KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
davinci2412
Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 10:29

Change3x: Ik zou voor jou paard, mits goedgekeurd en even de stokmaat buiten beschouwing latent, rond de 10.000 voor betalen, omdat een fijn/braaf paard eigenlijk zijn gewicht in goud waard is.


carika: Ik zou voor jou ruin zo rond de 4000, misschien hals hij los veel kwaliteit laat zien 5000.


davinci2412
Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 10:29

Jester_ schreef:
Het is wel de bedoeling dat je eerst andere paarden taxeert (geld voor meerdere overigens)


Was ik ffe vergeten, met dat jij dit post heb ik mijn taxatie geplaatst

Change3x
Berichten: 6581
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 13:27

Ohja vergeten erbij te zetten, hij is als 3 jarige röntgelogisch goedgekeurd zonder bemerkingen!

Leuk om taxaties te lezen. Het is uiteindelijk wel de bedoeling om hem te verkopen. :)

Petrichor
Berichten: 10527
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 16:10

Change heb je meer foto's van stand en gewoon rijfoto's zonder springen? Op basis van deze foto's kan je geen paard taxeren.

Dat geldt ook voor Davinci.

The smell of earth after rain!

Jester_
Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 18:33

Davinci: ik zou zeggen rond de 10 ook. Maargoed ben niet helemaal thuis in de springpaarden

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

Jester_
Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 18:41

Ben wel benieuwd wat jullie de mijne geven

Ruin, 6 jaar, 170, lief en nuchter paard, kan iedereen zo opstappen en wegrijden. Klinisch en rontgen geen bemerkingen en geen stalondeugden. Maakt ook een leuke sprong en ook geschikt voor evt eventing

Komt uit een heel goed lijntje, moeder liep PSG bij bartels en verkocht naar japan voor de OS.
Uit het hele lijntje alleen maar goede sportpaarden en een ggk hengst


Paard is z1 geklasseerd, springt een wissel. Paard met 3 fijne gangen en vermogen tot sluiten en zakken


[ img ]

[ img ]

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

nummie
Berichten: 410
Geregistreerd: 28-11-11
Woonplaats: Twente

Re: KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 17:42

Ik vroeg me af, een paard/pony wat meerdere regiokampioenschappen heeft gelopen is dat van extra waarde voor jullie? Zou dat de prijs van een paard vermeerderen?

H'tje: Quidaro (Quidam de Revel x Corrado I) x Quasimodo vd Molendreef x Julio Mariner = M2 dressuur - ZZ springen - CCI 2* eventing
Co'tje: De Niro x Saros XX x Wolfgang = L2 dressuur - B springen - B SGW (augustus 2015 verkocht)

MerelV
Berichten: 1763
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 18:05

nummie schreef:
Ik vroeg me af, een paard/pony wat meerdere regiokampioenschappen heeft gelopen is dat van extra waarde voor jullie? Zou dat de prijs van een paard vermeerderen?

Voor mij niet, tenzij hij op die kampioenschappen zeer goede resultaten heeft behaald. Alleen deelname is niet echt een prestatie vind ik.

New Hennessy L1+29
Fabulous Faline 17-05-2010 - 25-11-2021, ons sprookje is ten einde
Dressuur jurylid M

Jester_
Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 18:07

Nee. Pas als ie prijzen of NK’s heeft gelopen maakt het hem interessanter maar niet omhoog qua prijs

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

Kimmutjuh89
Berichten: 586
Geregistreerd: 18-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 11:54

Davicii denk ik 4000 ivm jonge leeftijd, onbeleerd en de schiefel.

Jester denk ik tussen de 10.000-15.000. Mooie leeftijd voor dit niveau en goed karakter.

Wat vinden jullie van mijn paard?

Voice x Relevant
Ruin, 8 jaar, 164,5cm, zwartbruin, Z1+2
Heel eerlijk paard, maar niet voor de beginner.
Heeft goede aanleg voor hoger niveau
Gaat regelmatig alleen op buitenrit, maar is een held op sokken.


[ img ]


[ img ]


[ img ]

Frankenstein "Franco" KK (Glock's Voice x BMC Relevant) Dressuur B+13, L1+11, L2+20, M1+10, M2+12, Z1+4! <3

Twilight1
Berichten: 1427
Geregistreerd: 02-03-09

Re: KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 10:22

@jester, minimaal 15.000

@kimmutjuh 12.500

Beide lopen Z1, als ze winstpunten in de Z2 rijden zijn ze wel een stuk meer waard.

Ik vind dat je prijs best omhoog mag gaan als je prijzen pakt op NK's etc.
Een paard die 5 jaar is en in de M telkens net 180 rijdt, een paard van 5 in het M die NK's wint.
Dat moet toch verschillen in prijs.

Dios, Oscar X Pele B+12 | L1+10 | L2+10 | M1+10 | M2+11 | Z1+11 | Z2+4 verkocht
Key of Life, Galaxie X Gribaldi B+14 | L1+25 | L2+19 | M1+10 | M2+12 | Z1+11 |Z2+4

Jester_
Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 11:40

Het bericht is van juni, paard was toen 6 dus mocht net aan het in het z lopen en springt een wissel. Begrijp me niet verkeerd hoor maar als je zo’n paard voor 15 kan vinden ben ik wel benieuwd waar. Zondr bemerking :D

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

MerelV
Berichten: 1763
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 12:03

Jester: minimaal 20000 is denk ik meer op zijn plaats. Naast een goed dressuurpaard ook nog allround inzetbaar zijn is zeker wat waard. Helemaal op die leeftijd.

Kimmutjuh89: ik denk zo'n 15000, afhankelijk van de reden waarom niet geschikt voor beginner. Als hij bijvoorbeeld heel kijkerig of gespannen zou zijn drukt dat de waarde wel iets.

Ik vind trouwens wel dat de markt momenteel een beetje op zijn kop staat. Hele stijve bewegers die met hangen en wurgen Z1 geworden zijn, wordt al 15000 euro voor gevraagd.

New Hennessy L1+29
Fabulous Faline 17-05-2010 - 25-11-2021, ons sprookje is ten einde
Dressuur jurylid M

Jester_
Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 13:18

Nou en ze worden er voor verkocht ook nog. Een goeie 3 jarige die nog niet zadelmak is gaan als warme broodjes voor 10/15 weg

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Berichten: 110632
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 13:31

Dan wel helemaal goedgekeurd uiteraard.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Jester_
Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 13:59

Ja anders krijg je er amper de helft voor met een klein ocd’tje :')

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

DreamGuide
Berichten: 2014
Geregistreerd: 10-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 19:26

Ik denk persoonlijk dat als een paard goede punten of prijzen heeft gewonnen op NK's oid dat zeker wel goed is voor de prijs.

Ik vind 15.000 erg weinig voor die van Jester, ik heb die eens in een filmpje zien bewegen en dat dier kan enorm sjouwen. Daarnaast zijn er maar weinig 6-jarige paarden die in het Z kunnen lopen, dat is echt niet standaard.
Die van Jester zou ik ook mínstens vanaf 20.000 schatten, maar eigenlijk nog wel meer. Dit paard heeft namelijk eigenlijk echt het volledige plaatje: Lichamelijk correct, goede afstamming en maakt de belofte waar in sportprestatie.

Die van Kimmutjuh89 zou ik iets lager inschatten, minder allrounde en zoals ze zelf aangeeft een held op sokken. Die zou ik vanaf 10.000/15.000 pakken.

Omdat ik mijn paard inmiddels alweer bijna 3 jaar heb, zou ik het wel leuk vinden om haar ook nog even te laten taxeren. (ookal zal ze nóóit verkocht worden. :') )

Naam: Horonae
Leeftijd: 6
Stokmaat: 1m82
Niveau: M1 met eerste winstpunten, begint nu met appuyeren en travers. Niet heet en niet traag en zacht in de mond. Ze springt makkelijk een B parcours met potentie voor hoger en heeft haar eerste BB oefencrossen gelopen, dit deed ze ook goed. Ze is in het verleden ook betuigd geweest.
Afstamming: https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... 63/horonae
KWPN tuigpaard, komt uit een goede lijn van een bekende tuigpaard fokker. Ze is de volle zus van Grandioos.

Absoluut geen merrie-streken, ze staat bij ons op stal bekend als de 'transgender-merrie'. Ze is braaf, lief maar zeker geen dooie. Gaat zowel alleen als in de groep mee op buitenrit. Makkelijk in een kudde te plaatsen, lief met zowel ruinen als andere merries. Klinisch goedgekeurd, röntgenologisch is niet gedaan. Heeft geen bemerkingen, stalgebreken of andere mankementen. Nooit kreupel gelopen.
Makkelijk te scheren, makkelijk op de trailer te laden.


[ img ]


[ img ]

Parcours BB


Stukje training van afgelopen zomer


Ik ben benieuwd :)

Horonae• ZZ-licht + 10
Volg Horonae op instagram, klik hier!

Amiigo
Berichten: 7310
Geregistreerd: 03-11-07
Woonplaats: NB

Re: KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 20:04

Paard hierboven €8000
Vind haar geen aparte beweger of springer, maar karakter is ook zeker heel belangrijk.

Amiigo
Berichten: 7310
Geregistreerd: 03-11-07
Woonplaats: NB

Re: KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 20:10

[ img ]

[ img ]

En deze dan?
8 jarige Bord.eaux x Mon.tecristo x Cockt.ail
Top karakter
Fijn te rijden en 3 goede gangen
Scherp aan de hulpen en zowel op stang en trens als op trens te rijden
Kan ook mee naar het bos of een sprongetje
Veel wedstrijd ervaring en niet kijkerig
Z2 in training met beginnende pirouette
1.71 hoog
Goed op de foto incl rug en hals

Petrichor
Berichten: 10527
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 20:25

Jester: van de foto te zien zo'n 30.000, maar goed zoals ik al vaker heb gezegd ze zouden een filmpje hier moeten verplichten. :+

Kim, 12 a 15.000.

Dreamguide: 4 a 5000.

Amiigo: 12 a 15.000.

The smell of earth after rain!

_Sofie
Berichten: 4432
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 23:24

Ik waag ook maar eens een gokje.

DreamGuide: gaaf dier. Allround zo te lezen, braaf en een keurig niveau voor haar leeftijd. Denk dat 7 à 8 duizend een nette prijs is.

De eerder genoemde 4 à 5 is imo veel te laag. Ik zoek voor mijn werk paarden in deze prijsklasse, zou in mijn handjes knijpen als ik zo’n paard als de jouwe voor die prijs kon vinden :oo

Amiigo: sympathiek en aansprekend dier. €12.500?

Da Vinci (Van Gogh x Kigali)

Petrichor
Berichten: 10527
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 08:51

_Sofie schreef:
Ik waag ook maar eens een gokje.

DreamGuide: gaaf dier. Allround zo te lezen, braaf en een keurig niveau voor haar leeftijd. Denk dat 7 à 8 duizend een nette prijs is.

De eerder genoemde 4 à 5 is imo veel te laag. Ik zoek voor mijn werk paarden in deze prijsklasse, zou in mijn handjes knijpen als ik zo’n paard als de jouwe voor die prijs kon vinden :oo

Amiigo: sympathiek en aansprekend dier. €12.500?

Het is een tuiger die enorm groot is, ik zou er in elk geval niet van af komen hier. :D Hij kan zoals je ziet een sprongetje maken maar heeft geen techniek. Voor de dressuur is hij in mijn ogen niet elegant genoeg.

Ik zie dus niet meer dan een super fijn en braaf recreatie paard en die zijn deze prijs wel waard.

The smell of earth after rain!

DreamGuide
Berichten: 2014
Geregistreerd: 10-08-14

Re: KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 11:12

@Petrichor, ik vind het sowieso leuk om ieders mening te horen, vandaar dat ik hier een post plaatste.
'T zou alleen wel bij eventuele verkoop vervelend zijn dat ze nu evenveel waard zou zijn als toen ik haar kocht als groene 3-jarige. ;)

Horonae• ZZ-licht + 10
Volg Horonae op instagram, klik hier!

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 15:43

DreamGuide schreef:
@Petrichor, ik vind het sowieso leuk om ieders mening te horen, vandaar dat ik hier een post plaatste.
'T zou alleen wel bij eventuele verkoop vervelend zijn dat ze nu evenveel waard zou zijn als toen ik haar kocht als groene 3-jarige. ;)

Het kan natuurlijk altijd zo zijn dat goeie bloedlijnen op 3 jarige leeftijd zonder verwachtingen beter verkoopt dan als blijkt dat het dier niet voldoet aan die verwachtingen. Ik vind 4000 voor een 3 jarige groene tuiger wel erg veel overigens. Ik zou haar nu op 6500 taxeren, denk alleen wel dat ze voor die prijs wellicht even te koop moet staan voor de juiste persoon haar vindt. :)

Ik vind paarden van boven de Z moeilijk te taxeren, geen idee wat ze doen qua prijs als ze zo hoog lopen. Dus daar waag ik me niet aan. Wel een aansprekend dier!

Change3x
Berichten: 6581
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 19:11

Amiigo, lastig te beoordelen zonder bewegend beeld, maar tussen de 15 en 20 zou ik wel snel gaan zitten als hij genoeg kan bewegen!

DreamGuide, tussen de 6 en 8 :j

Ik ben benieuwd waarop jullie mijn merrie zouden taxeren! We hebben haar afgelopen zomer gekocht. :)

3 jaar
Merrie
v. Marius Claudius uit een prestatie merrie v. Niveau, oma is een ster preferente merrie v. Pericles xx en daarachter zit weer een ster preferente merrie. Misschien niet interessant maar de volle zus van de moeder is ook een prestatie merrie. :) Ze is zelf nog niet op de keuring geweest.
Stokmaat is +/- 1.68
Niveau is zadelmak
Super lief paard, wel wat sensibel en bloederig maar wel braaf en een goedzak.
Laat veel vermogen zien, opent achter heel mooi op de sprong en is super los in het lichaam met veel schwung.
Is röntgen goedgekeurd inclusief hals&rug.

[ img ]

[ img ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 bezoekers