Huiselijk geweld door me partner

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SaRa070
Berichten: 5
Geregistreerd: 31-03-20

Huiselijk geweld door me partner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-20 21:00

Hallo ik ben een meisje van 23 ik ben voor zoveelste keer geslagen door me vriend... ik ben vandaag zo hard geslagen omdat ik niet na hem luisterde wat hij vroeg kreeg ik eerst al 2 klappen toen zij raak me niet aan en verlaat mijn huis sloeg die vol op.. als ik de relatie hier door wilt beëindigde word ik bedreigd je gaat dood.. wanneer hij weer afgekoeld komt hij met sorry ik hou van je...waardoor ik er weer in trap.. als ik weg wil word ik bedreigd met de dood.. iemand ervaring? Niemand weet hoe ik leef al wil ik zo graag bij me ouders uit huilen.. iemand ervaring
Laatst bijgewerkt door SaRa070 op 31-03-20 21:03, in het totaal 1 keer bewerkt

roxiie

Berichten: 7825
Geregistreerd: 22-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 21:02

Dit stopt niet vanzelf!
Zoek hulp in je directe omgeving. Dit is geen gezonde relatie en de kans dat je vriend zij gedrag verandert schat ik op nihil.

Kies voor jezelf, jij bent meer waard dan dit!!
Omstanders kunnen wel zeggen dat je bij hem weg moet gaan, maar dat is makkelijker gezegd dan ook echt doen.

capopjekop

Berichten: 30655
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 21:04

Heb je al eens contact opgenomen met een instantie als veilig thuis? Zij kunnen je tips geven.

Heb je mensen in je omgeving die je in vertrouwen durft te nemen zodat ze kunnen helpen?

bcd94
Berichten: 701
Geregistreerd: 09-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 21:07

Niet meer intrappen en wegwezen!
Dit gaat niet vanzelf stoppen.

Je kunt ook aangifte doen als je dat wilt.

Neem iemand die dichtbij je staat in vertrouwen zodat je iemand hebt die je kan steunen en kan helpen. Als niemand er vanaf weet kunnen ze je ook niet helpen.

Er zijn ook instanties die je hierbij kunnen helpen maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.

Dat je je moeder er verdriet mee doet is vervelend maar ik denk dat je moeder veel meer verdriet zal hebben als haar dochter geslagen blijft worden.

Is er een plek waar je naartoe kunt?

Anoniem

Re: Huiselijk geweld door me partner

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 21:08

Spullen pakken en psychologische hulp zoeken waarom je in lieve praatjes trapt van een persoon die jou pijn doet.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 21:09

Vertellen, vertellen, vertellen. Aan je ouders of vrienden. Je kunt ook voor hulp en informatie bellen naar Veilig Thuis. Doen.

SaRa070
Berichten: 5
Geregistreerd: 31-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-20 21:12

Bedankt voor jullie lieve reacties!! Heb 1 persoon in vertrouwen genomen en vervelendste is als die me begint te slaan word me telefoon door hem afgepakt wou net liefst iemand op bellen om me hier weg te halen ;( ;( ;(

ista
Berichten: 1134
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 21:13

Breng jezelf en belangrijke spullen zo snel mogelijk in veiligheid. Dat kan bij jouw familie of vrienden of klap aan bij instanties, zoals veilig thuis of een blijf-van-mijn-lijf-huis.

Hij gaat niet veranderen. Vertrouw erop dat anderen je willen helpen. Het is een goede stap van je om hier je verhaal te doen, maar jij hebt nu echt mensen of instanties uit je omgeving nodig.

Je hebt 070 in je bokt-naam (Den Haag?). Als je hulp nodig hebt met een auto oid, laat het me weten, dan kijk ik wat ik kan doen.

Kmbrly

Berichten: 1844
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 21:14

Dan zou ik toch ergens een reserve gsm verstoppen

ista
Berichten: 1134
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 21:15

Op sites van Veilig Thuis en dergelijke staan 'nooduitgangen'. Via die knoppen kun je in 1x alles wegklikken, zodat anderen niet zien wat je doet op je scherm.

senna21

Berichten: 11850
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 21:16

Ten eerste:
Chapeau dat je deze stap hebt gezet. Goed dat jij nu inziet dat het zo niet langer kan.
Ten tweede: zoek hulp. Bel Veilig Thuis, politie en je ouders of iemand anders uit je netwerk die jou kan ondersteunen.
Zet'm op. Je kunt het.

Lukasje
Berichten: 11251
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 21:17

Meid, bel de hulpdiensten !

Je laat je toch niet slaan ! Je bent meer waard dan dat! Hulp inroepen NU en zoek een onderduikadres, een “blijf van mijn lijf huis” indien je bang bent dat hij je ook bij je ouders lastig valt.

Maar, er is geen 1 reden om jou te slaan.

Hulp inroepen en WEG NU !

Dikke knuf, maar je kunt het ! :(:)

PBjane
Berichten: 15
Geregistreerd: 26-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 21:18

Je kunt de politie bellen (tijdens of na een geëscaleerde situatie) en zij kunnen zorgen voor een tijdelijk huisverbod voor je vriend.
Veilig thuis kan je helpen, samen met de politie. Zoek ajb hulp, want vaak wordt huiselijk geweld steeds heftiger en gevaarlijker. Veel sterkte :+:

SaRa070
Berichten: 5
Geregistreerd: 31-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-20 21:19

Ista dankje wel lief van je!! Ja ik zit wel gewoon in me eigen huis had vorige keer al tegen hem gezegt ik doe aangifte tegen je hij zij binnen 3 dagen ben ik in je huis en vermoord ik je had de politie gebeld maar zonder aangifte had advies gevraagd of de kans er is dat binnen 3 dagen weer in me huis staat en kans is et dat die binnen 3 dagen er weer voor staat

Anoniem

Re: Huiselijk geweld door me partner

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 21:23

Waarom bij hem blijven? Je bent 23. Ik zeg op naar je ouders, als dat niet kan, zoek een studentenkamer?!

Birdie60

Berichten: 8400
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 21:25

Politie bellen en op laten pakken

Dusja1

Berichten: 364
Geregistreerd: 02-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 21:33

SaRa070 schreef:
Ista dankje wel lief van je!! Ja ik zit wel gewoon in me eigen huis had vorige keer al tegen hem gezegt ik doe aangifte tegen je hij zij binnen 3 dagen ben ik in je huis en vermoord ik je had de politie gebeld maar zonder aangifte had advies gevraagd of de kans er is dat binnen 3 dagen weer in me huis staat en kans is et dat die binnen 3 dagen er weer voor staat



Is het jouw huis of wonen jullie er samen?

In het 1e geval zou je de sloten kunnen laten vervangen wanneer hij niet aanwezig is

Janneke2

Berichten: 22747
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 21:49

SaRa070 schreef:
Ista dankje wel lief van je!! Ja ik zit wel gewoon in me eigen huis had vorige keer al tegen hem gezegt ik doe aangifte tegen je hij zij binnen 3 dagen ben ik in je huis en vermoord ik je had de politie gebeld maar zonder aangifte had advies gevraagd of de kans er is dat binnen 3 dagen weer in me huis staat en kans is et dat die binnen 3 dagen er weer voor staat


Hij heeft er belang bij dat jij geen aangifte doet, dus gaat hij dreigen.

Bedenk: doodsbedreigingen zijn op gegeven moment ook strafbaar.

Bel de politie en zeg sowieso dat je aangifte wil doen, dat is vaak de beste manier om het te laten stoppen.

....ben je bang dat hij dit dreigement ten uitvoer zal brengen, daar zijn 'blijf van mijn lijf' huizen voor.
Anders krijgt hij sowieso het verbod om tien dagen bij jou in de buurt te komen ( = "zo hoort het eigenlijk": als hij zich misdraagt, hoor jij niet te hoeven vluchten, maar moet hij het veld ruimen).

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 21:57

Mag ik jou vragen, met alle respect, waardoor je besloten hebt om jouw probleem op een paardenforum te ventileren waar je net geregistreerd bent? En waarom niet op een forum wat hiervoor bedoeld is?

Er worden hier in elk geval wel goede adviezen gegeven.

Yom
Berichten: 3785
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 21:58

Ik als moeder zou het echt heel goed van je vinden als je hiermee naar me toe zou komen. Je hebt nu al de stap genomen om het hier te vertellen, dat is heel erg goed van je.
Maar ga nu direct naar je ouders toe en doe je verhaal. Ik weet zeker dat ze je met open armen ontvangen hoe erg jij ook denkt dat het is. Je schaamt je misschien dat dit jou overkomt, maar dat allemaal helemaal niet erg en niet van belang.

Neem je portemonee mee, ga naar buiten en zie dat je bij je ouders komt

Succes!

lianne484
Berichten: 853
Geregistreerd: 19-01-13
Woonplaats: westfriesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 22:04

Misschien heb ik het wel helemaal mis. Maar is dit niet fake? Op haar profiel staat dat ze 25 jaar is. In de omschrijving 24 jaar. En in dit bericht ben je 23 jaar. Hoe oud ben je nu echt.

En waarom open je topic op een paardenforum, en besteed je niet de tijd dat je op internet zit aan bellen naar hulp!

En anders heel veel sterkte de komende tijd En ga hulp zoeken.

marleen_88

Berichten: 14051
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Huiselijk geweld door me partner

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 22:06

Spullen pakken en wegwezen daar.

Autumnn

Berichten: 8037
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 22:12

lianne484 schreef:
Misschien heb ik het wel helemaal mis. Maar is dit niet fake? Op haar profiel staat dat ze 25 jaar is. In de omschrijving 24 jaar. En in dit bericht ben je 23 jaar. Hoe oud ben je nu echt.

En waarom open je topic op een paardenforum, en besteed je niet de tijd dat je op internet zit aan bellen naar hulp!

En anders heel veel sterkte de komende tijd En ga hulp zoeken.


En waarom je zoiets ook gelijk in je profiel zet. Ik vertrouw het niet en informeer een MOD

marleen_88

Berichten: 14051
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 22:13

Autumnn schreef:
lianne484 schreef:
Misschien heb ik het wel helemaal mis. Maar is dit niet fake? Op haar profiel staat dat ze 25 jaar is. In de omschrijving 24 jaar. En in dit bericht ben je 23 jaar. Hoe oud ben je nu echt.

En waarom open je topic op een paardenforum, en besteed je niet de tijd dat je op internet zit aan bellen naar hulp!

En anders heel veel sterkte de komende tijd En ga hulp zoeken.


En waarom je zoiets ook gelijk in je profiel zet. Ik vertrouw het niet en informeer een MOD


Ik heb ook al getemd.

Yavanna

Berichten: 2637
Geregistreerd: 11-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 22:14

Waarom krijg ik het idee van rel/fake topic... Het kan echt zijn, maar volgens mij zitten er nu een paar heel hard te lachen voor hun beeldscherm... ik tem