Noord Zweed is ook zeker leuk, maar volgens mij ook hier weer lastiger te vinden en blijven misschien ook weer net te klein.

Een jonger, nog niet ingereden paard zou ik qua ervaring en met begeleiding prima aan kunnen. Maar dat doe ik toch liever niet. Heb in mijn omgeving als meerdere malen gezien dat ze aan een jong paard beginnen, er een geweldige band mee op bouwen en dan met het rijden geen klik hebben, door bv te flegmatiek of hoog opgooien of iets anders. Dat risico wil ik eigenlijk proberen uit te sluiten door een ingereden paard te vinden, mag absoluut groen zijn, maar wil er wel graag op kunnen en de 3 gangen voelen. De rest komt dan later wel.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 19:58

Wat verdrietig dat je afscheid moest nemen van je maatje.

Ik heb jaren lang Groningers gehad en gefokt. Klinkt precies als wat jij zoekt.

Dit is de verkoop site van het stamboek https://zeldzamerassen.nl/het-groninger ... ertenties/

Er is ook een Facebook pagina waar ze te koop worden aangeboden.