Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Marrit13
Berichten: 3382
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 20:42

Ik heb geen tips voor je Esther :') Dat is de reden dat ik mn springcarriere vroegtijdig beeindigd heb _O- Lessen blijven we doen, ook crosslessen maar (onderlinge)wedstrijden doe ik gewoon niet meer. Ligt 100% niét aan de pony, maar ik beleef zoveel stress. En het moet leuk zijn.

Dressuur wagen we ons wel weer aan, die stress kanaliseren gaat echt wel beter. Mijn grote voordeel is dat ik een Lloyd heb ;) Kijkt nérgens naar en als hij iets eng vind; even kijken, aaien, hemel inprijzen en hij loopt er voor altijd langs :D En nu moet alleen de amazone niet vergeten te rijden tijdens de proef. Kleinigheidjes hou je toch haha!

www.connemara.nl


Marrit13
Berichten: 3382
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 17:55

Birgit01 schreef:
[img]m/HnHYmV.jpg[/img
[img]m/Wqoleh.jpg[/img
Pandora heeft inmiddels een sportcoupe, maar bij Rocks vind ik het echt niet passen. Jullie wel?


Neeeee zijn woeste manen houden hoor <3

www.connemara.nl

Marrit13
Berichten: 3382
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 21:19

*\o/* gaaf hoor, hij ziet er als een lieverd uit <3

www.connemara.nl

Marrit13
Berichten: 3382
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 18:04

Verdrietig nieuws Irene -O- Heel veel sterkte :\

www.connemara.nl

Marrit13
Berichten: 3382
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 15:25

Meh Saams -O- Zo naar als ze iets mankeren en je niet precies weet wat :\ Vertroetel haar maar lekker!

www.connemara.nl

Marrit13
Berichten: 3382
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 20:15

Punz schreef:
Saaams schreef:
Ja dat is eventueel een optie. Maar ze komen woensdag eerst aan huis voor een bronchoscopie.
Ik hoop dat het mee valt, zo’n heftig traject als wat JouJou had lijkt me niet fijn. Je blijft dan toch bij elk kuchje alert.


Ik hoop het ook voor je...

Want eerlijk gezegd begin ik me met JJ nú pas een beetje te ontspannen...


(Een beetje..... en het blijft opletten natuurlijk: hooi stomen, en toch ook regelmatig preventief aan de flexineb om te zorgen dat eventueel slijm dun blijft en zich niet vast gaat zetten in de longen...)



Edit:
Gefeliciteerd met dit prachtige debuut Elly!!


Ik heb het van Jou van een vérre vérre zijlijn meegekregen maar zelfs ik ben nu getraumatiseerd :')
Ik duim hard voor je Saams!

www.connemara.nl

Marrit13
Berichten: 3382
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 05:54

En in Vorden staan ook vaak merries van grotere hengstenhouders, die hebben vaak wel een wat andere band met hun dieren denk ik :D (wat niet goed of fout is overigens)

www.connemara.nl

Marrit13
Berichten: 3382
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 08:49

Oh deed ze dat Marieke? Erachteraan rennen :') Hollywoodwaardig, maar mijn hart zou ook breken hoor.

www.connemara.nl

Marrit13
Berichten: 3382
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 14:05

curly2day schreef:
Marrit13 schreef:
Oh deed ze dat Marieke? Erachteraan rennen :') Hollywoodwaardig, maar mijn hart zou ook breken hoor.


En dan Sophie nog met een snik in haar stem "mama ze komt achter ons aan" ..... houd het dan maar droog :n :n


Ik zie je zitten “niet omkijken, niet omkijken, niet omkijken” :D Gelukkig heeft het in 1x gepakt *D

www.connemara.nl

Marrit13
Berichten: 3382
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 15:20

Nou he? :D Met blond meisje op de achterbank, half hangend over de hoedenplank.. Moeders die traantje weg moet pinken maar zich groot houdt *D En een hartstochtelijk hinnikend wit sprookjespaard :')

www.connemara.nl

Marrit13
Berichten: 3382
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 17:56

Ik vind het zeker geen typische kinderpony’s, ze kunnen echt sterk worden en erg stoicijns en dan niet perse in de goeie zin van het woord :+ Maar zoals binnen elk ras heb je verschillende types natuurlijk.

Die van mij heeft eigenlijk wel hekel aan kinderen, schuwt ook niet om te dreigen, met open mond :') Maargoed, die spiegelt zijn baasje waarschijnlijk _O-

www.connemara.nl


Marrit13
Berichten: 3382
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 18:09

Helemaal mee eens! Mijn nichtje van 9 kreeg naast hem een snauw van zijne koninklijke hoogheid (maar eerlijk; hij pikt van mij zo’n beetje alles, volwassen vreemden vindt’ie ook maar zozo) maar eenmaal erop doet ie wat ie moet doen (niet met plezier maar omdat het moet van mij :') ) en ze reed hem supernetjes nageeflijk rond. Wat dan ook weer soort kroon op mijn werk is haha!

Wel grappig want NF en log vrachtschip zou ik dan juist niet in 1 zin verwachten :D

www.connemara.nl

Marrit13
Berichten: 3382
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 20:06

Oeh mijn type die NF <3 Ik heb een greenguard, echt een fijn ding! Eerste week de zijkanten even met Ductape afplakken, en eigenlijk geen problemen gehad met wondjes. Als de 1ste snede van ons grasland is, dan gaat ie weer op!

www.connemara.nl

Marrit13
Berichten: 3382
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 19:57

Gaan we gewoon gezellig supporteren en mooie pony’s loeren :Y)

www.connemara.nl

Marrit13
Berichten: 3382
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 20:30

Met verenigingen die landelijke dekking hebben ís het ook lastig te organiseren! Heb zelf ook lang in het bestuur van Dravers.nl gezeten en je kan het nooit iedereen naar het zin maken helaas. De ene die van ver komt wil juist meerdaags, de andere graag 1 dag etc. Ben erg benieuwd naar de nieuwe opzet, en gewoon pony’s kieken is altijd al erg leuk <3 En dan een bonus dat het op fietsafstand is :D

www.connemara.nl

Marrit13
Berichten: 3382
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 20:49

Nee die blijft lekker thuis :) Maar er zijn mogelijkheden tot bezoeken aangezien hij 3 minuten verderop staat :+

www.connemara.nl

Marrit13
Berichten: 3382
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 20:59

Punz schreef:
Of je creeert een aai en knuffel paddock

_O- _O- _O-


Nope...

Doe maar niet. Geen zin in afgehapte kinder handjes... }:)


En als het hem niet uitkomt, zal ie niet schuwen lelijk te doen naar volwassenen }> Maar we hebben ook 2 sociale Shetties op stal die wel een snoepje lusten _O-

www.connemara.nl

Marrit13
Berichten: 3382
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 21:17

Oh superfit! Is kerngezond loopt als nooit tevoren :D Gewoon zelf geen zin, druk op werk en thuis dus plan als ik zin heb eens wat (crossen of wedstrijd) momenteel even geen zin om teveel dingen al vast te leggen :) Beetje per week bekijken zeg maar :+

Edit; hij is op gewicht dus we gaan hem niet vetmesten he }>

www.connemara.nl

Marrit13
Berichten: 3382
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 05:49

Ah mevrouw de prinses staat al zie ik :') Gaaf zo’n project!

@Pandora; er is erg veel wild in dat gebied (zwijnen, reetjes, herten en Schotse Hooglanders) maar als je midden op de dag gaat is de kans niet groot dat je ze tegenkomt (tenzij je Ria heet <<) ) Althans, ik ben érg risicomijdend en kan in die 10 jr dat ik er rij midden op dag, het wild op 1 hand tellen :+ Als we gaan wandelen pakken we wel de betere momenten :D Maar Lloyd is nu redelijk ree-proof want er zit een koppeltje bij ons op stal. 2 weken terug wandelde er rustig 1 door de bak toen mijn instructrice er net op zat :wave: Heb er ook een filmpje van maar die kan ik niet plaatsen.

[ img ]

www.connemara.nl

Marrit13
Berichten: 3382
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 11:52

Neuh, ik rij uitsluitend alleen buiten :') Extreem bang buiten dus kan ook niet nog op alle andere mensen letten, genoeg aan mezelf _O-

www.connemara.nl

Marrit13
Berichten: 3382
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 13:47

Ik vind het geen slechte eigenschap, dat hele voorzichtige hoor :D Ik krijg het al Spaans benauwd als ik er aan denk dat ik met meerdere moet :') Maar vanochtend wel dwars door de naastgelegen woonwijk uitgestapt, als het maar alleen is _O- Ik ben gewoon beetje gek :))

Als Lloyd eenmaal ziet dat het de reetjes zijn is het goed. 1ste keer dat ze door de bosjes naast ons schoten, schrok hij zich kapot, ik voelde zijn hartslag door het zadel heen :(:) Maar laten kijken, aai over de bol en dan is het voor de rest van zn leven ok. Dat nuchtere hou ik enorm van!

De snoeischaren zijn geslepen dus <<) Ach als je weet dat je er langere tijd gaat wonen, is zo’n project prima toch! Kan je beetje bij beetje alles doen. En misschien zijn er dingen verouderd, maar zo lang het functioneel is, heeft het niet perse prio toch?

www.connemara.nl

Marrit13
Berichten: 3382
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 17:25

Punz schreef:
Nope/ geen probleem.
Alles van Rambo/Horseware gaat prima


Jep! Ik heb ook alleen maar Horseware, past perfect :j

www.connemara.nl

Marrit13
Berichten: 3382
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 19:19

SkyMarian schreef:
Onck is een laagdrempelig concours cq samenzijn met heul veel connieliefhebbers.

Sky staat weer op de wagen. Goor van het zweten en een enorme poepvlek op haar bil. Thuis maar even afsponzen ... met lauwwarm water ... straks schrikt het ei nog. :+


Zou niéts voor mij zijn, zou mijn pony in bubbeltjesplastic en al verpakken _O- Ga duimen voor jullie!

Leuk dier Chantal! Al beleerd, hoe heet ze? *nieuwsgierig O:)

www.connemara.nl

Marrit13
Berichten: 3382
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 21:28

SkyMarian schreef:
Stiekem ben ik blij dat ik geen rijbroek aan hoef dit weekend. {:}


Hehe, ik ook :')

www.connemara.nl

Marrit13
Berichten: 3382
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 18:48

SkyMarian schreef:
Voetjes omhoog na 2 dagen onck. Zonder pony, maar niet minder leuk. Was echt wel sceptisch over de nieuwe opzet, maar denk echt dat het een zeer geslaagde eerste ronde is geweest. Met nu al leuke ideeën voor volgend jaar. +:)+ +:)+ +:)+


Ja mee eens! Vond het leuk dat je nu bijna iedereen kon zien, omdat er 2 ringen waren (ok binnen was er dan ook wel wat te doen, maar je kon snel heen en weer). Het weer zat ook mee :+

Leuk om iedereen weer gezien en gesproken te hebben! Toch bijzonder dat je mensen eigenlijk vooral alleen via hier of FB “spreekt” maar in het echt er zo mee wegkletst :D

www.connemara.nl


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 bezoekers