Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 12:35

Optie 2 is ook een heel reeele toch?
En anders weer in het bestaande Ierse bestand kijken??

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 12:59

Er is ih buitenland weinig vers beschikbaar. Als dit niet lukt is kiezen voor diepvries niet handig. Slagingskans met vers is gewoon groter, ondanks dat het met diepvries heel veel beter is geworden. :j

Optie 2 is zeker reëel. Blijft onze knapste hengst in NL. Maar schuurt ad genendiverditeit. Gezeur en geneuzel zeg maar. 8)7 En heel soms luister ik wel naar je ... met die stomme middelvinger van je. ^)

Nog ff hollands doen ... tis warm! :oo
Ben blij dat ik Firo om 6:30 al gedaan heb. Zowel hij als de shet zijn naar binnen vertrokken. Dak vd schuur is geïsoleerd en maakt dat het binnen goed te doen is. Mijn grasmaaimissie schiet niet zo op ... half uurtje maaien ... half uurtje afkoelen. {:}

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 13:22

Punz schreef:
Optie 2 is ook een heel reeele toch?
En anders weer in het bestaande Ierse bestand kijken??


Goed zo Ria, optie 2 is zeker een hele reële, misschien dus toch maar naar mij luisteren Muilezeltje van me :') :')

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 13:40

Optie 2 is qua genen diversiteit misschien dan een dingetje .... maar veulen was voor jezelf toch? Dan is de genendiversiteit pas weer een punt als je eventueel met het veulen weer zou fokken.
Dan zou het Nedelandse dan beschikbare partner materiaal te zeer verwant kunnen zijn

Maar ja:
Dan kun je alsnog doen wat je nu doet :
In het buitenland kijken :D O:)

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 13:53

Ik heb straks een achtertuin vol met connies... :') :') :')

Focusverleggingstactiek —> Hoe gaat het met Lasse eigenlijk? Ah inrijden begonnen of mag hij nog even de jonge god uithangen? Of druk met zaadschieten? :D

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 15:06

Lasse gaat super.
Willen hem zo ergens in juli gaan oppakken. We hebben hem na de HK in eerste instantie vrij gegeven, zowel qua dekken als qua werk.

Was toch wel even wat voor hem: het naar de HK toewerken, dus vandaar. Uiteindelijk hebben we hem ook voor de hobby, dus geen haast en hem lekker zijn tijd gegund. Hij is in het totaal nog jeugdig zat.

Daarna heeft hij beperkt gedekt ( nee/ ga niet zeggen welke merries ) en nu heel langzaam gaan we hem weer oppakken.

Verschrikkelijk veel zin in! Want uiteindelijk is hij stiekem toch ook daar voor gekocht: als rijpony ook

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 15:12

Tof dat hij goed gaat op alle fronten en dat hij ook nog even mag genieten vd rust voor het werkende leven begint. :D

Och en de gedekte merries...dat is ad merriehouder toch om dat al dan niet wereldkundig te maken. :D

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 16:03

Precies, wij begrijpen elkaar!

minka

Berichten: 5689
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 16:12

Leuk dat er weer wat leven is in het topic!

@Punz: Altijd leuk grote grazers op buitenrit. Hier kom je ze in onze kleine groenstrook langs de kust helaas maar zelden tegen, maar des te meer mountainbikers op de ruiterpaden. En die zorgen ook voor schrikreacties als ze in volle vaart de bocht door komen sjezen of als ze stil gaan staan achter een boom ;)

@SkyMarian: Spannend, wanneer kunnen jullie scannen?

@Birgit: Volgens mij wonen wij niet zover bij elkaar uit de buurt, maar ik kan het mis hebben ;)

@Saams: Mallow heeft voor op de wei bucas dekens, deze vallen heel fijn bij hem, maar naar mijn idee vallen deze ook vaak ruim. Van de winter op stal had hij een Rhino en DR Vario deken, beide hebben ook het liner systeem wat makkelijk is met onderdekens. Lees hier wisselende verhalen, maar denk dat je heel erg naar het paard moet kijken en om schuiven en trekken te voorkomen ook vooral niet te groot moet kopen.

Lees dat veel mensen naar de ONCK gaan, zelf is dit allemaal relatief nieuw voor mij, maar misschien vind ik het volgend jaar wel leuk om eens te gaan kijken/deelnemen. Wat kan ik daar precies verwachten?

Vala

Berichten: 6728
Geregistreerd: 31-05-05
Woonplaats: Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 17:12

Esje, ik rij idd op Ilja, op wedstrijd heet ze weer gewoon Sevilla.
Dressuur is ook niet echt haar ding hoor :+ , ze is moeilijk echt goed aan de gang te krijgen
Vandaag met rijden ging er echt niks goed geloof ik :D

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 17:22

Minka, ik woon in Zeeuws-Vlaanderen. En van mij mogen de grote grazers ( en kleine stekende insecten) wegblijven!

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 19:47

Onck is een laagdrempelig concours cq samenzijn met heul veel connieliefhebbers.

Sky staat weer op de wagen. Goor van het zweten en een enorme poepvlek op haar bil. Thuis maar even afsponzen ... met lauwwarm water ... straks schrikt het ei nog. :+

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 19:49

Straks maakt het ei een sprongetje :=

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 20:01

Dat heeftie al gedaan. :+
Nu moettie ophouden met springen en braaf gaan liggen. :')

ChantalD78
Berichten: 15
Geregistreerd: 09-06-19

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 20:10

Hai nou eindelijk tijd gevonden om wat foto's te plaatsen en mij voor te stellen☺ ik ben dus Chantal 40 jaar getrouwd en 2 kinderen van bijna 5jaar en 8 jaar. Vroeger altijd pony's gehad en sinds kort na 8 jaar niet meer gereden te hebben een prachtige merrie gekocht van 3 jaar..

ChantalD78
Berichten: 15
Geregistreerd: 09-06-19

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 20:11

Afbeelding

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 20:19

SkyMarian schreef:
Onck is een laagdrempelig concours cq samenzijn met heul veel connieliefhebbers.

Sky staat weer op de wagen. Goor van het zweten en een enorme poepvlek op haar bil. Thuis maar even afsponzen ... met lauwwarm water ... straks schrikt het ei nog. :+


Zou niéts voor mij zijn, zou mijn pony in bubbeltjesplastic en al verpakken _O- Ga duimen voor jullie!

Leuk dier Chantal! Al beleerd, hoe heet ze? *nieuwsgierig O:)

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 20:51

Zelfde vragen ... ook nieuwsgierig. O:)

Sky zet is met haar gat in een eierdopje en een infraroodlamp boven haar hoofd ... broeden biatch ~~}>

ChantalD78
Berichten: 15
Geregistreerd: 09-06-19

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 21:00

Ja net beleerd. Op papier heet ze Derrymore Bright Cloud maar wij noemen haar Juliët Afbeelding

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 21:07

Ik zou dreigen dat er ook voor Sky plek is op marktplaats }:) Dus broed op dat ei.

Wat een knappe, ChantalD78

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 22:14

Leuk dier Chantal!!
Ierse import zie ik? Al lang in Nederland of is ze nog aan het acclimatiseren? En spannend hoor, zo'n jong ding! Hoop dat jullie er nog heel lang, heel veel plezier van hebben!

En
Mocht je tijd hebben om te komen kijken: Het ONCK is absoluut gezellig ( maar ja.. Ik ben zeeeer bevooroordeeld natuurlijk :) )

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 15:21

Sjieke merrie Chantal! <3

Lijkt er op dat het Onck weer kan rekenen op een {:}

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 15:34

Beaut is vandaag gecheckt door de dierenarts.
Longen zijn inmiddels volledig schoon. Nog minimale plekjes slijm in de luchtwegen. Hoest is er nog wel. Dus we hebben nu voor 10 dagen een nieuwe kuur acetylceistine voor het laatste slijm. Dan over 2 weken even telefonisch contact.

Maar we hebben vooruitgang. *\o/*

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Iirene
Berichten: 129
Geregistreerd: 31-10-06

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 16:19

Fijn Saams! Wel balen van het hoesten en het slijm nog.

Chantal, wat een leuke merrie heb je gekocht! Heb je haar zelf uit Ierland laten komen?

En spannend, Sky weer gedekt. Hopelijk pakt het!

ChantalD78
Berichten: 15
Geregistreerd: 09-06-19

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 17:13

Nee ze was al in Nederland. Hoelang weet ik niet ik heb haar van stal arends gekocht.die hebben haar beleerd en weer door verkocht aan mij. Stal Arends heeft haar ook in Nederland gekocht. Ik vind het soms ook best spannend zo'n jonge merrie maar ze is super braaf al ging ze er van de week wel even met mij van door