De looks, de pedigree, hopen op een mooie toekomst samen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Fotsy
Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

De looks, de pedigree, hopen op een mooie toekomst samen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-20 15:12

Ik stel jullie voor Hangten Ricochet

Tweejarige merrie, dochter van Ricochet Rooster en Gotta Hang Tuff (peppy san badger x Hollywood Jac 86)

Ze moet nog twee worden binnen paar maand en is nog wat klein dus ik laat haar nog jaartje uitgroeien. Beter voor haar.

Plan is, nadat ze getraind is, als fokmerrie in te zetten. Of misschien volgend jaar embryo spoelen dan kan ze tegelijk in training. Ik weet dat dat duur is en ze nog niks bewezen heeft maar ze is ook nrha genomineerd dus het is rijden of fokken en die keuze zal lastig worden.
En dan kan ik het misschien alle twee. We zien wel, de afstamming heeft ze alvast mee. :o

En de looks ook vind ik. <3 [ img ]

Bovendien heeft ze super zacht karakter. Echt een lieve merrie. Zo eentje dat heel eenhandig gaat worden *D want ze loopt nu al als een hondje overal met me mee.

Volgen jullie haar toekomst ook mee?

Dus na het inkrimpingsplan zijn we weeral aan het uitbreiden :') maar 4 paarden is echt het Max nu. Ik voel me fysiek geen 20 meer. Ik zou dus graag 1 rijpaard en 2 fokmerries willen aanhouden. Men oudje die blijft tot ze naar de eeuwige groene velden gaat maar ze is best wel wat achteruit gegaan het laatste jaar.

Genoeg geklets.
Hier is ze dan Chika.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Als kleurtjesfreak eigenaardig een ‘gewone’ bruine te hebben 8)7

Blossoms don't compeed one another, they just blooms.
One life, live it.


joey2010
Berichten: 4345
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: De looks, de pedigree, hopen op een mooie toekomst samen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 15:20

Zo hee wat een knappe dame. Mooie lange manen en een geweldige glans..

Prachtige afstammeling heeft ze , ik ben wel erg benieuwd hoe ze straks met het rijden gaat doen.. echt een beauty.

Ik had het niet zien aankomen je was nog zo goed bezig met inkrimpen :) .
Maar ik begrijp je volkomen !

Jammer om te lezen dat Flo wel al wat achteruit gaat..
Ik hoop dat ze nog jaren gezond bij je mag rondlopen.

Fotsy
Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-20 15:32

Hahah Joey ik ook niet maar ik kreeg heel mooi aanbod en Kristof is dan zeker geen hulp in tegendeel hij had ze al eerder gekocht. Maar ik wou eerst wel Jessie verkocht hebben.

Ik ben ook zeer benieuwd want een paard hebben is toch nog iets geheel anders als een klik hebben met rijden. Dat heb ik nu de laatste jaren wel sterk gemerkt. En ook hoe ze thuis zijn in de groep. Maar dit valt zo goed mee.

[ img ]
Ze hebben even samen gestaan en dat ging super goed maar dan weer gescheiden. Eerst moet de jaarling nog ruin worden. ~~}>

Dus staan ze nu twee per twee

[ img ]

Ja flo is echt niet meer als vroeger. Dochterlief heeft ook haar positie van alpha al ingenomen.
Ze lijkt ook wel hooi-stof allergie te hebben ineens. Ik krijg ondanks de medicatie die hoest niet weg. Maar zelfs me hooi wassen doet ze het af en toe snachts nog of als ze zich rolt.

Blossoms don't compeed one another, they just blooms.
One life, live it.

joey2010
Berichten: 4345
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: De looks, de pedigree, hopen op een mooie toekomst samen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 15:49

De jaarling ( ik ben even zijn naam kwijt :o ) word best groot al zo te zien. Hoe groot is hij nu denk je 1.35 tot 1.40 ?
Hij toont in elk geval al groot , hij is ook n stuk lichter geworden .

En Lily blijft gewoon zo'n prachtig paard , met haar mooi donker Palo kleurtje.
Ze begint ook mooie gespierde vormen te krijgen.

Sorry ik ben offtopic bezig. :o .



Ik vind de nieuwe echt een mooie verschijning en ze toont ook al zo volwassen vind ik.

Imre
Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 15:50

Leuk paard, Fots! Lieve uitstraling!

ClauH
Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 16:51

Ohhh, als bruintjes fan ben ik nu spontaan verliefd <3

Ik vind ze echt prachtig, heb er gewoon geen woorden voor :o

Gelukkig heb ik ze niet te koop zien staan. Listo is echt mijn laatste paard hebben we afgesproken :Y)

~Turbohoof Solutions ~

Fotsy
Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-20 17:02

Hahaha dank jullie wel voor de leuke reactie

ClauH een geluk dan :D maar ze heeft nooit echt tekoop gestaan. Ze is alleen een laat veulen geweest en dus moeten ze haar nog wat tijd geven en geduld hebben en tja das iets wat Reining ruiters niet hebben.
Ik wel :P

Tja wat zal ik zeggen, ik vind ze ook zoooo mooi. <3

Echt een schatje ook.

Joey Twist ja die is echt groot aan het worden. En blinkt ook als een spiegel. Ondanks kleine mama zal hij best een leuk maatje krijgen. Alleen zit ik dus te twijfelen voor hem. Vanaf welke leeftijd zouden jullie ruinen? Hij is best braaf hoor maar zou voor hem wel leuker zijn om tussen de drie meiden te lopen.
Oh en ik krijg zo vaak foto’s van Jessie. Die mensen zijn er helemaal gek op. Hebben haar al gehele outfit gekocht voor winter ook. Echt tof als mensen zo tevreden zijn.

Blossoms don't compeed one another, they just blooms.
One life, live it.

ClauH
Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 17:09

Wij hebben Jay destijds al heel vroeg geruind, met 1 jaar al geloof ik.

Zijn moeder moest er ook weer bij namelijk.

Als allebei de ballen zijn ingedaald kan het toch gewoon?

~Turbohoof Solutions ~

joey2010
Berichten: 4345
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: De looks, de pedigree, hopen op een mooie toekomst samen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 17:15

Joey is met 13 maanden geruind.
Gewoon bij de fokker nog laten doen 2 weken voor hij naar mij kwam.
Hij kwam in een gemengde kudde te staan , dus moest geruind worden.
Alles was prima verlopen .

Orchid
Berichten: 1783
Geregistreerd: 20-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 17:32

Wat een mooie uitstraling heeft ze <3 Lijkt me leuk om haar toekomst een beetje te volgen!

Sirius_
Berichten: 10937
Geregistreerd: 09-01-01

Re: De looks, de pedigree, hopen op een mooie toekomst samen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 20:17

Ik vind haar prachtig! Die manen <3
Ik riep ook altijd simpele bruine met een knipoog maar nu ik zelf een hele knappe simpele bruine heb kan ik de schoonheid van een knappe bay wel waarderen haha.

Ben benieuwd hoe ze uitgroeit <3

SensaHorses
Berichten: 707
Geregistreerd: 19-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 20:40

Dat is wel een hele mooie bruine, Fotsy! <3 Die manen inderdaad! <3 En heerlijk zo'n fijn karakter, dat is echt goud waard! :j
Mooie kudde heb je zo! *D
Al vond ik je merrie die naar Oostenrijk? (of was het Zwitserland?) gegaan is ook heel mooi. :o

Fotsy
Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-20 21:10

Dank je wel allemaal voor de leuke reacties

Blossoms don't compeed one another, they just blooms.
One life, live it.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: De looks, de pedigree, hopen op een mooie toekomst samen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 11:39

Hele knappe merrie!

Ik zou haar wel een tijdje rijden. Persoonlijk vind ik het wel belangrijk dat de moeder ook een beetje goed gereden is als ze daarna als fokmerrie ingezet gaat worden. Hoeft niet per se gescoord te hebben, maar minimaal kunnen laten zien hoe ze dat doet.

Succes.

Fotsy
Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-20 14:15

Helemaal mee eens superpony.

Daarom dat embryo spoeling wel een optie is. Heb eventueel een merrie daarvoor staan. Dan kan ik rijden en fokken.
Volgens haar afstamming zou ze het wel redelijk goed kunnen doen. Al die Ricochet roosters zijn best goed. Plan is toch als 4 jarige misschien futurity. Allee als ze dan goed genoeg is maar volgens men trainer is haar volle broer wel talentje.

En anderzijds wil ik dan ook niet te lang wachten met fokken. Zo heeft een kennis van ons wel echt heel veel pech. Eerst paar jaar gereden, super merrie en dan was het plan te gaan fokken. Nou toen kreeg ze EGD en was het einde verhaal. (Das een bacterie dat op gras zit en in 1% van de gevallen een reactie kan geven dat dus haar fataal werd)

Blossoms don't compeed one another, they just blooms.
One life, live it.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: De looks, de pedigree, hopen op een mooie toekomst samen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 15:23

Absoluut. Ze heeft alles mee, dus ik zou er zeker in geloven. Maar zou het ergens zonde vinden om haar niet een tijdje te trainen.

Embryo transfer als je er zelf een merrie voor hebt is wel een goede optie.

Ben benieuwd, is ook mijn type paardje <3

Cowgirl83
Berichten: 385
Geregistreerd: 16-05-11

Re: De looks, de pedigree, hopen op een mooie toekomst samen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 10:30

Wat een knappe merrie! Ik volg heel graag mee hoe ze uitgroeit, en hoe ze het gaat doen onder het zadel en/of als fokmerrie!

sevke
Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 10:39

Hey Fotsy, je kunt niet zomaar een embryo van de ene in de andere spoelen, want ze moeten exact gelijk lopen qua cyclus. (we hebben ons daar ook al over geinformeerd, want we hebben een aantal topmerries, en ook een aantal 'mindere', maar het was te omslachtig en te duur, dus hebben we het idee laten schieten. Het idee om één van onze eigen merries als recipientmerrie te gebruiken bleek praktisch zeer moeilijk)
Je moet dus via een dekstation gaan die vele recipientmerries hebben, zodat ze er eentje uit kunnen kiezen met gelijklopende cyclus. Joris De Brabander bv, die heeft er 200. Maar andere grote dekstations kunnen je hier ook wel in verder helpen. (Frozen Partners bij Isabeau Rhode oa). Ze kunnen de merries ook 'forceren' door ze te proberen gelijk krijgen met regumate, maar dit is niet evident en kan maanden duren. De ene merrie haar follikel rijpt veel sneller dan bij de andere. De kosten voor uitspoelen+leasen van de recipientmerrie zijn ongeveer 5000€, als alles gelijk lukt. Moeten ze meerdere keren proberen, komt er al gauw 1000-2000 euries bij per poging. Tel daar je dekgeld bij en dan moet je, om uit de kosten te komen, al minimum 12000 gaan rekenen voor je veulen. (dekgeld, kosten inseminatie, spoelen, inplanten, recipientmerrie leasen, onderhoud recipientmerrie voor een jaar, opvolgen DA, geboorte) Dat zijn prijzen waar weinig handel in is, al zeker als je geen 'grote' naam bent zoals EGR of Golden Paint.
Eerlijk gezegd zul je bij een merrie die nog niks geproduced of earnings heeft, hier onmogelijk je geld van kunnen terugwinnen. Als je zo'n veulen kunt verkopen voor 6-7000 heb je al super goede zaken gedaan, en mag je je handjes dichtknijpen. Maar voor die prijs kun je geen embryo laten uitspoelen.
Dries doet dit ook alleen met merries van het kaliber Spook N Perla, omdat het anders zichzelf nooit opbrengt. De merries die Jos showde mochten ook gewoon zelf hun veulen dragen en werden dan gewoon een paar maanden niet geshowd :')
ICSI hebben we ook al over geinformeerd, maar de prijs is ongeveer hetzelfde, slaagkans 25%, dus 2à3X inleggen tegen dat je prijs hebt.
Ik denk dat het voordeliger zal zijn om gewoon een fokmerrie bij te kopen als je met deze wil rijden ;)

Born to slide, forced to work

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: De looks, de pedigree, hopen op een mooie toekomst samen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 10:55

Sevke,
Er zijn ook mensen die het op kleinere schaal doen en waarbij het toch lukt.

Onze merrie zou vorig jaar gaan dragen, maar is vanwege een conflict niet door gegaan. Het was al laat in het jaar en die mensen hebben op hun stal een merrie kunnen leasen. Die is hengstig gespoten en het embryo is toen geplaatst en ze was drachtig en veulen is inmiddels geboren.
Ze doen het daar meer op kleine schaal. Dan betaal je dus lease van de merrie, maar verder valt het redelijk mee vergeleken bij de prijzen die je noemt.

Ik ben zelf niet zo voor embryo transfer, maar ben er wel heel erg voor dat de merrie gereden en evt geshowd is voor ze moeder wordt. Ik vind de merrie te belangrijk om daar niet naar te kijken.

Of dat merries die iets mankeren, een moeilijker karakter met rijden hebben etc dan maar als fokmerrie gaan....Ik zie liever het gehele plaatje aan moeders kant ook kloppen; papier, bouw, bewegen, karakter, gezond etc

sevke
Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 11:16

Ja, dat is waar, in principe kan het, maar het kostenplaatje bij gewone dekkingen als je een beetje deftige hengst kiest, is al +4000€ per merrie. Dekgeld + verzenden sperma + inleggen (meestal meerdere keren) + opvoelen en opvolgen. Als je geen recipientmerrie moet leasen bespaar je jezelf 2500€. Je eigen merrie gelijk laten spuiten is ook niet gratis en het risico voor de transplantatie vh embryo is groter dan het risico van inleggen met diepvries, dus als het gelijk pakt heb je veel geluk.
Veel goedkoper dan wat ik schreef zal het nooit zijn. Je gaat toch geen embryo laten uitspoelen van een hengst die 700€ dekgeld vraagt? Dan ga je bij de verkoop ook nooit je geld terugwinnen.
Kijk : als je persé iets voor jezelf wilt fokken kun je dit overwegen, maar voor de verkoop is het nooit interessant als je geen topmerrie hebt, en geen tophengst kiest. En dan zit je altijd al met diepvriessperma, slaagkansen bij eerste inseminatie 50%, als het al niet minder is, kosten per inseminatie 250-500€ afhankelijk van of de merrie gespoeld moet worden of niet.
Wij hebben nu een merrie in dekstation staan, die gedekt moet worden van A Sparkling Vintage. Breeding fee 5000 eur. Ei moest eerste keer afgespoten worden, wegens vuil vocht in de baarmoeder en ei niet mooi genoeg. Merrie op oxytocine, spoelen, bijspuiten, insemineren. Heb de factuur net gehad 968 eur. Verleden week gescand : leeg. Is nu opnieuw binnen. Sperma terug laten opsturen, want rietjes waren op. Kosten 500eur voor verzenden diepvries uit buitenland + kosten voor nieuwe inseminatie en opvolging. Als je dit embryo wilt gaan uitspoelen, en je moet daar nog eens, goedkoop gerekend, 2500 voor neertellen, wat moet ik dan voor dit veulen vragen in de verkoop om nog maar uit de kosten te komen? Let op : dit gaat over een merrie die + 30000 geproduced heeft, he!
Voor deze hadden we ons geinformeerd voor embryotransplantatie omdat we zo meerdere veulens per seizoen zouden kunnen fokken uit haar, maar in het dekstation zeiden ze zelf : reken maar op 5000€ daarvoor, inclusief leasen recipientmerrie. En dat was mij dus veel te duur en commercieel niet interessant.
Het is niet voor niks dat grote fokkers dit enkel doen bij hun topmerries.
Mijn advies zou zijn : begin er niet aan. Rijd haar eerst, zie of het iets wordt, en koop je voor de prijs van de transplantatie een andere merrie die leuk is om mee te fokken. :D

Born to slide, forced to work

Fotsy
Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-20 13:43

Bedankt voor de info allemaal. Ik leer graag bij. Sevke waar doe je dit?

De prijzen die ik zag passeren in Merelbeke waren niet zo duur. Het moet alleen wel idd meezitten. Maar ze hebben me ook gezegd dat merries die samen lopen ook synchroon lopen in hun cyclus en dat diepvries ze toch liever voor de eerste keer alleen doen bij heel jonge merries, liefst onder de 5jaar. Geeft sowieso meer slaagkansen blijkbaar. De transplantatie zelf van een embryo heeft 80 procent slaagkans.
Ik dacht trouwens dat ze de gastmerrie ook spuiten en diepvriesembryos staken. Allee dienen uitleg ging allemaal heel snel en sowieso maar de helft van opgepikt.

Ik zou wizkey N diamonds willen nemen als hengst.
A vintage smoke is ook een van mijn favorieten maar teveel zelfde lijnen.

Goh de hoefsmid die koopt hem alle jaren een embryo om in zen merrie te steken en dat lukt hem wel heel goed. Heeft nu eentje lopen van big star.

Want idd ik blijf er ook wel bij dat ze eerst moet gereden zijn en liefst futurity hebben gelopen.

En een afgedankte manke of niets bewezen merrie wil ik niet meer. Heb ik allemaal al gehad.

We zien wel hoe alles loopt, op een jaar tijd kan er allemaal zoveel veranderen ook. Niks is nog zeker de dag van vandaag.

En ik zou niet perse willen fokken voor de verkoop dan zou ik niet op papier gaan fokken want ik denk persoonlijk dat je meer kan verdienen op een andere manier. En zoals je zegt wie koopt er nu zo een veulen bij mij. Juist niemand, die veulens kopen ze wel bij gekende mensen in die wereld.
Dus het is gewoon voor mezelf. :P

Wow sevke a sparkling vintage. Ken iemand die daar een merrie veulen van heeft. ;)

Blossoms don't compeed one another, they just blooms.
One life, live it.

sevke
Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 14:52

Wij werken altijd met Merelbeke. En we hebben ons ernstig geinformeerd om dit te doen bij onze beste merries, maar het is veel en veel te duur. Met diepvries dekken is al duur, en als je begint met embryos uitspoelen is het hek helemaal van de dam. Bel eens naar D ries V erschueren. Zij doen dat, maar ook enkel met Spook N Perla, juist omdat het veel te duur is.

Als je sommigen hoort praten is het appeltje-eitje, totdat je er zelf aan begint. En aan de uitleg van velen zal het niet gelegen zijn. Als je hoefsmid is wie ik denk dat het is, zal het zéker niet aan zijn uitleg gelegen zijn :D _O-
Beter lekker mee rijden en zet ze dan eens een jaar op kant om er een veulentje mee te fokken. Worden ze niet slechter van, integendeel. Jos (vader van Dries) doet dat ook. Zijn showmerries moeten gewoon zelf hun veulen dragen. Hij rijdt ermee tot ze te zwaar worden, en dan tegen half seizoen volgend jaar kan hij terug beginnen.

Futurity is niet alles. Ik kijk eerder naar de earnings overall. Veel futuritypaarden, om niet te zeggen de meeste, en dan zéker deze die eurofuturity hebben gelopen, zie je later nooit meer in de sport terug.
Heel af en toe eens een uitzondering, maar de meeste zijn tegen dan al goed over de zeik. Als je je paardje in de Euro wil zien lopen op 4, is het nu dringend het moment om haar te starten, of je zult de boot finaal missen. Euro is op één hand he, en vroeg op t jaar!
En dat gaan wij dus niet doen met onze tweejarige. We hebben ze ook niet inbetaald, trouwens. Als ze niet verkocht is, en we haar zelf gaan aanhouden, zal ze geen futurities hoeven te lopen. Rustig starten, en dan in de 'gewone' NRHA klasses showen. Niet eerder dan eind van het jaar aanrijden.
Onze palomino jaarling is wel inbetaald, omdat het zeker niet het plan is die te houden, en dan heeft de potentiele koper nog de keuze.
Op vlak van NRHA earnings staan de verdiensten in aged events ook apart van de andere verdiensten. Ik zou dan eerder fokken met een paard wat in overall verdiensten mooie earnings heeft, dan eentje die 1X in aged events eens goed heeft gelopen, en daarna geen deuk meer in een pakje boter.
Mijn vorige merrie, Roosters Rapunzel, had ook mooie earnings door een tweede plaats op de Belgische futurity, maar daarna niks meer, want over de zeik. Ik heb ze dan ook verkocht, en niet als fokmerrie gehouden.
Enfin, dat futurity verhaal is weer een heel andere discussie.
In elk geval veel plezier met je mooie paardje. Gaat ze bij Wim op training? Ze komt van bij hem, toch, dacht ik? Of is dat niet Chicka?

Born to slide, forced to work

Fotsy
Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-20 16:04

Interessante info sevke
Mmm Merelbeke. Weet je uiteindelijk weten ze ook allemaal niet hoeveel dit gaat kosten en hoe het gaat lopen natuurlijk.

Moeilijke keuzes ook allemaal. En jullie info maakt het me niet makkelijker :')

Hahaha ja jij kent die wereld heel goed. Idd misschien veel blablablabla bij de hoefsmid. Hij laat het wel makkelijk lijken.

Weet je ze oogt misschien mooi en volwassen op de foto maar in het echt is het nog zo een puppietje dus nu in training zetten dat gaat hem zeker niet worden. Ze moet echt nog uitgroeien. Dus interessant om weten dat futurity niet zo belangrijk is maar erna ook nog kan.
Ze is ook heel laat geboren dus loopt sowieso al achter op de vroeg veulens.
Ja is Chika ja van bij Wim.

Oh had je ook een Ricochet rooster dan? Die zijn wel in trek hè en best goed toch maar idd wat de meerderheid van de paarden wel die je tegenkomt. Teveel tevroeg.

Blossoms don't compeed one another, they just blooms.
One life, live it.

ClauH
Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 18:53

Geen verstand van spoelen enz, maar ik vind een merrie altijd mooi uitzwaren van een dracht.

En een jaartje pauze op zijn tijd kan ook geen kwaad toch? Meer kans dat ze lang gezond blijft.

Ik vind het altijd zo jammer dat "tegenwoordig" altijd alles En-En moet.

Zonder iemand te veroordelen hoor, iedereen moet vooral zelf beslissingen maken. Het is slechts mijn bescheiden mening ;-)

~Turbohoof Solutions ~

sevke
Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: De looks, de pedigree, hopen op een mooie toekomst samen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 19:49

Ja, ik had ook een RR. Twee zelfs. Hij heeft ook nogal wat gedekt he, in Europa. Rapunzel kwam van 23 in Italië en de andere heb ik zelf gefokt uit mijn Electric Code X Shining Spark merrie. Punzel staat in Oostenrijk nu en Bee (de andere) in de UK. Heb met beide eigenaren nog contact.

Born to slide, forced to work


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers