Wat te dragen als westernruiter?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Faith001
Berichten: 39
Geregistreerd: 08-11-17

Wat te dragen als westernruiter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-20 21:47

Hallo iedereen!

Omdat ik een nieuw verzorgpaard heb gevonden die western word bereden vraag ik me af wat ik precies aan moet. Het is niet dat ik wedstrijden ga rijden of iets. Voornamelijk buitenritten en lessen om te leren hoe een western paard goed ‘goed’ bereden word. Ik ga er vanuit dat ik gewoon met mijn normale rijbroeken kan rijden maar mijn dressuur laarzen leek me niet echt praktisch. Wat dragen jullie vooral wat niet te duur maar wel comfortabel is?

Liefs!


troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Wat te dragen als westernruiter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 21:57

Spijkerbroek (kan gewoon een ouwetje zijn) en cowboylaarzen zit het beste. Als je niet gelijk laarzen wilt kopen kan een gewone (berg) schoen met hak ook goed, of jodphur. Geen eng rijlaarzen want die beschadigen de fenders.

Kidde
Berichten: 3428
Geregistreerd: 24-10-09

Re: Wat te dragen als westernruiter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 22:02


Montgri
Berichten: 649
Geregistreerd: 18-07-15

Re: Wat te dragen als westernruiter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 22:16

Ik loop hier zelf ook tegen aan. De ene keer rij ik in een oude spijkerbroek eentje die niet zo stug is. De andere keer gewoon in mijn rijbroek. En ik draag mijn jodphurs of mijn ‘outdoor’ laarzen van de anwb.

Zit in het zelfde schuitje of ik speciaal western laarzen zou kopen of niet. Zo vaak rij ik ook weer niet...
Dus ik volg eventjes mee :P Misschien komen er wat goedkopere alternatieven voorbij die ik zelf ook kan gebruiken/toepassen.

Insta: @Orrie_the_belgiandraft

cissy
Berichten: 19799
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 22:16

Gewoon een fijn zittende niet te losse spijkerbroek zonder dikke naden ad binnenkant van je been. Anders rijdt je je benen door. Verder goede schoenen met hak. Jodphurs of andere stevige schoenen, westernlaarzen kun je later nog wel kopen. Neem dan niet de laarzen met afgeschuinde hak of punttenen. Dat zijn meer de 'dans'laarzen, je kunt er mee rijden maar je sporen kunen er minder goed om en je kunt je paard met de punten prikken.

Als jij je prettig voelt in je rijbroek dan vooral doen!

Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl

Lindsey_99
Berichten: 2450
Geregistreerd: 20-12-14

Re: Wat te dragen als westernruiter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 22:48

Ik rijd buiten gewoon in een comfortabele rijbroek, bij langere ritten gaan de naden van jeans toch irriteren. En een paar outdoor/rijlaarzen.

Over de IJssel

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!
Berichten: 70432
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 09:37

Ik verplaats dit topic naar Western.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Wat te dragen als westernruiter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 12:02

Niet te moeilijk denken.

Ik rij gewoon met de jeans die ik aan heb. Geen speciale merken of modellen.

Ik wissel wel naar mn laarzen als ik ga rijden, maar daardoor gaan die al een eeuwigheid mee. Ik doe daar dus niks mee qua stalwerk.

Had voorheen ariats stalschoenen en daar kan je mee rijden, maar vind ze niet fijn om mee te rijden. Daarvoor ook veel met bergschoenen gereden altijd.

Pas als je met sporen gaat rijden is het wel fijn dat die goed op of net boven de hak blijven hangen. Dat hangt af van het model en wat je zelf ook fijn vindt. Op mn laarzen hangen ze op mn hak en zelf vind ik boven mn hak niet lekker. Maar hangt ook een beetje af van wat voor sporen je hebt, wel sporen bandje en welk paard.
Bij mn ene kleine ruin hang ik er snel onder en heb ik naar boven gebogen sporen. Bij mn tank ruin, zit ik aan zijn buik met mijn benen.

Verder rijden met wat comfortabel zit. Je hebt ook jeans jodhpurs broeken die lekker zitten en voor elke tak van de sport bruikbaar zijn.


MightyMike
Berichten: 2826
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Wat te dragen als westernruiter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 12:13

Wat jij wilt! Ik heb een western en een dressuurpaard en een hekel aan omkleden, haha, rij wel in een spijkerbroek, maar ook rustig in mijn paardrijbroek. Vind die tegenwoordig, zeker met de siliconenvlakken ook wel lekker in een western zadel. Wel heb ik altijd wat grovere schoenen aan, niet mijn dressuur rijlaarzen, vind deze lekkerder zitten in de westernbeugels.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers