Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 12:42

Ik heb je even een pb gestuurd. :)

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 18:53

Ellende die allergieën! Vlas staat ze al, 24/7 buiten ook ( gisteren even opgesloten met het onweer, hebben ze echt zoiets van ‘wat doe jij nou”) en de korreltjes die ze krijgt zijn een soort natuurlijke anti-histaminica. Maar inderdaad nog een hooistomer en zo’n inhalator ( alhoewel ik daar een zwaar hoofd in heb, dat ik die op krijg, nog geen vliegenmasker nl) zou nog beter zijn.


Afbeelding
Vorige week uitgebeld ( Pandora) op een brede zwarte plank, dus moeders maar aan de knutsel vd week. Met Pinksteren is het nl weer op dezelfde locatie. Hopelijk helpt het.

Afbeelding

EllyC

Berichten: 8124
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 14:52

Vandaagondanks de wind op wedstrijd geweest met Qizzy. Ging al weer beter, goed voor2x 204 punten. Nog maar 3 te gaan.
Vooral ook fijn dat ze met warm of winderig weer gewoon normaal blijft doen.

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 15:00

Gefeliciteerd met de punten Elly. Gaat lekker zo!!

Birgit:
Ik duim voor jullie dat het knutselwerk gaat werken!!

Enne...echt?? Bezwaar tegen vliegenmaskers bij Pandora???

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 16:31

Ja echt, als ze ziet dat je er een in je handen hebt, laat ze zich gewoon niet vangen. Geloof niet in mensen die met paarden kunnen praten, maar zou haar graag eens vragen of dat nou echt niet fijner is.

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 16:34

En gefeliciteerd Elly! Zag hier in Zeeland toch een aantal mensen die niet op pad gingen vandaag! Gelukkig beloven ze voor morgen beter! Straks maar weer eens blaadjes rapen, heel de wei ligt bezaaid met takken en blaadjes vd eiken en die mogen ze niet.

EllyC

Berichten: 8124
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 18:17

Ik heb ook even goed gekeken en gevoeld boven op de dijk, maar het was goed te doen op de weg.

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 21:16

Pandora gewassen, daarna mochten ze een klein uurtje in de tuin grazen, toen eten gegeven en terug in de paddock, normaal gaat ze gelijk op stal hooi eten, nu viel ze bijna gelijk in slaap ( staand, ogen dicht), raar gevoel bij, maar een rondje gewandeld door het park, toen was ze wel weer fit, nu op stal slaapt ze weer. Ik hou der in de gaten. Sufheid staat ook bij de symptomen van tanninevergiftiging. Ze hebben niet in de wei gestaan, maar het is met deze wind niet te voorkomen dat er ook blad in de paddock waait. Ik hou der in de gaten!

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 12:12

Gelukkig niet raar meer gedaan! Mss ietsje tammer dan anders. Wel kunnen springen, geen wp helaas, Pandora een balk en Rocks een weigering. Maar verder niet slecht!

esje007

Berichten: 620
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 17:47

Fijn dat Pandora geen rare slaapverschijnselen meer heeft!
Dat WP komt dan volgende keer wel weer.

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 22:02

Blij te horen dat ze weer in orde lijkt!

En idd.. Wp's komen dan wel weer. Wel ellende he... Eikenbomen naast de wei. Hebben wij ook. Zo'n gedoe.. En elke herfst de helft van het track niet bruikbaar ( totdat we de tónnen aan eikels wat weggeruimd hebben..)


Enne...
Als je haar eerst pakt, kun je dan wel masker op doen?
JJ accepteerde de flexineb echt direct... Zou morgen voor de gein eens kunnen proberen hoe Punz er op reageert...

Trouwens...
Heerlijk weer hier vandaag.... en erg genoten van mijn Connemara's. Beiden eerst in de bak en vervolgens lekker buiten uitgestap:
Afbeelding
Afbeelding

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 23:37

Fijn dat er geen gekke dingen aan de hand waren Birgit.

Hier weinig bijzonders. Vanochtend heeft alles weer nieuwe slippers uitgezocht en daarna zelf weg. Vd week het rijden maar weer hervatten. :D

EllyC

Berichten: 8124
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 23:47

Zaterdag 2e wedstrijd gehad met Qizzy. 2x 204 en 1e plek. Fijn jurycommentaar: Genoten :) + Wederom genoten, ga zo door.

Zo leuk voor de amazone ook, ze rijdt hem nog geen maand een paar x in de week en dan al zulke punten.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 06:29

Dat is altijd een mooie bevestiging. +:)+

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 14:55

Dat gaat lekker hard zo Elly, met de punten!

Hier met springen weer een puntje bij voor Pandora. 2x foutloos, 1ste in de bb en 3 de in de b. Rocks was echt stout, na hindernis 2 gaat hij onverwacht vol in de rem en daarna niet meer vooruit, alleen ( op zijn Rocks) nog omhoog! Hij wilde gewoon pertinent niet naar die kant vd springring, 2 x uitgebeld. De hindernissen waren het probleem niet, wat hij daar zag, geen idee? Alsof hij de zee in moest!
Afbeelding
Van gisteren nog superschattige foto van Pandora gekregen <3

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 14:58

Pandora wil nooit iets op of om der hoofd, ook geen rozetten dus! Maar wat je als ruiter allemaal op der uitspookt geeft ze echt niks om. Achterstevoren, ondersteboven, staan, geen probleem. Rocks is eigenlijk precies het tegenovergestelde. Die kan je alles aantrekken , maar in het zadel moet je normaal doen.

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 16:59

Wat vervelend van Rocks zijn gedrag. Je hebt wel twee verschillende portretten van connemaras :+

Enorm balen dat Sky niet drachtig gescand is. Dame windt er geen doekjes om := Hopelijk heb je nu meer succes. Zul je zien dat ze wacht op het laatste rietje haha.

Beauty gaat enorm vooruit. Nog niet te hard roepen. Maar ze hoest sinds vandaag niet meer tijdens het rijden. Doen het nog rustig aan, ze werkt 20 minuten. Maar ze briest nu ipv hoest. Dus het taaie slijm laat los!

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 20:54

Och.. Sky Marian: heb ik nu een bericht over het hoofd gezien? Niet drachtig?
Wat ongelofelijk jammer. Maar goed.. Ik ga duimen voor nieuwe ronde, nieuwe kansen.
Vind dit wel een héél gave combinatie, dus ik ga mijn duimen blauw duimen!

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 23:11

Berichtje staat op fb. :D
Je hebt nu eenmaal nooit 100% garantie en diepvries is al moeilijker en Sky is al wat ouder zonder veulen. Er is echt een reële kans dat het geen veulen-, maar collegegeld wordt. Ben er iig niet dommer van geworden. Is ook de reden geweest om meer te bestellen. Men deed daar erg lacherig over, maar ik heb de rekening voor het verzenden betaald. :Y) :$
Ze staat iig weer gezellig in Vorden en ik rij braaf elke dag met koekjes daar naar toe. Toch even kijken hoe het met mijn meisje is. Begreep van de assistente dat ze dat niet veel zagen. Paarden worden voor de KI nauwelijks door de eigenaar bezocht. :?

Super dat Beaut vooruit gaat. Iig beter dan stilstand of achteruitgang. :D

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 23:27

Niet te geloven he. Dat mensen een dier dan gewoon kunnen afleveren, zonder regelmatig langs te gaan.
Zelfs toen JJ in Utrecht stond ging ik toch minimaal 2 x pw die kant op ( en dat vond ik al vreselijk weinig)

En heeeel slim: voldoende bestellen/ maar 1 x verzenden betalen!

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 23:36

Tijd om mijn kleine mannetje uit Ierland eens te tonen na 6 weken op Nederlandse bodem.
Hij is zo knap geworden. *\o/* Ok ik geef het toe eigen kind schoon kind.
Maar hij is in ieder geval heel erg opgeknapt. Hij is nu net goed. Heel lichtjes zie je zijn ribbetjes nog maar dat willen we zo houden. Jonge paarden moeten beter ietsje soberder gehouden worden dan te rijk.


Ondertussen begint hij ook meer te durven. Hij doet al eens gek. Is blij als die naar de wei gaat en is blij als die naar zijn stalletje mag.
En hij is altijd blij om mij te zien <3

Zijn karakter is heel erg beheerst. Ik met zeggen ik merk eigenlijk geen ponystreken. Dus de tijd gaat nog uitwijzen of hij ook connemara karakter voert of niet. Hij is zo gemakkelijk en zo beheerst en heel erg sensibel maar anders dan bij Sky.

Ik vind hem geweldig.
Inmiddels is hij 1m50 geworden. Dat gaat de goeie kant op. Oja de witte spikkels zijn vlokjes van het rollen.


Afbeelding

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 00:08

Punz schreef:
Niet te geloven he. Dat mensen een dier dan gewoon kunnen afleveren, zonder regelmatig langs te gaan.
Zelfs toen JJ in Utrecht stond ging ik toch minimaal 2 x pw die kant op ( en dat vond ik al vreselijk weinig)

En heeeel slim: voldoende bestellen/ maar 1 x verzenden betalen!


Hier zo'n eigenaresse
Karel heeft 2.5 wk bij de hengstenhouder gestaan zonder dat ik geweest ben.....

Ik kon het zelf niet, iets met een ruggegraat van een zilvervisje.

Heb wel elke dag de hengstenhouder gestalked met appjes

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 06:41

Oh wat is hij knap Oona. <3 <3 <3
Hij is nog echt een puppy toch?

Bij jou snap ik het wel marieke. Het was niet zo dat je niet langs wilde gaan, maar eerder wat issues zag id gemoedstoestand vh zilvervisje. :D

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 06:54

En in Vorden staan ook vaak merries van grotere hengstenhouders, die hebben vaak wel een wat andere band met hun dieren denk ik :D (wat niet goed of fout is overigens)

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 08:11

SkyMarian schreef:
Oh wat is hij knap Oona. <3 <3 <3
Hij is nog echt een puppy toch?

Bij jou snap ik het wel marieke. Het was niet zo dat je niet langs wilde gaan, maar eerder wat issues zag id gemoedstoestand vh zilvervisje. :D



:o <<)