Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Saaams
Berichten: 13245
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 20:15

Komt Sky ook mee naar t ONCK?

Laerkens Beauty


SkyMarian
Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 20:26

Nee denk het niet. Heb nog geen zin om buiten de deur te rijden...behalve de lessen. :D
Kom 1 of 2 dagen met 1-3 kinders supporteren. We hebben een enthousiast buurpennymeisje, een paardrijdend nichtje en een zoon die gek is op paardrijdende meisjes.... <<) _O-

Punz
Berichten: 8552
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 20:34

En bovendien misschien nu even minder verstandig.... misschien de eerste tijd zo stress vrij mogelijk houden?
Want die kan er eigenlijk ook wel wat van...qua binnenvetten en stress hebben, toch?


Iedereen een Connemara!!


.

SkyMarian
Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 20:49

Niet eens binnenvetten...luid en duidelijk :roll: iedereen zal weten wat ze überhaupt van iets vindt. :=
Maar idd met kans op een mogelijke dracht ook enige voorzichtigheid. Plus dat ik nog niet weet wanneer ze precies thuiskomt...en we zijn net weer ah rijden. Duurde even tot de bak gladgestreken was.

Saaams
Berichten: 13245
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 21:09

Dan is het inderdaad niet handig! Juist haar duidelijke mening over iets vind ik geweldig. Net Beaut. Karaktermerries :+

Leuk dat je komt supporten.

Laerkens Beauty

SkyMarian
Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 21:17

We hebben het deel van de paarden wat anders ingedeeld als de vorige bewoners. Lees 12 kipwagens puin verwijderd en enorme hoeveelheden bossage wat ze er op hadden laten groeien. 8)7
Op die plek ligt nu nog een kleine bult id paddock. Leek mij leuk voor ze. Nou we weten precies wanneer de buren een scheet laten... dan holt mw de bult op voor inspectie. :wow:
[ img ]

EllyC
Berichten: 8103
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 08:03

Paarden staan echt graag op een berg. Bij mijn buren ook altijd

W-Mellaer's Wamailin M (6, jeugdkampioen Belgie connemara, drachtig van Bon Coeur B, 2024), Bon Mailin EC (1, te koop), Indy (20) B ruin en Vip (22) Z2 dressuur met 2 amazones)

Punz
Berichten: 8552
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 08:18

Ohh...gewéldig _O- _O- _O-


Iedereen een Connemara!!


.

Vala
Berichten: 6728
Geregistreerd: 31-05-05
Woonplaats: Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 16:09

Ilja is ook zo nieuwsgierig. Die gaat op buitenrit op haar gemak ongegeneerd bij mensen naar binnen staan kijken. En dan krijg ik haar nog niet gelijk aan de praat ook. Schaam me soms dood :D
Ook vind ze het prachtig als we langs andere paarden komen, dan wil ze ook graag uuuuuren blijven kijken.
En de schimmel van verderop heeft ook mega aantrekkingskracht. Als die in de wei staat valt Ilja nog net niet om van verbazing.
Is het zo dat schimmels andere schimmels heel interessant vinden?

SkyMarian
Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 17:41

Net nog even bij haar wezen kijken. Ze staat weer meer op stal en prompt zijn de oude eetgewoontes terug. :roll:

Geen idee of schimmels andere schimmels interessant vinden. Al is schimmel voor moeder natuur een opvallend kleurtje.

Punz
Berichten: 8552
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 20:47

Oh... Je had op de koffie kunnen komen: Ben zo rond 18 uur op Punz gestapt... en rond half 8 EK op JJ....


Iedereen een Connemara!!


.

SkyMarian
Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 20:58

Oh dat was gezellig geweest, maar kinderen schijnen ah einde van de dag van de bso opgehaald te willen worden. :roll:

Misschien dat ik morgen 2e helft vd middag nog een ritje naar vorden maak. :D

Punz
Berichten: 8552
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 22:00

_O- Busted..... Duidelijk een niet - moeder hier. :+

Morgen ben ik er helaas niet.


Iedereen een Connemara!!


.

SkyMarian
Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 22:20

Foei :P

Komt vast wel een keer. :D

SkyMarian
Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 15:07

Vanochtend is Sky voor de tweede keer geinsemineerd. Gistermiddag de eerste keer. Ze is mooi hengstig. Enkel een wat stuggere baarmoedermond doordat ze 10 is en nog geen veulen heeft gehad. Kwaliteit vd zwemmers is zeer goed. Morgen nog een scan om te zien of ze geovuleerd heeft. Dan 18 dagen wachten op de volgende scan om te zien of ze dragend is. Spannend allemaal hoor. :):)

Ze heeft bij de DAP iig fans erbij... :')
[ img ]

...raad eens op welk klein hummelke ze op dat moment uitkeek. <3

[ img ]

Birgit01
Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 08:32

Hopelijk in 1x raak! Gaat ze tot de scan terug naar huis?

Nog een vraagje over het ONCK. Op welke dag is de parade? En weet iemand hoe het zit als je in de tussentijd genoeg winstpunten hebt om te promoveren. Rocks staat nu op 9 en Pandora op 7, maar er zitten nog wel 4 wedstrijden tussen, dus weet niet zo goed wat ik moet opgeven.

SkyMarian
Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 08:38

Tussentijds gaat ze idd naar huis. Helaas niet vandaag. Zit nog wat vocht id baarmoeder. Morgen nieuwe scan om te kijken of het schoon is.

De onck vragen laat ik ad organisatie over. Je kan ze ook even mailen. Antwoord volgt altijd snel.

Bar
Berichten: 3993
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 15:27

Hoi Birgit, als ze wil promoveren kun je dat tot ongeveer een week voor het onck doorgeven. Liefst voordat de startlijst bekend is.

De parade is op zondag.

Mark en Cézanne (Mistral x Bernstein), Dressuur L2 + 13, Springen B + 8, SGW B+11

Birgit01
Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 17:20

Bedankt Bar, ze hebben nu 3 wedstrijden binnen 2 weken, dus dan zouden we het wel al moeten weten!

Gisteren stond er voor de eerste keer een muur in het parcours, hadden ze allebei nog nooit gezien, maar gelukkig in 1x erover!

esje007
Berichten: 620
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 20:28

Welkom terug, skyMarian! Spannende avonturen met jouw popje, hoor! En wat staan ze op een superplek aan huis met uitkijk duin!
Hier niet zoveel spannends te melden. Gisteren wel vermakelijk ritje op de hei gemaakt. Rebel was ernstig verbaasd dat iemand zomaar een kudde schapen op "zijn heide" had geparkeerd. ...zo verbaasd dat de baas maar even afgestapt is en hem aan de hand langs het gemekker heeft geleid. Tamelijk gênante vertoning. _O-
[ img ]

[ img ]

SkyMarian
Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 20:30

Schapen hadden natuurlijk ook geen schriftelijk verzoek ingediend bij hem ... in zesvoud. :roll: :')

esje007
Berichten: 620
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Regio Eindhoven

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 20:44

Precies....ten minste 3 weken van te voren, schriftelijk, in zesvoud en aangetekend verzonden.....
ik stond echt voor aap, hij stond stokstijf stil, alleen de achteruit werkte nog. Gelukkig had ik niet het idee dat de schapen zich er veel van aantrekken en geen mens in velden nog wegen te bekennen.

SkyMarian
Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 20:59

Schapen zal het aan hun gatje roesten. :))

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 08:53

Zo, ook maar even onder mijn steen vandaan gekropen, leuk weer wat bedrijvigheid hier!
Al nieuws van Sky? Ei weg en de dame mee naar huis? Spannend hoor!

Hier gaat t ook goed met beide pony’s. Kleine blaze heeft twee weken geleden haar eerste oefencross gelopen, zo gaaf. Ze springt alles, huisjes, tonnen, spoorbomen, minions en door de waterbak het maakt haar niets uit, was zelfs super enthousiast net als Melody.
Afgelopen weekend heeft sanne met beide pony’s dressuur gereden. Blaze 2x eerste met 197 en 200 en Mel in de L1 tussen de M paarden gewoon 2x derde met 193 en 193,5 heerlijk gewoon.

Blaze komt trouwens te koop, ze gaat nog wel mee naar t ONCK maar mochten jullie iemand weten voor deze geweldige pony ....
uiteraard een paar mooie plaatjes
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

[ img ]

[ img ]

SkyMarian
Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 10:01

Wat is Blaze toch enorm gegroeid in de tijd bij jullie! Zo gaaf om te zien en complimenten voor het werk met haar. +:)+

Sky was vanochtend mooi schoon en mag mee naar huis. Dan 2,5 week wachten of het gepakt heeft. Wachten is niet zo mijn ding.... :=


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 bezoekers