Irish Draught in Nederland

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
kamsel
Berichten: 3409
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 18:49

Elihood, ik zou mijn zoekertje bij iemand neerleggen die veel paarden importeert.
En zeker niet zelf ongezien kopen en importeren als je weinig ervaring hebt.
Je wil dat je eerste en enige paard bij je past, dan is proefrijden wel handig.

Mijn eerste Ier heb ik in NL gekocht, daar zat dressuurmatig best veel werk aan.
De tweede heb ik als jaarling ongezien (wel op video natuurlijk) en niet gekeurd gekocht.


Elihood
Berichten: 54
Geregistreerd: 09-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 19:15

kamsel schreef:
Elihood, ik zou mijn zoekertje bij iemand neerleggen die veel paarden importeert.
En zeker niet zelf ongezien kopen en importeren als je weinig ervaring hebt.
Je wil dat je eerste en enige paard bij je past, dan is proefrijden wel handig.

Mijn eerste Ier heb ik in NL gekocht, daar zat dressuurmatig best veel werk aan.
De tweede heb ik als jaarling ongezien (wel op video natuurlijk) en niet gekeurd gekocht.



Heb jij zo betrouwbare mensen die veel paarden importeert, of waar kan ik deze vraag het beste stellen?

Change3x
Berichten: 6575
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 10:11


kamsel
Berichten: 3409
Geregistreerd: 12-07-08

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 12:13

Lekker Change!
Elihood, in dit topic staan er wel een aantal:
Forestables, Lonneke klein Willink, Laseur, Pascale van Boxtel, Els Janssen.
Maar ik heb geen idee in welke prijsklasse je zoekt. En de meesten zijn niet goedkoop..

Sille55
Berichten: 251
Geregistreerd: 08-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-23 21:13

Ziet er goed uit Change3x! Ze lijkt er veel lol in te hebben *D

san4nie
Berichten: 3543
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 21:46

Change3x schreef:
Die van mij komt echt steeds meer in vorm! Gisteren voor het eerste na héél lang weer ietsje
hoger gesprongen, dat deed haar niks. :D

https://instagram.com/p/CtLoJHjIypU/


Fijn beeld hoor! Geen onrust, getrek of gepluk. Lees dat jij hard moest werken, maar vind het er heel harmonieus uitzien. Mooi om te zien vind ik dat altijd.

Gezocht: trust inno sense bustrens 13,5cm. Stuur gerust een pb als je iets hebt!


Change3x
Berichten: 6575
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-23 09:47

Wat een lieve feedback, dankjewel!! :D Doe altijd m’n best maar soms is effectief rijden niet even mooi, dus vandaar dat ik dan ook best kritisch kan zijn op mezelf.

san4nie
Berichten: 3543
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 13:23

Change3x: Kritisch op jezelf zijn mag, maar ik vond dit er echt netjes uitzien.

Sille55: Hoe gaat het nu met jou?


Als het goed is gaan wij volgende week op buitenrit met mijn instructrice. Alleen moet ik dan in m’n eentje met de trailer op pad. En stiekem vind ik dat nog best spannend. Tot nu toe was er altijd iemand mee in de auto. Aan de andere kant ging dat prima.. Ik ben een mietje. Maar wil ook heel graag..

Gezocht: trust inno sense bustrens 13,5cm. Stuur gerust een pb als je iets hebt!

Sille55
Berichten: 251
Geregistreerd: 08-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-23 22:00

Lief dat je het vraagt. Het gaat, voor zover mogelijk. Ik mis Skinny enorm en het is nog steeds moeilijk te bevatten dat hij er echt niet meer is.. Y;(

Dat alleen met de trailer op pad gaan lijkt mij ook heel spannend. Ik heb zelf geen trailer rijbewijs, maar het lijkt me vooral in het begin sowieso best spannend om zelf te rijden met je paard in de trailer. Maar het is ook wel heerlijk als je zelf met je paard op pad kunt, wat een vrijheid. Komt vast helemaal goed! :)

lies
Berichten: 9616
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 22:05

Och! Ik wist niet dat hij was overleden..
Jeetje, wat ontzettend verdrietig ;(
Heel veel sterkte!

זכור

Sille55
Berichten: 251
Geregistreerd: 08-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-23 22:30


lies
Berichten: 9616
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 22:58

Ja, ik heb het inmiddels gelezen, zo heftig!
Wel een prachtige dood, maar ja, daar heb jij weinig/niets aan. Snap dat je hart in tweeën ligt en dat hij een enorm gat heeft achtergelaten. Hij was echt een superknap paard! Sterkte nogmaals :knuffel:

זכור

Sille55
Berichten: 251
Geregistreerd: 08-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-23 23:20

Dankje!
Ja voor een paard is er eigenlijk geen mooiere manier om te gaan. Maar voor mij een grote klap.. ;(
Gelukkig heb ik zijn dochter nog en leeft hij toch een beetje voort in haar <3

Change3x
Berichten: 6575
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 05:57

Oh jeetje, heel veel sterkte met je verlies Sille… :knuffel: Hij heeft gelukkig een prachtige leeftijd bereikt.

Sille55
Berichten: 251
Geregistreerd: 08-09-11

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-23 19:39

Dankjewel!

san4nie
Berichten: 3543
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 15:39

Sille, Hoop dat je inmiddels van de eerste klap bent bekomen. Maar het gemis blijft natuurlijk. Hoe oud is zijn dochter nu? En ben eigenlijk wel benieuwd naar een fotootje?

Ondertussen zijn wij zelf naar het bos gereden en daar samen een ritje gemaakt. Ging top! En vandaag hebben we een working equitation les gehad, echt super leuk! Hij deed het zo goed.
[ img ]
[ img ]

Hoe gaat het met de andere Ieren?

Gezocht: trust inno sense bustrens 13,5cm. Stuur gerust een pb als je iets hebt!

Sille55
Berichten: 251
Geregistreerd: 08-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-23 15:53

De eerste shock is er inmiddels inderdaad wel aardig af, maar ik mis hem natuurlijk nog steeds enorm Y;(

Wat fijn dat het goed gegaan is naar het bos! En wat stoer zeg, die working equitation! Leuk dat je zulke dingen met hem onderneemt :j

Skinny's dochter Shayla is net 5 geworden. Ik heb haar 2 week geleden verhuisd naar de stal waar Skinny stond. Ze stond daarvoor samen met haar moeder op een basic 24/7 buiten plek. Aangezien ze er nu wel aan toe is om wat meer aan het werk te gaan, besloten om haar te verhuizen. Met een binnenbak is het, vooral in de winter, toch makkelijker om een beetje constant te kunnen blijven trainen. En wat meer stalgenoten, zodat ik straks ook lekker samen met een ervaren paard met haar naar buiten kan.
Het was eerst wel even wennen voor haar, maar ze doet het gelukkig super op haar nieuwe plekje. :)

[ img ]

[ img ]

Dito56
Berichten: 53
Geregistreerd: 08-12-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 23:24

Lijkt het zo of hebben ze best een groot hoofd?

Change3x
Berichten: 6575
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 07:20

Dat verschilt heel erg per type en hoe groot ze zelf zijn. Gemiddeld hebben ze inderdaad wel wat groffere kaken en een aantal een bolling op het hoofd.

kamsel
Berichten: 3409
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 09:15

Mijn ene heeft een kleine bolling, maar niet bijzonder groot, normale paardenmaat.
De andere heeft een wat zwaarder gebouwd hoofd, maar die is helemaal wat zwaarder gebouwd, dus dat is wel in verhouding.

Topic lag wat stil, hoe is het met jullie Ieren?
Mijn bonte is van de zomer weer mee geweest naar een oefencross, daar wordt ze toch wel heel blij van, van de herfst zouden d nog een keer gaan, maar dat werd afgelast. Hopelijk volgend jaar verder..
Mijn 4-jarige is vorige week voor het eerst mee naar het bos geweest. Dat vond ze erg leuk en ze was superbraaf..

lies
Berichten: 9616
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 20:30

Mijn paard heeft geen groot hoofd!
Wel flinke kaken en een lichte ramsneus, maar dat staat 'r goed hoor <3

[ img ]

Wat leuk dat je hebt gecrossed Kamsel! Ik zou het niet meer durven helaas.

Mijn paard heeft een ongeluk gehad waardoor ze 15 weken moest stil staan, ben sinds een paar weken weer aan het opbouwen. Dat gaat erg moeizaam met dit weer ;(

זכור

Change3x
Berichten: 6575
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 20:53

Wat een lieve foto <3

Mijn vosje heeft de afgelopen tijd echt mega goed gepresteerd, veel prijzen mee naar huis genomen.

Mijn schimmel staat al sinds januari stil met een blessure dus ondertussen al bijna een jaar.

Opbouwen met dit weer is ook echt niks aan… Dan maar een keertje overslaan.

Charmaine
Berichten: 1404
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 23:37

Ik ben er ook een aantal maanden uit geweest ivm geopereerde griffelbeenbreuk. Gelukkig goed geslaagd! Nu weer vol op in training. 6 januari oefenparcours 60 cm en dan eind februari wedstrijd 60 en 70cm.

Mijn merrie heeft wel een groot hoofd btw...Past alleen grootvallende full of extra full....

Sille55
Berichten: 251
Geregistreerd: 08-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-23 17:20

Wat balen dat je paard een ongeluk heeft gehad lies! Gaat het nu wel weer de goede kant op? Het weer is momenteel ook wel echt dramatisch...

Shayla is 3 weken geleden weer naar een andere stal verhuisd. Ze was toch niet zo happy op de stal waar Skinny eerst stond. Nieuwe stal bevalt gelukkig heel goed, ik heb mijn lieve blije paardje weer terug <3

Inmiddels het rijden wat meer aan het oppakken (godzijdank voor een binnenbak) en ze doet het super. Wel heel anders dan Skinny, ze heeft toch wat meer van haar hittepetit moeder dan ik in eerste instantie dacht :+

[ img ]

san4nie
Berichten: 3543
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 17:32

Ze is wel heel heel heel knap Sille!! Die bles is ook zo leuk.

Gezocht: trust inno sense bustrens 13,5cm. Stuur gerust een pb als je iets hebt!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers