het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
BianCatjee
Berichten: 3179
Geregistreerd: 17-01-06

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 21:38


<3 Megan ♡


BianCatjee
Berichten: 3179
Geregistreerd: 17-01-06

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 22:04

Pillow nee kan begrijpen dat je er dan niet op zit te wachten.. en dan ook Faja niet kunnen voorbereiden erop dat lijkt me ook niks dus snap het wel!
Och jeetje wat naar zeg!! Balen dat je weer zo goed als terug bij af bent.. gaat het nu naar omstandigheden wel goed?

<3 Megan ♡

BianCatjee
Berichten: 3179
Geregistreerd: 17-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 19:34

pillow schreef:
BianCatjee schreef:
Pillow nee kan begrijpen dat je er dan niet op zit te wachten.. en dan ook Faja niet kunnen voorbereiden erop dat lijkt me ook niks dus snap het wel!
Och jeetje wat naar zeg!! Balen dat je weer zo goed als terug bij af bent.. gaat het nu naar omstandigheden wel goed?

Het lijkt er nu op dat ze er niks van over zal houden, al is ze in het begin nog wel wat stijf en ook wat gevoelig op het harde. Maar het blijft met haar uitkijken wat ze te eten krijgt, ze is er dus gevoelig voor.


Oh jeetje wat vervelend! Lijkt me best een uitdaging om dan een goed voerplan te vinden..

<3 Megan ♡

BianCatjee
Berichten: 3179
Geregistreerd: 17-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 19:35

sasika schreef:
BianCatjee schreef:
Mocht iemand nog een goed huisje weten voor Maestro?

https://www.bokt.nl/markt/ad/494590/sch ... chs-veulen


Ik ben sponsoren aan het zoeken maar het wil niet echt vlotten :(:) hij is zo gaaf!


Wat leuk om te horen :o
Jammer dat het niet wil vlotten

<3 Megan ♡


BianCatjee
Berichten: 3179
Geregistreerd: 17-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 20:11

Pine schreef:
Idd een prachtig veulen. Ik denk niet dat je bang hoeft te zijn dat je hem niet kwijtraakt!


Dankjewel :o ben er ook zeker niet bang voor

<3 Megan ♡

BianCatjee
Berichten: 3179
Geregistreerd: 17-01-06

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 01:58

Spotterick wauw naar Engeland, das een flink eind! Wat leuk dat je zoveel bekijks hebt met hem daar :)

<3 Megan ♡

BianCatjee
Berichten: 3179
Geregistreerd: 17-01-06

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 20:13

Ik ken je verhaal, mijn eerste gefokt veulen heb ik nu nog, was als bijna 1 jaar oud veulen super donker (net zoals die van jou) en werd daarna lichter.. ze is inmiddels 5,5 jaar en is weer heel donker, nog niet zoals op 1 jaar leeftijd maar ik merk wel dat ze elk jaar weer donkerder word :)
Dus er is zeker hoop!
Ken er ook een die tot 10 jaar vrij licht is gebleven en nu super donker is ineens

<3 Megan ♡

BianCatjee
Berichten: 3179
Geregistreerd: 17-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 01:35

Hoe gaat het met jullie en de fuchsen?

Hier gaat het wel goed, Maestro heeft een super fijn nieuw huisje gevonden, hij voelt zich er helemaal thuis. Ik ga gauw bij hem op bezoek (zijn paspoort brengen).
Met Megan gaat het aardig, ze is blij weer in de kudde te staan en is sinds het afspenen van Maestro zo relaxt geworden. Alleen onder het zadel is drama..
Ene moment gaat ze keihard, volgende moment staat ze stil.. dan gaat het goed en duikt ze ineens een hoek van de bak in.. :+ nog werk genoeg.. en merk zelf dat ik het spannend vind...

Echter rijd ik nu alleen met een boomloos zadel maar wil toch weer gaan kijken voor een zadel met boom. Welke zadels gebruiken jullie of raden jullie mij aan?
De planning is om (zodra ik een fijn zadel heb gevonden) les te gaan volgen met haar :)

Dan wil ik jullie ook allemaal nog even een hele fijne jaarwisseling wensen!!

<3 Megan ♡

BianCatjee
Berichten: 3179
Geregistreerd: 17-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 21:46

Sasika wat fijn dat je weer een stapje verder mag! Ik duim voor jullie dat het goed blijft gaan!

Alle reacties op mijn vraag over het zadel, uiteraard gaat dit met de zadelmaker/passer gedaan worden ;)
Mijn vraag was meer wat voor soort jullie erop hebben liggen, wat fijne zadels zijn etc. Ik ken alleen de wintec, tekna en de boomloze die ik nu heb.. vandaar mijn vraag, wellicht dat iemand zoiets heeft van ja dit merk raad ik je echt aan of juist af :)

<3 Megan ♡

BianCatjee
Berichten: 3179
Geregistreerd: 17-01-06

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 21:51

Sasika nog even antwoord op je vorige vragen :)
Ik kan Maestro zeker blijven volgen, ze hebben me op Facebook en insta toegevoegd en als ik wil mag ik altijd langs komen.

Tsja daar twijfel ik over, wil haar wel een keer laten "behandelen" maar weet niet zo goed wie daar de juiste persoon voor zou zijn..
Gewoon een paardenmasseur of juist weer iets heel anders, dus mocht iemand een tip hebben wie ik het beste kan laten komen? (Ben erg leek op dat gebied, nooit echt nodig gehad)

<3 Megan ♡

BianCatjee
Berichten: 3179
Geregistreerd: 17-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 23:36

Love_Rosie schreef:
BianCatjee schreef:
Sasika wat fijn dat je weer een stapje verder mag! Ik duim voor jullie dat het goed blijft gaan!

Alle reacties op mijn vraag over het zadel, uiteraard gaat dit met de zadelmaker/passer gedaan worden ;)
Mijn vraag was meer wat voor soort jullie erop hebben liggen, wat fijne zadels zijn etc. Ik ken alleen de wintec, tekna en de boomloze die ik nu heb.. vandaar mijn vraag, wellicht dat iemand zoiets heeft van ja dit merk raad ik je echt aan of juist af :)


Ben je lid van SF club op facebook? Als je daar op zadel zoekt krijg je heel veel zoekresultaten.


Ja, dankje ga ik daar even zoeken :)

<3 Megan ♡

BianCatjee
Berichten: 3179
Geregistreerd: 17-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 20:02

dierfysio schreef:
BianCatjee schreef:
Sasika nog even antwoord op je vorige vragen :)
Ik kan Maestro zeker blijven volgen, ze hebben me op Facebook en insta toegevoegd en als ik wil mag ik altijd langs komen.

Tsja daar twijfel ik over, wil haar wel een keer laten "behandelen" maar weet niet zo goed wie daar de juiste persoon voor zou zijn..
Gewoon een paardenmasseur of juist weer iets heel anders, dus mocht iemand een tip hebben wie ik het beste kan laten komen? (Ben erg leek op dat gebied, nooit echt nodig gehad)


Betreffende behandelen van een dier: daartoe zijn enkel dierenartsen en dierfysiotherapeuten bevoegd. Masseurs mogen geen blessures behandelen. Die mogen alleen een soort "wellness" behandeling geven. Weet dat er talloze behandelaars zich niet aan die wet houden, maar dat is niet oké uiteraard. In welke regio zit je? Misschien kan ik meedenken voor een fijne collega in jouw buurt.


Nou of ze een blessure heeft dat verwacht ik niet.
Ze staat in Driebergen

<3 Megan ♡

BianCatjee
Berichten: 3179
Geregistreerd: 17-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 20:28

dierfysio schreef:
Driebergen is dichtbij Leusden, waar ik zit. Als ze niks mankeert, waarom wil je haar dan laten behandelen? Een soort reguliere check, om pijntjes en kleine blessures uit te sluiten cq te fixen voor ze grotere ellende geven?


Nee gewoon laten controleren of ze daadwerkelijk goed in haar vel zit etc

<3 Megan ♡

BianCatjee
Berichten: 3179
Geregistreerd: 17-01-06

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 11:28

Sasika wat dijn dat jullie weer een stapje verder mogen! Kan me voorstellen dat je er blij van word :D

Hier gaat het goed met mevrouw, helaas heb ik niet zoveel tijd om veel met haar te doen.. baal er zo van :(

<3 Megan ♡

BianCatjee
Berichten: 3179
Geregistreerd: 17-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 11:34

sasika schreef:
Aah wat balen! Voordeel van de fuchsen is dat je ze uiteindelijk weer heel makkelijk op kan pakken als je wel tijd hebt ;)


Ja dat wel, maar toch.. gelukkig staat ze op een hele fijne stal dus ze komt niks te kort :)

<3 Megan ♡

BianCatjee
Berichten: 3179
Geregistreerd: 17-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 19:39


<3 Megan ♡

BianCatjee
Berichten: 3179
Geregistreerd: 17-01-06

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 12:39

MarliesR wat leuk ook een Fuchs! Volgens mij heb ik hem wel eens bij Marja gezien, veel geluk met hem! ;)

<3 Megan ♡

BianCatjee
Berichten: 3179
Geregistreerd: 17-01-06

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 19:32

Sasika wat fijn dat het met moses goed gaat en je het werk al flink op hebt kunnen pakken!

Met Megan gaat het ook goed, ze kan inmiddels longeren (dat was echt een groot drama met brandplekken op je handen) dus super fijn! Ook het rijden gaat goed met mijn bijrijdster.. ik zelf moet er nog steeds een keer weer op stappen

<3 Megan ♡

BianCatjee
Berichten: 3179
Geregistreerd: 17-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 21:21

sasika schreef:
Wat fijn dat Megan zo goed gaat aan de longe, scheelt een hoop last aan de handjes inderdaad. Rustig opbouwen het rijden komt vanzelf weer :)

Zijn er trouwens meerdere fuchsen met sarcoiden? Moses heeft er een paar zitten bij zijn koker, maar dat kan iets erfelijks zijn.
Ik ben dus heel benieuwd of het vaker voorkomt bij de fuchsen.


Ja ben er ook zo blij mee dat dat nu normaal kan, is toch net even wat makkelijker als je er nog niet op stapt en wel iets wilt doen ;) ze kan ook in het tuig maar om nou alleen met tuig op in de bak te lopen daar word ze niet bepaald moe van (ik wel :') )

Ik ken tot nu toe geen fuchsen met sacroiden..

MarliesR ja echt heel fijn

<3 Megan ♡

BianCatjee
Berichten: 3179
Geregistreerd: 17-01-06

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 22:08

Haha ja, nou ze is beleerd voor de kar, maar mijn tuig mist 1 riempje dus ben aan het kijken voor een ander tuig.. dan nog even mijn kar nalopen en dan kunnen we ritten gaan maken :)

Wauw ziet er goed uit!

<3 Megan ♡

BianCatjee
Berichten: 3179
Geregistreerd: 17-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 08:16

pillow schreef:
dan kun je beter 1 riempje kopen toch?


Ja maar dat is blijkbaar nogal lastig om die te krijgen hier in de buurt.. heb ook al gekeken naar alleen een nieuwe schoft met singels maar dan kan ik net zo goed een compleet tuig kopen

<3 Megan ♡

BianCatjee
Berichten: 3179
Geregistreerd: 17-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 10:14

BianCatjee schreef:
pillow schreef:

Ja maar dat is blijkbaar nogal lastig om die te krijgen hier in de buurt.. heb ook al gekeken naar alleen een nieuwe schoft met singels maar dan kan ik net zo goed een compleet tuig kopen


Misschien even contact opnemen met een tuigmaker? Ik had bijvoorbeeld een langere broekriem nodig en die heeft de tuigmaker gewoon in mijn huidige tuig vervangen zodat ik niet een helemaal nieuwe nodig had.


Oh dat is wel een goeie ja, ga eens even informeren

<3 Megan ♡

BianCatjee
Berichten: 3179
Geregistreerd: 17-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 08:58

Sasika wat gaaf dat je zelf tuig maakt! Ik zit in midden Nederland (odijk, utrecht) lief dat je het anders had willen doen! :o

Pillow ik denk dat ik uit de buurt zit want van die plaats heb ik echt nog nooit gehoord :')
Als ik het goed heb onthouden is het een van de singels, ik dacht de buitensingel maar begin nu toch te twijfelen.. zal deze week even voor de zekerheid nakijken

Echt super lief dat jullie mee denken _/-\o_

<3 Megan ♡

BianCatjee
Berichten: 3179
Geregistreerd: 17-01-06

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 14:48

PleunenPip welkom!! wat leuk zo onverwacht twee fuchsen :D
En hoe gaat het nu met je angst? hebben ze je er al wat mee geholpen?

<3 Megan ♡

BianCatjee
Berichten: 3179
Geregistreerd: 17-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 22:50

PleunenPip schreef:
Hallo!
Leuk dat je dat vraagt! Ik heb de paarden 2 jaar lang gewoon paard laten zijn. Dit kwam doordat we heel druk waren met verbouwen en het herinrichten van ons terrein. Ook was het fijn om ze uitgebreid te leren kennen, lekker te poetsen en samen aan te rommelen. Ik had paarden zoals een ander schapen houdt zeg maar. Een paar maanden geleden heb ik mijn pleegdochter gevraagd om Pip op te voeden en te beleren. Pip wist echt nog niks, kon niet bij Pleun weg, wilde niet aan het halster lopen enz. Ze heeft dit opgepakt, en wat opvalt is dat ze ontzettend slim is. 1x proberen is eng, twee keer proberen is ok. Ik lees dat hier vaker terug. Gister heeft ze er voor het eerst opgezeten, echt gaaf. Pip is een pittige merrie, snel narrig, dreigt met haar benen, en probeert wel te bijten. Niet echt het specifieke fuchs karakter waar ik op hoopte. (Mayoor x Boele, komt iemand dit bekend voor?). Maar misschien komt dit nog.Pleun is echter precies wat ik hoopte. Een maand geleden dacht ik ineens; als ik er nu eens op ga zitten? Ik heb het gedaan, en geen probleem. Nu stap ik een paar keer per week rond in een stuk weiland bij ons achter het huis en dat gaat heel goed. Gewoon hoofdstelletje en zonder zadel. Pleun spiegelt enorm goed; ze schudt met haar hoofd zodra ik spanning opbouw, en wanneer ik ontspan, doet zij dat ook. En daar ben ik vooral mee bezig,ontspan, ontspan ontspan :) Ze is heel goed te rijden op je zit, en dat verraste me echt. Binnenkort komt de zadelpasser, en komt er een zadel op. Maar eigenlijk vind ik het nu nog wel fijn zo. Ik wil echt de tijd nemen om vertrouwen op te bouwen.


Ik zie nu pas dat er weer berichten zijn geplaatst hier in het topic.. nooit een melding gehad dat er een nieuw bericht was..

Wat super fijn dat het zo goed loopt, zijn jullie inmiddels al wat stapjes verder?
Voor alles de tijd nemen en alles in goed vertrouwen en aan die band werken is altijd een super fijne basis.


Hoe gaat het verder met iedereen en jullie fuchsen?

Wij zijn helaas al een jaar aan het modderen dat ze niet goed loopt en dan weer wel.. Maar niet kreupel genoeg dat ik dacht nu moet er een dierenarts bij.. Vorige maand kreupelheidsonderzoek gehad (op aanraden van de osteopaat) Er is een vermoeden maar ze is helaas door al een jaar geen structurele beweging flink aangekomen, we zijn dus nu volop aan het stappen (vooral rechtuit op advies van de dierenarts, rondom op ijzers ivm haar zachte zolen en de kilometers die we moeten maken) om er zon 100/150 kilo af te krijgen.. Over 1,5/2 maanden gaan we opnieuw kreupelheidsonderzoek doen (als ze voldoende is afgevallen)..

We hebben nu 3x echt een flinke buitenrit gemaakt, het gaat steeds beter en steeds meer ontspannen <3
Een foto van onze laatste buitenrit

[ img ]

<3 Megan ♡


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: sdacostab en 71 bezoekers