Vertellen....uit de oude doos ??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Vertellen....uit de oude doos ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 02:06

Bij mij is het heel rommelig gelopen, maar toch al wat jaren western meegepikt.

Toen ik heel klein was, een jaar of 9/10/11,( dus ong in1983/85) kwam er bij ons op de manege een western demo. daarna konden wij op de manege pony's met een westernzadeltje een trail parcours doen. Ik werd toen 2e!! Mijn vader vond het prachtig, maar geen idee hadden we dat het kon in Nederland.

Toen ik mijn pony verkocht in 1993 ong? miste ik het toch en ben wat lessen gaan nemen met mijn vriend bij Black's ranch in Soest. We zaten meteen op 2 quarters die te koop waren, maar voor mijn idee toen nog erg duur! Ik vond het wel leuk, maar ook moeilijk en wilde weer graag een eigen paardje.

Er kwam een draver. Wel weer engels gaan rijden. In 1996/97 was ik zwanger. Iemand op een weitje verderop reed western, en had hem eens onder westernzadel laten lopen. Omdat onze verzorgster beetje bang was, wilde mijn vriend hem zelf rijden tijdens mijn zwangerschap. Maar met westernzadel. Hij is toen gaan lessen bij Waterland in lelystad bij Mireille, die daar toen kwam. Ik heb toen ook wat lessen gehad en vond het wel leuk, maar was erg bang toen mijn zoontje nog klein was.

Mireille kon niet naar ons komen, dus is Dennis Roemer gekomen. Eerst wilde ik toch zelf weer engels rijden, maar toen we later op veel wedstrijden waren gaan kijken, kriebelde het toch heel erg.
We hebben toen een quarter merrie gekocht in Ruinen. Zij had een mooi veulen in haar buik, van een nu bekende hengst. helaas gingen wij in 1999 uit elkaar. De paarden heeft mijn ex op den duur verkocht.

Ik heb toen 5 jaar geleden een western gereden New Forest gekocht. Eerst naar Dennis gegaan weer. Vanwege mijn gezondheid heeft hij veel stil gestaan, dus stond hij wat dichterbij en kon ik soms niet veel. Er is in deze omgeving een gebrek aan western ruiters en lesmogelijkheid. Toen ik uiteindelijk geopereerd werd vorig jaar kon ik meer gaan rijden. Of iig zonder hem stil te zetten door ziekte. Barry kwam toen en dat ging lekker. Toen ik de pony's verhuisde, kon hij niet meer komen. Ik ben toen weer gaan kijken en heb ze op Starnmeer gezet zodat ik daar kon lessen. Dat is echt te ver en soms niet te doen. Heb ook een kind, dus ze staan weer dichterbij en morgen komt Barry weer.

Mijn zoontje is ook besmet en die heeft zijn shet western beleerd. Hij is nu 10 en rijdt ook steeds meer op die van mij en is nu zelfs jeugdlid geworden van de WRAN om in eerste instantie een clinic te volgen en wie weet.........Hij heeft onderling gestart en had een 0 score op de shet wegens cirkel teveel en was op die van mij 5e in de reining jeugd. Met de shet wel 1e met showmanship at halter. Het is dus besmettelijk! Of erfelijk.......Pas maar op dus, hahahahaha

El camino, misschien niet alleen oude dozen....Maar ook oude l*llen???

ElCamino

Berichten: 8930
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Vertellen....uit de oude doos ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 08:28

Natuurlijk zijn de oude l*llen ook welkom !!!!
Graag zelfs.... ik vind het superleuk om te lezen dit allemaal...
vraag me af of er veel oude l*llen zijn maar ze melden zich vanzelf wel denk ik.....

Animal_ABC

Berichten: 1343
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Zoersel (BE)

Re: Vertellen....uit de oude doos ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 10:30

Ik reed al jaren "engels" tot ik op mijn 18e (11 jaar geleden) een western vakantie ging doen, en ja, dan moet je je toch even verdiepen in de zaken, dus een paar westernlesjes op Madepolder genomen. Dat beviel wel! De jaren daarna bij vrienden veel buiten gereden met een western zadel, in de heilige overtuiging dat we western reden Haha! Af en toe wel eens een lesje genomen maar niks structureels. Had het na mijn dressuurtijdperk compleet gehad met bakwerk, saai gedoe!

Heb sinds bijna twee jaar mijn eigen paard, zelf beleerd en we zijn afgelopen winter gestart met een cursus "Amerikaanse rijkunst", en sh*t ik ben nu pas aan het leren rijden lijkt het wel!

En nu, nu zijn we verslaafd aan trainen! Een afwisseling van vrij regelmatig trainen in de bak en dag- en trektochten is wat we momenteel doen...

smax
Berichten: 3139
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 18:47

Wie weet de naam nog van de ruiter van ewoud? We komen er niet meer op.. hebben het over de oude doos maar zijn naam schijnt uit het bestand te zijn

cissy

Berichten: 19821
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Vertellen....uit de oude doos ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 21:19

Ik heb nog oude wran blaadjes, zal eens kijken of ik wat kan vinden.
Leuk dat dit topic weer omhoog komt!
Deze 'oude doos' rijdt nog steeds western op mn inmiddels 22jarige QH die ik in 1996 heb gekocht. Still going strong en gaat nog steeds mee op stap.

DubbelFun

Berichten: 88642
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Vertellen....uit de oude doos ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 21:26

Ad Kolsteeg reed Ewout... als hij de ring in wilde :D

DubbelFun

Berichten: 88642
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Vertellen....uit de oude doos ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 21:27

Jeetje laatste post 22-08-07 :D

silvester

Berichten: 2275
Geregistreerd: 29-12-04
Woonplaats: Maarsbergen

Re: Vertellen....uit de oude doos ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 21:30

Soms al stijgerend en achteruit de ring in. :D

Na 8 jaar stilte gaan we weer verder.
Deze "oude doos" rijdt ook nog steeds western; soms nog wat wedstrijden. Maar ondertussen is m'n zoontje dat ook aan het doen en start hij soms ook mijn paard.

DubbelFun

Berichten: 88642
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Vertellen....uit de oude doos ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 21:52

En niet onverdienstelijk... goede genen :D

Galathil

Berichten: 1257
Geregistreerd: 30-06-14
Woonplaats: Seven Kingdoms

Re: Vertellen....uit de oude doos ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 22:04

O wat een leuk topic!

Toen ik 10 was ging ik naar een ponnyclubje, was een western stal en er was ook dan een les voor wat ze noemde "de kleintjes" dat was een halfuur rondjes hobbelen op een ponny. Maar daar nooit wat geleerd , en werd bang toen het een paar keer mis ging, de instructie was daar ook slecht, dus ging toen naar een engelse manege.

Toen ik van mijn angsten afwas, en naar halfgevorderd ging merkte ik toch dat engels niets voor mij was, en omdat western bleef kriebelen wat op bokt lopen zoeken...
En een western ranch gevonden, wat verder ,maar was het echt waard.Na een wedstrijd kijken daar was ik om, dus nu ben ik sindskort begonnen met western rijden :D

Natuurlijk is het bij mij geen oude doos, ben 14 en heb nog maar een aantal western lessen gehad, maar vind dit wel een erg leuk topic! Leuk om al die verhalen te lezen

smax
Berichten: 3139
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Vertellen....uit de oude doos ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 13:04

Jaaa dank jullie idd Ad Koolsteeg, kwam er maar niet op. Ja ik ben de schuldige die dit topic omhoog gehaald heeft... Maar soms kom je mensen tegen en dan heb je het over die öuwe"tijd... en dan kom je erachter dat je het paard nog weet maar de naam van de ruiter niet meer ;)

quarterH

Berichten: 6716
Geregistreerd: 23-01-09

Re: Vertellen....uit de oude doos ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 11:04

uhhhh ging dit topic niet over ruiters en bekende verhalen UIT de ouden doos en niet OVER oude dozen? :p :p

DubbelFun

Berichten: 88642
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Vertellen....uit de oude doos ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 11:11

Ik denk dat die 2 onderhand op het zelfde neerkomen :D

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 15:59

_O- ik vrees dat ik ondertussen een oude doos ben die thuis hoort bij Uit de oude doos :))

Het was toen een klein wereldje en je kende iedereen eigenlijk wel.
Als ik nu naar een show ga ken ik bijna niemand en van de wedstrijdruiters die eerst met mij startte is bijna niemand meer over.

wildwestwill

Berichten: 433
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: Rijen

Re: Vertellen....uit de oude doos ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 13:41

lol , leuk dit topic , voelde mij aangesproken met letterlijk en figuurlijk "oude doos", na in een vorig leven engels te hebben gereden op 3 eigen paarden toen gescheiden met alle gevolgen van dien , van mijn moeder ,toen zij der huis verkocht ,weer eigen pony gekregen , dat was ong. 1995 maar ivm geen vervoer ben ik toen bij peter simons in hoeven gaan lessen op zijn paarden en heb zo mijn eigen pony beleerd daarna nog een paint thirsty's top dude gehad en daarna Burning Starlet , een merrie uit Burnt starlight, ong 3 jaar geleden alles verkocht en toen paarden van vrienden gaan rijden, vooral veel naar Texas geweest en daar foxtrotters en walkers gereden op trails

ElCamino

Berichten: 8930
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-15 09:46

Okee......inmiddels 2015 en ik heb Chivo nog steeds !!!
Hij is inmiddels 27 jaar oud en heeft wat oude mannenkwaaltjes máár...dit jaar nog een Ranch Trail cklinic bij Willem gedaan en nog een keertje koeienwerk.
Verder rijden we in het bos, op de veluwe en strand.
Merk wel dat er steeds minder paarden uit die tijd overblijven, helaas.....

Jan Zweers woont nu in Duitsland, gaat nog steeds goed, ondanks dat hij erg ziek is geweest.
Verder wat men al eerder zei.... weinig bekenden nog in het wereldje, vroeger was het kleiner en ik vind gezelliger.
Goed voor de sport uiteraard dat het zo groeit maar ook ik kenbijna niemand meer....

cissy

Berichten: 19821
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 19:28

Wildwestwill, heb jij ook bij Peter gelest, leuk! Ik ook, nog toen hij er net zat en alleen een buitenbak had. Kkkkkoudddd in de winter en bij elke trein verstond je hem niet meer :) met die stalletjes buiten en koffie drinken bij hem in de keuken (laarzen uit bij de deur)
Toen kwam de binnenbak met die zeilen aan de wand.... later was de stal af en kwam er een fijne kantine. Stuk beter in de winter! Brings back memories.....

cissy

Berichten: 19821
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Vertellen....uit de oude doos ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 19:30

Kunnen we niet een oude doos reunie organiseren? Leuk al die oude verhalen vertellen/aanhoren?

sil
Berichten: 690
Geregistreerd: 24-09-01
Woonplaats: St Martin D'Audouville

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 22:01

is de oude doos nu gesloten of kan ik ook mijn oude verhalen vertellen? haha

silvester

Berichten: 2275
Geregistreerd: 29-12-04
Woonplaats: Maarsbergen

Re: Vertellen....uit de oude doos ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 23:17

Vertel maar hoor Sil.
Het was hier een poosje rustig, totdat er opeens weer leven in kwam.

Ik vind oude verhalen wel leuk. (en foto's ook ;) )

smax
Berichten: 3139
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 09:54

.... Niet alles vertellen he sil :D :P
Ik zal binnenkort eens wat oude foto`s bij elkaar zoeken en inscannen...iig zijn ze al zo oud dat ik ze niet digitaal heb, dus ik denk dat telt :P

Ves

Berichten: 87
Geregistreerd: 16-08-06
Woonplaats: in de buurt

Re: Vertellen....uit de oude doos ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 21:41

Zag ik ineens dit topic voorbij komen, super leuk!

Pijl -> de draver die verongelukt is, was van Yvonne een goede vriendin van mijn moeder die altijd op de andere draver 'Adonis' reed...
Daarna kwam er een Quarter Rainbow (nu 25+) en daar kreeg ik dan weer les op van FJ :D
Daarna tijdje niks en manege gereden bij Ed.. En soms een les van Johnny Theebe op paard van mams..

Nu eigen paardje en beginnen we weer een soort van 'opnieuw'...

ElCamino

Berichten: 8930
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-20 13:09

We springen in de tijd..... van 2015 naar nu.
Laat ik nu morgen op pad gaan met een vriendin naar Jan Zweers in Duitsland!!!!
Jan en ik spraken elkaar na het overlijden van Fleur Neijeboer en werd uitgenodigd, weer niets van gekomen natuurlijk maar nu gaan we dan toch 3 dagen bij Jan op zijn bedrijf helpen, rijden, en lekker bijkletsen !!!!

En met die vriendin natuurlijk over de oude paardjes daar gehad, ook over Pijl etc.
En Ves, toch grappig dat we elkaar dan na járen toch via Nic weer tegenkomen en in dit topic...

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 13:41

ElCamino schreef:
We springen in de tijd..... van 2015 naar nu.
Laat ik nu morgen op pad gaan met een vriendin naar Jan Zweers in Duitsland!!!!
Jan en ik spraken elkaar na het overlijden van Fleur Neijeboer en werd uitgenodigd, weer niets van gekomen natuurlijk maar nu gaan we dan toch 3 dagen bij Jan op zijn bedrijf helpen, rijden, en lekker bijkletsen !!!!

En met die vriendin natuurlijk over de oude paardjes daar gehad, ook over Pijl etc.
En Ves, toch grappig dat we elkaar dan na járen toch via Nic weer tegenkomen en in dit topic...


Ow, jee, als ie maar niet meeleest.........Of iemand anders die de verrassing dan kan verpesten. ;) :+

Veel plezier iig.

ElCamino

Berichten: 8930
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Vertellen....uit de oude doos ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-20 19:44

Nee... hij zit niet op bokt... niet eens op internet hahaaj