Irish Draught in Nederland

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jackor
Berichten: 9
Geregistreerd: 04-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 00:29

Yess, heb echt een enorme liefde naar deze paarden. Ik heb ooit gelezen dat The Household Cavalry ID x TB (thoroughbred) gebruikt, maar ik weet niet zeker of de TB klopt en het gewoon volle ID’s zijn. Weet nog niet veel over dit ras, maar ik vind ze ongelofelijk mooi!

paljaslaura

Berichten: 2742
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 10:37

Dat worden dan inderdaad de irish sport horses Jackor! Die zijn ook erg leuk :P (heb er zelf twee haha)
Mijn jonkie heeft gisteren zich voorbeeldig gedragen bij de zadelmaker en we hebben nu ook een dressuur zadeltje erbij! Dus we zijn klaar voor volgend jaar voor zn dressuur debuut :Y)

Jackor
Berichten: 9
Geregistreerd: 04-11-19

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 22:17

Zijn echte droompaardjes <3 Wat leuk dat je volgend jaar dressuur gaat beginnen, veel succes paljaslaura!

Berdien

Berichten: 64503
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 13:40

Wij hebben sinds kort nieuw hindernismateriaal: witte hekjes. Die wilde ik al een tijdje testen, maar het kwam er steeds niet van. Vanochtend was de bak nat maar goed, stond Sil te hippen en was het dus 1+1 = 2. Voor de zekerheid mocht ze ze wel eerst zonder mij testen.

Dat was een goede beslissing:
Afbeelding
:= := _O-

Daarna had ze de smaak te pakken :))
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Goedgekeurd dus :D

paljaslaura

Berichten: 2742
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 14:27


Jazzie03

Berichten: 362
Geregistreerd: 05-03-17
Woonplaats: Dicht bij de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 15:58

Hi! Ik meld me hier ook met mijn 9 jarige ISH ruin. Ik heb hem nog maar 3 maanden, maar ben volledig verliefd op hem <3
Ik heb hem gekocht omdat hij zo rustig en braaf was en de eerste maand was dat ook echt zo. Toch had ik de indruk dat hij wat afwezig was tijdens het rijden en op buitenrit en ben ik met grondwerk begonnen. Hier is hij steeds meer uit zijn schulp beginnen komen en maakte hij duidelijk dat hij eigenlijk heel onzeker en bang was. Longeren was volgens de vorige eigenaar bijna onmogelijk en de zweep vasthouden was reden tot paniek.
De laatste keer dat ik met hem gereden heb heeft hij me er ook af gegooid en ben ik erachter gekomen dat hij hele zware maagzweren had wat hem veel pijn gaf. :(:) Vlak voor ik hem kocht is hij een aantal keren verhuisd en veel afgevallen door de stress want hij was ook heel schraal toen ik hij hier kwam, maar die info had ik toen nog niet.
Natuurlijk ben ik onmiddellijk gestopt met het rijden en zijn we hem beginnen behandelen. Hij heeft een maand medicatie gehad en is nu een heel stuk beter!
Hij is nog steeds onzeker, maar het gaat al veel beter en het vertrouwen groeit ook steeds meer. Ik doe nu enkel grondwerk, in vrijheid werken, wandelen en longeren om zijn spieren op te bouwen. Het rijden komt wel als hij er klaar voor is. Ik werk heel nauw samen met mijn instructrice die ook met hem werkt en zij is ook een grote liefde voor mijn knappe Ier aan het ontwikkelen <<)

Dit was toen hij hier een weekje stond (5 augustus)
Afbeelding

En deze is van 20 oktober <3
Afbeelding

Sille55

Berichten: 253
Geregistreerd: 08-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-19 21:53

Welkom Jazzie03!
Arm dier, wat zag die er uit. Heel stuk opgeknapt al zeg! Als ik het zo lees heeft hij het getroffen met jou als nieuw baasje :D

Mooie foto's weer Berdien! Sil is wel happy met de nieuwe hekjes zo te zien :=

Wij zijn vandaag weer even heerlijk op buitenrit geweest, genieten met dit prachtige weer! Gisteren hele fijne training in de bak gehad, dus weer helemaal happy *D
Afbeelding

Bottles
Berichten: 490
Geregistreerd: 21-02-05

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 15:25

Sille55 wat een knapperd heb jij! Ik heb een tijdje niet gereageerd, zal even bijlezen!

Hier veel gebeurd, wij hebben ons andere paard inmiddels verkocht. Hoewel het een moeilijke beslissing was, toch wel de juiste keuze. Onze Ier is direct erna verhuisd naar zijn nieuwe stal! Zo blij mee! En het leuke is, dat er daar heel wat Ieren staan! Hij staat ook in een aparte wei met alleen Ierse ruinen, prachtig gezicht ☺️ Hij is er helemaal op zijn plek. Echt, hij kwam van de trailer af en het was goed. Bij de vorige verhuizing was hij echt twee weken over de zeik.. nu lijkt het alsof hij hier al jaren staat, geeft een heel goed gevoel. Ook zijn we inmiddels onze zoektocht gestart, zoveel zin om er weer een tweede paard bij te hebben!

egnie

Berichten: 2369
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: oet ut Oosten

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 08:53

Gave foto's van jullie Ieren dames!

Wat fijn Bottles dat hij nu zo op zijn gemak is.

Ik zag een fototoppic van iemand die ook een Ier had (een enorme joekel) maar hij lijkt heel erg op mijn Ed alleen is Ed daar een ukkie bij.

Hier heeft meneer een beetje rust gehad doordat ik het heel druk had. Gisteren is eindelijk zijn jas uit gegaan en wat is hij daar knap van geworden. Vandaag maar weer eens een rondje hobbelen.

egnie

Berichten: 2369
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: oet ut Oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 16:49

Afbeelding
Mijn geschoren Ier

paljaslaura

Berichten: 2742
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 17:20

Knap!

Sille55

Berichten: 253
Geregistreerd: 08-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-19 01:00

Wat leuk dat je op een stal met meerdere Ieren staat Bottles! Mooi wat een goede passende stal voor effect op het paard heeft he.

Ziet er goed uit egnie! Gaaf hoofdstel ook!

Bottles
Berichten: 490
Geregistreerd: 21-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 21:08

Sille55 schreef:
Wat leuk dat je op een stal met meerdere Ieren staat Bottles! Mooi wat een goede passende stal voor effect op het paard heeft he.

Ziet er goed uit egnie! Gaaf hoofdstel ook!


Ja echt bizar om te zien wat voor effect het heeft! Vandaag weer heerlijk alleen buiten gereden, helemaal ontspannen ☺️ Vind het zo fijn om mijn paard zo gelukkig en ontspannen te zien!

Supermooi geschoren egnie! Mooi vosje!

Sille55

Berichten: 253
Geregistreerd: 08-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-19 14:55


Bottles
Berichten: 490
Geregistreerd: 21-02-05

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 19:01

Wow heel mooi!! <3 had even in je topic gekeken, is hij echt al 22? Dat zou je hem zo niet geven!

Sille55

Berichten: 253
Geregistreerd: 08-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-19 20:43

Ja hij is echt al 22! Al denkt hij daar zelf meestal ook anders over, gedraagt zich soms nog als een 5 jarige.. :+

paljaslaura

Berichten: 2742
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 00:17

Wat gaaf en hij is zo knap!

san4nie
Berichten: 3557
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 20:40

Wat een knappe Ieren weer <3 mooie rooie van Egnie en stoere Skinny! Hij ziet er goed uit Sille. Flinke jongen, met zo’n enorm lieve blik.

Afbeelding
Wij hadden een paar weken terug even een discussie wie van ons bepaalt wat we doen. Nu is die weer super braaf en gaat het rijden beter dan ooit, met hulp van nieuwe instructrice. En hij is lekker rond en pluizig. Had geschoren eind oktober, maar het is al bijna weer helemaal aangegroeid.

Bottles
Berichten: 490
Geregistreerd: 21-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 18:40

Wij zijn geslaagd in onze zoektocht naar een tweede Ier! *\o/* helaas is het geen Irish Draught, maar een Irish sport Horse. Wel nog bij een ID gekeken maar die ging aan onze neus voorbij. Maar deze is toch wel echt heel erg leuk! Hij is een stuk kleiner dan we zochten, maar eigenlijk voor mij het perfecte maatje! Onze andere Ier heeft hem ook al goedgekeurd :)
Afbeelding

:+:
Afbeelding

lideli

Berichten: 2439
Geregistreerd: 21-03-10

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 18:45

Oh wauw :~ :~ :~

Wat is hij onwijs leuk getekend!
Vertel eens wat meer over hem :)

Bottles
Berichten: 490
Geregistreerd: 21-02-05

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 18:55

Ja knap is ie he? :D ik ben helemaal verliefd! Hij is 6 jaar, 1.64m groot en poepiebraaf! Zijn afstamming weet ik niet uit mn hoofd.. hij heeft een fantastisch karakter, lekker koel maar met rijden wel lekker voorwaarts. Staat super aan de hulpen en kan heerlijk springen. Heeft in Ierland gejaagd en dat gaan wij ook met hem doen, heel benieuwd hoe hij dat gaat doen!! Hopelijk dan net zo nuchter als op stal!

san4nie
Berichten: 3557
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 19:28

Zo, wat een prachtig dier bottles! Snap dat je voor hem gevallen bent. En jagen, stoer zeg.

IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 20:03

Wat een gave...als je er ooit vanaf wil :D :D :D :D

kamsel
Berichten: 3410
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 20:25

Oeehhhh, Gefeliciteerd Bottles! Gaaf paard, waar heb je die gevonden?
Welke vereniging jaag je bij?

Berdien

Berichten: 64503
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 20:32

Dat is een héél knap paard zeg, gaaf!

Stuiteren die van jullie ook zo? Sil staat op minimaal voer (onbeperkt hooi + 's avonds wat luzerne) maar ze knapt uit haar vel van energie. In de paddock doet ze de godganse dag niets anders dan staan, eten en op andere paarden in slaan ( :o ), ze speelt niet echt ofzo. En als ze dan aan het werk gaat dan is ze AAN AAN AAN. Nog wel braaf hoor, maar ze zit zo stikvol energie :=