Show jouw Groninger of kijk mee

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eelmo

Berichten: 2931
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 17:19

meisje2000 schreef:
Maaike, is niet mijn paard hoor. Ik mag haar sinds kort rijden. Ze heeft een heel relaxed karakter. Ik ben zelf een angsthaas maar zij geeft mij een heel vertrouwd gevoel ondanks dat ze nog maar kort onder het zadel is. Ze is heel braaf maar heeft wel wat dominantie in haar. Je moet haar wel laten weten wat je van haar verwacht zeg maar. Maar ze heeft een hart van goud.


Dat zijn naar mijn mening de beste :j Af en toe discussie, maar ze gaan voor je door het vuur.

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Re: Show jouw Groninger of kijk mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 19:35

Dat doet ze nu al voor me. Ze laat me op een hele eerlijke manier weten als ik iets berkeerd doe. Er zit wel een eigen wil op maar ze is en blijft wel eerlijk. Daarom vertrouw ik haar ook. Vandaag niet veel gedaan met haar, wat stap en beetje drafwerk want het was erg warm. Daarna even lekker onde de douche gezet waar ze erg van venoot en toen weer terug bij haar vriendjes in de wei.

MyChoice

Berichten: 2194
Geregistreerd: 08-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 11:33

Vandaag poging 2. Vanmorgen is het kwakkie besteld voor vandaag. Ei is groot, dus inseminatie moet vandaag. Weer spannende dagen en weken :=

shetjeIris

Berichten: 378
Geregistreerd: 06-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 12:39

MyChoice schreef:
Vandaag poging 2. Vanmorgen is het kwakkie besteld voor vandaag. Ei is groot, dus inseminatie moet vandaag. Weer spannende dagen en weken :=

Waar staat jouw merrie nu? Toevallig ook in Utrecht?
De Groninger merrie van een vriendin van me staat namelijk in Utrecht en wacht vandaag ook op een kwakkie van Boudewijn. Zou toevallig zijn!

MyChoice

Berichten: 2194
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Show jouw Groninger of kijk mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 18:18

Ze is inmiddels thuis sinds vanmorgen. Ze stond in IJsselstein bij van Vliet.
Volgende keer gaan wij ook naar Utrecht.

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Show jouw Groninger of kijk mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 22:33


MyChoice

Berichten: 2194
Geregistreerd: 08-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 10:36

Vanmorgen gescand. Geen ei en geen embryo te zien. Conclusie dierenarts: niet drachtig. Conclusie hengstenhouder: als ze niet drachtig is had er al een ei moeten zijn.

Vorige keer hebben we een dag later gescand en was er inderdaad al een flink ei te zien.

Mocht ze niet drachtig zijn laten we een slijmtest doen en dan breng ik haar naar de hengstenhouder zodat er vers sperma gebruikt kan worden ipv verdund ivm houdbaarheid.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Show jouw Groninger of kijk mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 14:33

Balen dat t niet vlot gaat, soms hoor je dat merries niet tegen verdunningsspul kunnen. Hopelijk werkt vers dan beter. Heb het 1 keer gehad dat een merrie maar niet drachtig wilde worden na 4 pogingen naar huis gehaald en bij Orbaldo gedaan: in 1 keer drachtig. Waar t nou aan lag?

MyChoice

Berichten: 2194
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Show jouw Groninger of kijk mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 15:45

Ja ik vermoed ook dat dat het is. Of dat ze gewoon niet matcht met deze hengst. Als de derde poging niet lukt proberen we een andere hengst. Jammer, maar helaas dan.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Show jouw Groninger of kijk mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 19:36

Balen Willemijn, hopelijk is t de volgende keer wel raak.

MyChoice

Berichten: 2194
Geregistreerd: 08-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 10:18

Kreeg net telefoontje van dekstation. Dat dat waarschijnlijk de reden is dat Mel niet drachtig raakt. Ik ben er helemaal naar van. Ook dat hij daar pas nu mee komt. Hij heeft de laatste poging een dag na de eisprong geinsemineerd. Baal er ontzettend van. Advies is andere hengst kiezen. Ben er echt ziek van.

Ik hoop heel hard dat ze het mis hebben en dat ze zondag toch drachtig blijkt te zijn. Ook omdat er gisteren nog geen follikel was te zien.
Laatst bijgewerkt door RianneH op 27-06-19 22:45, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht in overleg aangepast

Muronia

Berichten: 19549
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Show jouw Groninger of kijk mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 10:24

Oeiii dat is echt niet tof, kan me voorstellen dat je mooi flauw bent zo. Ik wou vorig jaar ook deze hengst gebruiken voor mijn merrie maar toen zou hij in eerste instantie alleen middels diepvries worden aangeboden. Na onderzoek van de diepvrieskwaliteit in Utrecht heb ik met de kliniek gebeld om navraag te doen en toen bleek de kwaliteit na invriezen heel slecht te zijn. Ik had gedacht dat het vers wel beter zou zijn omdat er dit jaar toch wel wat veulens van hem geboren zijn.

MyChoice

Berichten: 2194
Geregistreerd: 08-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 10:40

Ai.... Nou, ik heb contact met nog 3 anderen waarbij het niet goed gegaan is. Ik hoop dat de eigenaar het netjes op wil lossen. En anders ga ik het anders regelen. Wil erg graag het geld terug zien.
Al die tijd, kosten, moeite, emoties en spannende dagen die erin zitten.....

En ik baal ook van het dekstation dat ik achteraf dit pas hoor. Ook dat er een dag na de eisprong geinsemineerd is. Hij zei gisteren tegen de dierenarts dat ze op dag 16 zat. In mijn berekening was het dag 18, maar nu snap ik het ja.

tiwi1969

Berichten: 7636
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Show jouw Groninger of kijk mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 12:12

Balen MC dit kan gebeuren maar is niet netjes van de HH! Boudewijn toch? Dekgeld zou ik niet betalen als de hengst niet goed is. Dat kan je niet bij de merriehouder neerleggen.

Kan je dan evt. Borre aanbevelen. Dekt natuurlijk dat scheelt heel veel kosten in de begeleiding.


Ik ben dit jaar voor iets totaal anders gegaan, project C: een pony voor mijn dochter met een Gronings karakter.
Kees is geïnsemineerd met Cassanova du Bois en wij zijn in afwachting van scannen op 1 juli.

MyChoice

Berichten: 2194
Geregistreerd: 08-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 12:19

tiwi1969 schreef:
Balen MC dit kan gebeuren maar is niet netjes van de HH! Boudewijn toch? Dekgeld zou ik niet betalen als de hengst niet goed is. Dat kan je niet bij de merriehouder neerleggen.

Kan je dan evt. Borre aanbevelen. Dekt natuurlijk dat scheelt heel veel kosten in de begeleiding.


Ik ben dit jaar voor iets totaal anders gegaan, project C: een pony voor mijn dochter met een Gronings karakter.
Kees is geïnsemineerd met Cassanova du Bois en wij zijn in afwachting van scannen op 1 juli.



We hebben inderdaad Borre gekozen nu.
Helaas hebben we elke keer na het insemineren betaald. Maar ga dat proberen terug te krijgen natuurlijk. Idd de hengst die je noemt. De aanbieding van 250 was inderdaad te mooi om waar te zijn. Hoewel dat bij ons totaal niet gespeeld heeft qua keuze. We zijn gewoon weg van hem!

MyChoice

Berichten: 2194
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Show jouw Groninger of kijk mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 12:20

Du Bois zijn heel tof! Gave keuze. Heb ik ook nog over nagedacht omdat degene van wie het veulen wordt zelf ook niet zo groot is. Maar ze wilde liever een volle Groninger.

MyChoice

Berichten: 2194
Geregistreerd: 08-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 13:32

Mocht de kwaliteit volgend jaar beter zijn, dan wil ik zeker weer een poging doen tot een kind. Vind hem echt fantastisch!
Laatst bijgewerkt door RianneH op 27-06-19 22:46, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht in overleg aangepast

mirim

Berichten: 4409
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-19 13:36

Oh dit is wel zuur zeg !
Als ze niet drachtig is lukt het hopelijk toch nog om de merrie drachtig te krijgen van een andere hengst.

MyChoice

Berichten: 2194
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Show jouw Groninger of kijk mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 13:37

Ik verwacht geen problemen daarmee. Ze moet in principe dit weekend drachtig worden. En dan mag ze op kamp bij Borre :)

tiwi1969

Berichten: 7636
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Show jouw Groninger of kijk mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 14:09

Leuk kan je daar zelf ook nog wat mooie buitenritten maken. Er is vast wel iemand die met je mee wil naar de hei.

MyChoice

Berichten: 2194
Geregistreerd: 08-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 14:19

Ik heb haar momenteel stilstaan, omdat het drachtig worden zo lastig bleek te zijn dacht ik dat wanneer er totaal geen stress en volledige rust is het beter zou gaan...… -O-

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Show jouw Groninger of kijk mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 14:33

WoW wat een verhaal, wat jammer en onwijs zuur zeg! Heeft de HH geen gustregeling?

Tineke heel bijzondere keuze om voor zo een kruising te gaan. Ik ben heel benieuwd wat er uit komt.

Twee eigenaren van voormalige merries van mij hebben om fok advies gevraagd. De 1 is drachtig van de door mij voorgestelde hengst. De ander is net gedekt. Erg gaaf

tiwi1969

Berichten: 7636
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Show jouw Groninger of kijk mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 14:51

Kim jij kent Liselotte nog wel, super fijne pony uit Haflinger Balou en Groninger Alderik. Voor wie haar niet kennen op Bokt Otje van xHeidi

Zoiets wil ik graag weer, maar Kees is veel groter en zwaarder dan Alderik en fokt ook groter en breder. Daarom gekozen voor een sportpony i.p.v. van Haflinger (wil geen enorme tank)die bewezen goed fokt op grote paarden. Zit veel Deutsche Reitpony in en dat zijn hele fijne harde en werkwillige pony’s.
Nafok van deze hengst is ook heel fijn van karakter.
Plus daarbij beweging en als bonus een leuke kleurtje. 50% palomino 37,5% valk 12,5% smoky black

Twijfel nog wel in welk stamboek ik het veulen wil inschrijven: Gronings of NRPS. Gaat mij erom dat de ouders vastliggen, niet om toekomstige fokwaarde.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Show jouw Groninger of kijk mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 15:04

Zeker, die van Suzan is ook erg leuk uit de haflinger.

tiwi1969

Berichten: 7636
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Show jouw Groninger of kijk mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 18:58

Die is zeker leuk!