Hét Engelse Volbloeden topic!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Desi_2409
Berichten: 895
Geregistreerd: 27-11-10
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 17:05

Staan er weer een hele berg op MP..

EV zijn in de omgang echt geweldig, maar is wel een paard met veel energie (als ie goed in zijn vel zit)
Dus als ze er veel mee gaan doen, ruimte hebben om het paard veel vrije beweging te geven en een goede begeleiding qua les (zachte hand, stabiele zit) kan het best. Maar een echte beginner zou ik ook afraden.

Hoe heet het paard? Er zitten hier een aantal die veel weten over EV en hun trainers, die kunnen misschien wat meer over het betreffende paard vertellen als je de naam van het paard en afstamming deelt.

Als een ongeluk in een klein hoekje zit, zit geluk dus overal!


_Denise_
Berichten: 5610
Geregistreerd: 05-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 17:15

Thanks voor jullie input. Ik vermoed dat het energieniveau nu erg laag is vanwege het ondergewicht, het is inderdaad gokken hoe dit verandert zodra ze aansterkt. Het gaat om deze merrie:


[ img ]

Desi_2409
Berichten: 895
Geregistreerd: 27-11-10
Woonplaats: Drenthe

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 18:28

[ img ]

Dit is wat ik gevonden heb, maar ik ken verder geen trainers / eigenaren

Als een ongeluk in een klein hoekje zit, zit geluk dus overal!

kyrkelover
Blogger
Berichten: 9239
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 19:12

Tja als het dier zo mager is, en ik denk dat ik weet om welk dier het gaat, valt er natuurlijk niks zinnigs te zeggen na proefrijden.
Ze is als 5 jarige 2x gestart met laag gewicht in National Hunt vlakkebaan rennen. Daar heeft ze echter al zo weinig laten zien dat ze er uit de sport gehaald hebben.

Het kan een prima dier zijn, maar ik vraag mij wel af in combi met je vriendin of het niet vragen om ellende is. Er is niets over het beestje bekend, een beginnende ruiter en paard nu in een staat waarin ze altijd braaf zijn.

_Denise_
Berichten: 5610
Geregistreerd: 05-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 19:50

Thanks. Ik heb je even een pb gestuurd. :)

Thioro
Berichten: 3982
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 20:52

Persoonlijk denk ik ook niet dat het een goed idee is.

Vaak veranderd het gedrag toch eenmaal ze wat bijgetrokken zijn.

En volbloed of niet, als beginnende ruiter moet je niet aan zo'n projectjes beginnen imo.

singa
Berichten: 736
Geregistreerd: 12-04-07

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 21:00

Joepie, ik mag me hier ook melden Sinds gisteren zijn we een paard rijker, en jawel, een EV (uit Frankrijk weliswaar). Hij heeft één of twee keer steeple chase gelopen, maar was niet snel genoeg.

Een ontzettend lief dier. Ook wel aan de magere kant, dus ik ben ook benieuwd hoe dat uitdraait als hij wat is aangekomen. Ik ben er in ieder geval ontzettend blij mee.

[o]

Sintara
Berichten: 7296
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 21:09

Wat leuk, gefeliciteerd!! Foto *\%/* *-:)

singa
Berichten: 736
Geregistreerd: 12-04-07

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 21:18


[o]

kyrkelover
Blogger
Berichten: 9239
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 22:13

Wat een lief koppie Singa!
Hoe oud is hij, hoe heet hij,.kortom stel hem eens voor

Nou Fire geen zweer maar heel zijn zool gekneusd. Ja daar zijn ze helaas heel gevoelig voor. Als het voetje dus wat tot rust is gekomen voor mooi ijzertjes en dan kunnen we weer aan de slag. Hij is verder wel echt mega lief.

Desi_2409
Berichten: 895
Geregistreerd: 27-11-10
Woonplaats: Drenthe

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 08:13

Wat een zachte uitstraling Singa! daar zal je vast veel plezier mee krijgen!

Als een ongeluk in een klein hoekje zit, zit geluk dus overal!

Lauss_
Berichten: 966
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 08:47

Leuk paard Singa!

Euridicey
Berichten: 698
Geregistreerd: 01-01-22
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 10:14

Desi_2409 schreef:
Dit is wat ik gevonden heb, maar ik ken verder geen trainers / eigenaren


Ik dank jou zo erg voor deze site! ik was al een tijd opzoek naar wat mijn paard heeft gedaan in het verleden! Ik heb het gevonden!!!!
[ img ]

Dit is mijn paardje!! Ik vind die notities erbij ook erg interessant bij die van 9 oktober, betekent dit dat het paard is gevallen of de jockey?

kyrkelover
Blogger
Berichten: 9239
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 10:36

By fell is ze zelf gevallen.
Ze is dus als 5 jarige 4 point to points gestart waarvan 1x gevallen en 2x opgetrokken voor de finish.
Toen zijn ze gestopt met proberen.
Point to points zijn zeg maar beginners rennen voor paarden die eventueel daarna de officiële National hunt rennen in gaan. Een soort opstapje of voor de amateur/familie paardjes.

singa
Berichten: 736
Geregistreerd: 12-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 17:28

kyrkelover schreef:
Wat een lief koppie Singa!
Hoe oud is hij, hoe heet hij,.kortom stel hem eens voor

Cappy (voor de vrienden) wordt 6, en is na zijn bijzonder korte race-carrière van Frankrijk naar België verhuisd. Daar heeft hij zijn eerste omscholing gehad, met wat licht dressuurwerk, een klein sprongetje en wat horseball-basics. En toen kochten wij hem :) Het is echt een schat van een paard, behalve als er eten in de buurt is }:) Zelfs als hij gewoon hooi staat te eten op de wei (of wat er nog van overblijft) gaan de oren in de nek als ik in de buurt kom. Benieuwd wat dat gaat geven als hij bij onze andere paarden mag (3 merries en een hengstenveulen). We hebben in ieder geval al een werkpunt :)

Dank jullie wel! Het zijn inderdaad die lieve oogjes waar ik voor gevallen ben.

Leuk, die resultaten met verslagjes erbij. Van een ander paard wat ik gaan bekijken ben (ook uit Ierland) vonden we ook een filmpje terug. Erg leuk om te zien.

Auw, beterschap voor je paard kyrkelover.

[o]

petitparis
Berichten: 15976
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 17:50

Leuk singa dat jullie er een EV bij hebben!

En wat het altijd ribben zien bij een EV betreft, dat dacht ik vroeger ook. Maar de mijne heeft sinds enkele jaren bewezen dat ze er best als een drachtige pony kan utizien. Ton rond is ze met een laagje op de ribben :+

There is beauty in everything, even the things that scare us.

Katyatje
Berichten: 1859
Geregistreerd: 25-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 18:28

Welkom Singa!
Wat zijn de plannen met Cappy?

Auch kyrkelover. Die gevoelige voetjes herken ik helaas. Hopelijk snel beter!

Thioro
Berichten: 3982
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 18:48

Misschien is het stiekem een merrie :+ . De mijne legt haar oren plat gewoon om ze plat te leggen. In den beginne was ze ook kattig tijdens het eten, heeft zelfs wel eens stalmedewerkers buitengebonjourd.
Ik grommel gewoon terug :+ .

AlwaysH
Berichten: 11264
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-22 07:36

Desi_2409 schreef:
vanmorgen de paardentandarts gehad, Gentle had super gebit. was vorig jaar nog geweest, en wel wat scherper, maar geen grote afwijkingen, geen beschadigingen of wondjes in haar mond.. dus dat is allemaal goed.
Toen ik haar kocht en het gebit liet checken, was ze hemaal plat gevijld en was er bijna geen kauwvlak over.
Heeft iemand dat vaker gehoord, bij ex-renpaarden?


Nee, Nobli had juist geen tandarts gezien en alles was scherp en scheef.

Welkom @singa! Super herkenbaar koppie!

@kyrkelover, inderdaad hele herkenbaar. Arme Fire!

<3 Een nieuw avontuur met Pirate Jack's Azumar! <3
Onze driejarige KWPN ruin.
Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22

kyrkelover
Blogger
Berichten: 9239
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 13:44

AlwaysH schreef:
Desi_2409 schreef:
vanmorgen de paardentandarts gehad, Gentle had super gebit. was vorig jaar nog geweest, en wel wat scherper, maar geen grote afwijkingen, geen beschadigingen of wondjes in haar mond.. dus dat is allemaal goed.
Toen ik haar kocht en het gebit liet checken, was ze hemaal plat gevijld en was er bijna geen kauwvlak over.
Heeft iemand dat vaker gehoord, bij ex-renpaarden?


Nu heb ik wel geleerd de afgelopen jaren dat dat echt niets wil zeggen.
Zo is Roi netjes ieder jaar al vanaf 2 jaar af naar de tandarts geweest.
Toen tandarts er vorig jaar was vroeg hij oprecht of hij nog nooit geweest was. Ik heb hem notabene zelf op de renstal vastgehouden met de tanden doen. De tandarts vertelde mij toen ook dat er echt heel veel verschil zit tussen paarden en je het dus echt per paard moet bekijken.

Nee, Nobli had juist geen tandarts gezien en alles was scherp en scheef.

Welkom @singa! Super herkenbaar koppie!

@kyrkelover, inderdaad hele herkenbaar. Arme Fire!

Euridicey
Berichten: 698
Geregistreerd: 01-01-22
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 13:48

Vraagje voor de EV ruiters :)) Hoe ervaren jullie het vragen om te buigen over de rug?

Sintara
Berichten: 7296
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 13:59


Thioro
Berichten: 3982
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 14:02

Ow dat, ja de wortelgymnastiek heeft ze hier goed onder de knie.

Tijdens het 'echte' rijden heb ik geen problemen met stellen en buigen, ze is heel soepel.
Maar zo geconcentreerd als een goudvis en ze wil alles gezien hebben. Dus de dressuurmatig goede molentjes worden veelvuldig afgewisseld met 'oh kijk een vogel' :+ .

Euridicey
Berichten: 698
Geregistreerd: 01-01-22
Woonplaats: Amsterdam

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 14:28

Hahahaha! Ja dat geconcentreerde heeft de mijne ook. Heb ik een hele mooie stelling en dat is in 1 klap weg als er iemand door de poort heen komt. Daar moet even naar gekeken worden namelijk XD


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 18:59

Leuk dier, Singa! <3

petitparis schreef:
Leuk singa dat jullie er een EV bij hebben!

En wat het altijd ribben zien bij een EV betreft, dat dacht ik vroeger ook. Maar de mijne heeft sinds enkele jaren bewezen dat ze er best als een drachtige pony kan utizien. Ton rond is ze met een laagje op de ribben :+
Het verschilt ook heel erg per individu en per fokrichting. Het stereotype beeld van de volbloed als lang, rank, neerwaarts gebouwd paard zie je voornamelijk bij paarden die voor de langere afstanden gefokt zijn. Sprinters en milers zijn vaak wat meer 'bulky' en hebben ook niet zelden de aanleg om toch behoorlijk dik te worden. :))

Euridicey schreef:
Desi_2409 schreef:
Dit is wat ik gevonden heb, maar ik ken verder geen trainers / eigenaren


Ik dank jou zo erg voor deze site! ik was al een tijd opzoek naar wat mijn paard heeft gedaan in het verleden! Ik heb het gevonden!!!!
[ [url=m/fIXJK8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is mijn paardje!! Ik vind die notities erbij ook erg interessant bij die van 9 oktober, betekent dit dat het paard is gevallen of de jockey?
Ter aanvulling op kyrkelover: als er staat 'fell' is het paard zelf gevallen, staat er 'UR' (unseated rider), is de jockey gevallen. :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers