het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Pine
Berichten: 16
Geregistreerd: 09-09-19

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 21:28

Ik ben nieuw op dit forum en wilde even mijn nieuwe paardje voorstellen: Ilfie! Ik heb haar bij Marja gekocht en een dag later opgehaald dan Robin.


Pine
Berichten: 16
Geregistreerd: 09-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 21:43

Dit is haar!!!

Pine
Berichten: 16
Geregistreerd: 09-09-19

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 21:49


Pine
Berichten: 16
Geregistreerd: 09-09-19

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 21:59


Pine
Berichten: 16
Geregistreerd: 09-09-19

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 22:03

Vader: Vogt en moeder: imme

Pine
Berichten: 16
Geregistreerd: 09-09-19

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 22:07

Zit ook een paar x Moritz in Montan. Ze is veel te zwaar zoals je ziet. Probeer haar wat kilootjes kwijt te laten raken, maar valt niet mee. Het is net een stofzuiger, eet alles in sneltreinvaart op wat voor haar voeten ligt

Pine
Berichten: 16
Geregistreerd: 09-09-19

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 20:50

Dank jullie wel! Ik ben ook erg blij met haar. Ik ga ervan uit dat dit mijn paardje voor het leven is.
Wat ben ik van plan? Allereerst gewoon lekker in de bossen en over het strand rijden, daar geniet ik nog het meest van. Nu rij ik meestal nog met een ander paard erbij, maar de bedoeling is dat ik er gewoon alleen op uit kan. Ik heb tot nu toe alleen behoorlijk temperamentvolle paarden gehad ( een PRE, een Engels Volbloed en een KWPN-er, de laatste heb ik nog en is toch wel erg braaf en lief) dus dacht ik; nu neem ik een lekker cool paard. Nou, dat valt een beetje tegen.. maar is helemaal niet erg. Gewoon stapje voor stapje, dan komen we er vanzelf. Ze is bereden en betuigd, tenminste dat staat in het rapport. Toen ik erop klom, heel voorzichtig, begon ze te trillen en werd onrustig. maar nu goed. Grappig is dat als ze iets engs vindt, ze stokstijf stil blijft staan. Wat ik ook doe, ik krijg er nauwelijks beweging in. Heel anders dan een Andalusië”er die rechtsomkeert maakt en er vandoor spuit, ha ha. Hebben jullie tips? Ernaast lopen werkt soms. Grondwerk heb ik al veel gedaan en nog steeds.

Pine
Berichten: 16
Geregistreerd: 09-09-19

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 20:57

Wat ik ook nog van plan ben is een veulentje fokken, misschien volgend jaar. Ik begrijp dat ik wel goed moet kijken van welke hengst vanwege de makkelijke inteelt in dit ras.
En wie weet voor de kar! Maar eerst maar even lekker rijden en proberen haar wat te leren zoals dressuur en een sprongetje maken. Maar ik kan eerlijk gezegd nog het meest genieten om gewoon ,heel simpel, lekker naar ze te kijken en ze te verzorgen.!

Pine
Berichten: 16
Geregistreerd: 09-09-19

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 17:25

Ja, ik stap tegenwoordig ook sneller af. In het begin kon dat nog niet, want ernaast lopen was geen optie; ze leek het wel niet te kennen en dook als een veulen tegen me aan. Tja, dat loopt niet echt lekker! Gelukkig leert ze snel en na wat grondwerkoefeniningen kan ze inmiddels goed naast me lopen. Helaas is het ook wel echt spannend voor haar in mijn omgeving; veel auto’s, vrachtwagens, motoren. Over bruggen en onder viaducten door. Pfff.. Arm beestje. Maar ze zal er toch aan moeten wennen. Ook de trailer is een uitdaging. De ene keer stapt ze er zo in, maar gaat er met dezelfde vaart weer uit. De andere keer bevriest ze en helpt zowaar de zweep, al hou ik er absoluut niet van. Bij mijn warmbloedpaarden werkte dat als een rode lap op een stier, ze werden er alleen maar angstiger en onzekerder van, maar bij haar werkt het!!!
Vind het zelf een zwaktebod, maar ja, als het werkt..

Pine
Berichten: 16
Geregistreerd: 09-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 19:10

:D sinds 3 maanden een Schwarzwalder Fuchs. Ik heb dus nog niet zoveel ervaring met dit ras, maar tot nu toe ben ik super tevreden. Ze heeft een lief karakter en is lekker sterk. Leert snel en is zo mooi!!!

Pine
Berichten: 16
Geregistreerd: 09-09-19

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 21:09


Pine
Berichten: 16
Geregistreerd: 09-09-19

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 21:46

Ik rij vooral buiten, doe grondwerk en ga 1 tot 2x per week naar dressuurles. Ze moet nog veel leren( vooral goed reageren op mijn hulpen) ECHT basisdingen, ze vindt de bak niet zo leuk en gaat zomaar uit het niets stilstaan tijdens de draf. Dan moet ik echt optreden wil ik er nog beweging in krijgen. Buiten lopen met ander paard gaat super en genieten we nog het meest van. Toch ga ik ook vaak alleen, want dat is toch wel mijn ideaal.

Pine
Berichten: 16
Geregistreerd: 09-09-19

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 18:57

Idd een prachtig veulen. Ik denk niet dat je bang hoeft te zijn dat je hem niet kwijtraakt!

Pine
Berichten: 16
Geregistreerd: 09-09-19

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 11:42

Wat fijn! Waar had Moses last van?

Met Ilvie maak ik kleine vorderingen. Er lijkt eindelijk een stuur op te komen, maar gaat nog steeds plotseling stilstaan tijdens het rijden, al wordt het wel iets minder. Ze is erg op andere paarden gericht en alles wat om haar heen gebeurd. Tijdens de wekelijkse dressuurles heeft ze er een handje van als er een paard stilstaat, om er gezellig bij te gaan staan. Pfff.. ze is erg sterk. Komt jullie dit bekend voor?

Met buitenrijden heb ik de gewoonte om de heenweg er voor te lopen en de terugweg klim ik erop. ( als ik alleen ga rijden) Verder is ze superlief ,ook tegen andere paarden, behalve Haflingers. Die kunnen een trap krijgen!!!

Pine
Berichten: 16
Geregistreerd: 09-09-19

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 16:12

Bij mij staan ze nu ook op de paddock, afgewisseld met de rijvak. Daar hebben ze iets meer ruimte en onbeperkt hooi in slowfeeder. Mijn weiland bestaat uit kleigrond,dus nu echt te nat. Zeker door het gigantische regenen van de laatste 2 maanden!!

Ik vraag me af of ik een ander zadel ga kopen. Mijn Barefoot sluit niet helemaal mooi aan van achteren en ze voelen elk onregelmatigheidje met zo’n boomloos geval. Maar misschien valt het wel mee. Ga iig een zadel passer laten komen. Volgens mij heeft dat stil gaan staan ook wel te maken met niet snappen of uitproberen. Ik geef haar wel op haar donder als ze het doet en dat lijkt steeds beter te werken. Hou er totaal niet van...
Gelukkig dat Moses weer aan het werk kan. Beweging is een must.
Dus ook Schwarzwalders kunnen pech hebben. Ik heb Ilvie met name gekocht, niet alleen omdat ik ze mooi vindt, maar vooral omdat ze zo sterk en sober zijn. Nu maar hopen dat ze gezond blijven!

Pine
Berichten: 16
Geregistreerd: 09-09-19

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 19:45

Wat fijn dat je een goed huisje hebt gevonden voor Maestro!
Ben ook ooit van plan om met Ilvie een veulentje te fokken, maar eerst even goed inrijden.

Met Ilvie is het rijden ook nog een uitdaging. Ik heb haar bereden en betuigd gekocht. Nou ,ik vermoed dat ze nog behoorlijk groen was met inrijden, want in de dressuurles is ze meer met de andere paarden bezig dan met mij rijden. Volgens mij is ze nog erg onzeker en jong, dus heb besloten haar niet meer mee te nemen naar de les en haar voorlopig rustig thuis in te rijden. Fijn voor haar, fijn voor mij. Ga voorlopig met mn bejaarde KWPN-er naar les, die doet alles wat ik hem vraag. Lekker rustig aan. Op de les zeggen ze dat ik haar moet aanpakken maar ik heb echt het idee dat er teveel prikkels zijn en ze er nog weinig van snapt.

Bianca, ik heb ook een boomloos zadel een Barefoot dressuur. Het gaat, maar ben ook van plan mettertijd een boomzadel te kopen. Zit toch lekkerder en ik heb het idee dat de druk beter wordt verdeeld. Maar is persoonlijk. En ik heb dezelfde vraag, dus kan je in deze niet verder helpen helaas.

Jullie ook allemaal een fijne jaarwisseling en vooral een rustige- voor de paardjes!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers