het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Love_Rosie
Berichten: 1495
Geregistreerd: 01-06-12

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 14:06

Ja body krijgen ze wel van gras _O- .
Ik rijd ivm de hitte steeds maar heel vroeg, dan zit er ook nog niet zo'n dikke grasbuik aan.
En dan passen m'n rijlaarzen tenminste nog dicht :+. Aangezien ik m'n wedstrijden door de week 's avonds plan ivm werk in weekend gaat dat nog wel even een uitdaging worden met opgezette benen _O-

Helaas ben ik nu zelf ziek met dit mooie weer & ga ik al paar week naar fysio die me met dry needling behandeld, waarna ik een paar dagen niet zwaar mag (en kan) tillen.


Love_Rosie
Berichten: 1495
Geregistreerd: 01-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 19:30

sasika schreef:
Love Rosie haha ja ik bedoelde dan niet de grasbuik _O- die probeer ik tegen te gaan met een graasmasker.

Ojeej beterschap zeg!!


Dierfysio wat heerlijk om weer aan de slag te gaan met jupp! De knoppen komen vanzelf wel weer

Is de rit van de vereniging ook openbaar voor niet leden?


Haha snap ik, hij ziet er zo ook goed uit hoor, mooi qua dikte.
Zo zag Ot er afgelopen winter ook uit en daar ben ik erg tevreden mee.
Nu wel weer wat dikker door gras, maar nog wel acceptabel :j .

Hebben die van jullie ook zo'n last van de warmte?
Ik zat er vanochtend om half 9 al op maar dat was voor Ot al te warm.
Nu was het hier vanochtend ook windstil dus was het ook al vroeg heel warm..

Love_Rosie
Berichten: 1495
Geregistreerd: 01-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 12:04

Wij hebben er weer 3 puntjes bij in de L2. *\o/*
Was wel weer ff wennen want ben jaar niet weg geweest met em omdat ik er gewoon geen tijd voor heb als ik naar school ga. Dus de eerste keer zit ik altijd wat in de knoop met de grootte van de bak, die op stal is zowel breder als langer. En ik zat er door eigen schuld veel te laat op.

Oh en ze begonnen net met ijslanders ernaast toen ik er op wou :+ . Ik had altijd nog geluk dat ze net begonnen als ik klaar was oid. Had nu een heel vrolijk paard :+ . In de ring nergens last van maar het lostijden is er direct naast & ze kunnen ze slecht zien maar horen wel het geluid door de harde bodem. Hij liep nu te draven aan de hand ipv van ie achter je aan sloft :') :))

Hij begint thuis echt top te lopen, heel blij mee <3 .

Love_Rosie
Berichten: 1495
Geregistreerd: 01-06-12

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 23:00

*\o/* En we zijn M start gerechtigd. Na 3 wedstrijden de L2 weer door haha.
Vandaag nog 202 en 195 pnt en 1 & 3e prijs. Knap dier.

Love_Rosie
Berichten: 1495
Geregistreerd: 01-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 20:12

sasika schreef:
Super goed!! En wat een mooie punten!

Ben blij dat schwarzwalders ook in de rog geaccepteerd worden. Geeft mij hoop voor volgend jaar :P


Zolang je maar netjes rijdt, alles goed afwerkt ect dan komt het wel goed. Dat is waar ik het nu ook nog steeds op win. Er lopen genoeg prachtige paarden mee maar daar zitten vaak nog teveel fouten in/erg slordig gereden.

Hij had zelfs nog weer voldoendes in een proef op z'n middendraf, daar ben ik wel blij mee. Dat biedt hoop dat het nog meer kan verbeteren, aangezien het daar nooit een ster in zal worden.
Z'n middengalop wordt ook steeds sterker maar die durf ik zelf slecht te rijden op de volte dus ben blij dat die in de M op de lange zijde zit haha.

Love_Rosie
Berichten: 1495
Geregistreerd: 01-06-12

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 09:06

Ik ben altijd jaloers op jullie manen. Hier groeien ze gewoon niet en als ik ze kam kan ik er wel een armband aan haar uithalen... Het deel wat afgeschuurd wordt door de deken groeit wel weer bij maar verder dan dat komt het ook niet.

Wij hebben gister ons M1 debuut gehad met 2 wp en een 2e & 3e plaats *\o/* *\o/* .
Helaas krijg ik het nu eerst weer druk met laatste jaar vd opleiding dus zal het eerst helaas ook bij het debuut blijven. Gelukkig ook genoeg om aan door te trainen; in de M mag er geen zweepje meer in de proef en dat had ie net iets sneller door dan gehoopt :+ . Hij liep braaf door en deed alles wel wat ik vroeg maar de scherpte was er af, waardoor ie in beide proeven een keer verkeerd aan sprong :7 .
Maar onder beide proeven stond dat de jury het een fijne proef vond om naar te kijken dus dat is wel tof.

Love_Rosie
Berichten: 1495
Geregistreerd: 01-06-12

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 23:34


Love_Rosie
Berichten: 1495
Geregistreerd: 01-06-12

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 17:00

Een heel normaal (best luxe) dressuurzadel. Weet zo even niet wat omdat het zon zadel is met eigen merkje van zadelmaker is. Zelfde zadel ligt ook op ander gelders paard, paste prima

Love_Rosie
Berichten: 1495
Geregistreerd: 01-06-12

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 20:03

Heb je wolsink proberen te bellen? Ik had hem in 1x aan de telefoon. Hij heeft ook altijd wel wat staan en hoor altijd positieve verhalen over hem.

Love_Rosie
Berichten: 1495
Geregistreerd: 01-06-12

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 21:24

Die komt z’n B proefje wel door :j
Het is vaak ook echt zo’n periode, ik scheer niet en heb het idee dat ie nu weer door zn dip heen is.

Wij moeten nog 1x M starten en dan mogen we door naar de M2 :D.
Hopelijk kunnen we de winter wat doortrainen, anders wordt het wel lastig. Vind stap naar M2 altijd hele grote, zijn net Z proeven in een te kleine bak.

Had eigenlijk ook wel verwacht dat de prijzen nu over zijn maar laatste wedstrijd waren we nog 2e tussen alleen maar sportpaarden in een ring van 10. Blijkbaar valt dat dus ook nog best mee

Love_Rosie
Berichten: 1495
Geregistreerd: 01-06-12

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 12:54

Klopt, als je dat maar doet dan gaat het best. En door simpele controle lijntjes goed te rijden (voltes 10m, halthouden ect) goed te rijden kun je andere dingen weer compenseren. Hij haalt zn middendraf nu vaak wel voldoende maar uitgestrekte draf gaat hem denk ik nooit echt worden. Dus zijn we nu heel consequent aan het oefenen op vierkant stil staan en perfect op de letter kunnen rijden. Met zulke dingen haal je je punten weer omhoog waar je ze ergens anders hebt laten vallen :j

Love_Rosie
Berichten: 1495
Geregistreerd: 01-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 21:40


Love_Rosie
Berichten: 1495
Geregistreerd: 01-06-12

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 15:12

M1 met bijna punten voor M2.
In principe kent ie daar thuis de oefeningen voor maar het moet allemaal netter. En ik werd afgelopen week even met mn neus op de feiten gedrukt dat ie echt beter aan mn been moet zijn. Thuis doet ie het met 2 hoeven in zn neus maar op wedstrijd zonder zweepje miste net dat stukje overtuiging en gemak wat me aardig punten heeft gekost.
Maargoed; omdat ie thuis alles wel deed heb ik nu wel weer wat om op te gaan trainen.

Ik zat laatst toevallig door mn couponnen heen te bladeren (ik bewaar alles) en het viel me op zoveel leuke commentaren ik in afgelopen jaren er onder had staan. Zo leuk on dan terug te lezen.

Gaat vast goed komen in de L1, ziet er prima uit

Love_Rosie
Berichten: 1495
Geregistreerd: 01-06-12

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 20:13

Pillow, hoe gaat het eigenlijk met Faja?

Love_Rosie
Berichten: 1495
Geregistreerd: 01-06-12

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 18:33

Gefeliciteerd KB01 en Biancatjee.

Wat zijn de eisen voor een naam behalve een M?


Love_Rosie
Berichten: 1495
Geregistreerd: 01-06-12

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 09:28

ik geef hem gewoon de tijd als ie iets eng vind buiten. Even kijken en als ie iets ontspant weer paar stapjes en dan weer kijken. Zo komen we er beide ontspannen langs en voorkom je dat je er aan moet gaan lopen trekken (want dat verlies je).
2e keer er langs kijkt ie dan al amper meer.
Natuurlijk blijven er dingen die eng blijven maar als het echt te eng is stap ik af. Ik hou er toch niks aan als ie er wel vandoor gaat.

Love_Rosie
Berichten: 1495
Geregistreerd: 01-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 15:08

Het blijven dieren die domme dingen kunnen doen. Ik sta er al 3 maand naast omdat meneer een sliding in het land heeft gemaakt :7. Hier staan ze wel op het land, wat nu door alle regen spekglad is. Ik kijk inmiddels maar gewoon de andere kant op als ze beginnen te rennen, maar het liefst zou ik hem met 4 benen aan elkaar binden dat ie stil blijft staan :+. Helaas ontploft ook hij bijna van de energie en verveling dus hij doet elk rondje vrolijk mee, waar ie normaal nog wel eens een keer overslaat :') . "Gelukkig" staat ie niet aan huis en zie ik dus niet elk vreugderondje dat ie doet. Is misschien ook maar beter.

Love_Rosie
Berichten: 1495
Geregistreerd: 01-06-12

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 11:47

De zadelvraag wordt regelmatig gesteld. Iedereen heeft toch wat anders afhankelijk van budget, type paard ect. Goede zadelmaker laten komen en uitproberen. Soms mag je zadel ook wel maand op proef.

Love_Rosie
Berichten: 1495
Geregistreerd: 01-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 23:34

BianCatjee schreef:
Sasika wat fijn dat je weer een stapje verder mag! Ik duim voor jullie dat het goed blijft gaan!

Alle reacties op mijn vraag over het zadel, uiteraard gaat dit met de zadelmaker/passer gedaan worden ;)
Mijn vraag was meer wat voor soort jullie erop hebben liggen, wat fijne zadels zijn etc. Ik ken alleen de wintec, tekna en de boomloze die ik nu heb.. vandaar mijn vraag, wellicht dat iemand zoiets heeft van ja dit merk raad ik je echt aan of juist af :)


Ben je lid van SF club op facebook? Als je daar op zadel zoekt krijg je heel veel zoekresultaten.

Love_Rosie
Berichten: 1495
Geregistreerd: 01-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 19:33


Love_Rosie
Berichten: 1495
Geregistreerd: 01-06-12

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 21:28

Heeft de amerikaanse Myler niet nog grotere maten?

Ik ben sinds 2-3 week aan het rijden met een Myler level 2 bustrens. Hij was altijd heel erg onrustig met z'n mond maar aangezien hij dat ook zonder druk (wandelen ofzo) ook doet en altijd alles vast pakt dacht ik dat het daar aan lag. Toch een level 2 genomen om te proberen, maar is echt flink verschil. Veel stabieler in aanleuning en lang niet zo overactief meer met z'n mond. Blijkbaar vond ie die druk op z'n tong gewoon teveel.

Hier past de 13,5 myler nog net. Qua hoofdstellen passen alleen de HB xfull hoofdstellen, die zijn net wat breder op de neus. De rest loopt allemaal over dat bot aan de zijkant heen. Ik heb dus uit 2 hoofdstellen keuze :+ :D

Love_Rosie
Berichten: 1495
Geregistreerd: 01-06-12

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 21:45

Kun je niet doorgeven wat qua breedte goed zit? Dat ze je daar advies in geven wat dan te nemen voor de Myler? Neem aan dat ze dat wel vaker doen dus daar ook wel advies in kunnen geven..

Ja, had em via marktplaats gekocht, dacht als het niets is dan verkoop ik hem weer en ben ik hoogstens de verzendkosten kwijt. Maar deze gaat niet weer weg. Ben ook van watertrens naar bustrens gegaan. Was goede investering.

Heeft iemand hier trouwens ervaring met iets van glucobalance of iets wat daar op lijkt?
Manenkam is weer zo hard.. Staat al minder in het gras en krijgt al minder hooi.. ben bang dat er verder niet zo veel te minderen meer valt (niet eigen paard + pensionstal)

Love_Rosie
Berichten: 1495
Geregistreerd: 01-06-12

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 13:54

Ik heb het inmiddels besteld, ben benieuwd. Hoop voor hem dat het wat doet.
Merk zeker met die fructaan pieken van laatste weken met dat rare weer dat ie het werk een stuk moeilijker vol te houden vind. Ga het gewoon proberen.

MarliesR, altijd fijn als het zo goed klikt met iemand.

Love_Rosie
Berichten: 1495
Geregistreerd: 01-06-12

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 12:42

Hier ook een donkere stip op zn kont. maar die is wel rond

Love_Rosie
Berichten: 1495
Geregistreerd: 01-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 14:48

Als je even zoekt op zadel schwarzwalder zie je een reactie van mij staan over zadel, daar worden in dit topic zadels genoemd.

edit; pagina 47. dacht ergens eerder ook nog een keer.

Edit 2: De conclusie is dat je gewoon moet gaan passen, elke paard en ruiter is verschillend. Er is genoeg te vinden wat wel past maar volledig paard + ruiter afhankelijk


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: OmgiliBot en 33 bezoekers