Schrik niet: ik heb een westernles afgesproken met mijn kwpn

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
germie
Berichten: 25915
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Schrik niet: ik heb een westernles afgesproken met mijn kwpn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-20 19:51

Ja, na lang wikken en wegen heb ik gewoon de stoute schoenen aangetrokken en ik ga een priveles nemen op mijn kwpn-er, springgefokt. De reden is nog niet direct dat ik wil overstappen, maar ik wil kijken of het mijn trainingen aan kan vullen. We gaan het dus zien. Ik zal dus gewoon met mijn dressuurzadel rijden. Eventueel pak ik wel mijn westernhoofdstel met splitreins.
;)

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


Mayflower_
Berichten: 13711
Geregistreerd: 11-05-05
Woonplaats: Het noorden

Re: Schrik niet: ik heb een westernles afgesproken met mijn kwpn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 19:54

Heel veel plezier! Ik heb net met mijn Fries de overstap gemaakt. Dacht; doe het gewoon. Ze pakt het ontzettend leuk op.

Wear a smile- One size fits all

Sintara
Berichten: 7377
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Schrik niet: ik heb een westernles afgesproken met mijn kwpn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 19:55

Wat leuk, ik hoop dat het je goed bevalt

[PP] Mel en ik in Denemarken
<3 Mel, mijn stoere OTTB

Achterom
Berichten: 23023
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Schrik niet: ik heb een westernles afgesproken met mijn kwpn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 20:02

Leuk! Geen reden om te schrikken hoor, ik rijd al jaren western met mijn KWPN kruising. Mijn vriendin al heel wat jaren met haar beide kwpn'ers, waarvan er één zelfs 1,85m hoog is :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101637
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Schrik niet: ik heb een westernles afgesproken met mijn kwpn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 20:10

Bij wie ga je lessen?

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
Bestelpagina Equiday 13 april 2024 --> https://marliestrapfotografie.pixieset. ... april2024/

Daihyo
Berichten: 88034
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Schrik niet: ik heb een westernles afgesproken met mijn kwpn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 20:46

Niks mis mee. Bij Karel Bauer trainen al jaren mensen die Engels rijden. Met KWPN’ers. En die zijn alleen maar verbeterd. Goeie stap dus! Ben benieuwd wat je er van vindt.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

germie
Berichten: 25915
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-20 22:10

Bellatrix schreef:
Bij wie ga je lessen?

Colin Rietdijk. Ik ben benieuwd.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

tones
Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Re: Schrik niet: ik heb een westernles afgesproken met mijn kwpn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 22:12

Colin is super.
Veel plezier!

germie
Berichten: 25915
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-20 22:15

Daihyo schreef:
Niks mis mee. Bij Karel Bauer trainen al jaren mensen die Engels rijden. Met KWPN’ers. En die zijn alleen maar verbeterd. Goeie stap dus! Ben benieuwd wat je er van vindt.

Ik heb ook uitgelegd dat ik hoop dat het een aanvulling is. Door bijrijders is mijn paard erg stug en ik rij haar nu vaak erg lang en dan komt er altijd een moment waarop ik op kan pakken. Soms tot de Z houding, soms nog niet. Maar juist die lagere lange houding die je bij westernpaarden ziet is wat mijn paard nodig heeft om daarna verder te kunnen, in die houding kan ik haar scherper krijgen en actiever zonder van voren te belemmeren. Ook rijden westernruiters vaak iets meer op de zit zonder te drijven bij elke pas, iets waar ik graag aan wil werken. Ik ben dus benieuwd wat ik er mee kan.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Sherivey
Berichten: 8583
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 22:16


:wave:

Maartje1990
Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Schrik niet: ik heb een westernles afgesproken met mijn kwpn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 22:18

Wil ik ook gaan doen, niet omdat ik de western in wil maar omdat ik denk dat het echt een aanvulling kan zijn.

Paddock paradise, training en opfok in Noord-Limburg www.ppdegangelt.nl
''Pak m'n hand maar''

germie
Berichten: 25915
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-20 22:19

Dilan93 schreef:
wat leuk! Kan prima met een kwpn hoor :D

[ [url=m/0fFHXD.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/srHVCj.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/dz8iSt.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/C69tTs.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gaaf. Welke vorm is dit?
Ik wil gewoon vanuit een dressuurbasis beginnen. Heb dus nog geen zadel, maar dat maakt niet uit natuurlijk. Wel evt. Een hoofdstel met splitreins. Of gewone teugels.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

germie
Berichten: 25915
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-20 22:20

Maartje1990 schreef:
Wil ik ook gaan doen, niet omdat ik de western in wil maar omdat ik denk dat het echt een aanvulling kan zijn.

Kijk, voel ik me er in thuis, dan sta ik open voor meer en evt ook een zadel. Maar eerst lekker ontspannen.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

rina
Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 22:21

Niks om van te schrikken hoor. Ik heb ook jarenlang met een (ok halve, de andere helft was NRPS) KWPN-er western gereden. En zelfs niet onverdienstelijk.
Gewoon meepakken en pikken wat voor jou paard werkt. Have fun zou ik zeggen :D

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.

germie
Berichten: 25915
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-20 22:22

rina schreef:
Niks om van te schrikken hoor. Ik heb ook jarenlang met een (ok halve, de andere helft was NRPS) KWPN-er western gereden. En zelfs niet onverdienstelijk.
Gewoon meepakken en pikken wat voor jou paard werkt. Have fun zou ik zeggen :D

Wordt zon alleskunner, springen, buitenritten, loopt voor de wagen, ik skie er achter, beetje dressuur, en straks nog een cowboypaard? Haha.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Sherivey
Berichten: 8583
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 22:23

germie schreef:
Dilan93 schreef:
wat leuk! Kan prima met een kwpn hoor :D

[ [url=m/0fFHXD.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/srHVCj.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/dz8iSt.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/C69tTs.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gaaf. Welke vorm is dit?
Ik wil gewoon vanuit een dressuurbasis beginnen. Heb dus nog geen zadel, maar dat maakt niet uit natuurlijk. Wel evt. Een hoofdstel met splitreins. Of gewone teugels.

Dit is het trail onderdeel :)
Laatste foto is barrelrace, maar daar was ie niet zo vlug mee :))

Heb ook pleasure gedaan, kon ie ook heel netjes.
Reining ging niet zo goed. Was ie toch wat te groot en langbenig voor. Maar daar lag mijn interesse ook niet.

En icm dressuur lijkt mij geen probleem. Mijn paard is inmiddels verkocht en loopt nu dressuurwedstrijden met een heel fanatieke ruiter

:wave:

germie
Berichten: 25915
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-20 07:30

Trail ziet er leuk uit. Beetje wat ik zelf wel leuk vind, niet te strak alles, en leuke uitdagingen voor het paard. Mijn paard is ook wel goed in working equitation in juist de trail.

Je begint natuurlijk met een dressuurbasis, ook met western en of dat dan hunter of reining of pleasure is, dat maakt niet zo veel uit.

Barrel racen, mijn paard is geen racer. In de WE3 zitten changementen rond tonnen, dat kan mijn paard wel heel goed, maar echt het korte keren zoals die barrelracers doen niet. En ze blijft terughoudend zeg maar, dus met changementen is geen geen probleem, echt voluit wel.

Of het ooit tot wedstrijden is weet ik niet. Ik wil eerst kijken wat ik gewoon na zo'n les kan gebruiken. Ik denk dat mijn paard best wel goed in zo'n houding kan lopen, maar het blijft eentje die je continue moet drijven. Dat is er helaas dus ook ingereden door bijrijders en nu moet het er weer uit. Het gaat wel steeds beter, maar de mijne weet ook exact wanneer ik de zweep wegleg bijvoorbeeld. Dus ik hoop dat ik dan gewoon iets over kan nemen. En als ik het echt leuk vind, dan sta ik echt niet negatief tegenover een zadel en een trailwedstrijd dan. Maar eerst gewoon eens kijken.

Dan komt ook zeker het probleem, waar vind je een passend zadel? Er wordt veel aangeboden, maar dat is rommel uit India. ik hoef ook geen zadel van 3000 euro dan, maar het moet wel passen. En bij Engelse zadels weet ik hoe het zit en waar je op moet letten. Maar met western? geen flauw idee.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

troi
Berichten: 16999
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Schrik niet: ik heb een westernles afgesproken met mijn kwpn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 10:29

Zadelpasser met bus laten komen. Bijv country mill of eurohorse. Houd er wel rekening mee dat westernzadels prijziger zijn. Reken tweedehands op 800-1200 euro. En dan moet je nog mazzel hebben dat je een passende vindt.

rina
Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 11:02

germie schreef:
rina schreef:
Niks om van te schrikken hoor. Ik heb ook jarenlang met een (ok halve, de andere helft was NRPS) KWPN-er western gereden. En zelfs niet onverdienstelijk.
Gewoon meepakken en pikken wat voor jou paard werkt. Have fun zou ik zeggen :D

Wordt zon alleskunner, springen, buitenritten, loopt voor de wagen, ik skie er achter, beetje dressuur, en straks nog een cowboypaard? Haha.


Jep :D Was de mijne ook. Z dressuur, springafstamming en ze kon goed springen alleen ik niet meer :+ Aangespannen werk hebben we ook gedaan, al hebben we er geen kar achter gehad, ze trok met gemak de weidesleep. En western ging ze pleasure, HMS, reining, Versatile horse, en western riding.
Trail is nou juist niet mijn ding, dat gepier op een vierkante centimeter :n en het was de hare ook niet. Dat is nou juist een onderdeel wat voor een KWPN-er moeilijker is omdat zij veel langere passen maken. Die van mij kon met gemak 2 balken in 1 keer nemen zo kort ligt het. En denk erom trail is juist heel strak en technisch tegenwoordig.

Als die van jou goed en makkelijk wisselt, ga richting versatile horse en western riding. Daar kan ze dr lol op. Die van mij vond die onderdelen geweldig en daar had ze echt lol in. Soms een beetje teveel lol :+ dan kreeg ik elke wissel die ik vroeg er gelijk 3 (om de pas) en dan had ze een lol. Ik ook overigens ook hoor. Want echt ze deed het consequent bij alle wissels die gevraagd werden, en ik voelde dan aan dr dat ze dat gewoon te leuk vond. 3 waar 1 gevraagd wordt is diskwalificatie, maar ze ging toen alleen nog maar mee voor haar lol. Ze was dik in de 20 toen, maar ze had zon plezier in wedstrijden.

Wat ik met haar niet meer gereden heb is de ranch riding. Dat onderdeel kwam pas toen zij al overleden was. Maar dat was ook in haar straatje geweest. Meer voorwaarts en minder strak. Dat onderdeel heb ik wel met een ander paard gereden, en is erg leuk om te doen.


germie schreef:
Dan komt ook zeker het probleem, waar vind je een passend zadel? Er wordt veel aangeboden, maar dat is rommel uit India. ik hoef ook geen zadel van 3000 euro dan, maar het moet wel passen. En bij Engelse zadels weet ik hoe het zit en waar je op moet letten. Maar met western? geen flauw idee.


Het is over het algemeen lastig om voor de KWPN rug een zadel te vinden. En het lastige is dat juist met een westernzadel het echt goed moet passen. Daar kan je niet de kussens ed opvullen en bijvullen om het passend te maken. Als je mazzel hebt kwa rug kan je voor een 1000 euro wel een 2e hands goed zadel vinden. Maar zelf ben ik overgestapt naar de boomlozen, juist vanwege dat passend krijgen en passend houden van de boomzadels. Paarden veranderen in hun leven toch wel wat in de rug en bespiering. Mijn Daisy liep met een BM. Die zit heerlijk en ik kon die op haar rug het makkelijkste passend krijgen (das het voordeel van boomloos, daar is het wel mogelijk). Maar dat vind niet iedereen een mooi zadel om te zien :D :+ en niet iedereen vind hem lekker zitten. Hij geeft minder zadelgevoel dan de nieuwe generatie boomlozen. Imo wel meer dan een Barefoot, maar daar heb ik alleen op het oude model gezeten.
Met niet een te idioot bedrag neer te moeten tellen voor een zadel zou ik zeggen, laat een boomloze zadelpasser komen (Kitty@bokt of Ella heet ze geloof ik, van zadelpasservice) zij hebben meerdere merken zoals de Freemax en de Silverado. De freemax heb ik zelf gehad en gereden, heel fijn zadel wat veel zadelgevoel geeft. De Silverado heb ik proefgereden, maar was gewoon niet mijn zadel.
Ik heb in de loop van de jaren nog veel meer boomloos gehad en gereden, dus er zijn nog veel meer merken, maar met name de freemax timmert aardig aan de weg.
Voordeel van een boomloos zadel tegenover een boomzadel is ook als je hem ooit wilt verkopen. Ze zijn en makkelijker te verkopen, omdat ze makkelijker ook weer op een ander paard aan te passen zijn. Maar ze houden ook meer hun waarde dan een boomzadel. Die verkopen is net als met de engelse zadels op het moment, heel lastig of je moet er al een spotprijs op zetten.

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.

germie
Berichten: 25915
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Schrik niet: ik heb een westernles afgesproken met mijn kwpn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-20 11:20

Maar, kun je bij een boomloos westernzadel wel normaal opstijgen? Ik gebruik geen krukjes e.d. in principe. Daarnaast, zijn ze wel sterk genoeg? Ik vind de meeste boomloze engelse zadels niet fijn, je krijgt er een stoelzit van.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Buuk
Berichten: 232
Geregistreerd: 14-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 11:21

Waarom zouden we schrikken, is toch super leuk.
Zoals je het verzonnen hebt, klinkt mij logisch in de oren hoor.
Ik denk dat elke discipline uiteindelijk wel om hetzelfde gaat, paard correct rijden, gymnastiseren van..etcetcetc..ik vind het juist leuk dat je verder kijkt dan het bekende om te zien of het je(jullie) verder brengt.

Ben benieuwd wat je ervan gaat vinden. Veel plezier gewenst in elk geval!

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 11:33

Hartstikke leuk en goed om te doen.

Ik heb zelf ooit de overstap gemaakt en ook met niet quarters western gereden. Eerst zelf engels les gegeven en daarna ook western les.
Juist bij engels gereden paarden vaak de combinatie gemaakt. Mensen die vastliepen, spanning in hun paard hadden etc etc, hadden er flink baat bij. Het is niet alleen een andere houding, of andere hulpen, maar de manier van denken en oplossen vaak.

Maar je moet je er ook wel echt aan overgeven. Ik zie nog genoeg mensen in de western die nog engels rijden en alleen hun paard in een andere houding laten lopen.

Qua zadels zou ik even afwachten. KWPN is een heel groot ras en de verschillen zijn groot. Het is echt prima mogelijk om voor een nette prijs 500-1500 een 2e hands passend zadel te vinden. Maar helaas zijn goede pads en singel ook wat duurder, dus hou daar ook alvast rekening mee.

Ik singel nooit strak aan en stap doorgaans ook zonder krukje op. Maar hier is alles wel onder de 1.50m. Een zadel dat goed ligt en als je goed en vlot opstapt, schuift het niet snel weg. Ik heb reuma en ben niet zo vlot meer, maar lukt nog steeds. Ben zelfs weleens terug gekomen uit bos dat mn singel los hing en dat was geen milde rit geweest.

Pasvorm zegt ook niet al teveel. Ik heb nu nog 3 quarters die moeder, zoon en dochter zijn, maar die passen niet elkaars zadel. En ik heb mn New Forest ook altijd met western zadel gereden.

Gewoon lekker op je af laten komen en niet teveel over nadenken. Pak een paar lessen, kijk eens bij een clinic of wedstrijd en proef wat van wat de bedoeling is zonder dat je meteen richting wedstrijden hoeft te denken. Door ook anderen te zien rijden, zie je ook heel veel dingen die je kunnen helpen door je eigen lessen beter te begrijpen.

germie
Berichten: 25915
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Schrik niet: ik heb een westernles afgesproken met mijn kwpn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-20 11:46

Het is hier niet eens direct het vastlopen, als ik een tijdje mijn paard alleen rij, dan merk ik verbetering. Ik hoop gewoon dat het kan bijdragen aan het gehele rijden en misschien vinden we het dan wel leuk. Ik heb 2 zadels voor mijn paard, een dressuurzadel en een springzadel, beiden aangepast op mijn paard. Daar moet het ook eerst mee gedaan worden. Er worden veel zadels voor relatief weinig geld aangeboden, maar je ziet soms op de foto's al dat het geen kwaliteit is.

Mijn eerste doel is dus gewoon kijken of ik gewoon het altijd drijven om kan zetten in gewoon lekker in 1 tempo doorlopen en vanuit een langere teugel wel gedragenheid krijgen. Ik merk dat als ik het nu doe dat mijn paard dat fijner vindt om dan voor mij te werken. En als dat bevalt, tja, dan kan het dus best zijn dat ik gewoon overstap, ik sta daar niet negatief tegenover. Mijn paard wordt al wat ouder, nu 17, maar is nog gewoon fit. Dus omschakelen kan nu nog. En tja, mocht het erg leuk zijn en zij te oud worden, dan kan ik in ieder geval daarna een overweging maken om eventueel af te stappen van mijn geloof 'springpaard'. Maar zo ver is het gelukkig nog niet. Ik ben ook nog bezig om een flegmatieke, maar snel in de stress schietende 4 jarige ruin zadelmak te maken.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Achterom
Berichten: 23023
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 11:56

germie schreef:
Maar, kun je bij een boomloos westernzadel wel normaal opstijgen? Ik gebruik geen krukjes e.d. in principe. Daarnaast, zijn ze wel sterk genoeg? Ik vind de meeste boomloze engelse zadels niet fijn, je krijgt er een stoelzit van.

Ja hoor, ik kan gewoon van de grond opstijgen met mijn Freemax op mijn KWPN kruising van ruim 1,58m, als het moet. Zelf ben ik een uk van 1,60m met korte benen, dus dat is al een prestatie op zich. Voor de rug van mijn paard probeer ik dat te voorkomen, maar het kan zeker.
Een regulier westernzadel was helaas niet passend te krijgen voor hem.

Daihyo
Berichten: 88034
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Schrik niet: ik heb een westernles afgesproken met mijn kwpn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 12:08

Ik wilde net zeggen, kijk eens naar de Freemax. Dat is een fijn en stevig boomloos zadel. Inmiddels ook wel 2dehands te vinden en betaalbaar :

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 bezoekers