Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Saaams
Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 20:42

Leuk!! BB niet. B tm hoger wel

Laerkens Beauty


Saaams
Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 16:11

Vorige crossles hebben we Rex al ontmoet. Vandaag was het Rebel! We hebben ons ras weer mooi vertegenwoordigd. Ze waren allebei echt zo braaf!

Dankzij de man van Esther nog een leuke foto en wat filmpjes


[ img ]

[ img ]

Laerkens Beauty

Saaams
Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 18:01

Mag je niet versneld starten?

Laerkens Beauty

Saaams
Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 21:14

esje007 schreef:
Was zeker leuk! Jammer dat het zo'n eind rijden is naar de terreinen waar Hanneke les geeft. Rob J vind ik ook fijn lesgeven, wel andere aanpak dan H. En heeeeel ander terrein bij Rob dan in Lunteren. Nou nog eens iets vinden dat dichtbij is.


Als je het leuk vind kunnen we binnenkort nog wel eens een afspraak maken bij Rob?
Qua weigeren op gekke kleuren zitten de twee witjes op 1 lijn :=

Laerkens Beauty

Saaams
Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 23:18

Zou inderdaad voor een startkaart gaan.

Beauty gaat morgen mee naar de oefencross in Renswoude. We hebben hard gewerkt aan Beaut haar eigen zelfvertrouwen de laatste tijd.

Laerkens Beauty

Saaams
Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 06:53

EllyC schreef:
We willen haar nog wat meer bevestigen eerst


Ik wil niet vervelend doen. Maar je vond er toch al klaar voor het L? Dan ben je met deze punten in het BB waarschijnlijk met een paar wedstrijden de B door.

Laerkens Beauty

Saaams
Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 23:03

Oona, nogmaals heel veel geluk en geniet van elke dag met je knappe Paddy! Hij lijkt veel op Sky qua uitdrukking.

Beaut is helaas ziek. Sinds vorig weekend verkouden. Flinke snotneus en hoesten. Het gaat beter, zolang ze stilstaat of eet is er niks geks. Als ze draaft hoest ze de longen uit haar lijf. Snotneus is gelukkig stukke minder, maar sporadisch nog aanwezig. Ze heeft vrij tot ze weer beter is maar hoop dat ze snel zich fitter voelt. De wei op vind ze in ieder geval geweldig :+
Ze krijgt een hoestsiroop en luchtwegondersteunend drankje. Dus duimen dat het hoesten snel weg is.

Laerkens Beauty

Saaams
Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 17:56

Oh nee!!! Heel erg veel sterkte..
Je hebt gedaan wat je kon, wat stom dat het niet heeft mogen baten. Y;(

Laerkens Beauty

Saaams
Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 16:25

Dierenarts is vandaag voor de arme snuiter geweest. Luchweginfectie, slijm in de longen en een al herstellende bacteriele infectie. Zo stom! Nu medicatie en hopelijk is ze snel weer fit zonder blijvende schade.

Laerkens Beauty

Saaams
Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 20:01

[ img ]
Jawel. Over een weekje weer contact met de DA of er verschil is.

Laerkens Beauty

Saaams
Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 21:07

Wat super van je winstpunt. Hoeveel heb je er nu?

Ik heb het idee dat het beter gaat. Gister dacht ik dit is niks.. ze kreeg weer een snotneus, ik bel maandag gelijk.
Vandaag lijkt ze enorm verbeterd, stuk beter in haar vel en hoest al minder bij inspanning (rennen in de wei) maar we wachten dinsdag af wat de dierenarts er van zegt. Sowieso nog tot vrijdag medicatie.

Laerkens Beauty

Saaams
Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 21:15

Komt Sky ook mee naar t ONCK?

Laerkens Beauty

Saaams
Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 22:09

Dan is het inderdaad niet handig! Juist haar duidelijke mening over iets vind ik geweldig. Net Beaut. Karaktermerries :+

Leuk dat je komt supporten.

Laerkens Beauty

Saaams
Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 15:13

Beauty helaas nog steeds niet fit. Nog steeds aan het hoesten. Morgen opnieuw contact met de dierenarts voor een uitgebreider onderzoek waar de hoest vandaan komt. Medicatie die ze nu heeft lijkt niks te doen.
Ik hoop dat ze uberhaupt mee kan naar het connemara weekend. Al is het maar een dagje -O-

Laerkens Beauty

Saaams
Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 15:36

SkyMarian schreef:
Oh jee gaat het niet goed met Beaut? Hoor dat er meer zijn die last hebben vd droogte. Zou dat bij Beaut ook kunnen?


Ze begon 4 weken geleden met een giga snotneus. Week later te hoesten. Medicatie verminderd wel iets van de klachten maar de hoest blijft. Ook zit er gewoon weinig puf in haar. Elke vorm van inspanning zorgt ervoor dat ze kortademig (minimaal, volgens DA is pols en hartslag goed) is of dat ze gaat hoesten. Nu begint ze ook nog eens met vieze ogen. Huidige medicatie lijkt niks aan het hoesten te verbeteren.

Ik weet niet wat de trigger is.

Laerkens Beauty

Saaams
Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 08:07

Ja dat is eventueel een optie. Maar ze komen woensdag eerst aan huis voor een bronchoscopie.
Ik hoop dat het mee valt, zo’n heftig traject als wat JouJou had lijkt me niet fijn. Je blijft dan toch bij elk kuchje alert.

Laerkens Beauty

Saaams
Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 22:49

Het is inderdaad gestart met een luchtweginfectie van de voorste luchtwegen en een bacterie in beide longen.
Hooi gaat Beaut ook van hoesten. Helaas geen mogelijkheid om het te weken of stomen.

Laerkens Beauty

Saaams
Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 09:06

Zou ik kunnen proberen. Maar voorlopig niet. Eerst dit hele traject met de dierenarts. Anders weet ik niet wat wel of niet heeft gewerkt. Ik ga de tip wel opschrijven. Maar hooi is al vanaf dat ik haar heb geen optie geweest. Ze vind het hooi wel lekker, maar binnen een week hoest ze. Stop ik ermee is ze er met een dag of 2 vanaf :+

Laerkens Beauty

Saaams
Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 15:45

Gelukkig viel de bronchoscopie mee. Allergische reactie. Ze moet van stro naar vlas, voordroog weken en we hebben medicatie. Er zit nog slijm in haar luchtwegen en longen maar het is geen infectie meer. De splitsing naar de bronchieen is ook gezwollen.
Over 10 dagen overleg. Evt opnieuw een bronchoscopie om te kijken of ze schoon is.

Verder mag ze alles doen wat ze zelf aangeeft te kunnen.

Laerkens Beauty

Saaams
Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 06:54

Bedankt voor je tips Ria!
Beaut staat nooit op stal met opstrooien oid. Buurman krijgt gelukkig ook voordroog. Helaas wel stro, maar dat is niet te voorkomen.

We hebben nu equisolon gekregen, dus prednison. Goed alert blijven op hoefbevangenheid. Ik mocht evt de ventipulmin ook nog extra geven.

Bewegen mocht ze alles maar uiteraard in de mate waarin ze het zelf aangeeft.
Als ze over 10 dagen niet beter is blijven we uiteraard verder behandelen.

Wel heel vreemd en stom dat dit zo ineens kan ontstaan.

Laerkens Beauty

Saaams
Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 12:42

Ik heb je even een pb gestuurd. :)

Laerkens Beauty

Saaams
Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 16:59

Wat vervelend van Rocks zijn gedrag. Je hebt wel twee verschillende portretten van connemaras :+

Enorm balen dat Sky niet drachtig gescand is. Dame windt er geen doekjes om := Hopelijk heb je nu meer succes. Zul je zien dat ze wacht op het laatste rietje haha.

Beauty gaat enorm vooruit. Nog niet te hard roepen. Maar ze hoest sinds vandaag niet meer tijdens het rijden. Doen het nog rustig aan, ze werkt 20 minuten. Maar ze briest nu ipv hoest. Dus het taaie slijm laat los!

Laerkens Beauty


Saaams
Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 21:33

Bij Beaut kan iedereen er mee weg rijden. Alleen zal ze gewoon braaf haar rondje lopen en niet harder werken dan nodig. Maar dan mag ook wel als ex manege pony.

Maandag was er een connemara hengst op het pinksterconcours van mijn oude stal. Pony heet Tommy. Na hindernis 1 heeft t meisje huilend de ring verlaten. Hij ging te hard. :+ Ze kon hem niet meer houden toen hij sprong 1 zag haha.

Laerkens Beauty

Saaams
Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 20:50

Oh nee wat een ellende! Welkom in mijn onck vloek. :+ Beaut verzint ook elk jaar iets nieuws.
Hoop dat hij er snel van hersteld. Heb je nu zalf/medicatie?

Laerkens Beauty

Saaams
Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 21:47

Komt Lloyd mee Marrit? L debuut en rondje springen?

Laerkens Beauty


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SentiBot en 30 bezoekers