Kiezen tussen 2 paarden (Spaans/Iers)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 

Welk paard zouden jullie voor mij kiezen?

Paard 1 (Spaans)
34 (31%)
Paard 2 (Iers)
15 (13%)
Geen van beiden, verder zoeken
60 (55%)

Totaal aantal stemmen: 109


genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Re: Kiezen tussen 2 paarden (Spaans/Iers)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 13:20

Heb je al eens aan een IJslander gedacht ?
Erg comfortabel dus misschien heel positief voor je lichamelijke klachten zeker de tölt.
Worden er niet warm of koud van als ze een tijdje stil staan.
Je hebt verschillende maten meestal ongeveer tot 1,45 maar pas je met jou lengte zeker op.
Rond de 5000 zou je een leuke moeten kunnen vinden.


anjali
Berichten: 15039
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 13:22

Ik zou niet perse voor een ras gaan. Bij elk ras kunnen paarden zitten die geschikt voor je zijn.Tenzij je ook wilt fokken,maar dat is niet zo bij jou begrijp ik.

Mirranda
Berichten: 1717
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 13:46

TS, er staat net een hele leuk haflinger ruin te koop op MP (geen idee hoe een link te plaatsen):

Kenmerken
Geslacht
:
Ruin
Niveau
:
B
Schofthoogte
:
Minder dan 160 cm
Leeftijd
:
3 tot 6 jaar
Type
:
Recreatiepaard
Eigenschappen
:
Met stamboom, Gechipt, Ontwormd, Ingeënt
Beschrijving
4 jarige Willow van 't Leestensch Hof, vader Whetu, moeder Topdame van de Wortel (oud nationaal kampioen).

Willow is een werkwillig en braaf paard. Hij heeft enkele winstpunten in de klasse B behaald. Het is een paard zonder gebreken en zeer geschikt voor een wedstrijd of recreatie ruiter.

Willow heeft een stokmaat van 1.52.

Prijs voor Willow is €4250

Grand Prix Haflinger Aragon GP+8 & SGW B +6 / Mara ZZZ +1 & Endurance Klasse II +4 / Almond (GGK Hengst) Z1 +7

Anoniem

Re: Kiezen tussen 2 paarden (Spaans/Iers)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 13:52

Nou schreef ze net dat ze geen vierjarige wil omdat ze bang is voor de "puberteit ". Nu kan je discussiëren over of dat überhaupt bestaat bij paarden, puberteit, maar als er een ras bestaat dat zn hele leven in de puberteit blijft, dan is het wel de haflinger. :+

Mirranda
Berichten: 1717
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 14:45

@Safina: Heb ik de leeftijd even gemist denk ik.
Maar mijn 5 haflingers hebben echt weinig tot geen "last" gehad van pubergedrag hoor. De meest vervelende was mijn oudste in zijn jonge jaren (type tank en erg sterk), maar al mijn moderne haffies juist niet. Maar hangt vooral ook af van opvoeding en training ;)

Grand Prix Haflinger Aragon GP+8 & SGW B +6 / Mara ZZZ +1 & Endurance Klasse II +4 / Almond (GGK Hengst) Z1 +7

Janneke93
Berichten: 1512
Geregistreerd: 30-04-10
Woonplaats: Ede

Re: Kiezen tussen 2 paarden (Spaans/Iers)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-19 14:46

Ik moet zeggen dat ik dan eerder zou gaan voor een jonge koudbloed dan voor een jonge warmbloed :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 15:02

Mirranda schreef:
@Safina: Heb ik de leeftijd even gemist denk ik.
Maar mijn 5 haflingers hebben echt weinig tot geen "last" gehad van pubergedrag hoor. De meest vervelende was mijn oudste in zijn jonge jaren (type tank en erg sterk), maar al mijn moderne haffies juist niet. Maar hangt vooral ook af van opvoeding en training ;)


In elke rasomschrijving lees je dat ze een sterke eigen wil hebben. Dat gecombineerd met een flinke portie kracht en de nodige intelligentie.... En ja, daar zijn vast ook wel uitzonderingen op te vinden.

Maar wie een makkelijk paard zoekt omdat ze bang is dat ze hem niet aankan, zou ik geen vierjarige haflinger aanraden.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Kiezen tussen 2 paarden (Spaans/Iers)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 15:17

En een Shire? Ze zijn niet goedkoop maar over het algemeen erg braaf. Weet alleen niet wat ze nu kosten. Die van mij is alweer 7 jaar in mijn bezit.

Ik ga liever met de Shire op pad dan de haf (clown).

mirmar
Berichten: 320
Geregistreerd: 28-05-06
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 15:19

Heb je ook voorkeur voor een plaats om te kopen of wil je ook wel wat verder reizen? In Bovensmilde zit nl een kleine handelsstal waar ze ook vaak hele leuke dieren verkopen, tegenwoordig zelfs met toebehoren als het nodig is.

Janneke93
Berichten: 1512
Geregistreerd: 30-04-10
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-19 15:29

mirmar schreef:
Heb je ook voorkeur voor een plaats om te kopen of wil je ook wel wat verder reizen? In Bovensmilde zit nl een kleine handelsstal waar ze ook vaak hele leuke dieren verkopen, tegenwoordig zelfs met toebehoren als het nodig is.


Het liefste in een straal tot 1.5 uur vanuit Ede, dan kan ik de afstand zelf nog wel rijden. Mocht het verder weg zijn dan moet ik kijken of ik mijn vriend mee kan nemen om te rijden.

Janneke93
Berichten: 1512
Geregistreerd: 30-04-10
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-19 15:29

Selka schreef:
En een Shire? Ze zijn niet goedkoop maar over het algemeen erg braaf. Weet alleen niet wat ze nu kosten. Die van mij is alweer 7 jaar in mijn bezit.

Ik ga liever met de Shire op pad dan de haf (clown).


Shires zijn heel leuk maar ik krijg op een paard van 1.70 al last van hoogtevrees :+

Happinez
Berichten: 8365
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Drenthe, Overijssel, Friesland

Re: Kiezen tussen 2 paarden (Spaans/Iers)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 15:39

Gewoon rustig doorzoeken ! en ook een ( handels ) stal zou ik niet per definitie nee op zeggen.
Er zijn ook eerlijke stallen.

Ik heb zelf pas een paard gekocht , Mijn budget zat toen ook om en nabij de €5000/6000 euro en uiteindelijk is het wel gelukt. En nog relatief snel.
Ik heb hem via een springstal gekocht die hem voor de eigenaresse verkochten.

<3 Follow your dreams ....
[HTT] Van bouwval tot landgoed

Janneke93
Berichten: 1512
Geregistreerd: 30-04-10
Woonplaats: Ede

Re: Kiezen tussen 2 paarden (Spaans/Iers)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-19 15:41

Nee inderdaad, die sluit ik ook niet helemaal uit. Maar ik zal niet meer kijken naar paarden die net een paar dagen/weken in nederland zijn. Hebben jullie misschien nog betrouwbare adressen?

Mirranda
Berichten: 1717
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 22:19

@Safina: Heb ik zeker op 5 haflingers mooi 4 uitzonderingen :Y)

Grand Prix Haflinger Aragon GP+8 & SGW B +6 / Mara ZZZ +1 & Endurance Klasse II +4 / Almond (GGK Hengst) Z1 +7

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 22:38


elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Kiezen tussen 2 paarden (Spaans/Iers)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 22:46


Pareltjes
Berichten: 2210
Geregistreerd: 21-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 22:54

elnienjo schreef:
Femke_Tweety schreef:

Die zijn leuk idd. Zou daar ns langsgaan om proef te rijden.

Zou ook niet voor import gaan, wellicht krijgen ze wat rustgevends om makkelijker over te komen dan ze zijn.


Van nr 2 krijg ik de kriebels. Stand voorvoeten staat me totaal niet aan.


Muztang
Berichten: 341
Geregistreerd: 20-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 23:46

Ik rijd zelf op een manege waar ze nogal wat paarden uit Ierland importen en ik moet zeggen dat ze eigenlijk allemaal zeer braaf en betrouwbaar zijn. Ze zijn allen ook geschikt voor buitenritten, ik weet uiteraard niet of dit deels ligt aan het karakter, inrijden of de stal waar ze vandaan komen maar ze importeren heel graag Ierse paarden voor de manege als manege paarden. De (geimporteerde) spaanse paarden die ik ken zijn heel gevoelig en niet heel makkelijk te rijden en hanteren. Daar moet je wel echt een klik of band mee hebben en ervaring met spaanse paarden. De paarden die ik ken waren ook geen paarden om stil te laten staan of om mee buiten te rijden. Deze waren vrij pittig.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 bezoekers