Konik-eigenaren, deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 12:26

SeaSide schreef:
Mijn privé instagram is eigenlijk vol met de paarden, dus mocht iemand Vaiana willen volgen... Dan komt ze bijna dagelijks voor in mijn story :o . Priscilla_otto


Gevolgd! Altijd leuk.

Er staat nu alweer een Konik op de markt. Zo maanden niks en nu 3 vlak na elkaar

anjali
Berichten: 15045
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 13:28

StormMilagro schreef:
Thommy oogt veel groter dan 1,30, hij ziet er goed uit! En jij ook, met de zwangere buik haha! Extra spannende tijd voor jou nu denk ik.

De corona weerhoud mij ook niet van paardentijd. Ik kan nu helaas niet werken, dus heb ik extra veel tijd voor de paardjes. Boots vindt het misschien iets te veel haha. We mogen nu niet lessen op stal, enkel sommige privélessen kunnen nog, dus dat betekent een paar keer per week het bos in. Dit mag nog met maximaal 3 personen/paarden zolang je achter elkaar blijft want dan heb je sowieso genoeg afstand. En aangezien Boots het (op een eigenwijze bui na) altijd leuk vindt in het bos, neem ik meestal hem mee.

Om eerlijk te zijn besef ik me nu weer zo ontzettend goed hoe blij ik met hem mag zijn. Ik ben zo gek op mijn no nonsense pony met zijn eigen karakter. Hij wordt over 1,5 maand 7 en is dan alweer zo'n 4,5 jaar van mij. Mijn beste maatje, mijn boef en clown!

Nog een paar foto's, helaas met nog wat kale plekken, hij heeft deze winter voor het eerst een deken opgehad zodat hij niet zijn enorm dikke teddybeervacht zou krijgen en erg zou zweten na het rijden.

[ [url=m/5efRfL.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/1UulS4.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/lxuwwL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Is jouw pony dan een kruising,want deze kleur zie je anders niet bij Koniks?

StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 13:56

Ja, hij is Konik x iets bonts, staat eerder in dit topic of het vorige topic ook genoemd. Hij is ook wat groter dan de meeste Koniks (1,45) en minder breed.

Hij is gewoon grullo van kleur, dezelfde kleur als alle Koniks (op die paar wildkleur vosjes na dan), alleen draagt hij ook nog splash, wat hem zijn gekke witte aftekeningen geeft en een maanoog. :)

Shariff32
Berichten: 54
Geregistreerd: 01-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 20:39

Vandaag met shimmer wat foto's gemaakt
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 13:09

Ah die laatste is heel lief!

berter
Berichten: 8
Geregistreerd: 02-04-20

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 21:56

heey ik zou heel graag een konik willen kopen en heb een superleuke merrie gespot. jammer genoeg staat ze in duitsland.... mischien weten jullie nog ergens een leuke konik? het liefst grote maat en gereden.


wat een leuke ponys allemaal, wat doen jullie eigenlijk het meeste met jullie koniks ? het lijkt mij vooral prachtich om heerlijk op buitenrit te gaan! :j

StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 10:50

Een paar posts terug staan een aantal linkjes naar advertenties, maar ik vrees dat het merendeel daarvan al verkocht is. Ik zie nog wel deze op de boktmarkt staan: https://www.bokt.nl/markt/ad/501163/te- ... nik-3-jaar, een (ik zou bijna zeggen zeldzaam) grote maat, alleen nog niet bereden.

Ik rij voornamelijk buiten inderdaad. Hij vind het heerlijk, en ik ook. Af en toe loopt hij nu een lesje mee op stal, als ze paarden te kort komen. Hij is opzich heel braaf, maar eigenwijs. Als hij er geen zin in heeft, laat hij het echt merken en dan kun je hem bijna beter weer terugzetten in de wei. Dus niet alle kinderen vinden hem even leuk :') . Het zijn paardjes met karakter, daar moet je wel tegenkunnen.

Waarom ga jij kiezen voor een Konik?

berter
Berichten: 8
Geregistreerd: 02-04-20

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 21:54

ja die had ik ook al gezien, echt een schattig beestje. alleen ga ik toch liever voor een bereden pony.

ik volg sinds gisteren jullie instagram account ook, wat een leuke ponys!

ik zou wel graag een konik willen omdat het echte buitendieren zijn die je s"winters ook gewoon buiten kan laten staan, verder ben ik niet echt van de paarden maar wil ik wel echt een pony die blijft tot zijn dood dus dat moet dan wel wat een sterk dier zijn. (ik groei nog) ook vind ik hun kleur supermooi en ik wil graag recreatief rijden en daar lijken ze me wel geschikt voor. en ik hou wel wat van het nuchtere maar dwarse type pony.

bedankt voor het reageren!

Kimddddd

Berichten: 461
Geregistreerd: 19-08-19
Woonplaats: Beverwijk - Äppelbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 17:28

[img]
Afbeelding
[/img][img]
Afbeelding
[/img]

Heerlijk dit weer echt genieten :) Hoe is het bij jullie? Zijn jullie koniks al in zomervacht

Shariff32
Berichten: 54
Geregistreerd: 01-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 18:27

Shimmer in der zomervacht
Afbeelding

Kimddddd

Berichten: 461
Geregistreerd: 19-08-19
Woonplaats: Beverwijk - Äppelbo

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 18:32

:) mooierd! Dat longeren snapt die van ons nog niet, maar we zijn druk bezig met grondwerk

Shariff32
Berichten: 54
Geregistreerd: 01-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 18:42

Bij ons gaat het steeds beter toen we begonnen was het ook wel een dingtje hoor maar nu. Snapt ze het redelijk blijft netjes op der rondje overgangen op stem gaan ook steeds beter:) :D

StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 16:47

Op een paar lange haren op zijn buik na, zit Boots nu ook weer heerlijk in zijn vacht. Mooi worden ze dan he, die grullokleur in de zomer?

Afbeelding

Afbeelding

Kimddddd

Berichten: 461
Geregistreerd: 19-08-19
Woonplaats: Beverwijk - Äppelbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 15:06

Jazeker beauties zijn het

Shariff32
Berichten: 54
Geregistreerd: 01-06-18

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 19:09

Hoi hoi vraagje wat vinden jullie van een tekna dressuurzadel voor een konik. Ga nog niet met shimmer beginnen hoor met zadel. Maar wil vast een zadel hebben die ook op mijn andere kan tot die tijd. Die ik nu heb gaat zeker niet op shimmer passen ben ik bang voor

StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 09:48

Ik zou kijken naar een zadel met Franse kussens, aangezien de ruggen van onze Koniks niet zo lang zijn. Misschien heeft Tekna dat ook, dat weet ik niet. Zelf rij ik nu boomloos met Boots

Shariff32
Berichten: 54
Geregistreerd: 01-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 10:34

StormMilagro schreef:
Ik zou kijken naar een zadel met Franse kussens, aangezien de ruggen van onze Koniks niet zo lang zijn. Misschien heeft Tekna dat ook, dat weet ik niet. Zelf rij ik nu boomloos met Boots

Heb ik ook aan zitten denken idd maar twijfel over wat ik wil vanwege me rug

Shariff32
Berichten: 54
Geregistreerd: 01-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 21:08

Afbeelding. <3 <3
Trots op hoe ze ontwikkeld. Fotos zijn door de jaren heen.

Wpaard

Berichten: 469
Geregistreerd: 08-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 12:39

Wat een leuke foto's zie ik voorbij komen :#

Momenteel ben ik al 5 weken niet bij thommy geweest omdat ik bevallen ben en nog moest herstellen van de keizersnede en momenteel heb ik een beginnende longontsteking.
Hopelijk kan ik volgende week weer naar mijn puber toe. In de tussentijd krijg ik wel veel foto's en filmpjes van mijn verzorgster dus dat vind ik wel erg leuk. Hierbij ook een foto van haar en thommy
Afbeelding

En nog een foto van mijn kleine Milan. Hij ligt momenteel nog steeds in het ziekenhuis wegens hartafwijkingen. Het gaat met ups en downs. We blijven duimen en hopen dat hij goed mag herstellen
Afbeelding

Wpaard

Berichten: 469
Geregistreerd: 08-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 21:30

Gisteren weer naar mijn puberpony thommy geweest. Blij om hem weer te zien <3 . Morgen komt de hoefsmid en vrijdag de tandarts.
Daarna wil ik beginnen met hoofdstel en bitje. Maar vind het best moeilijk welke bit en welke maat..tips zijn welkom :)

Shariff32
Berichten: 54
Geregistreerd: 01-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 19:25

Hoi hoi hoe is het met iedereen

StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 19:48

Hier alles goed! Ik heb mijn oud-bijrijdster teruggevonden, dus die is nu weer met Boots bezig, heel fijn!

Shariff32
Berichten: 54
Geregistreerd: 01-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 19:50

StormMilagro schreef:
Hier alles goed! Ik heb mijn oud-bijrijdster teruggevonden, dus die is nu weer met Boots bezig, heel fijn!

Ohw maar dat is super leuk zeg!!

Wij staan nu even stil zitten in een verbouwing op stal. Heb wel iemand gevonden die shimmer opweg kan helpen onder het zadel. Dus hopelijk kunnen we snel weer verder

Vealosz

Berichten: 4556
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 10:21

StormMilagro schreef:
Hier alles goed! Ik heb mijn oud-bijrijdster teruggevonden, dus die is nu weer met Boots bezig, heel fijn!


<3 *\o/*

En ik vind het heeeeeel leuk om te doen.

Afbeelding
En Boots ook zo te zien. :+:

Kimddddd

Berichten: 461
Geregistreerd: 19-08-19
Woonplaats: Beverwijk - Äppelbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 10:35

oeh beetje lang geleden hier geweest. Nog gefeliciteerd met de kleine Milan! *\o/* en hopelijk gaat alles lekker met hem.

Nog een mooie foto van Nala. Ze is afgelopen weekend verhuisd van stal en we hebben nog net op de oude stal een fotosessie gehad.

[img]
Afbeelding
[/img]