Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 23:13

Praat me niet over die grote grazers Birgit
Eerste keer buiten op Punz... Stik zenuwachtig... en nét als ik buiten ingrijp bereik van mijn instructrice ben steekt er in paniek een kudde van ci 10 edelherten ( jawel, die grote... geen reeen, maar grote edelherten) vlak voor ons in galop het pad over...

Punzel wilde maar 1 ding en dat was omdraaien en weg, weg, weg... Ogen en oren op steeltjes.
Maar die lieve brave Punzel liet zich toen gewoon recht houden, kijkend naar de herten en niet omdraaien. Ik weet dat ik dacht dat ík niet mocht panieken, niet op dat moment Punz in de steek mocht laten

En dat hielp... Herten waren weg... Punzel zucht een keer diep... .en braaf verder..


Maar goed..
Gedenkwaardige eerste keer. Maar laat je er niet door afschrikken. Op een zondagmiddag, met veel wandelaars is de kans klein dat je op de paden groot wild tegen komt hoor. Wij hadden gewoon de pech dat we er op een door de weekse ochtend waren én dat de boswachter nét met zijn jeep door het rustgebied reed, waardoor de groep dus op hol ging..

En SkyMarian: Met name Ilja verdiend echt een lintje mbt het organiseren van het ONCK ( maar ook de MK en HK hoor).. Zonder haar in dit bestuur echt geen ONCK, MK of HK. Die verzet zoveel werk!


Edit:
Lukt het allemaal een beetje SkyMarian, bij/met jullie nieuwe huis? Vast eindeloos veel te klussen, of niet?

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 23:47

Had het toen op je facebook gelezen! Prachtig als je zoiets te voet tegenkomt, maar niet met de paarden! Moeilijk te voorspellen hoe ze zouden reageren, maar het heeft wel een paar jaar geduurd voor we een beetje fatsoenlijk koeien kunnen passeren en die staan dan nog achter een omheining. En als het maar een beetje een ander schapenras is, vertrouwt Pandora het ook voor geen meter. Joggende oudere dames in groepjes en mensen met rollators ook niet trouwens. O, en ligfietsen!!!
Met mijn eerste pony kwam ik eens langs een weiland met struisvogels! Stokstijf stond ie!

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 05:40

Grazers zijn onwijs tof op een buitenrit. :+ Behalve als je ah galopperen bent O:) ... in verlichte zit,,,. Hert met een mega gewei springt uit de struiken midden op het ruiterpad :wow; ... paard schrikt zich de blubber ... slaat in een uiterst vlotte draai links af...en ik vlieg rechtdoor het ruiterpad op. #) Gelukkig was er doorgaans niks ad hand, maar deze kwam wel heel erg onverwachts.:=

Mijn man gaat niet mee naar het onck Saams. En foto’s langs de baan maken doet hij niet meer. Niet zijn feestje, ook niet zijn beste kant binnen de fotografie en het valt vies tegen om van elke combi een mooie foto te maken. :=

Klussen is nu vooral nog buiten, maar alles bij elkaar wordt het een tig jaren project. Het huis moet nog ff wachten. Daar willen we eerst het dak van renoveren. Nog ff sparen zeg maar. :')

Maar geen klagen hoor. <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 06:49

Ah mevrouw de prinses staat al zie ik :') Gaaf zo’n project!

@Pandora; er is erg veel wild in dat gebied (zwijnen, reetjes, herten en Schotse Hooglanders) maar als je midden op de dag gaat is de kans niet groot dat je ze tegenkomt (tenzij je Ria heet <<) ) Althans, ik ben érg risicomijdend en kan in die 10 jr dat ik er rij midden op dag, het wild op 1 hand tellen :+ Als we gaan wandelen pakken we wel de betere momenten :D Maar Lloyd is nu redelijk ree-proof want er zit een koppeltje bij ons op stal. 2 weken terug wandelde er rustig 1 door de bak toen mijn instructrice er net op zat :wave: Heb er ook een filmpje van maar die kan ik niet plaatsen.

Afbeelding

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 09:27

Prachtig huis! Droomproject!
Volgens mij is de buitenrit ‘s ochtends. Hopelijk gaan er nog mee! Jij niet Marrit?

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 12:52

Neuh, ik rij uitsluitend alleen buiten :') Extreem bang buiten dus kan ook niet nog op alle andere mensen letten, genoeg aan mezelf _O-

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 13:38

O, das jammer! Ik ben niet bang, maar wel heeel voorzichtig ( volgens mijn dochter) en pas me graag aan , aan de langzaamste. Het is dat ik van mijn dochter geen rit zonder galop mocht opgeven. Voordeel is wel dat wij met z’n 2en zijn, als ik roep dat ze bij mij moet blijven, luistert ze wel!

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 14:25

Oren van Lloyd laten ook zien dat hij er totaal niet mee bezig is....of is dat schijn bedriegt? :+

Nog efkes aan het werk en dan nog bij mijn truusje langs. Pony's zijn gelijk mee verhuist toen wij overgingen. Inmiddels is het voor de paarden wel klaar. Stallen waren er al. Omheining is begin januari geplaatst en een maandje terug is ook de bak gevlakt. Nu verder met snoeien, snoeien en nog meer snoeien. :')

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 14:47

Ik vind het geen slechte eigenschap, dat hele voorzichtige hoor :D Ik krijg het al Spaans benauwd als ik er aan denk dat ik met meerdere moet :') Maar vanochtend wel dwars door de naastgelegen woonwijk uitgestapt, als het maar alleen is _O- Ik ben gewoon beetje gek :))

Als Lloyd eenmaal ziet dat het de reetjes zijn is het goed. 1ste keer dat ze door de bosjes naast ons schoten, schrok hij zich kapot, ik voelde zijn hartslag door het zadel heen :(:) Maar laten kijken, aai over de bol en dan is het voor de rest van zn leven ok. Dat nuchtere hou ik enorm van!

De snoeischaren zijn geslepen dus <<) Ach als je weet dat je er langere tijd gaat wonen, is zo’n project prima toch! Kan je beetje bij beetje alles doen. En misschien zijn er dingen verouderd, maar zo lang het functioneel is, heeft het niet perse prio toch?

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 15:30

Och ....verouderd.... O:) _O- ....we genieten dagelijks van onze prachtige muur in de woonkamer. :')
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 17:08

Ohhh SkyMarian...... die muur :oo _O-

Dan maar in de keuken zitten toch?
En de stallen zien er ook heel prima uit!!!

En zonder gekheid:
Ziet er uit als een fantastische plek !!!

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 17:26

Gelukkig hebben we de verkoopfoto nog. _O-
Afbeelding

Overigens geen zorg over deze muur ... ws gaat deze eruit. De deuren leiden naar 2 kantoortjes paralel ad woonkamer. Wij gaan voor een bredere woonkamer. 8-)

Maar idd een hele fijne plek ed stallen zijn super. Boxen zijn aan elkaar geschakeld met wegklapbare tussenschotten. Deze is dus een grote inloopstal van 40-45m2.

Net nog bij Sky geweest. Inschatting is dat ze morgenmiddag en zondag weer wordt geïnsemineerd. Kunnen we weer duimen of de zaadjes schieterdeschiet willen doen. :=

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 10:30

Oh, fantastisch om dan ook de verkoop foto te zien. Hilarisch gewoon!
En lekker: ruimte creeren!

Maar voor nu ga ik eerst voor je duimen!

esje007

Berichten: 620
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 12:51

Zoooo....wat is er veel geschreven in de afgelopen dagen!!
Ik loop veel te ver achter om overal op te reageren.

SkyMarian...oh wat geweldig, die verkoopfoto en de huidige muur! _O- _O- _O-
Het wordt vast prachtig. Enne dat witte prinsesje en zwarte prins hebben het goed voor elkaar: hun stekkie is nu al tiptop! Wel weer duidelijk waar de prioriteiten liggen.

Ik kom met 3 personen naar het ONCK, slechts 1 pownie. Wij vinden het juist erg leuk dat er weer wat meer te doen is voor de recreatieruiters en dat het over 2 dagen gespreid is.
Je zal het nooit iedereen naar de zin maken, maar ik vind het een geweldig leuk programma! En kan me voorstellen dat het bergen werk is om te organiseren!! Dus alle lof voor de organisatie!!!!

Ik rij twee dressuurproefjes en Nienke gaat meedoen aan het obstakelparcours en buitenrit.
Wij komen al op vrijdag en gaan zondagmiddag na afloop weer naar huis...een soort minivakantie. We hebben er onwijs veel zin in. *\%/*

Hoe we Rebel een beetje toonbaar krijgen is nog wel de vraag...dit is de huidige status ongeveer...
Afbeelding
:oo :=
Hij kan er eigenlijk niet zo veel aan doen. De wei is kaalgegeten en moet weer even een beetje bekomen, dus hij staat weer tijdelijk op de paddock. En met deze regenval is dat een beetje bluppig geworden, maar meneer gaat er desontdanks graag languit in liggen slapen. En tsja...dan krijg je dit.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 15:04

Niks mis met een pony die gewoon pony mag zijn. <<) <<)

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 16:44

Kennen jullie dat deken issue? De ene maat is te klein, de ander te groot. Meest vd keren te smal.
Nou Beaut heeft nu een vliegendeken big neck met extender. Anders past t mormel er niet in :=

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 16:55

Nope/ geen probleem.
Alles van Rambo/Horseware gaat prima

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 16:57

Ze heeft dus een rambo maar ook die begint sinds dit jaar ineens naar achter te trekken en aan de voorkant los.

EllyC

Berichten: 8124
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 17:23

Net weer wedstrijd gehad en weer 4 punten erbij.
Losrijden in de binnenbak ging super en dat terwijl het voor haar al best een tijd geleden moet zijn geweest dat ze binnen gereden heeft.
2e proef was ze wat leeg maar toch ook nog 200+ punten.

We starten nog 3x + regio en dan gaan we over naar het L.

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 18:25

Punz schreef:
Nope/ geen probleem.
Alles van Rambo/Horseware gaat prima


Jep! Ik heb ook alleen maar Horseware, past perfect :j

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 20:03

Ik mag zaterdag om 13:42 en 13:57 starten. Is er iemand die ons wil voorlezen? *\o/*

Onder voorbehoud van ponys gezondheid.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 21:04

Netjes Elly. +:)+

Hier ook geen pasvorm problemen. Ze hebben idd allemaal rambo.

Wil rustig een proefje lezen Saams. Ben er toch. :+

Nog even bij mijn chicka geweest. <3

Afbeelding

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 21:09

_O- Op z'n charmanst!!


Gefeliciteerd met de punten Elly!

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 00:30

Saaams schreef:
Kennen jullie dat deken issue? De ene maat is te klein, de ander te groot. Meest vd keren te smal.
Nou Beaut heeft nu een vliegendeken big neck met extender. Anders past t mormel er niet in :=


Ja met Flynn had ik dit ook! Het verschilt alleen enorm per merk. Bij hem zat de amigo enorm goed, maar bucas minder, terwijl Mn huidige paard alles past van bucas. Ik kocht voor Flynn alles iets groter, dat scheelde wel vaak..

FelineNanet

Berichten: 1630
Geregistreerd: 03-09-11

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-19 00:52

* kruipt onder de steen vandaan *

Fijn dat het topic weer actief is! Ik zat dit jaar heel erg te dubben over ONCK, omdat ik Kiet wel graag wil meenemen, maar ik weet dat ze eigenlijk gewoon niet eet als ze van huis en dan ga ik met een uitgemergde pony weer terug := . Dus uiteindelijk gekozen om alleen op zaterdag te komen en dan gaat mijn verzorgster een rondje BB doen. Wordt wel een vroegertje, want we moeten zaterdag dan rond 7 uur met de trailer weg :'). Maar wel eventjes gezellig om heen te gaan en leuk voor mijn verzorgster. Eerste wedstrijd, dus die is al weken helemaal enthousiast, super lief hahaha. Wel jammer dat we de parade missen, maar aan de andere kant hoop ik dit jaar Kiet mee te nemen naar de keuring om toch nog het preferentie stukje te vieren en ook gewoon dat ze er nog is en het goed doet :)

En wellicht volgend jaar.. is Kiet weer een jaartje ouder (en wijzer?) Dat ze wel het hele weekend mee gaat.